گزارش روزانه مطالعه گروهی ارشد تمامی رشته ها91>>>92

وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

mw.ashel

New member
سلام به همه کنکوریای امسال

خسته نباشید، خدا قوت

10 روز تا ارشد 92

.
.
.
.
.

images


.
.




منم امروز
10:20
ساعت خوندم.




smilies-azardl%20%28113%29.gif
فقط یک بار برای همیشه
smilies-azardl%20%28113%29.gif

 

bacillus.bs

New member
بالاخره رسيديم به تك رقمي
اما ١٠ روزم كم نيستاااا
١٠ تا ١٠ ساعت ميشه ١٠٠ ساعت
 

لبخند

New member
سلام به همه دوستانم

100 روز تا ارشد 92
.
.
.
.
.
بچه ها خوب بخونید این شماره از فردا دیگه از سه رقمی تبدیل به دو رقمی میشه
و
بازم طول نمیکشه که تک رقمی بشه
.



منم امروز 8 ساعت خوندم + 50 تا لغت+ 2متن از زبان

smilies-azardl%20%28113%29.gif
تلاشتون رو بیشتر کنید و به خدا توکل کنید.
smilies-azardl%20%28113%29.gif


:​

 

asal 92

New member
imagesCA2NLCIM.jpg
بچه ها جانمونید ...
فقط چند روز مونده بعدش همه نوشته هامون میشن یه خاطره ...
باتلاشمون وقبول شدن خاطره خوبی بسازیم ...
 

darya63

New member
سلااام ......اين چند روز اصلا از خودم راضي نبودم و نيستتتتتتتممممممممممم
امروز ١١ ساعت خوندم ......ميخواستم ١٤ ساعت بخونم امروز اما حوصله ندارم ديگه بيشتر بخونم امروز ! اشل بيا منو تير بارون كن خلاص شم از اين وضعيييييييييييتتتت كنكور لعنتييييي ...من نميدونم اين كنكورو چ كسي اختراع كرده ؟ اخههههههه مگه ما چ گناهي كرديم ك بايد اينجوري مارو تحت فشار بزارن ...چرا نبايد همه اونايي ك واقعا علاقه دارن ب تحصيلات عاليه با خيال راحت بدون هيچ استرسي درس بخونن و وارد دانشگاه بشن ...اونقدر بايد حرصمون بدن تا اخرش يه مرضي بگيريم و جوون مرگ بشيممممممممم خدايييييييااااااااااااااااااااااااااااااااااا صدامو ميشنوي ؟ من خيلييييييييييييييييييييييي استرسسسسسسسس دارم خيلييييي داغونم خيليييييييييييي .....دارم رواني ميشم همش دارم فكر كنكورو ميكنم .....خداياااا ازت خواهش ميكنم تو اين لحظات سخت كمكمون كن ....

اخی نازی
پدیده جون من و تمام دوستای خوبم این روزا حال همه مون مث همه همه استرس داریم
من که خودم اشکام همین جور که نگاه درسام میکنم جاری میشن
دیروز که احساس کردم یکی منو ریست کرده عاقا هیچی تو این مغزم نبود

اما تجربه پارسالم و بتون میگم
پارسال نزدیک کنکور یه درسی و تو شرایطی خوندم که یکی از اقوامون فوت کرده بود .منی که روزی 14 ساعت میخوندم بلااجبار 7:30 اینو خوندم
اما وسطاش هم هی میرفتیم مراسم و می اومدم
کلا ارامش بیشتری داشتم و خوندم و با تنوع بود.همون درسو تو کنکور 75 زدم
بعد نزدیکای کنکور درس ضریب 4رو وحشیانه و با استرس زیاد خوندم و بدون وقفه و استراحت بعد اونو 48 زدم و عامل شکستم هم همون درس شد


خلاصه پدیده جون به قول بیوستا باید در کنار درس خوندن مهارتای دیگه هم یاد بگیریم.به نظرم زیاد خوندنم استرس و وسواسی میاره
نگران نباش و یه ذره هم به نتیجه فک نکن مخصوصا تو این 10 روز .بگو من که نهایت تلاشمو کردم بقیه اش هم دست خدا
این روزا هرجور خودتون میدونید هم درس بخونید هم تنوع بدید .گاهی یه موسیقی گوش دادن یه پیاده روی 30 دقیقه ای ...کلی حال ادمو عوض میکنه
خدایا به همه این بچه هایی که با تلاش و عشق خوندن کمک کن تا به نتیجه دلخواه شون برسن.امین
 

hematology70

New member
درود درود درود درود بر همه کنکوری ها
درووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووود بر پدیده
خوبه پدیده؟
 

mahtab92

New member
[h=2] غلبه بر استرس در ۱۰ دقیقه
[/h] تحقیقات جدید نشان می دهد این شرایط باعث ایجاد برخی از هورمونهای استرس در جریان خون می شود که ضعف سیستم دفاعی بدن را موجب می گردد و ما را در مقابل بیماریهای عفونی مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزا آسیب پذیرتر می کند، همین طور ارتباط تنگاتنگی بین بیماریهایی از قبیل سوزش معده و تبخال تا آسم و سرطان با سطوح بالای استرس در بدن وجود دارد. افزایش استرس حتی می تواند افت حافظه را با بالا رفتن سن تشدید کند. ولی نگران نباشید. راه های اثبات شده ای وجود دارند که استرس را از بین می برند. در طول این هفته، روزانه یک روش از تکنیک های پیشنهاد شده را امتحان کنید. بعضی از آنها بهتر از روشهای دیگر اثر می کنند.

● کاری انجام ندهید
حداقل یک بار در روز، پنج یا ده دقیقه آرام بنشینید و کاری انجام ندهید. به صداهای اطراف، احساستان و هر گونه کششی در گردن، شانه ها، بازوها، سینه و غیره تمرکز کنید.
رابین گیوث، موسس و مدیر مرکز مدیریت استرس مارین می گوید: «این یکی از مشکلترین کارها برای اکثر مردم است. چرا که شدیدا عادت کرده ایم راجع به ارزش کارهایی که انجام می دهیم فکر کنیم. انجام ندادن هیچ کاری یک جنگ واقعی است.» نشستن، به تنهایی ضربان قلب را کاهش می دهد و فشارخون را پائین می آورد، یعنی با دو مورد از آشکارترین تاثیرات استرس مقابله می کند.
همچنین دیدگاه شما را عوض می کند و احساس کنترل بر موقعیتها را افزایش می دهد. جیمز کارمودی فیزیولوژیست و مدیر تحقیقات مرکز تکامل ذهن در دانشگاه ماساچوست می گوید: «مطالعات نشان می دهد که موقعیتهای بسیار استرس زا مواردی هستند که نمی توانیم آنها را کنترل کنیم. ما نمی توانیم گذشته را تغییر دهیم، آینده را هم نمی توانیم پیش بینی کنیم.»

● با صدای بلند بخندید
همیشه موضوعی برای خنده در دست داشته باشید، این موضوع می تواند ، مجموعه ای از تکه های طنز مورد علاقه تان، یا صداهای بامزه ای که فرزندتان یا یک دوست از خودش درمی آورد باشد. حتی می توانید چند لحظه در مورد تماشای سریال کمدی مورد علاقه تان فکر کنید. اغلب در طول روز یکی از این موارد را انجام دهید.
لی بارک یک پژوهشگر می گوید: «یکی از موثرترین روش های کاهش استرس شب هنگام اتفاق می افتد، یعنی هنگامی که مشغول تماشای سریال مورد علاقه تان پس از یک روز طولانی هستید. تحقیقات برک در دانشگاه لومالیندا موسسه بهداشت عمومی در کالیفرنیا نشان می دهد که خنده خوب سطوح کورتیزول و اپینفرین هورمون های استرس را کاهش می دهد و سیستم دفاعی بدن را بهبود می بخشد. علاوه بر آن، تاثیرات مفید یک خنده از ته دل و خوب، به مدت ۲۴ ساعت باقی می ماند. برای یادآوری مجدد می توانید آن را برای دوستان خود نیز تعریف کنید.»

● موسیقی گوش دهید
هنگامی که با یک کار دلهره آور مواجه می شوید، به موسیقی گوش فرا دهید - این موسیقی می تواند از نوع کلاسیک، ملی یا جاز باشد - در محل کار هم می توانید از سی دی درایو کامپیوتر خود استفاده کنید تا موسیقی قابل دسترستان باشد. در تحقیقی که در دانشگاه موناش در ویکتوریای استرالیا انجام شد، به دو گروه از دانشجویان گفته شد تا یک نطق شفاهی تهیه کنند. بعضی در سکوت کار کردند، عده ای دیگر به مجموعه موسیقی گوش دادند. استرس باعث افزایش فشارخون و بالا رفتن ضربان قلب کسانی که در سکوت کار می کردند شد، ولیکن در داوطلبانی که در گروه موسیقی بودند، مقادیر فوق ثابت باقی ماند. از طرفی آنها اعلام نمودند که استرس کمتری در ضمن کار احساس کردند.

● مثبت بیندیشید
به شخص یا چیزی که عمیقا مورد علاقه تان است (در هر مکان) از۵ثانیه تا ۵ دقیقه فکر کنید. یا منظره ای از یک تعطیلات آرام را تصور کنید یا عبارتی که باعث ایجاد احساس مثبتی نسبت به خود و جهان اطرافتان می شود را در ذهنتان مرور کنید. به نظر می رسد که فکر کردن همانند پندی از یک کارت تبریک است! شاد فکر کردن و افکار آرامش بخش می تواند با تغییرات فیزیولوژیک که هنگام بوجود آمدن استرس اتفاق می افتند مقابله کند.

● قدم بزنید
از پشت میز، صندلی در هر موقعیتی که هستید ، بلند شوید و ۱۰ دقیقه راه بروید. بسیاری از مردم این حس درونی را دارند که پیاده روی به آرامششان کمک می کند. امروزه دانشمندان در حال اثبات این موضوع هستند. در تحقیقاتی که در دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد در سال ۲۰۰۲ انجام گرفته، محققان اشخاصی را که از بستگان بیمار خود نگهداری می کردند مورد توجه قرار دادند. (این موقعیت به گونه ای است که هرکدام از ما نیز در این شرایط با استرس مواجه می شویم.) در این مورد تحقیقات دانشمندان نشان داد، افرادی که ۴ بار در هفته پیاده روی می کنند استرس کمتری دارند و راحت تر می خوابند. همچنین آزمایشات نشان دادند که فشارخون این افراد در هنگام استرس ثابت باقی می ماند.

● نفس عمیق بکشید
برای پنج دقیقه، تنفس خود را آهسته تر کنید و در حدود۶ بار در دقیقه نفس بکشید. به عبارت دیگر، مدت ۵ ثانیه عمل دم، ۵ ثانیه عمل بازدم انجام دهید.
عموما تمایل داریم که تنفس تند و سطحی داشته باشیم، به خصوص هنگامی که احساس فشار می کنیم. چند نفس عمیق شما را مجبور می کند که شانه های خود را بکشید و ماهیچه های سفت را شل کنید. براساس یک تحقیق بین المللی در سال ۲۰۰۱، تنفس آرام مزایای غیرقابل پیش بینی دیگری نیز دارد.

● با آرامش برخیزید
درست قبل از ترک تختخواب و بلافاصله بعد از اینکه زنگ ساعت در صبح به صدا درآمد،۵ دقیقه برای آرام کردن بدنتان وقت صرف کنید. با منقبض کردن انگشتهای پا شروع کنید، سپس با اختیار خود آنها را شل کنید. بعد در مورد ماهیچه های کف پا و سپس عضله های ساق پا و ران پا و باسن همین کار را انجام دهید.
به طرف بالا این روش را ادامه دهید تا بالاخره با جمع کردن و سپس شل کردن عضله های صورت به آن خاتمه دهید. یک متخصص استرس می گوید: «اگر روز خود را با تنش آغاز کنید، موقعیت ها به گونه ای خواهد بود که تمام روز احساس تنش می کنید. اگر مشکلاتتان را باخود به رختخواب ببرید، احتمالا خواب شما را مختل می کند و این به معنای تنش بیشتر است. تحقیقات نشان می دهد، افرادی که از خواب محروم می شوند، میزان هورمونهای استرس در آنها افزایش پیدا می کند.» او همچنین می گوید: «هر روز خود را، با یک یا دو دقیقه آرامش بخشیدن به خود آغاز کنید و به پایان برسانید.»


 

mahtab92

New member
سلام دوستان دیروز ۱۰ ساعت
دوستای گلم ازتون خواهش میکنم وقتی درس میخونید به هیچ چیز فکر نکنید حتی فکر قبولی ارشد.
وظیفه شما الان فقط و فقط درس خوندن مفید با هدف یادگیری هستش

اگه واقعا قصد قبولی دارین با ارامش بخونید. به خونده های خودتون اعتماد کنید.
شما همتون قبولید مطمئنم. چون خیلی تلاش کردید و انگیزه دارید.

با ارزوی موفقیت بی پایان
 
آخرین ویرایش:

f-mk

New member
:sadsmiley:سلام.
خوشبحالتون که میتونید انقدر بخونید.منم یه روز فک میکنم حتما تهران قبول میشم یه روز کاملا ناامیدم.
یه چیزی که رو مخم راه میره اینه که با وجود اینکه قارچو تک یاخته و ایمنی رو تستاشو زدم و سوالایی که بلد نبودم رو دوباره مرور کردم ولی فکر میکنم نکنه یادم بره و هی میخوام دوباره اون همه تست رو بزنم ولی خیلیییییییییییییییییی زیاده و تقریبا نمیشه همه رو از سر بزنم:sad:فکر کنم وسواس گرفتم.امروز از یه نفر که پارسال با رتبه ی تک رقمی قارچ تهران قبول شده درصداشو پرسیدم اونم گفت ایمنی و قارچ80-تک یاخته95 و زبان35.این درصدا خیلیییی زیاده:smiliess (15):فک نمیکنم من بتونم این درصدارو بگیرم
 

f-mk

New member
من اگر امسال تهران قبول نشم خیلی برام بد میشه و مجبورم دوسال تمام از همسرم که تهرانه دور بمونم تا الانشم یکسالو نیمه که دوری رو تحمل کردم و فقط امیدم به قبول شدن توو تهرانه وگرنه دوباره من می مونم و دوری:sad:
 

sara67

New member
من اگر امسال تهران قبول نشم خیلی برام بد میشه و مجبورم دوسال تمام از همسرم که تهرانه دور بمونم تا الانشم یکسالو نیمه که دوری رو تحمل کردم و فقط امیدم به قبول شدن توو تهرانه وگرنه دوباره من می مونم و دوری:sad:


الهی بگردم.. اینجوری فکر نکن من برات خییییییییییلی دعا میکنم.. ایشالا تهرانی .. تازه اون طرف هم که درصداشو گفتی خودت میگی تک رقمی آورده بود. پارسال رتبه 12 رشته ما زبانشو 0 زده بود..

راضی باش به رضای خدا.. مطمئن باش بهترینها رو برات رقم میزنه.. شک نکن.. مجربه :)
 

sara67

New member
سرم داره میترکه.. صوب رفتم کتابخونه.. برا دوستم که میخواد تغذیه بده هم جا نگه داشتم.. همه هم میدونن ما یه هفته دیگه کنکورمونه.. همه هم باهامون دوستن مثلا.. بعد یکی از همین دوست نماها اومده به زوووووور میگه وسایلاتو بردار من میخوام بشینم.. طوری که یکم دیگه کشش میدادم دعوایی میشد دیدنی.. آخه اون دوستمم (که اینجا هم عضوه و نمیگم کیه) گناه داشت.. فقط ما کنکورمون جلوئه.. خیر سرمون 5-6 سال هم ازشون بزرگتریم.. همون اول صوب انقدر حرص خوردم (بیشتر از بی ادبی و بی احترامیش) همون جا یه تاکسی گرفتم سوار شدم رفتم یه کتابخونه دیگه.. بابا مگه محبت و احترام چنده که تو اونم بعضیا خست به خرج میدن.. خدا به اینا انصاف بده.. نمیدونم اون دنیا یه عده چجوی میخوان حاضر شن..

تا الانم ک ساعت 5 عصره بزووووور 7 ساعت خوندم.. آخر شب هم برمیگردم ببینم چقدر میتونم اضافه کنم..
 

biosta

Well-known member
کتابخونه - خونه یا هرجای دیگه "هر جایی که بازده ات بیشتره تو هم همون جا باش"

هیچ وقت در خواندن آسان نبوده منظورم هم از نظر امکانات هست و هم از نظر خود درس
اما این سختی مشروطه یعنی اگر برنامه ریزی داشته باشیم برای یک واحد سختی و درد در یادگیری چند واحد بعدا" لذت خواهیم برد .
نمی دونم چی بنویسم که کمک کننده باشه که بازده ات بالا بره فقط همین که انگیزه هایتان را دوره کنید توان مطالعه خواهید گرفت من که چنین بودم
بهرحال این دوران هم با تمام سختی اش خواهد گذشت و این مرحله ای از زندگیی خواهد بود که هیچ وقت راحت نبوده
خیلی ها دوست دارند ارشد قبول بشوند اما این خیلی ها اهل عمل نیستند آفرین و مرحبا به تو که حاضری بهای قبولی رو بپردازی .
 

maryam1010

New member
سلام سارا جون.
یعنی میشه زبان رو نزد اما یه رتبه خوب آورد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟:shocked:
آخه من زبانم اصلا تعریفی نداره همش منفی میزنم.بیشتر استرسم هم واسه زبانه.
اما با این حرفت خیلی امیدوار شدم
خدااااااااااااااااایا کمکم کننننننننننننننننننن
امیدوارم تو همه مراحل زندگیت موفق باشی عزیزم.:ad54ad:
 

bacillus.bs

New member
رتبه ٨ رشته ي ما هم زبان شو منفي زده بود ولي خوب بقيه ي درصداش بالا بود حتي از نفر اول
يعني از لحاظ درسي نفر ٨ اول بود
نفر اول هم فقط به خاطر زبانش كه 50....60% زده بود نفر اول شده بود
من نمي دونم چرا توي ايران اينقدر ياد گرفتن زبان سخته
اين عربا بچه هاشون همشون انگليسي بلدندددددد
 

sara67

New member
آره مریم جان.. من تو خوابگاه یه دوست ارشد ماما داشتم که متوجه شدم 2 تا درسشو 100 زده.. یکیشو 90 و خرده ای.. بعد این دوستم زبان نخونده بوده اصصصصصصصلا ولی سر جلسه حیفش میاد نزنه.. خلاصه برمیداره چند تا زبان هم میزنه.. درصد زبانش میاد منفی 15..

هیچی دیگه تبریز قبول میشه.. درحالیکه یکی از دوستاش مثه خودش بوده اما زبانش رو صفر گذاشته تهران قبول شده بود.. :)

ولی از من میشنوین زبانتون رو قوی کنین.. حتی اگه تک رقمی بیارین و تهران باشین.. چون تحصیلات تکمیلی کلا بر مبنای زبان بنا شده.. زبانتون خوب نباشه میشین مضحکه خاص و عام..




راستی جناب بیوستا شما تو تبریز نخوندین احیانا؟؟؟
 

f-mk

New member
سلام سارا جان.من واسه همه شب آرزوها دعا کردم.توروخدا منو خیلی دعا کنید چون برام خیلی حیاتیه که امسال تهران قبول بشم هم برای رفتن پیش همسرم هم اینکه اگر قبول نشم تا دوسال به خاطر طرحم از دادن ارشد محروم میشم:sad:
 

bakhshi

New member
آره مریم جان.. من تو خوابگاه یه دوست ارشد ماما داشتم که متوجه شدم 2 تا درسشو 100 زده.. یکیشو 90 و خرده ای.. بعد این دوستم زبان نخونده بوده اصصصصصصصلا ولی سر جلسه حیفش میاد نزنه.. خلاصه برمیداره چند تا زبان هم میزنه.. درصد زبانش میاد منفی 15..

هیچی دیگه تبریز قبول میشه.. درحالیکه یکی از دوستاش مثه خودش بوده اما زبانش رو صفر گذاشته تهران قبول شده بود.. :)


exactly...exactly


exactly.exactly
exactly

ولی از من میشنوین زبانتون رو قوی کنین.. حتی اگه تک رقمی بیارین و تهران باشین.. چون تحصیلات تکمیلی کلا بر مبنای زبان بنا شده.. زبانتون خوب نباشه میشین مضحکه خاص و عام..
:thumbsupsmileyanim:



راستی جناب بیوستا شما تو تبریز نخوندین احیانا؟؟؟

exactly,exactly
 

Tarsa

New member
برای همه مشکل هستا...
من بدبخت یه روز نرم کارآموزی 1000تا تیکه میشنوم آخرم میگن این همه خوند قبول نشد
بی خیال بابا:bunnyearsmiley:
این روزا دیگه وقت این حرفا نیست
قشنگه که خدا هست خوبه که هست...
 
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
بالا