طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده دختران را سرخورده می کند

thickety

New member
مشکل جای دیگه ایه نمیدونم کی میخوان بفهمن کی متوجه بشن میگن جوونا ازدواج کنید اما از اون طرف شرایط مهیا نمیکنن براشون

چرا میگین شرایط رو باید مهیا کنن براشون؟
چرا خود ماها شرایط رو برای خودمون مهیا نمیکنیم؟
تا کی میخوایم بشینیم و بگیم شرایط بده؟جامعه بده؟
بابا بلند شین یه تکونی به خودتون بدین!چرا همش منتظرین دیگران براتون کاری بکنن؟
 
آخرین ویرایش:

thickety

New member
عزیزم قانونه دیگه وقتی شما خودت بری جایی برای کار بعدش بگن اینجا خانوم استخدام نمیشه به نظرت باید چیکار کرد ؟؟؟ اینجاس که جلو ی آدم گرفته میشه

نه! اینجاس که اون دختر یه کار بهتر پیدا میکنه و به تمام اونایی که مثلا میخواستن جلوی پیشرفتش رو بگیرن میخنده!
همیشه نباید محتاج بود...
 

simin69

New member
متاسفانه از ظهر تا حالا ذهنم مشغول این تاپیک شده توی ایران همه چیز در حد یه شعار میمونه مثلا میگن شایسته سالاری خیلی دلم می خواد ببینم کجای این قانون به شایسته سالاری مربوط میشه یا همون دولت تدبیر و امید اگه این قانون توی مجلسی که شعار دولتش اینه تصویب بشه باید ازشون پرسید کجای این قانون امید و تدبیر دارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
از عربستان به خاطر تبعیض علیه زنان ایراد می گیرن خودشون از همه دنیا بدترن
اگر مسئله بچه داری هست که مطمئنا هر زنی بهتر از بقیه میدونه توانش چه قدر هست به جای وضع کردن این قانون که هیچ سودی چه در زمینه ازدواج چه تربیت فرزند نداره بیان بک قانون و ضع کنن که این قدر توی دولت اختلاس نشه تورم ثانیه ای اوج نگیره و............

واقعا متاسفم واسه این نظام
 

mahsa.

New member
همینجوری که کار گیرمون نمیاد حداقل الان بهانه داریم.
 

نوتر

New member
طرح جامع «جمعیت و تعالی خانواده» در چند ماه اخیر درمجلس شورای اسلامی مطرح بوده و در حال حاضر در دستور کار کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی برای بررسی است و در یکی از مواد این طرح اولویت استخدام به ترتیب با مردان دارای فرزند، مردان متاهل فاقد فرزند و سپس زنان دارای فرزند و زنان بدون فرزند در نظرگرفته شده و پنج سال پس از تاریخ لازم‌الاجراشدن این قانون نیز، جذب افراد مجرد به عضویت هیات علمی در تمامی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی دولتی و غیردولتی و معلمان مدارس در مقاطع مختلف تحصیلی، ممنوع اعلام شده است.

عاغا اشتغال زن و مرد بکنار!!

شایسته سالاری هم بکنار!!


اینو کجای دلمون بذاریم؟؟؟ مردان دارای فرزند


حالا زن بکنار(یکاریش میشه کرد) دیگه خداییش فرزند از کجا بیاریم؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!:1dco2x0p1lilzhfpg1t:5::5:
 

simin69

New member
طرح جامع «جمعیت و تعالی خانواده» در چند ماه اخیر درمجلس شورای اسلامی مطرح بوده و در حال حاضر در دستور کار کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی برای بررسی است.



در یکی از مواد این طرح اولویت استخدام به ترتیب با مردان دارای فرزند، مردان متاهل فاقد فرزند و سپس زنان دارای فرزند و زنان بدون فرزند در نظرگرفته شده و پنج سال پس از تاریخ لازم‌الاجراشدن این قانون نیز، جذب افراد مجرد به عضویت هیات علمی در تمامی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی دولتی و غیردولتی و معلمان مدارس در مقاطع مختلف تحصیلی، ممنوع اعلام شده است، این در حالیست که به گفته یک جامعه شناس تصویب چنین ماده‌ای نه تنها موجب تشویق خانواده‌ها به فرزند آوری نمی‌شود؛ بلکه آثار سوء اجتماعی به ویژه برای دختران و زنان در پی دارد.



دکتر امیرمحمود حریرچی در گفت‌وگو با خبرنگار«زنان» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، افزود: مواد مربوط به در اولویت قرار دادن مردان در طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده نوعی تبعیض جنسیتی است. در کشورهای مختلف در زمینه افزایش سلامت زنان تلاش می‌شود، چرا که آنان در معرض آسیب‌های مختلف روحی، روانی و جسمی هستند و ما در ایران با پرداختن به چنین طرح‌هایی به زنان از نظر اجتماعی نیز آسیب وارد می‌کنیم.


این جامعه‌شناس تاکید کرد: اجرای طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده نه تنها موجب تشویق مردم به فرزند آوری نمی‌شود؛ بلکه نتیجه معکوس می‌دهد و باید آزمون و خطا کنیم تا این قانون اصلاح شود.



وی با بیان اینکه برای وضع قانون باید با مردم مشورت شود، اظهار کرد: لازم است به طور دقیق پژوهش‌هایی در زمینه علل بی‌میلی مردم به فرزندآوری انجام شود و از سوی دیگرنیز با وضع قوانینی مانند طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده، شایسته سالاری حکمفرما نمی‌شود..


حریرچی تاکید کرد: کارفرمایان ترجیح می‌دهند افراد مجرد را استخدام کنند؛ چرا که آنان وقت بیشتری برای کار خود صرف کرده و بهتر می‌توانند کار کنند؛ اما مردان متاهل به شغل اداری خود به عنوان شغل دوم یا سوم نگاه می‌کنند چراکه منبع اصلی درآمد آنان نیست.


وی با طرح این سوال که آیا دولت با در اولویت قرار دادن استخدام زنان دارای فرزند در مقایسه با زنان بدون فرزند و دختران تسهیلاتی برای نگهداری از بچه‌هایشان در اختیار این افراد قرار می‌دهد؟ گفت: در حال حاضر رقم ناچیزی به عنوان حق عائله مندی پرداخت می‌شود. از سوی دیگر در اولویت قرار دادن زنان متاهل دارای فرزند برای اشتغال در مقایسه با زنان فاقد فرزند و دختران مستلزم در اختیار قرار دادن امکانات لازم برای نگهداری فرزندانشان است.



این جامعه شناس افزود: در حال حاضر از نظر علمی ثابت شده که حداقل سنی که کودک باید به مهدکودک سپرده شود 3 سالگی است؛ البته لازم است همه کودکان به منظور اجتماعی شدن به مهدکودک بروند. در این شرایط آیا دولت حاضر است به مادران یارانه قابل توجهی پرداخت کند تا آنان بتوانند کودکان خود را به مهدکودک‌های مناسب بسپارند؟



حریرچی در ادامه گفت: با وضع قوانینی مانند «طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده» فرصت‌های انتخاب شغل را برای افراد به حداقل می‌رسانیم در این شرایط آمار بیکاری بالا می‌رود و اصل ضرورت شایسته سالاری نقض می‌شود.

وی با اشاره به قبول شدگان دانشگاه‌ها، اظهار کرد: بر اساس این طرح، مردان متاهل دارای فرزند و مردان متاهل فاقد فرزند در اولویت استخدام قرار می‌گیرند؛ این در حالیست که بیشتر ورودی دانشگاه‌های کشور را در تمام مقاطع تحصیلی دختران تشکیل می‌دهند، از سوی دیگر تجربه ثابت کرده که زنان و دختران مسئولیت‌های محوله را با حوصله، دقت و وسواس بیشتری انجام می‌دهند و از سلامت کاری بالاتری برخوردار هستند.


این جامعه‌شناس با بیان اینکه به منظور تشویق مردم به افزایش فرزند آوری باید هزینه شود به تحقیقات متعددی دردانشگاه‌ها در زمینه علل کاهش تمایل مردم به فرزند آوری اشاره کرد و گفت: لازم است به منظور تدوین قوانین و مقررات به این تحقیقات توجه شود؛ چرا که بدون انجام کار کارشناسی، وضع قوانین نتیجه معکوس در پی دارد. در حال حاضر بر اساس یکی از تحقیقات دانشگاهی حتی در شهرهایی مانند اسلامشهر نیز اولویت خانواده‌ها داشتن فرزند پسر نیست این در حالیست که با وضع قوانینی مانند طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده، پسران در اولویت استخدام قرار می‌گیرند.



وی با بیان اینکه اجرای چنین طرح‌هایی در دراز مدت باعث مهاجرت دختران و زنان نخبه از کشور می شود، اظهار کرد:‌ چنین طرحی در صورت تصویب به سرعت با شکست مواجه می‌شوند و به نظر نمی‌آید که به مدت طولانی به اجرا در بیاید.

حریرچی در پایان تصریح کرد: مواد مربوط به در اولویت قرار دادن مردان در طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده بر خلاف قانون اساسی است چراکه انتخاب شغل یک حق است ولی با تدوین و تصویب چنین قوانینی این حق از زنان متاهل فاقد فرزند و دختران گرفته می‌شود.
 
آخرین ویرایش:

shayeste12

New member
منم اینو قبول دارم که آقایون متاهل اولویت دارن
ولی نباید به هیچ عنوان شایستگی رو کنار گذاشت
از استادهای آقا ما داریم که به هرکی می خواین قسم بخورم که به سختی یه جمله درست می کنن سر تا تدریس کنن، اونوقت چون ایشون متاهل و بچه دار هستند باید نسبت به کسانی مثل یه استاد تحصیل کرده باسواد که متاهل نیست(چه مرد و چه زن) اولویت داشته باشن
این یک ظلم به جامعه علمی ودانشجو استتتتتتت
ولی خوب اگه دو نفر با سطح سواد عالی وشبیه به هم باشند ،در استخدام بهتره اولویت با کسی باشه که متاهله
اینم نظر من:a2d3:
 

koala

New member
متاسفم همه دنیا داره به سمت پیشرفت پیش میره و ایران بااون تمدنش عربستان راالگو قرار داده واقعا که چند سال بعد رانندگی هم نمیتونیم بکنیم وفکر کنم در کمتر از یک قرن دیگه دخترهارو زنده به گور میکنن
اینجاواقعا پر از عدالته
اصن حقوق بشر یعنی همین:78::eek:fftopic:
 

koala

New member
همینجوری که کار گیرمون نمیاد حداقل الان بهانه داریم.

منم کار ندارم ولی به نظرم این یه توهینه:p7977cujr38iyymsu8:به جای این کارها باافراد دوشغله مقابله کنن
اقا30سال کار کرده بازنشست شده حالا رفته سر یه کار دیگه :mad_majidonline:
 

Artmis.a

New member
واقعا سیاست الان در کشوره ما با وهابیت چه فرقی داره؟!
ریشه هر دوشون شده بی فکری!!!!!!!!!!
بابا این چه وضعشه!!!!!!!
حیا کنید!!!!!!!
 

shayeste12

New member
منم کار ندارم ولی به نظرم این یه توهینه:p7977cujr38iyymsu8:به جای این کارها باافراد دوشغله مقابله کنن
اقا30سال کار کرده بازنشست شده حالا رفته سر یه کار دیگه :mad_majidonline:


اینم واقعا حرف منطقیه ،اول با دوشغله ها برخورد کنن البت تا نه شغله هم من شنیدم ها:p7977cujr38iyymsu8:
 

sevda.

New member
ای بابا اول از تحصیل منعمون میکنن(اشاره به سهمیه 70 درصدی اقایون توی کنکور) حالاهم از اشتغال! همه کاراشونم به اسم اسلام میذارن مثل طالبان والا منکه هیچ فرقی بین اینا با طالبان نمیبینم به زن فقط به چشم ابزار نگاه میکنن ولی اشکال نداره من به عدالت خدا ایمان دارم اگه ماهم نتونیم کاری کنیم اون خودش به حسابشون میرسه توکل به خدای عادل:tsimuzpzwoap1t9y3o7
 

oruji

New member
خیلی سخته هم مدیر باشم، و هم طرف بحث، و هم اینکه بخوام عادلانه رفتار کنم!!!!
خب اگه بنده به شما می گفتم کافر (حتی در قالب مثال) بازم بحث رو منطقی ادامه می دادید؟؟؟؟
______________________________

خب من ایرادی در این قانون نمی بینم، فکر می کنم که دارند از پتانسیل استخدامی که در دست دولت است، در جهت تشویق جوانان به ازدواج استفاده می کنند.

در ثانی در فرهنگ کشور ما، تهیه ی هزینه ی زندگی و معاش خانواده بر عهده ی مرد است، خب نباید برای تحقق این امر روشی اتخاذ شود؟ کجای این کشور زنی مجبور به کار کردن برای زندگی است؟ (در فرهنگ عمومی مردم، نه زندگی شهری که الان از غرب کپی برداری شده)

فکر کنم شما یه 100سالی از جامعه عقب باشی چون هنوز نمیدونی تو این دوره زمونه با کار کردن یه نفر نمیشه زندگیو چرخوند و هر دوطرف باید کار کنن و در ضمن تو این دوره زمونه خیلی از خانما هستن که هیچ مردی تو زندگیشون نیس و نمیخوان که مردی تو زندگیشون باشه پس احتیاج دارن شاغل باشن و اگه طبق شایسته سالاری هم که فکر کنین میفهمین که اگه بخوان همین جور سهمیه قائل بشن آخرش تنبلی و بی لیاقتی جامعه رو برمیداره!:riz277:
 

mj1919

New member
فکر کنم شما یه 100سالی از جامعه عقب باشی چون هنوز نمیدونی تو این دوره زمونه با کار کردن یه نفر نمیشه زندگیو چرخوند و هر دوطرف باید کار کنن و در ضمن تو این دوره زمونه خیلی از خانما هستن که هیچ مردی تو زندگیشون نیس و نمیخوان که مردی تو زندگیشون باشه پس احتیاج دارن شاغل باشن و اگه طبق شایسته سالاری هم که فکر کنین میفهمین که اگه بخوان همین جور سهمیه قائل بشن آخرش تنبلی و بی لیاقتی جامعه رو برمیداره!:riz277:

فکر کنم شما یه 100سالی از جامعه عقب باشی

با این قضاوتهای شما، با این حساب ، تاریخ نگاری بخوانید، بهتر است!

بنده بخوبی واقف هستم که هزینه ی زندگی در شهری مثل تهران چقدر است، و در آمدهای موجود را هم می بینم.
بحث سر این هست که این قانون چه هدفی دارد؟
یکی ربطش میدهد به عربستان!
یکی به وهابیت!
یکی به ظالم باقی نمی ماند! آیه ی قرآن.
یکی فمینیستی!
یکی کنکور و سهمیه هاش!


خب، بطور واضح این قانون دارد جامعه ی مجرد را به سمت ازدواج و جامعه یمتاهلین را به سمت فرزند دار شدن تشویق می کند، آنهم با اهرم شغل! من نمی گویم که روش درستی است، ولی در کل این خوب است کسی که متاهل باشد در اولویت باشد برای تصاحب شغل! خب منطقی هم هست، چون هزینه هاش بیشتر است، و...
در ثانی در قانون فوق پسر مجرد و دختر مجرد ، برابر اند! خب کجای این قضیه بد است؟؟؟ چرا هر چیزی که می بینید، ربطش می دهید به تفاوت دختر و پسر؟؟؟؟
 

hi aty

New member
واقعا باورم نمی شه همچین قانونی اصلا در موردش صحبت بشه چه برسه که بخواهد تصویب هم بشه:(50):
کم مونده بگن افرادی که از Xسال سن شون گذشته یا باید ازدواج کنند و بچه دار بشن یا توی این جامعه جایگاهی ندارن به انسان ها دارن به عنوان کارخانه تولید مثل نگاه می کنن:New (6):
 

ba ba barghi

Well-known member
با این قضاوتهای شما، با این حساب ، تاریخ نگاری بخوانید، بهتر است!

بنده بخوبی واقف هستم که هزینه ی زندگی در شهری مثل تهران چقدر است، و در آمدهای موجود را هم می بینم.
بحث سر این هست که این قانون چه هدفی دارد؟
یکی ربطش میدهد به عربستان!
یکی به وهابیت!
یکی به ظالم باقی نمی ماند! آیه ی قرآن.
یکی فمینیستی!
یکی کنکور و سهمیه هاش!


خب، بطور واضح این قانون دارد جامعه ی مجرد را به سمت ازدواج و جامعه یمتاهلین را به سمت فرزند دار شدن تشویق می کند، آنهم با اهرم شغل! من نمی گویم که روش درستی است، ولی در کل این خوب است کسی که متاهل باشد در اولویت باشد برای تصاحب شغل! خب منطقی هم هست، چون هزینه هاش بیشتر است، و...
در ثانی در قانون فوق پسر مجرد و دختر مجرد ، برابر اند! خب کجای این قضیه بد است؟؟؟ چرا هر چیزی که می بینید، ربطش می دهید به تفاوت دختر و پسر؟؟؟؟

منم با دکتر موافقم ....مخصوصا اینکه همش تقصیر کنکور و سهمه هاشه !!دیدم که می گمااا.....​:auizz3ffy9vla57584x
 

ali_ah

New member
به یک همسر جهت استخدام نیازمندییییییییییم..............

نه واقعا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ درسته ایا

بدون کار زن نمیدن .... بدون زن کار نمیدن

دور باطل زندگیه ما .........
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: Boloor

Artmis.a

New member
جامعه ی پزشکی ما که متحجر و عقب مونده برخورد کنه وای به حال یه مشت متحجری که واسه دهه ی 30 و 40 اند و سکان دار شدن.:tsimuzpzwoap1t9y3o7
 
بالا