توصیه های ارزشمند رتبه 9 علوم تغذیه(سال 93) به داوطلبان عزیز ارشد تغذیه

mahsaa

New member
25- بهترین روش مطالعه درس تغذیه از نظر شما؟

26- بهترین روش مطالعه درس بیوشیمی از نظر شما؟

27- بهترین روش مطالعه درس فیزیولوژی از نظر شما؟

28- بهترین روش مطالعه درس زبان از نظر شما؟


والا من هر 3 درس رو تقریبا به یک روش مطالعه میکردم ! سعی میکردم اول یه نگاه اجمالی به تست های اون فصل بکنم مخصوصا فصل هایی ک خیلی مهمتر بودن ! بعد با خوندن تست ها هم تو ذهنم سوال ایجاد میشد و هم انگیزه برای خوندن اون فصل و پیدا کردن جواب اون سوال ها !

به نظر من در کل بهترین روش مطالعه روشیه که خوب مطالب فهمیده و درک بشه !! وبه هیچ عنوان مطلبی رو وقتی متوجه نشدین حفظ نکنین بلکه اینقدر به اون مطلب فکر کنین و مطالعه کنین که بفهمینش و این باعث میشه برای همیشه تو ذهن شما بمونه چون ذهنتون درگیرش میشه همیشه به یاد میمونه !

ی مطلب دیگه که خیلی به یادگیری و به یاد موندن کمک میکنه با علاقه درس خوندنه ! یعنی اول باید به چیزی که میخونین عشق بورزین ! باید دوستش داشته باشین که بفهمینش ! من خودم گاهی وقتی از بعضی از مباحث خوشم نمیومد یک جوری به خودم می قبولوندم اون مطلب رو دوست دارم و یا یک بخشش رو تجزیه تحلیل میکردم که به یک نتیجه جالب برسم وقتی برام جالب میشد علاقه پیدا میکردم که بخونم و واقعا هم جواب میداد ! به عنوان یک دوست کوچکتر اینکه هیچوقت سعی نکنین شرایطی ایجاد بشه که خودتون رو مجبور به خوندن یک مبحث ببینین ! بدون اینکه به اون مبحث احساسی داشته باشین .

حتی این روش رو من وقتی داشتم بخش اعصاب فیزیولوژی رو میخوندم بهش ایمان آوردم ! نوشته بود بخش هیپوکامپ مغز که مربوط به ایجاد حافظه جدید هستش با بخشی از دستگاه لیمبیک که با احساسات خوب یا بد مربوط هست ارتباط داره!! یعنی وقتی به یک موضوع یا مبحث احساس خوبی دارین بیشتر و بهتر میتونه وارد حافظه بشه و در خاطر سپرده بشه

28 - زبان هم که به نظر من روش لزگی خیلی خوبه یعنی درک مطلب رو در کنار لغات با همدیگه پیش ببرین ! و حفظ لغت هم لایتنر خیلی خوبه!! البته من از اول تمام لغات رو وارد لایتنر نکردم چون اونطور خیلی خیلی زیاد میشدن که دیگه فرصت برای مرور پیدا نمیکنی !!
من دور اول رو همه لغات رو توی برگه a4 نوشتم و هر چند روز یکبار برمیگشتم و مرور میکردم !! و مرور لغات بعد از عید رو اونهاییکه احساس میکردم اصلا یادم نمونده و یا یادم میره لایتنرش کردم ! و بعد اونها رو بیشتر مرور کردم .
 

mahsaa

New member

سلام...
تبریکــــــــــــــــــــــــــــــــ میگم عزیزم ...


برای زبان فقط لزگی خوندی ؟؟

سلام عزیزم مرسی قربونت :rose:
آره اینترلوکین جون ولی سعی کردم خوب بخونم !:smilies-azardl (113
 

mahsaa

New member
29- نطرتون راجع به خلاصه برداری یا نت برداری برای کنکور ارشد تغذیه چیه؟برای درس های مختلف.

30- تفریحتون چجوری بود؟؟ هفتگی بود یا ماهانه؟ منظورم از تفریح جدا شدن حداقل نیم روزه یا 5-6 ساعته از مطالعه است.

31- آیا تو کل این ماهها که برای ارشد تغذیه خوندین روزایی بود که ناامید بشین؟؟ اگه آره چطور رفعش کردین؟

32- یه توصیه به همه ی بچه هایی که تو ماههای دی، بهمن و اسفند که واقعا دوره سستی هست بفرمایید.

29 - برای درس تغذیه که قطعا نمیشه کل مباحث رو طوری خلاصه کرد که دیگه نیازی به منبع اولیه نداشته باشی !! چون حجم خیلی زیاده و خط به خط هم میتونه نکته باشه ! نکته بردای درمورد تغذیه به نظر من فقط زمانی مفیده که در مورد یک سری نکات خاص باشه مثلا حفظ کردن یک سری اعداد ، حفظ کردن ترتیب مباحثی که کمترین،بیشترین دارند یا مواردی مثل اینها که باید علاوه بر فهمیدن حفظ هم بشن !

در مورد بیوشیمی هم همینطور من که از روی ضروریات خونده بودم تقریبا خلاصست و باید خط به خطش رو یاد بگیری !! ولی باز هم مثل تغذیه بعضی موارد رو که باید حفظ میکردم رو مینوشتم که بیشتر بتونم مرور کنم ! ولی خیلی کم نوشته بودم شاید کلش 2 صفحه شده بود !

ولی بخش بیولوژی مولکولی رو کلا خلاصه کردم چون که دیدم یک سری اصول و نکات مشخص رو باید بلد باشی و سوالا فقط ار اون نکات میاد و یک دلیل دیگه هم اینکه این بخش رو برای اولین بار بود که میخوندم تو کل عمرم خخخ و نیاز به مرور بیشتری داشتم !

فیزیولوژی رو دور اول اصلا نت برنداشتم ولی دور دوم نکات کلیدی و پرتکرار کنکوری رو خلاصه کردم که دور سومم رو راحت تر مرور کنم !

30 - تفریحم هفتگی بود ، تقریبا تا دی بهمن کل روز جمعه رو استراحت می کردم واسفند و فروردین صبح جمعه رو میخوندم و از ظهر به بعد استراحت !! فروردین به بعد که مطالعه مطلق :smilies:

31 - بله حتما اتفاق می افته خستگی ، نا امیدی ، گاهی بی انگیزگی ! همونطور که تو سوال های قبلی بود بیشتر هدفم رو مرور میکردم ! یه کم استراحت میکردم ! ولی درکل استراحت روز جمعه خیلی بهم کمک میکرد گاهی کل هفته رو به امید جمعه درس میخوندم !! یه بار هم دیگه واقعا خسته شده بودم اومدم انجمن تاپیک اونایی که قبول شدن رمز موفقیتتون چی بود رو کلش رو خوندم و خیلی انگیزه گرفتم که من هم میتونم موفق بشم !

32 - تقریبا جمع بندی نکات قبلی که گفتم ! فکر کردن و تصور کردن هدف ، تصور کردن آینده و اینکه به هدفت رسیدی! استراحت هفتگی که باعث میشه زیاد خسته نشی که بی انگیزه بشی !! اومدن انجمن چون باعث میشه ببینی بقیه بچه ها هم هستن که دارن زحمت میکشن و تو تنها نبستی که داری میخونی ! ی برنامه دقیق داشته باشی که ملزم به اجراش بشی ! و مهم تر از همه توکل به خدا و اینکه بخوای خدا کمکت کنه و ان مع العسر یسرا ...فان مع العسر یسرا که همراه هر سختی آسونی وجود داره ، باعث میشد که سختی رو به امید آینده تحمل کنم !

اگ بتونی اون دوره رو مدیریت کنی و زود با یک خستگی کوتاه نیای خیلی زود میگذره باید مقاومت کنی و نشون بدی که تو هدفت مهم تره
:a2d3:
 
آخرین ویرایش:

hhhmmm

New member
ممنون به خاطر توضیحات خوبتون...
یه سوال داشتم!لزگی که شما میخوندی چاپ چند بود؟
من 90 دارم اما نمیدونم با 92 چقدر فرق داره!
 

mahsaa

New member
ممنون به خاطر توضیحات خوبتون...
یه سوال داشتم!لزگی که شما میخوندی چاپ چند بود؟
من 90 دارم اما نمیدونم با 92 چقدر فرق داره!

خواهش میکنم ، دوست خوبم منم از لزگی 90 خوندم و راستش اطلاعی ندارم چقدر تغییر کرده :rose:
 

pashmak

New member
همونطور که میدونید امسال تو انجمن تغذیه دوستای بسیار زیادی با رتبات خیلی خوب حضور دارند. منم از فرصت استفاده کردم و از یکی از دوستای خوبمون خواستم بیان و به سوالات شما دوستای خوبم جواب بدن. کاربر mahsaa یکی از دوستای خوب من قبول زحمت کردند و تشریف آوردن تا به سوالاتمون جواب بدن.
من خودم سعی کردم 40 سوال که مد نظر شما عزیزان هست رو آماده کنم . سوالایی که مطمئنم مد نظر اکثر دوستای تغذیه ای مون هست.

بازم اگه شما دوستای خوبم غیر این 40 سوال سوالی داشتین میتونید از مهمون عزیزمون بپرسین
توجه کنید بردن اسم جز..وه و مو..سسه قدغن هست.


تقدیم بچه های گل تغذیه و مهمون خوبمون





انشالله تاپیک خوبی برای بچه های تغذیه باشه. فردا روزی اگه نبودیم خدمتون این تاپیک قطعا به دردتون خواهد خورد
ممنون نوتر انشالله یه روزتجربیات قبولی دکترا بگی
اگه از بابک ۵۹ و بچه های دیگه هم کمک بگیری عالیه
 

solarbeh

New member
مهسا خانم، ممنون از توضیحات جامع و مفیدتون، شما دوره کارشناسی رو کدام دانشگاه می خوندید؟
 
آخرین ویرایش:

mahjabin70

New member
یه تشکر ویژه از نوتر عزیز دارم بابت این تایپیک خوبشون که سوالای زیادی مطرح کردن که سوالای اکثر ما کنکوری های 94 هست و یه تشکر از مهساجون بخاطر این صبروحوصلشون که جواب سوالارو دادن. انشالله در تمام مراحل زندگیتون موفق باشین :rose:
 

ketabsabz

Well-known member
تشکر از نوتر به خاطر این تاپیک:rose:
همچین تاپیک هایی واقعا نیازه چون کمبودش حس میشه اگه چند نفر دیگه از رتبه های برتر بیان و اونا هم نحوه مطالعه شون و نکاتی که لازم هست رو عنوان کنن برای بچه ها خیلی خوب میشه
و خیلی ممنون از مهسای عزیز که با حوصله به سوالات جواب داد موفق باشی :rose:
 

mahsaa

New member

33- برنامه تست زنی از نظر شما چطوری باشه بهتره. یعنی تست رو داوطلبان از کی شروع کنند؟
34- اگه یکی تو ماه دی از شما میپرسید رتبه 9 میشین خودتون باورتون میشد؟
35- چه توصیه ای به داوطلبایی که امسال رتبشون خوب نشده دارین؟
36- نقش معنویات رو چقد موثر میدونید تو موفقیتون و موفقیت داوطلبان؟


33 - به نظر من تست از همون اول باید همراه خوندن شروع بشه! ، در پایان هر مبحثی تمام تست های اون مبحث وقتی کار بشه هم یک دور مرور کامل و جمع بندی کلی از اون مبحث میشه و هم بخش های سوال خیز به راحتی تشخیص داده میشه و متوجه میشین که روی کدوم بخش ها بیشتر باید متمرکز بشین.

34 – قطعا باورم نمیشد و شاید به شکل تحقق یک رویا بهش نگاه میکردم !! اینکه یک روز نتیجه زحماتم رو ببینم !
ولی این رو هم بگم دوستان از همون اول که میخواین هدفتون و سطح انتظار از خودتون رو تعریف کنین بهترین رو همیشه در نظر بگیرین یعنی من از همون اول به رتبه فکر میکردم و هیچوقت به قبولی تنها راضی نمیشدم ! و اینکه وقتی رتبمو دیدم اولش ناراحت شدم چون انتظاراتم خیلی بهتر بود و بعدش راضی شدم که 9 هم خوبه !

35 – دوستای خوبم که رتبشون خوب نشده اصلا ناراحت نباشین حتما حکمتی توش هست و خدا دوست داره یه جواب درست حسابی رو به تلاش هاتون بده مطمئن باشین انشاا.. سال دیگه جزء رتبه های خوبمون هستن و این رو همیشه در نظر بگیرین که خدا هیچ تلاش و زحمتی رو بی نتیجه نمیذاره ! یادتون باشه وقتی از یک عدم موفقیت شما تجربه دست بیارین و به صورت یک فرصت بهش نگاه کنین قطعا قطعا موفق خواهید بود.

من هم پارسال که قبول نشدم حالم خیلی خراب شده بود و اگر پارسال خدا امروز رو به من نشون میداد قطعا خودم هم امروز رو انتخاب میکردم تا پارسال!! و من امروز خدارو شکر میکنم که پارسال قبول نشدم که امسال نتیجه بهتری گرفتم پس اصلا نگران نباشید دوستای گلم حتما خدا یه صندلی و یک جایگاه بهتر رو براتون آماده کرده :a2d3:

36 – قطعا قطعا قطعا برای من و برای هر فرد دیگه ای نقش معنویات کاملا مشخص و غیرقابل جایگزین با هر عامل دیگه ای هست! ببینین شاید آرامش تنها یک ظاهر معنویات باشه که ما خودمون میتونیم لمسش کنیم ، من هر روز ، هر چند تنها چند آیه قرآن رو با معنیش میخوندم اصلا کامل از استرس و فکر کنکور خارج میشدم یه جورایی انگار رفرش میشدم شاید باورتون نشه ولی من واقعا توکل به خدا رو احساس کردم ! شکر:heart:
 
آخرین ویرایش:

mahsaa

New member

37- استعداد چقد تاثیر داره تو موفقیت کنکور؟ و پشتکار چقد تاثیر داره؟
38- فکر میکنید تو این مسیر که اومدین کجای کارتون یکم نقص داشت؟ اگر بله ،در صورتی که برگریدن عقب چطور حلش میکنید؟
39- کدوم دانشگاه رو برای ارشدتون انتخاب میکنید؟ چون هر جا بزنید به امید خدا قبول میشین.
40- توصیه آخرتون به بچه های دواطلب ارشد تغذیه؟:rose:



ببخشید سوالاتم زیاد شد
سعی کردم سوالات مد نظر دوستان رو بپرسم.
براتون آرزوی موفقیت و پیروزی دارم:rose:

37 – پشتکار واقعا خیلی مهمه به نظر من بین این دو 20% استعداد و 80% پشتکار.

38 – بله قطعا من امسال تجربیاتی دارم که پارسال نداشتم ! زودتر از مهر و از تابستون شروع میکردم ،و اگر یکم وقت بیشتر داشتم خیلی از مشکلاتم حل میشد ! مباحثی رو که نرسیدم کامل مرور کنم مرور میکردم

زبان رو جدی تر و زودتر شروع میکردم ،برنامه هفتگی به جای ماهانه میریختم ، کتاب دکتر شیدفر رو کامل میخوندم

تعطیلات نوروز رو بهتر استفاده میکنم !

روز کنکوراز سوال های تغذیه خیلی ترسیدم یه جورایی احساس کردم با سال های پیش متفاوت بود ! وقتی دیدم کمتر از حد انتظارم زدم چند تا سوال رو با شک و تردید زدم و نمره منفیم زیاد شد ! برگردم عقب دیگه اونا رو نمیزنم !

من پارسال با وجود اینکه رژیم و تغدیه دوران فقط در حد سر کل.اس درس بود و فقط چند هفته ای از رو کتاب دکتر شیدفر تغذیه اساسی خوندم تغذیه رو 64% زده بودم و امسال با این همه تلاش 66.6 % !!! واقعا حیفیم میاد به خاطر نمره منفی...

متاسفانه پارسال به دلیل اینکه برنامه کارآموزیمون خیلی بد بود اصلا بهم اجازه نداد بیو و فیزیو بخونم و درصدای بیو فیزیو و زبان میانگینم 30 بود و پارسال بین الملل اصفهان قبول شده بودم!

39 – دانشگاه تهران به امید خدا

40 – به نظر من مهم ترین چیزها توکل به خدا ، تلاش فراوان و پشتکاره !

بازم میگم در مورد خوندن فقط مطالب رو بفهمین ! من از همون روز اول که میخوندم به این هدف میخوندم که مطالب رو یاد بگیرم تا تو کنکور دکترا هم کمکم کنن و نه فقط یک حفظ کردن چند ماهه !

حتما حتما مرور کنین و برای مرور برنامه بذارین .

برنامه خوب و دقیق و قابل اجرا بریزین ! و تو خوندن درس ها حتما بین مطالب ارتباط برقرار کنین! یعنی بخش های مرتبط تغذیه و بیوشیمی – و تغذیه و فیزیولوژی رو با هم بخونین که بتونین بین مطالب ارتباط برقرار کنین و خوب بفهمین ! هرچه این ارتباطات تو ذهنتون بیشتر باشه و مطالب رو بیشتر درک کنین ماندگاری مطالب بهتر خواهد بود.

تلاش کنین ، بقیشو به خدا بسپارین خودش همه چیزو درست میکنه ، دعای قبل از مطالعه ،آیت الکرسی ، الا بذکر الله تطمئن القلوب رو فراموش نکنین ! واقعا معجزه میکنه...

و در آخر تشکر فراوان از نوتر عزیز به خاطر ایجاد این تاپیک و تمام کمک های خالصانه شون :rose:

دوستای خوبم ببخشین جوابا خیلی طولانی شدن ولی دلم نیومد ننویسم گفتم شاید هر نکته ای بتونه کمکی بکنه ! امیدوارم تنها وقتتون رو نگرفته باشم و تجربیات کوچیکم بتونه کمکی هر چند کوچک رو بهتون بکنه
از صمیم قلبم برای همه دوستان آرزوی موفقیت دارم:rose:
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: نوتر

sadafi

New member
چه جالب. منم سهمیه استعداد درخشان دارم. رتبم 113 شده. پس با این سهمبه رتبم میاد زیر 100؟
 

mahsaa

New member
تشکر از نوتر به خاطر این تاپیک:rose:
همچین تاپیک هایی واقعا نیازه چون کمبودش حس میشه اگه چند نفر دیگه از رتبه های برتر بیان و اونا هم نحوه مطالعه شون و نکاتی که لازم هست رو عنوان کنن برای بچه ها خیلی خوب میشه
و خیلی ممنون از مهسای عزیز که با حوصله به سوالات جواب داد موفق باشی :rose:

یه تشکر ویژه از نوتر عزیز دارم بابت این تایپیک خوبشون که سوالای زیادی مطرح کردن که سوالای اکثر ما کنکوری های 94 هست و یه تشکر از مهساجون بخاطر این صبروحوصلشون که جواب سوالارو دادن. انشالله در تمام مراحل زندگیتون موفق باشین :rose:
مهسا خانم، ممنون از توضیحات جامع و مفیدتون، شما دوره کارشناسی رو کدام دانشگاه می خوندید؟

بابت تمام توصیه هاتون یک دنیا ممنون. تک تکشون رو خوندم. انشالله قبولی دکتراتون رو ببینیم.
خواهش میکنم دوستای خوبم من که کاری نکردم
قربونت صدفی جون مرسی
انشا.. بهترین ها در تمام مقاطع زندگی نسیبتون بشه:rose:
 
آخرین ویرایش:

sadafi

New member
بابت تمام توصیه هاتون یک دنیا ممنون. تک تکشون رو خوندم. انشالله قبولی دکتراتون رو ببینیم.
 
بالا