در ایران زیست شناسی( علوم جانوری) چه بازارکاری ای می تواند داشته باشد؟

مجید دیجی

مدیر بخش
برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه، تجهیزات پارکی و صنایع وابسته 29 اردیبهشت لغایت 2 خرداد 93
منبع : صفحه نخست درگاه نمایشگاه بین المللی گل و گیاه تهران
======
پنجمین نمایشگاه گل و گیاه تهران در جشنواره گل های پاییزی از 22مهرماه جاری در بوستان گفتگو برگزار می شود.
منبع : آغاز به کار نمایشگاه گل و گیاه در بوستان گفتگو از 27 مهر
======
 

مجید دیجی

مدیر بخش
ایجاد هر هکتار گلخانه 70تا 100شغل ایجاد می کند/ توجه به صنعت گل و گیاه برای کشور ارزآوری دارد
مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهر تهران در افتتاحیه پنجمین نمایشگاه گل و گیاه و جشنواره گل های پاییزی با بیان اینکه خاک پهناور ایران اسلامی و تنوع اقلیمی آب و هوای آن می تواند بخش عظیمی از گل و گیاه کشورهای منطقه و همچنین کشورهای همسایه را تامین کند، گفت:
با برنامه ریزی و هماهنگی با بخش خصوصی و دولتی صنعت گل و گیاه می تواند به عنوان صنعتی برای ارزآوری در کشور شناخته شود.
به گزارش پرتال داخلی شهرداری تهران، مختاری با بیان اینکه به علت مشکلات عدیده، دستاوردهای چشم گیری در مقیاس جهانی در حوزه گل و گیاه نداشته ایم، تصریح کرد: در داخل کشور به علت تامین گل و گیاه در بازار به پیشرفتی دست نیافته ایم این در حالی است که شهرداری تهران همواره کوشش کرده تا چراغ نمایشگاه گل و گیاه را بدون هیچ چشم داشتی روشن نگه دارد اما تلاش شهرداری بدون همکاری سازمان ها و تولید کنندگان نمی تواند به رونق همه جانبه این صنعت بی انجامد.

وی با اشاره به اینکه سرانه مصرف گل در ایران بین 7تا10شاخه و در اروپا به طور میانگین 100شاخه است، اضافه کرد: سهم کشور ما از بازارهای جهانی گل که بیش از یک صد میلیون دلار است تنها 30 میلیون دلار بوده یعنی سهم ما 3دهم درصد است اما می تواند به دو میلیارد دلار در سال افزایش پیدا کند.

آقای مهندس مختاری همچنین ادامه داد: ایران رتبه 17 درتهیه گل و گیاه را دارد زیرا درزمینه بسته بندی و حمل ونقل باید مورد حمایت قرارگیرد . وقتی هر هکتار کاشت گل در گلخانه 70تا 100 شغل را ایجاد می کند می تواند درامدزایی مناسبی نیز داشته باشد.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهر تهران با بیان اینکه ایران قدمت زیادی در زمینه گل دارد، خاطرنشان کرد: دوست داشتن گل در بین ایرانیان درتاریخ ، زبان ، ادبیات و مینیاتور ایرانی سرشاراز گل وگیاه است به طوری که در دوران پرشکوه اسلامی این موضوع به اوج خود رسید .

آقای مهندس مختاری قدم اول رونق بازارهای داخلی و نفوذ گلدانها و گلها به خانه ها را کاهش خشونت سنگ و سیمان دانست و گفت : در یازدهمین نمایشگاه بین المللی گل وگیاه که در اردیبهشت ماه برگزار شد، بیش از سه میلیون نفر به مدت 5روز از نمایشگاه بازدید کردند به طوری که می توان گفت بعداز نمایشگاه کتاب، نمایشگاه گل و گیاه دومین بازدیدکننده را داراست .

وی درباره اینکه در نمایشگاه امسال حدود 200تولید کننده گل و گیاه و موسسات دست اندرکار حضور دارند، اضافه کرد: البته تعداد متقاضایان بیشتر بود اما به دلیل کمبود فضا نتوانسته ایم تمامی این افراد را در نمایشگاه پوشش دهیم .

آقای مختاری در پایان با بیان اینکه شهرداری تهران بانی ایجاد نمایشگاه تخصصی شهرداری بوده است، اضافه کرد :آقای دکتر قالیباف نسبت به برپایی نمایشگاه های محلی دربرخی بوستان ها نیز دستورات لازم را داده اند.

به نقل از ساب پرتال شهرداری تهران
 

مجید دیجی

مدیر بخش
معرفی یک شرکت

شرکت زیست فرایند صنعت صبا با بهره‌مندی از توان متخصصین مجرب در حوزه زیست فناوری در تير ماه 1385 تاسيس و در آبان ماه همان سال با هدف طراحي و ساخت فرمنتورهاي آزمايشگاهي و نيمه صنعتي در مركز رشد زيست فناوري مستقر گرديد. در حال حاضر 3 نفرPhD در تخصص‌های طراحی بیوراکتور، توسعه و طراحی فرایندهای تخمیری، جداسازی و خالص‌سازی مواد زیستی و کنترل و نرم‌افزار، با این شرکت همکاری دارند.

یکی از ملزومات دستیابی به توسعه پایدار در هر کشوری تلاش به منظور تولید علم و توسعه فناوری به ویژه در زمینه علوم و فنون نوین است. یکی از این زمینه‌های علمی و فناوری جدید زیست‌فناوری می‌باشد. کاربردهای زیست‌فناوری بسیار گسترده بوده و زمینه‌های مختلف زندگی بشر را تحت تاثیر خود قرار داده و در آینده نیز تاثیر بیشتری بر زندگی بشر خواهد داشت. از جمله این کاربردها می‌توان به تولید داروهای جدید، حل مشکلات محیط زیستی از طریق حذف آلاینده‌های خطرناک و تولید مواد زیست سازگار، تشخیص بیماریها، تولید مواد صنعتی مفید نظیر آنزیمهای صنعتی و مواد آلی گوناگون، تولید مواد غذایی و افزودنیهای غذایی، توسعه محصولات کشاورزی با بازدهی فراوان، توسعه گیاهان مفید مقاوم به بیماریهای گوناگون و آفات و شرایط سخت محیطی وغیره اشاره کرد. به دلیل اهمیت فراوان این رشته از علم و فناوری، کشورهای توسعه یافته به بهانه‌های گوناگون کشورهای در حال توسعه را از دستاوردهای علمی و فناوری در این زمینه محروم ساخته و سعی دارند پیشرفت در این زمینه را منحصرا در اختیار خود قرار دارند. اعمال شرایط بسیار سخت در انتقال فناوری و تامین تجهیزات آزمایشگاهی و صنعتی در زمینه بیوتکنولوژی (زیست فناوری) و زمینهای علمی و فناوری نوین دیگر برای کشورهای در حال توسعه‌ای نظیر ایران، تلاش و همت مضاعف نیروهای علمی و متخصصین داخلی را برای جلوگیری از محرومیتهای احتمالی می‌طلبد. تعدادی از متخصصین زیست فناوری کشور تصمیم گرفتند تا با تاسیس یک شرکت همگام با متخصصین دیگر کشور در نهادهای مختلف دانشگاهی و صنعتی همه تلاش و سعی خود را در زمینه تامین بخشی از نیازهای کشور در زمینه بیوتکنولوژی صنعتی و دارویی به کار گیرند. لذا در همین راستا شرکت زيست فرآیند صنعت صبا در سال 1385 تاسیس و در مركز رشد زيست‌فناوري در پژوهشگاه ملي مهندسي ژنتيك و زيست فناوري آغاز به کار کرد.
منبع : زيست فرايند صنعت صبا
 

مجید دیجی

مدیر بخش
معرفی محصولات یک شرکت فعال در زمینه زیست شناسی


1. کیت های تشخیصی Real-time PCR

کیت شناسایی و سنجش کمّی ویروس هپاتیت ب در پلاسما به روش Real-time PCR

* بروشور

* راهنمای کاربری (ویرایش جدید، آذرماه 92)



کیت شناسایی و سنجش کمّی ویروس هپاتیت ث در پلاسما به روش Real-time PCR

* بروشور

* راهنمای کاربری (ویرایش جدید، آذر ماه 92)



کیت تعیین ژنوتیپ های ویروس هپاتیت ث در پلاسما به روش Real-time PCR

* بروشور



کیت شناسایی و سنجش کمّی ویروس سایتو مگال انسانی به روش Real-time PCR

* بروشور

* راهنمای کاربری (ویرایش جدید، آذر ماه 92)



کیت شناسایی و سنجش کمّی ویروس اپشتین بار انسانی به روش Real-time PCR

* بروشور

* راهنمای کاربری (ویرایش جدید، آذر ماه 92)



کیت شناسایی و سنجش کمّی ویروس واریسلا زوستر به روش Real-time PCR

* بروشور

* راهنمای کاربری (ویرایش جدید، آذر ماه 92)

کیت شناسایی، سنجش کمّی و تعیین نوع ویروس های هرپس سیمپلکس 2 و 1 به روش Real-time PCR

* راهنمای کاربری

2. کیت های استخراج

کیت جداسازی دنا (DNA) از خون و بافت
* بروشور
* راهنمای کاربری

کیت استخراج اسیدهای نوکلئیک ویروسی (دنا/ رنا)
* راهنمای کاربری
منبع : محصولات تولیدی شرکت تکاپو زیست
 

مجید دیجی

مدیر بخش
در خارج از ایران مغازه هایی وجود دارد که در آن ها فقط محصولات ارگانیک می فروشند . مثلا برای شوینده ها و لکه گیری از میکس سرکه و چند ماده دیگر استفاده می کنند . امروز قصد دارم روش تولید ارگانیک آفت کش را بنویسم . اینگونه آفت کش ها در دنیا مخصوصا در مصارف خانگی به خصوص خانواده هایی که فرزند کوچکی دارند بسیار پر طرفدار شده است .
آفت کشهای ارگانیک ( دارای منشأ طبیعی گیاهی )

راه های متفاوتی برای مبارزه با آفات و حشرات وجود دارد . یکی از این راهها مبارزه ی بیولوژیک و دیگری دفع آفات به صورت ارگانیک است . مطلب زیر به شما می آموزد که چگونه می توان با استفاده از مواد ساده ای که در منزل دارید ، آفت کشهایی برای دفع آفات گیاهان خود تهیه کنید .به یاد داشته باشید که آفت کشهای طبیعی هم می تواند به حشرات مفید و یا موجودات دیگر آسیب برساند ، بنابراین در هنگام استفاده از آن به موارد زیر توجه داشته باشید .


1-همیشه گیاهان خود را صبح زود یا در ساعات خنک بعد از ظهر با این نوع آفت کش اسپری کنید ، چون ممکن است گیاه شما در درجه حرارت بالای طول روز نسبت به آن واکنش نشان دهد .

2-ابتدا بر روی قسمتی از برگ گیاه آفت کش را تست کنید و بگذارید 24 ساعت بگذرد اگر هیچ واکنشی نشان نداد و تخریبی در برگ گیاه مشاهده نکردید ان گاه به استفاده از آن بپردازید.

3-فکر نکنید هر چه از آفت کش بیشتر استفاده کنید به نتایج بهتری دست خواهید یافت، به میزان مورد نیاز از اسپری استفاده کنید .

4-فقط نقطه ای از گیاه که دچار آفت شده مورد هدف قرار دهید .

5-وقتی با آفت کشها در تماس هستید ، از قرارگرفتن صورت و پوستتان در معرض آن محافظت کنید .بعضی از ترکیبات آن برای پوست ، چشم و غشای مخاطی ایجاد التهاب می کند. به ویژه اسپری هایی که با استفاده از فلفل قرمز تهیه می شوند .

حشره کش تهیه شده با پور فلفل قرمز و سیر

در یک مخلوط کن 2 عدد فلفل قرمز ، یک پیاز بزرگ و یک سیر « کلیه ی حبه های یک سیرکامل مورد نیاز است » را با مقداری آب میکس کنید . سپس 1 گالن آب روی مواد به دست آمده بریزید و اجازه دهید 24 ساعت در همین حالت بماند و سپس آن را از صافی عبور دهید . آب به دست آمده را برای گل های رز ، آزالیا و سبزیجات اسپری کنید . هجوم هر نوع حشره یا ساس را از بین خواهد برد . شما می توانید همان حالت خمیری اولیه را نیز به صورت گلوله هایی در خاک بین گیاهان قرار دهید تا دفع آفت شود .

حشره کش تهیه شده با برگ ریواس

500 گرم از برگ های ریواس را در 473/0 لیتر آب به مدت 20 دقیقه بجوشانید . اجازه دهید تا سرد شود ، سپس از صافی بگذرانید و در یک ظرف مناسب بریزید . مقداری ماده ی شوینده ( مایع ظرف شویی ) و یا صابون مایع به آن اضافه کنید و خوب به هم بزنید ، سپس آن را بر روی حشرات اسپری کنید تا انواع حشرات مثل کنه ی گیاهی ، عنکبوت و کرم های ریز کشته شوند.

توجه :

برگ های ریواس حاوی مقادیر زیادی از اسید اکسالیک است . اگر خورده شود موجب ایست قلبی شما خواهد شد و شما می میرید .

اسپری با پوست پرتقال

2 فنجان آب جوش بر روی پوست کنده شده ی یک پرتقال بریزید . اجازه دهید تا 24 ساعت در همین حال باقی بماند . سپس آن را صاف کنید و در ظرف شیشه ای بریزید . به مایع صاف شده در شیشه چند قطره صابون مایع اضافه کنید و روی حشره ی مورد نظر یا مورچه اسپری کنید . این اسپری برای لانه ی مورچه هم مناسب است .پرتقال و مرکبات دارای ترکیبات حشره کش طبیعی هستند که لیمونن « هیدرو کربن شیرینی به فرمول C10H16 » و لینالول « نوعی الکل اشباع نشده در جه سوم به فرمول C10H17OH » نامیده می شوند. این ترکیبات را میتوان به عنوان راه چاره ای برای از بین بردن آفت های نرم تنی مثل کنه ها ، پشه ها و حشرات فلس دار که آفت درختان میوه هستند « مثل این است که بدنشان از آرد پوشیده شده است » مورد استفاده قرار داد .

منبع : آفت کش های ارگانیک - ترجمه های آزاد ( Banafsheh Ghafel)

البته روش های دیگری هم وجود داره که با کمی جستجو در طبیعت به راحتی می توان چنین آفت کش هایی را ساخت . اگر کسی روش شناسایی ترکیبات آفت کش را خواست توی وبلاگ در خواست بده...
IBC, Iran Biology Campaign
 

مجید دیجی

مدیر بخش
تنوع زیستی و سلامت انسان
اثر تنوع زیستی بر تندرستی انسان در حال تبدیل شده به موضوعی سیاسی در سطح بین‌المللی است، از آنجا که شواهد علمی تاثیر کم شدن تنوع زیستی بر تندرستی در سطح جهانی را نشان می‌دهند.[۱۶] [۱۷][۱۸] این موضوع با گرمایش آب‌و هوایی پیوندی نزدیک دارد،[۱۹] از آنجا که بسیاری از تاثیرهای پیش‌بینی شده‌ی تغییر آب‌وهوا با تغییر در تنوع زیستی در ارتباط هستند (برای نمونه تغییر در جمعیت‌ها و پخش بردارهای بیماری، کمیابی آب شیرین، تاثیر بر تنوع زیستی کشاورزی و منابع غذایی و غیره). دلیل آن این است که گونه‌هایی که بیشتر احتمال از میان رفتنشان هست، آنهایی هستند که در برابر انتقال بیماری سد ایجاد می‌کنند در حالی که گونه‌هایی که زنده می‌مانند آنهایی هستند که انتقال بیماری را افزایش می‌دهند، همان ویروس باختر نیل و هانتاویروس.[۲۰] برخی از مشکلات تندرستی که از تحت تاثیر تنوع زیستی است دربرگیرنده‌ی تندرستی رژیمی و امنیت تغذیه، بیماری‌های عفونی، علوم و منابع پزشکی و سلامت روانی و اجتماعی.[۲۱] همچین تنوع زیستی اثری بزرگ بر کاهش خطر فاجعه و بازیابی پس از فاجعه دارد.[۲۲] تنوع زیستی پشتیبانی مهم برای کشف دارو و در دسترس بودن منابع پزشکی است.[۲۳] بخش قابل توجهی از داروها، مستقیم یا غیرمستقیم، از منبع‌های زیست‌شناختی به دست آمده‌اند: دست کم ٪۵۰ ترکیب‌های داروسازی در آمریکا از گیاهان، جانوران و میکروارگانیسم‌ها به دست آمده‌اند، در حالی که ٪۸۰ جمعیت دنیا، برای نگهداری پزشکی نخستین خود، وابسته به داروهای طبیعی هستند (در پزشکی سنتی یا مدرن).[۲۴] تنها بخش کوچکی از گونه‌های وحشی برای کاربرد پزشکی بررسی شده‌اند. شواهدی از تحلیل بازار و علم تنوع زیستی نشان می‌دهند که کاهش برون‌ده بخش داروسازی از میانه‌های دهه‌ی ۱۹۸۰ می‌تواند مربوط به دوری گزیدن از جستجو در فراورده‌های طبیعی به نفع ژنومیک و شیمی سنتزی باشد، در حالی که فراورده‌های طبیعی تاریخی دراز در پشتیبانی از نوآوری‌های پزشکی و اقتصادی دارند.[۲۵] اکوسیستم‌های دریایی به ویژه اهمیت دارند
(2009) "Climate Change and Biological Diversity" Convention on Biological Diversity Retrieved November 5, 2009, From Climate Change and Biodiversity
پرش به بالا ↑ Ramanujan, Krishna (2 December 2010). "Study: Loss of species is bad for your health". Cornell Chronicle. Retrieved 20 July 2011.
پرش به بالا ↑ Gaston, Kevin J.; Warren, Philip H.; Devine-Wright, Patrick; Irvine, Katherine N.; Fuller, Richard A. (2007). "Psychological benefits of greenspace increase with biodiversity". Biology Letters 3 (4): 390–394. doi:10.1098/rsbl.2007.0149. PMC 2390667. PMID 17504734.
پرش به بالا ↑ "COHAB Initiative: Biodiversity and Human Health - the issues". Cohabnet.org. Retrieved 2009-06-21.
پرش به بالا ↑ (2006) "Molecular Pharming" GMO Compass Retrieved November 5, 2009, GMOcompass.org
پرش به بالا ↑ (2006) "Molecular Pharming" GMO Compass Retrieved November 5, 2009, GMOcompass.org
پرش به بالا ↑ Harvey L., 2008. Natural products in drug discovery. Drug Discovery Today
پرش به بالا ↑ Hawkins E.S., Reich; Reich, MR (1992). "Japanese-originated pharmaceutical products in the United States from 1960 to 1989: an assessment of innovation". Clin Pharmacol Ther 51 (1):
پرش به بالا ↑

منبع اصلی : تنوع زیستی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
 

مجید دیجی

مدیر بخش
سوسکها رو نکشید!

گاهی اوقات از خودم می پرسیدم خداوند در آفرینش سوسک چه خیری قرار داده؟؟!!

نتایج تحقیقات دانشمندان انگلیسی نشان می دهد که از سوسک حمام می توان برای تولید آنتی بیوتیکهای فوق قوی با مقاومت بالا استفاده کرد. دفعه بعد که با دیدن یک سوسک بزرگ در حمام یا آشپزخانه جیغ کشیدید و خواستید که آن را با دمپایی بکشید یادتان باشد که همین سوسک روزی می تواند جان شما را نجات دهد.

سوسک حمام

در حقیقت نتایج تحقیقات اخیر تیم "سایمون لی" از دانشگاه ناتینگهام که در کنگره انجمن میکروبیولوژی عمومی انگلیس ارائه شده است نشان می دهد که دستگاه عصبی مرکزی سوسک آمریکایی آنتی بیوتیکهای طبیعی تولید می کند که قادرند 90 درصد از باکتریهایی که به طور بالقوه برای انسان مرگبارند را نابود کنند. از جمله این باکتریهای مهلک می توان به باکتری استافیلوکوکوس MRSA و برخی از نمونه های سمی "اشریشیا کولی" اشاره کرد. همچنین این بررسیها نشان می دهد که علاوه بر سوسک حمام، سه گونه ملخ نیز می توانند آنتی بیوتیکهای بسیار قوی تولید کنند.

به گفته سایمون لی، این آنتی بیوتیکها می توانند در تمام گروههای حشرات وجود داشته باشند و حشرات به تنهایی 80 درصد از حیوانات موجود در دنیا را تشکیل می دهند. از سالها قبل دانشمندان بر روی داروهایی در مقابل میکروارگانیسمهایی تحقیق می کنند که نسبت به آنتی بیوتیکهای سنتی مقاوم شده اند.

لی در این خصوص توضیح داد: "این یک آغاز امیدوارکننده است. ما در مکانهایی به دنبال این آنتی بیوتیکهای قوی می گردیم که تاکنون کسی در آنجا جستجو نکرده بود. درحقیقت استفاده از منابعی از قبیل میکروارگانیسمهای خاک، قارچها و مولکولهای سنتزی برای تولید آنتی بیوتیکها از رده خارج شده اند."

براساس گزارش National Geographic، این دانشمندان در لابراتوار بافتهای مغز سوسک و ملخ را گرفتند و با ردیابی و آزمایش 9 نوع جدید مولکول آنتی باکتریایی دریافتند که هر یک از این حشرات در کشتن کدامیک از میکروارگانیسمها مهارت دارند.

سایمون لی در این خصوص افزود: "این مکانیزم دفاعی به این حشرات اجازه می دهد که در کثیف ترین و آلوده ترین مکانها به حیات خود ادامه دهند. این آنتی بیوتیکها تنها در بافتهای مغز سوسک و ملخها جمع شده اند. مغز مهمترین اندام برای این حشرات است به طوری که سوسکها می توانند با یک پای بیمار به مدت طولانی زنده بمانند اما تقریبا بلافاصله پس از یک عفونت مغزی می میرند."
 

love virology

New member
بخش اموزش خییلی میپسندم مخصوصا در بخش تکامل و جنین شناسی استاد ما هم لیسانس جانوری داشت الان دکترا جنین میخونن خیلی هم عالی اموزش میدن دروس مرتبط با تکامل و جنین رو
 

مجید دیجی

مدیر بخش
زمانی که من دانشجو ببودم و پروژه حشره شناسی داشتم دنبال روش هایی برای شکار حشرات شب پرواز و... بودم . به خاطر همین کتاب ههای مختلفی خوندم اون زمان پیش خودم به این فکر افتادم چرا یک نفر دستگاهی برای اینکار اختراع نمیکنه تا اینکه متوجه شدم چنین دستگاههایی وجود داره ولی داخل ایران نیست . اگر کسی بتونه الهام بگیره میتونه یک چنین دستگاهی رو ثبت اختراع کنه
عکس هاش رو میزارم همین جا تا ببینید
Pic+14+copy.jpg

uv_light_trap_terry_lynch.jpg
 

مجید دیجی

مدیر بخش
خوب شاید بپرسید این دستگاهها به چه دردی می خورن
باید بگم که برای تحقیقات حشره شناسی و شناسایی حشرات بومی یک منطقه
شناسایی پشه هایی که می توانند باعث انواع بیماری ها شوند
به دام انداخت حشراتی که در طول شب مزاحم خواب شبانه می شوند
عدم استفاده از آفت کش ها
مراقبت از محصولات کشاورزی
و...
innermechine.jpg

461623232e15171ada73afade3c14c7e

1375788668596.jpg
 
آخرین ویرایش:

مجید دیجی

مدیر بخش
راه‌اندازی قرارگاه پدافند زیستی/ ایجاد آزمایشگاه تهدید بیولوژیکی

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور از راه اندازی قرارگاه پدافند زیستی در کشور خبر داد و گفت: به منظور افزایش قدرت تشخیص تهدیدات بیولوژیکی، آزمایشگاه های مرجع در قالب شبکه آزمایشگاهی ایجاد خواهد شد.:auizz3ffy9vla57584x
سردار غلامرضا جلالی در پاسخ به خبرنگار مهر، با اشاره به انواع تهدیدات زیستی در حوزه های مختلف، افزود: منشا تهدیدات زیستی از 3 منشا باکتریایی و ویروسی، بیوتروریسم و اقدامات دشمنانه کشورها علیه کشوری است.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه این 3 منشا موجب آلودگی در 6 حوزه آب، هوا، غذا، دام، گیاه و انسان می شود، اظهار داشت: هر کدام از این حوزه ها دستگاه های متولی دارد به گونه ای در حوزه انسان وزارت بهداشت و در حوزه دام و گیاه وزارت جهاد کشاورزی مسئول است.
وی با بیان اینکه سازمان پدافند غیرعامل وظیفه هماهنگی با سایر دستگاهها را دارد، خاطرنشان کرد: در این راستا به منظور مقابله با تهدیدات زیستی اقدام به راه اندازی قرارگاه زیستی بر اساس مصوبات کارگروه پدافند غیر عامل و مطابق با قانون اساسی کردیم.
جلالی هماهنگی دفاع زیستی را از ماموریت های قرارگاه پدافند زیستی ذکر کرد و یادآور شد: راه اندازی این قرارگاه 4 ماه قبل ابلاغ شد و در حال حاضر درصدد تدوین اسناد راهبردی برای دفاع زیستی هستیم.
وی از برگزاری مانوری در زمینه دفاع زیستی در کشور خبر داد و گفت: به منظور بررسی و سنجش میزان آمادگی دستگاه ها در برابر تهدیدات زیستی و بررسی نقاط ضعف و قوت مانوری در این زمینه اجرا خواهد شد.

ضرورت تقویت تشخیص تهدیدات زیستی
رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور با تاکید بر اینکه معمولا منشا تهدیدات بیولوژیکی مشخص نیست ولی همواره حادثه وجود دارد، اضافه کرد: منشا شیوع بیماریهایی چون آنفلوانزای خوکی و مرغی، جنون گاوی، ساری و بیماریهای مشترک انسان، دام و پرندگان یا از طریق طبیعی به علت همزیستی انسان با دام ایجاد می شود و یا بر اساس دستکاریهای ژنتیکی بروز می کند.
وی با تاکید بر اینکه همه کشور در زمینه دستکاریهای ژنتیکی و بیولوژیکی حساس هستند، خاطرنشان کرد: در این راستا کشورها با راه اندازی بانکهای اطلاعاتی، آزمایشگاههای مرجع، تولید انواع سنسورها وکیت های تشخیصی سعی می کنند قدرت تشخیص و تحلیل خود را افزایش دهند.:auizz3ffy9vla57584x
جلالی با بیان اینکه این تشخیص به کشورها کمک می کند تا اقدامات مقابله ای را برای تهدیدات زیستی انجام دهند، افزود: در صورتی که قدرت تشخیص در کشوری موجود نباشد به مراجع جهانی چون سازمان بهداشت جهانی و مرکز کنترل بیماریهای جهانی مراجعه می شود.
رئیس سازمان پدافند غیر عامل با اشاره به شیوع بیماری سارس در چین، ادامه داد: کشورهایی چون ایران که قدرت آزمایشگاهی ندارد ممکن است تهدیداتی را متحمل شوند.

راه اندازی آزمایشگاههای مرجع در کشور
جلالی راه اندازی آزمایشگاه های جامع برای تشخیص تهدیدات بیولوژیکی را از دیگر اقدامات این سازمان برای مقابله با تهدیدات بیولوژیکی ذکر کرد و گفت: به منظور ارتقای ظرفیت آمادگی کشور در زمینه تشخیص تهدیدات زیستی اقدام به راه اندازی آزمایشگاه های مرجع در قالب آزمایشگاه های مرجع شده است.
وی اضافه کرد: با راه اندازی این آزمایشگاه ها هم قادر خواهیم بود تا به صورت مستقل قدرت تشخیص و تحلیل تهدیدات را داشته باشیم و هم بتوانیم سرمها و واکسن های مورد نیاز را در مواقع تهدید تولید کنیم.
 

mohammad63

Well-known member
با همه این تفاسیر باید بگم که بازار کار زیست شناسی با همه گرایش هاش صفر و زیر صفره.... نمونه اش خود من که بامدرکم دارم تو حوزه کامپیوتر و کنترل پروژه کار میکنم و این ایراد هم به من وارده از طرف بعضی همکارا که رشته من نیست و حق هم دارن ..... من هم دوست دارم با تخصص خودم کار کنم تا هیچ حرف و حدیثی نباشه .................... اما نمیشه ....
 

مجید دیجی

مدیر بخش
با همه این تفاسیر باید بگم که بازار کار زیست شناسی با همه گرایش هاش صفر و زیر صفره.... نمونه اش خود من که بامدرکم دارم تو حوزه کامپیوتر و کنترل پروژه کار میکنم و این ایراد هم به من وارده از طرف بعضی همکارا که رشته من نیست و حق هم دارن ..... من هم دوست دارم با تخصص خودم کار کنم تا هیچ حرف و حدیثی نباشه .................... اما نمیشه ....


البته مقصر نظام آموزشی هست :؟ ای کاش بجای سالی واحدی ، ترمی واحدی ، نظام قدیم ، نظام جدید و... کمی هم به فک آینده بچه ها بودن ... اگه من وزیر آموزش پرورش بودم می دونستم چطور جامعه ای بسازم که حتی یک بیکار هم نداشته باشه ...

یادمه یه زمانی می خواستم مدرسم رو عوض کنم همون اول کار یه فرمی دادن به من تا امضاش کنم که یه جور تعهد نامه بود و یکی از بندهای این تعهدنامه نوشته شده بود خرید و فروش در مدرسه توسط دانش آموزان ممنوع هست ...

اما توی بعضی از کشورها می بینیم که بچه ها اسباب بازیاشون ، لوازم تحریرشون رو به هم معامله می کنن و میگن مثلا این هفته اینقد سود یا ضرر کردم و از همون اول کار با سیستم و جهان اطرافشون دور میشن ...

توی بعضی از کشورها به بچه ها هر سال بنا به در خواست خودشون یه شغل و یا یک پیشه یاد میدن مثلا امسال پرورش قارچ ، سال دیگه پرورش گل رز و... یعنی دانش آموز بعد از 13 سال درس خوندن 13 تا شغل مختلف بلد هست و بنابر علاقه میتونه کار آآفرینی کنه ... اما متاسفانه دانشجوهای ما بعد از 20 سال درس خوندن فقط همون درس خوندن رو بلدن ...

توی بعضی از کشورها به بچه ها آموزش مبارزه با چالش ها رو می دن مثلا چالش فروش کیک پخته شده در منزلشان دم در یک فروشگاه ... مردم هم خیلی استقبال می کنن ...

توی بعضی از کشورها مدارس فوتبال ، والیبال ، هندبال ، ژیمناستیک و... هست و از دانش آموزان استعداد یابی میشه ... اما اینجا مدرسه حتی به زور حیاط برای راه رفتن دارن

توی کشور ما حساب داری وجود داره که دوس نداره حسابداری کنه ، مهندسی عمرانی وجود داره که از ساختمون بدش میاد و... اینها همش به دلیل روش های غلط آموزشی هست . که باید واقعا از ریشه درست بشه ... هم فکر افراد جامعه و هم نظام های آموزشی ...
 

مجید دیجی

مدیر بخش
یکی از مشکلات زیست شناسان و شاید خیلی از رشته های دیگه این هست که رشتشون رو نمیشناسن و فقط به جزو اساتید خودشون محدود میشن ...

گاهی باید رفت و کار یاد گرفت مثلا پرورش قارچ ... شما در درس تالوفیت ها و یا قارچ شناسی انواع و اقسام قارچ ها رو خوندید و خوب هم یاد گرفتید اما فعلا در ایران از دو نوع قارچ میشه کسب درآمد کرد ( قارچ صدفی ودکمه ای ) ... اگه وارد این عرصه بشید به احتمال زیاد خیلی موفق تر از خیلی ها که به صورت آماتور وارد شدن خواهید بود ... شاید 4 روز دیگه وارد صنعت تولید پنیر با قارچ ایتالیایی و فرانسوی بشی ( که بسیار بسیار درآمدزا و پول ساز هست ، قیمت 15 پوند پنیر روزا ایتالیایی ،290 دلار یا 870.000 هزار تومان هست )

از کار کردن خارج از محیط دانشگاه و آزمایشگاه نترسید ... شما ها قدرت مدیریت دارید چون تقریبا از هر چیز علوم طبیعی سر در میارید و میتونید رهبری کنید ... مثلا : شخصی زیست شناس می تونه توی حیاط خونشون کار کنه ... شما میتونید توی حیاط ، پارکینگ ، پشت بام و... با استفاده از ظروف بازیافتی ( مثلا بطری نوشابه 1.5 لیتری ) گل بکارید و شروع به کار کنید ... ( برای صرف جویی در هزینه ها استفاده از ظروف یکبار مصرف پیشنهاد شد ) ... مکان فروش محصولات هم میتونه گلخانه ها ، گل فروشی ها ، دکه های روزنامه فروشی ، 2 شنبه بازارها ، حتی سوپر محلتان باشد ( من خودم با چشمای خودم دیدم که عده ای این کار رو می کنن .. باید خیلی هم درآمدزا باشه ) ...

همون طور که بارها گفتم همه چیز به دکتری ختم نمیشه ... بالاخره یه روزی ظرفیت اون ها هم کم میشه و اون وقت هست که تازه باید از اول شروع کرد ... اون زمانی که هم سن ها بالا رفته و هم توقعات ... پس در کنار درس خوندن باید یه کارهایی هم یاد گرفت تا اینکه اگه یه زمانی به سد بیکاری برخورد کردید افسرده نشید ...


===
وقتی توی خیابون راه میریم امکان نداره که یه بطری آب معدنی که کف خیابون افتاده رو نبینیم ... اگر کسی این بطری رو از روی زمین برداره و با خودش ببره شاید از نظر کسانی که ما رو میبینن زیاد جالب نباشه ولی ما با این کار به محیط زیست اطرافمون کمک می کنیم ... و هم میتونیم با ریختن کمی خاک و کاشتن گیاهی درونش هم دنیای اطرافمون رو زیباتر کنیم و هم برای خودمون درآمدزایی کنیم...

jo6d34gi07dn8ax90dvu.jpg


===
یک بطری شیشه چند هزار سال طول میکشه که تجزیه بشه ... ولی با همون بطری شیشه ای میشه کارهای زیباتری هم انجام داد ...

hou6090.jpg


====
4504_523.jpg
 

مجید دیجی

مدیر بخش
Pot-with-a-bottle-2.jpg


Pot-with-a-bottle-1.jpg


مواد لازم یک بطری نوشابه ای ( رایگان ) ، یک کم خاک ، چند تخم یک گیاه ، یک سی دی سوخته ...

قیمت گلدان حدالقل 5 هزار تومان ... میزان سود خالص 5 هزار درصد ...


شاید بگید نمیشه تخیلی هست و... ولی من توی آلمان دیدم که مردم گلدان سبزیجات توی منزلشون دارن ... مثل نعنا ...

ChocMintPotPlant17-1024x764.jpg


جهت اطلاع دوستان می نویسم : بوته نعنا مثل سایر گاهان علفی بسیار رشد سریعی دارد و می توان آن را به صورت روزانه چید و مصرف کرد


chilli-pepper-plant-click-and-grow.jpg
 

Hamidvet

New member
خوب شاید بپرسید این دستگاهها به چه دردی می خورن
باید بگم که برای تحقیقات حشره شناسی و شناسایی حشرات بومی یک منطقه
شناسایی پشه هایی که می توانند باعث انواع بیماری ها شوند
به دام انداخت حشراتی که در طول شب مزاحم خواب شبانه می شوند
عدم استفاده از آفت کش ها
مراقبت از محصولات کشاورزی
و...
innermechine.jpg

461623232e15171ada73afade3c14c7e

1375788668596.jpg

یعنی منظورت از این دستگاه ها ایده بگیریم و خودمون یه طرح دیگه بدیم؟!
 

مجید دیجی

مدیر بخش
یعنی منظورت از این دستگاه ها ایده بگیریم و خودمون یه طرح دیگه بدیم؟!

چرا که نه ؟؟؟

آفت کش ها توی بلند مدت خیلی مخرب هستن ... و عوارض شدیدی در کاهش عمر انسان دارن ... میشه از روش های ارگانیک و دوستدار محیط زیست چنین کارهایی رو انجام داد... و هم حشراتی مثل عامل سالک رو گرفتار کرد ...

هم حشرات مضر رو گرفتار کنیم و هم سلامت بمانیم ..:thumbsupsmileyanim:

البته حمید توی انبارهای بزرگ غلات خارج از کشور از این گونه روش ها خیلی استفاده می کنن تا با کمترین ضرر محصولات به دست مصرف کننده برسه ...
 

Hamidvet

New member
چرا که نه ؟؟؟

آفت کش ها توی بلند مدت خیلی مخرب هستن ... و عوارض شدیدی در کاهش عمر انسان دارن ... میشه از روش های ارگانیک و دوستدار محیط زیست چنین کارهایی رو انجام داد... و هم حشراتی مثل عامل سالک رو گرفتار کرد ...

هم حشرات مضر رو گرفتار کنیم و هم سلامت بمانیم ..:thumbsupsmileyanim:

البته حمید توی انبارهای بزرگ غلات خارج از کشور از این گونه روش ها خیلی استفاده می کنن تا با کمترین ضرر محصولات به دست مصرف کننده برسه ...

من حاضرم روش کار کنم :idea_majidonline:
 
بالا