به کاندیدای خود رای دهید!

به کدام کاندیدا رای می دهید؟


  • مجموع رای دهندگان
    0

من در حدی نیستم بخوام با شما بحث کنم ولی یک سوال برام پیش اومد:

زمونه عوض شده الان 1400 سال پیش نیست تصمیم گیری در این زمینه در این شرایط سیاسی و اقتصادی ایران با توجه به اینکه ایران یک انقلاب اسلامی رو پشت سر گذاشته و توجه به اینکه نگاه آمریکا بر فضای سیاسی ایران چطوره بنا به گفته قرآن بر ولی فقیه هست و ولی فقیه فرمودن (امام خمینی ره) مفسد

بله من حق ندارم طبق این آیه بیشتر از یک حرف دوستانه نظرم رو تحمیل کنم ولی پای شورای نگهبان درمیونه مساله از یک دعوت ساده به اسلام پیچیده تره خود پیامبر فرمودند بعد از من کتاب خدا و عترتم
نظر اهل بیت پیامبر در این مواقع چی بود؟

درود بر شما هم سخن ارجمند

نخست

در قرآن هیچ آیه ای بر ولایت فقیه شیعه ها دلالت ندارد این واژه ساخته ی تشیع صفوی است نه علوی


دوم
می فرمایید زمونه عوض شده بله دگرگون شده منم الان همینو می گم

زمونه عوض شده الان زمان آقای خمینی نیست شرایط کشور ما طوری هست که نمی شه همه ی گفته های ایشون رو ملاک بدونیم همونطور که نمی تونیم تمام گفته های قرآن را برای زمان حال ملاک بدونیم

یک نمونه بیارم

در یک آیهای زیر گفته

وَالْأَنْعَامَ خَلَقَهَا لَكُمْ فِيهَا دِفْءٌ وَمَنَافِعُ وَمِنْهَا تَأْكُلُونَ(النحل/5)وَلَكُمْ فِيهَا جَمَالٌ حِينَ تُرِيحُونَ وَحِينَ تَسْرَحُونَ(النحل/6)وَتَحْمِلُ أَثْقَالَكُمْ إِلَى بَلَدٍ لَمْ تَكُونُوا بَالِغِيهِ إِلَّا بِشِقِّ الْأَنْفُسِ إِنَّ رَبَّكُمْ لَرَءُوفٌ رَحِيمٌ(النحل/7) وَالْخَيلَ وَالْبِغَالَ وَالْحَمِيرَ لِتَرْكَبُوهَا وَزِينَةً وَيخْلُقُ مَا لَا تَعْلَمُونَ(النحل/8)

و چهارپايان را آفريد؛ در حالي که در آنها، براي شما وسيله پوشش، و منافع ديگري است؛ و از گوشت آنها مي‌خوريد!

و در آنها براي شما زينت و شکوه است به هنگامي که آنها را به آغل بازمي‌گردانيد، و هنگامي که به دشت مي‌فرستيد!

آنها بارهاي سنگين شما را به شهري حمل مي‌کنند که جز با مشقت زياد، به آن نمي‌رسيديد؛ پروردگارتان رؤوف و رحيم است (که اين وسايل حيات را در اختيارتان قرار داده)!

همچنين اسبها و استرها و الاغها را آفريد؛ تا بر آنها سوار شويد و زينت شما باشد، و چيزهايي مي‌آفريند که نمي‌دانيد.


به آیهای بالا نگاه کنید چند درسد آنها به زندگی روزمره ی امروزی ما می خورد ؟

خب در راستای آیهای بالا

1از مردمان 10 ملیونی تهران اکنون چند تن گاو و گوسفند می چرانند ؟

2چند تن سوار اسب و خر می شوند ؟

3چند تن از خر و قاطر به عنوان بار کش بهره می برند ؟

4


پس دانید بسیاری از آیهای قران زمانی قابل اجراءو انجام شدنی بوده اند نه ایکه برای عمر بشریت باشند


خب پس سخن آقای خمینی هم زمانی قابل توجه و اجراء بوده اما اکنون شرایط دگر گون شده و ما نباید هر چه ایشان گفته را برای همه ی زمانها ی بعدش واجب الاجرا بدانیم



 
آخرین ویرایش:
یکم دیگه قالیبافی ها رو اذیت کنیم :p

قاليباف: تا پيشرفت نباشد عدالت يعني توزيع فقر/ جليلي: حضرت علي فرمود در عدالت است كه پيشرفت شكل مي گيرد

امام خامنه اى: اين نكته را هم در باب عدالت عرض كنيم كه بعضى‌ها مى‌گويند عدالت يعنى توزيع فقر. نخير، كسانى‌كه بحث عدالت را مى‌كنند، به‌هيچ‌وجه منظورشان توزيع فقر نيست؛ بلكه توزيع عادلانه‌ى امكانات موجود است. آنهايى كه مى‌گويند عدالت توزيع فقر است، مغزا و روح حرفشان اين است كه دنبال عدالت نرويد؛ دنبال توليد ثروت برويد تا آنچه تقسيم مى‌شود، ثروت باشد. دنبال توليد ثروت رفتن بدون نگاه به عدالت، همان چيزى مى‌شود كه امروز در كشورهاى سرمايه‌دارى مشاهده مى‌كنيم...اين‌كه ما بگوييم عدالت را مطرح نكنيد، توليد ثروت را مطرح كنيد؛ بهانه را هم اين بياوريم كه بعد از توليد ثروت سراغ عدالت مى‌رويم، اين نمى‌شود. عدالت يعنى امكاناتى كه در كشور هست، عادلانه و عاقلانه تقسيم كنيم - نه عادلانه‌ى بى‌حساب و كتاب - و سعى كنيم همين امكانات را بيشتر كنيم تا به همه بيشتر برسد؛ نه اين‌كه به قشر خاص و به دسته‌ى خاصى بيشتر برسد. (ديدار با اعضاى هيئت دولت١٣٨٤)

!!!!!!!شرمنده ها 1 جای صحبتتون برعکس شده.تا جایی که من گوشام یاری کرد و شنیدم قالیباف گفت تا عدالت نباشه پیشرفت یعنی توزیع فقر و این با حرفی که شما با جابجا کردن کلمات به قالیباف نسبت دادین زمین تا آسمون فرق داره. بلع تا زمانی که عدالت نباشه سود پیشرفت تو جیب عده خاصی میره و فقر بیشتر میشه. واضحه. لازمه بیشتر توضیح بدم؟؟؟!!!
 
آخرین ویرایش:
به نظرتون مناظره بیشتر شبیه برنامه کودک نبود؟ صدا و سیما قصد تمسخر همه کاندیداها رو نداشته؟ قسمت دوم واقعا زشت بود.
 
آخرین ویرایش:
به نظرتون منظره بیشتر شبیه برنامه کودک نبود؟ صدا و سیما قصد تمسخر همه کاندیداها رو نداشته؟ قسمت دوم واقعا زشت بود.

از برخورد جناب عارف بسیار خوشم اومد آفرین به عارف خدا نگهدارش با این دلآوری اش

سالار مردم ( رییس جمهور ) نباید بله قربان گو و دست بوس باشد وجدان خود را نباید فدای مصلحت کند
 
اگه یک زمانی نظرم عوض بشه یا به زور ببرن منو که رای بدم به عارف رای خواهم داد. فعلا که نمیخوام رای بدم اگه کسی نظرمو عوض کنه
 

goo

New member




نخست

در قرآن هیچ آیه ای بر ولایت فقیه شیعه ها دلالت ندارد این واژه ساخته ی تشیع صفوی است نه علوی


یک نمونه بیارم

در یک آیهای زیر گفته

وَالْأَنْعَامَ خَلَقَهَا لَكُمْ فِيهَا دِفْءٌ وَمَنَافِعُ وَمِنْهَا تَأْكُلُونَ(النحل/5)وَلَكُمْ فِيهَا جَمَالٌ حِينَ تُرِيحُونَ وَحِينَ تَسْرَحُونَ(النحل/6)وَتَحْمِلُ أَثْقَالَكُمْ إِلَى بَلَدٍ لَمْ تَكُونُوا بَالِغِيهِ إِلَّا بِشِقِّ الْأَنْفُسِ إِنَّ رَبَّكُمْ لَرَءُوفٌ رَحِيمٌ(النحل/7) وَالْخَيلَ وَالْبِغَالَ وَالْحَمِيرَ لِتَرْكَبُوهَا وَزِينَةً وَيخْلُقُ مَا لَا تَعْلَمُونَ(النحل/8)

و چهارپايان را آفريد؛ در حالي که در آنها، براي شما وسيله پوشش، و منافع ديگري است؛ و از گوشت آنها مي‌خوريد!

و در آنها براي شما زينت و شکوه است به هنگامي که آنها را به آغل بازمي‌گردانيد، و هنگامي که به دشت مي‌فرستيد!

آنها بارهاي سنگين شما را به شهري حمل مي‌کنند که جز با مشقت زياد، به آن نمي‌رسيديد؛ پروردگارتان رؤوف و رحيم است (که اين وسايل حيات را در اختيارتان قرار داده)!

همچنين اسبها و استرها و الاغها را آفريد؛ تا بر آنها سوار شويد و زينت شما باشد، و چيزهايي مي‌آفريند که نمي‌دانيد.


به آیهای بالا نگاه کنید چند درسد آنها به زندگی روزمره ی امروزی ما می خورد ؟

خب در راستای آیهای بالا

1از مردمان 10 ملیونی تهران اکنون چند تن گاو و گوسفند می چرانند ؟

2چند تن سوار اسب و خر می شوند ؟

3چند تن از خر و قاطر به عنوان بار کش بهره می برند ؟

4


پس دانید بسیاری از آیهای قران زمانی قابل اجراءو انجام شدنی بوده اند نه ایکه برای عمر بشریت باشند






خواستم بگم سطحی نگاه کردین ، دیدم از سطحی هم بدتره : چی رو با چی قیاس می کنین؟؟؟؟
تفسیر نمونه این آیات:

منافع گوناگون حيوانات
از آنجا كه در آيات گذشته ، سخن از نفى شرك به ميان آمد در اين آيات براى ريشه كن ساختن شرك و توجه به خداوند يكتا از دو راه وارد مى شود: نخست از طريق دلائل عقلى بوسيله نظام شگرف آفرينش و عظمت خلقت ، و ديگر از طريق عاطفى و بيان نعمتهاى گوناگون خداوند نسبت به انسان ، تا حس شكر - گزارى او تحريك گردد و سرانجام وى را به خدا نزديك سازد.
در آغاز مى گويد: ((خداوند آسمانها و زمين را بحق آفريد)) (خلق السماوات و الارض بالحق ).
حقانيت آسمان و زمين هم از نظام عجيب و آفرينش منظم و حساب شده آن روشن است و هم از هدف و منافعى كه در آنها وجود دارد.
و به دنبال آن اضافه ميكند: ((خدا برتر از آن است كه براى او شريك مى سازند)) (تعالى عما يشركون ).
آيا بتهائى كه آنها را شريك او قرار داده اند هرگز قادر به چنين خلقتى هستند؟ و يا حتى مى توانند پشه كوچك و يا ذره غبارى بيافرينند!، با اين حال چگونه آنها را شريك او قرار ميدهند؟!
جالب اينكه خود مشركان اين نظام عجيب و خلقت بديع را كه بيانگر علم و قدرت خالق است تنها از الله مى دانستند، ولى با اين حال به هنگام عبادت در برابر بتها به خاك مى افتادند.
تفسير نمونه جلد 11 صفحه 157
بعد از اشاره به مساءله آفرينش آسمان و زمين و اسرار بى پايان آنها، سخن از خود انسان مى گويد، انسانى كه به خودش از هر كس نزديكتر است ، مى فرمايد: انسان را از نطفه بى ارزشى آفريد، اما سرانجام به جائى رسيد كه موجودى متفكر و فصيح و بليغ و مدافع از خويشتن و سخنگوى آشكار شد (خلق الانسان من نطفة فاذا هو خصيم مبين ).
((نطفه )) در اصل به معنى آب كم يا آب صاف است ، سپس به قطرات آبى كه از طريق لقاح سرچشمه پيدايش انسان مى شود، اطلاق شده است ، در حقيقت با اين تعبير ميخواهد عظمت قدرت خدا را مجسم كند كه از قطره آب بى ارزشى چه آفرينش عجيبى كرده است كه ميان قوس نزول و صعودى او اين همه فاصله است .
اين در صورتى است كه ((خصيم )) را به معنى ((مدافع و بيانگر درون خويش )) بدانيم ، همانگونه كه در آيه 105 سوره نساء ميخوانيم و لا تكن للخائنين خصيما: ((اى پيامبر مدافع خائنان مباش )).
ولى در مقابل اين تفسير كه مورد قبول گروهى از مفسران است ، تفسير ديگرى از سوى جمع ديگرى از مفسران اظهار شده است ، و آن اينكه خداوند انسان را با قدرت كاملهاش از نطفه بى ارزش آفريد ولى اين انسان ناسپاس ، به مجادله و مخاصمه آشكار در برابر خدا برخاست (آيه 77 سوره يس را گواه بر اين تفسير گرفته اند).
ولى معنى اول صحيحتر به نظر ميرسد زيرا آيات فوق در مقام بيان عظمت آفرينش خدا است و عظمت آنگاه آشكار مى شود كه از موجود ظاهرا ناچيزى موجود بسيار پر ارزشى بسازد:
در تفسير على بن ابراهيم نيز چنين ميخوانيم : خلقه من فطرة من ماء منتن فيكون خصيما متكلما بليغا: خداوند انسان را از قطره آب بدبوئى
تفسير نمونه جلد 11 صفحه 158
آفريد و سرانجام سخنگوى بليغى شد.
پس از آفرينش انسان به نعمت مهم ديگرى يعنى خلقت چهار پايان ، و فوائد مختلفى كه از آنها عايد مى شود اشاره كرده مى گويد ((خداوند چهار پايان را آفريد در حالى كه در آنها وسيله پوشش براى شما است و منافع ديگر و از گوشت آنها مى خوريد)) (و الانعام خلقها لكم فيها دف ء و منافع و منها تاكلون ).
در اين آيه نخست به مساءله خلقت چهار پايان كه دليلى بر علم و قدرت خدا است ، پرداخته ، سپس به بيان نعمتهاى مختلفى كه در آنها وجود دارد مى پردازد، و از ميان اين نعمتها به سه قسمت اشاره كرده نخست مساءله دف ء كه به معنى هر گونه پوشش است مى باشد، (با استفاده از پشم و پوست آنها) مانند لباس و لحاف و كفش و كلاه و خيمه ، و ديگر منافع كه اشاره به شير و مشتقات آنست ، و سوم گوشت كه با جمله و منها تاكنون بيان شده است :
جالب اينكه در ميان اينهمه فوائد، قبل از هر چيز مساءله پوشش و مسكن را مطرح ميكند، زيرا بسيارى از مردم (بخصوص باديه نشينان ) هم لباسشان از پشم و مو يا پوست تهيه مى شود، و هم خيمه هايشان كه آنها را از سرما و گرما حفظ ميكند، و به هر حال اين دليل بر اهميت پوشش و مسكن و مقدم بودن آن بر هر چيز ديگر است .
نكته ديگر اينكه آنرا قبل از ((منافع )) ذكر كرده ، اشاره به اينكه پوشش در واقع براى دفع ضرر است ، و دفع ضرر مقدم بر جلب منفعت ميباشد. ممكن است كسانى كه مخالف گوشتخوارى هستند، اين استفاده را از آيه فوق نيز بكنند كه خداوند مساءله خوردن گوشت حيوانات را جزء ((منافع )) آنها نشمرده ، لذا بعد از ذكر منافع با جمله ((و منها تاءكلون )) (از آن حيوانات
تفسير نمونه جلد 11 صفحه 159
ميخوريد) از آن ياد شده ، حداقل اين استفاده را از تعبير فوق ميتوان كرد كه اهميت لبنيات بمراتب بيشتر است .
جالب اينكه تنها به منافع معمولى و عادى اين چهار پايان سودمند اكتفا نميكند بلكه روى جنبه استفاده روانى از آنها در آيه بعد تكيه كرده مى گويد: در اين حيوانات براى شما زينت و شكوهى است به هنگامى كه آنها را به استراحتگاهشان باز ميگردانيد، و هنگامى كه صبحگاهان به صحرا ميفرستيد (و لكم فيها جمال حين تريحون و حين تسرحون ).
((تريحون )) از ماده ((اراحه )) به معنى باز گرداندن حيوانات به هنگام غروب به آغلها و استراحتگاهشان است ، لذا محلى را كه در آن استراحت ميكنند ((مراح )) مى گويند.
((تسرحون )) از ماده ((سروح )) به معنى بيرون كردن چهار پايان به هنگام صبح به سوى چراگاه است .
منظره جالب حركت دستجمعى گوسفندان و چهارپايان به سوى بيابان و چراگاه ، سپس بازگشتشان به سوى آغل و استراحتگاه كه قرآن از آن تعبير به ((جمال )) كرده تنها يك مساءله ظاهرى و تشريفاتى نيست ، بلكه بيانگر واقعيتى است در اعماق جامعه ، و گوياى اين حقيقت است كه چنين جامعه اى خود كفا است ، فقير و مستمند و وابسته به اين و آن نميباشد، خودش توليد ميكند، و آنچه را خود دارد مصرف مينمايد!.
اين در واقع جمال استغناء و خودكفائى جامعه است ، جمال توليد و تاءمين فرآورده هاى مورد نياز يك ملت است ، و به تعبير گوياتر جمال استقلال اقتصادى و ترك هر گونه وابستگى است !.
اين واقعيت را روستائيان و روستازادگان بهتر از مردم شهرنشين درك
تفسير نمونه جلد 11 صفحه 160
ميكنند كه مشاهده رفت و آمد اين چهار پايان سودمند چگونه به آنها آرامش خيال ميدهد، آرامشى كه از احساس بى نيازى برميخيزد، آرامشى كه از انجام مؤ ثر يك وظيفه اجتماعى حاصل مى شود.
و جالب اينكه در آيه فوق ، نخست به بازگشت آنها از صحرا اشاره ميكند چرا كه در هنگام بازگشت پستانهايشان پر شير، شكمهايشان سير، و در چهره هايشان نشانه هاى رضايت مندى ديده مى شود، به همين دليل از آن حرص و ولع و عجله اى كه صبح به هنگام حركت به صحرا دارند در آنها خبرى نيست ، آرام و مطمئن گام بر ميدارند و به استراحتگاه نزديك ميشوند و از مشاهده منظره پستانهاى پر شيرشان هر كس احساس بى نيازى ميكند.
در آيه بعد به يكى از منافع مهم اين حيوانات اشاره كرده مى گويد: آنها بارهاى سنگين شما را بر دوش خود حمل ميكنند و به سوى شهر و ديارى كه جز با مشقت زياد به آن نمى رسيديد مى برند)) (و تحمل اثقالكم الى بلد لم تكونوا بالغيه الا بشق الانفس ).
اين نشانه رحمت و رافت خداوند است كه اين چهار پايان را با اين قدرت و نيرو آفريده است ، و آنها را رام و تسليم شما نيز گردانيده ، چرا كه پروردگار شما رؤ ف و رحيم است (ان ربكم لرؤ ف رحيم ).
((شق )) از ماده ((مشقت )) است ، ولى بعضى از مفسران احتمال داده اند كه به معناى شكافتن و نصف كردن باشد، يعنى شما نميتوانيد خودتان اين بارها را بر دوش كشيده و به مقصد برسانيد مگر اينكه نيمى از قوت شما از ميان برود و به اصطلاح نيم جان شويد، ولى تفسير اول نزديكتر به نظر ميرسد.
به اين ترتيب اين چهار پايان در درجه اول ، پوشش و وسائل دفاعى براى انسان در برابر گرما و سرما توليد ميكنند، و در درجه بعد از فرآورده هاى لبنياتى
تفسير نمونه جلد 11 صفحه 161
آنها استفاده مى شود، و سپس از گوشتشان ، و بعد آثار روانى كه در دلها ميگذارند، مورد توجه قرار گرفته و سرانجام باربرى آنها.
قابل توجه اينكه حتى در عصر و زمان ما كه عصر ماشين و وسائل ماشينى است ، باز در بسيارى موارد تنها بايد از همين چهار پايان استفاده كرد، و راه ديگرى ندارد.
آنگاه به سراغ گروه ديگرى از حيوانات ميرود كه براى سوارى انسان از آنها استفاده مى شود مى فرمايد ((خداوند اسبها و استرها و الاغها را آفريد تا شما بر آن سوار شويد، و هم مايه زينت شما باشد)) (و الخيل و البغال و الحمير لتركبوها و زينة ).
بديهى است زينت در اينجا باز يك مساءله تشريفاتى نيست و براى كسى كه با محتواى تعليمات قرآن آشنا است اين مطلب روشن است ، بلكه يكنوع زينت است كه اثر آن در زندگى اجتماعى ظاهر ميگردد، براى پى بردن به اين حقيقت كافى است است منظره و حال كسى كه با پاى پياده يك راه طولانى بيابانى را پيموده ، و خسته و كوفته و ناتوان به مقصد رسيده ، به طورى كه تا مدتى هيچ كارى از او ساخته نيست و نشاطى در او ديده نميشود، با منظره كسى مقايسه كنيم كه بر يك مركب را هوار سوار شده زودتر به مقصد رسيده نيروى خود را از دست نداده ، نشاط خود را كاملا حفظ كرده و آماده انجام هدفهاى خود و استفاده از وقت و نيروى خويش است ، آيا اين زينت نيست ؟
در پايان آيه به مساءله مهمترى اشاره كرده و افكار را به وسائل نقليه و مركبهاى گوناگونى كه در آينده در اختيار بشر قرار ميگيرد و بهتر و خوبتر از اين حيوانات مى تواند استفاده كند متوجه ميسازد، و مى گويد خداوند چيزها (وسائل نقليه ديگرى ) مى آفريند كه شما نميدانيد (و يخلق ما لا
 

goo

New member
ادامه :
تفسير نمونه جلد 11 صفحه 162
تعلمون ).
گرچه بعضى از مفسران پيشين اين جمله را اشاره به حيواناتى گرفته اند كه در آينده آفريده مى شود و رام بشر ميگردد.
ولى همانگونه كه در تفسير مراغى و تفسير فى ظلال آمده است درك مفهوم اين جمله براى ما كه در عصر ماشين و وسائل و مركبهاى سريع السير زندگى ميكنيم ، ساده و آسان است .
و اگر ملاحظه ميكنيد كه تعبير به يخلق (مى آفريند) كرده است دليلش ‍ واضح است ، زيرا كار انسان در اين اختراعات در حقيقت چيزى جز جفت و جور كردن و به هم پيوستن نيست ، اساس آنها كه مواد اصلى را تشكيل ميدهد، تنها با آفرينش خداوندى است ، از اين گذشته آن ابتكارى كه بشر در طريق اختراع اين وسائل به كار ميبرد آن هم مولود استعدادى است كه خدا به او داده است .
اهميت دامدارى و كشاورزى
حتى امروز كه دستگاههاى توليدى ، ماشينى آنقدر گسترده شده كه همه چيز را تحت الشعاع قرار داده باز دامدارى و كشاورزى مهمترين بخش ‍ توليد زندگى انسان را تشكيل ميدهد، چرا كه ميدانيم پايه اصلى تغذيه در اين دو قسمت نهفته شده ، و به همين دليل رسيدن به حد خودكفائى در قسمت دامدارى و كشاورزى نه تنها ضامن استقلال اقتصادى است كه استقلال سياسى نيز تا حد زيادى به آن مربوط است .
بنابر اين جاى تعجب نيست كه تمام ملتهاى دنيا كوشش ميكنند كه صنعت كشاورزى و دامدارى خود را تا سر حد امكان توسعه دهند و از صنايع مدرن براى اين توسعه كمك گيرند.
نياز به اين دو، تا آن حد اساسى است كه گاه كشورهاى به اصطلاح
تفسير نمونه جلد 11 صفحه 163
ابر قدرتى همچون روسيه براى رفع نيازمندى خود در اين زمينه ناچار ميشوند با دادن امتيازهاى سياسى دست نياز خود را به سوى كشورهائى كه درست در قطب مخالفند دراز كنند!
و به همين جهت در اسلام و تعليمات حيات آفرين آن اهميت فوق العاده زيادى به مساله دامدارى و كشاورزى داده شده است و با استفاده از هر فرصت مسلمانان را تشويق به اين دو نموده :
در آيات فوق ديديم كه با چه لحن تشويق آميزى از موضوع دامها سخن مى گويد و منافع آن را اعم از منافع غذائى و پوششى بر ميشمرد و حتى رفت و آمد آنها را به صحرا با تعبير زيبائى كه بسيار شوقانگيز است بيان ميكند.
همچنين درباره اهميت زراعت و ميوه هاى مختلف ، و كشاورزى بطور كلى ، در آيات آينده سخن به ميان خواهد آمد.
در روايات اسلامى در زمينه دامدارى تعبيرات جالبى ديده مى شود و همچنين در زمينه كشاورزى كه به عنوان نمونه احاديث زير را از منابع مختلف يادآور ميشويم :
1 - پيامبر به يكى از بستگانش فرمود چرا در خانهات ((بركت )) نمى آورى ؟ عرض كرد منظورتان از بركت چيست ؟ فرمود: شاة تحلب : ((گوسفند شيرده ))! سپس اضافه فرمود: انه من كانت فى داره شاة تحلب او نعجة او بقرة فبركاة كلهن : ((هر كس در خانه خود گوسفند شيرده يا گاو ماده داشته باشد سر تا پا بركت است )).
2 - و نيز از پيامبر (صلى الله عليه و آله و سلم ) نقل شده كه درباره اهميت گوسفند فرمود: نعم
تفسير نمونه جلد 11 صفحه 164
المال الشاة گوسفند سرمايه بسيار خوبى است .
3 - در تفسير نور الثقلين ذيل آيات مورد بحث از امام امير مؤ منان على (عليهالسلام ) ميخوانيم : افضل ما يتخذه الرجل فى منزله لعياله الشاة فمن كان فى منزله شاة قدست عليه الملائكة مرتين فى كل يوم : ((بهترين چيزى كه انسان در خانه براى خانواده خود تهيه ميكند گوسفند است ، هر كس در منزل خود گوسفندى داشته باشد در هر روز فرشتگان خدا دو بار او را تقديس ميكنند اشتباه نشود ممكن است شرائط تربيت كردن گوسفند در خانه براى بسيارى فراهم نباشد ولى هدف اصلى اين است كه به تعداد خانواده ها توليد و تربيت گوسفند بطور مستمر انجام گيرد (دقت كنيد).
4 - در اهميت زراعت همين بس كه امير مؤ منان على (عليهالسلام ) مى فرمايد: من وجد ماء و ترابا ثم افتقر فابعده الله : هر كس آب و خاكى داشته باشد و با اين حال فقير باشد، خدا او را از رحمت خويش دور كند.
بديهى است اين گفتار بزرگ همانگونه كه درباره يك فرد صادق است در باره يك ملت نيز صدق ميكند، مردمى كه آب و خاك بقدر كافى دارند، باز هم نيازمند به ديگران هستند، مسلما از رحمت خدا دورند!
5 - و نيز از پيامبر (صلى الله عليه و آله و سلم ) نقل شده است كه فرمود عليكم بالغنم و الحرث فانهما يروحان بخير و يغدوان بخير: وظيفه شماست كه به تربيت گوسفند و كشاورزى بپردازيد كه رفت و آمد هر دو خير و بركت است .
6 - از امام صادق (عليهالسلام ) نقل شده كه فرمود: ما فى الاعمال شى ء احب
تفسير نمونه جلد 11 صفحه 165
الى الله من الزراعة : ((هيچ عملى نزد خدا از زراعت محبوبتر نيست )).
بالاخره در حديثى از امام صادق (عليهالسلام ) مى خوانيم الزارعون كنوز الانام تزرعون طيبا اخرجه الله عز و جل و هم يوم القيامة احسن الناس مقاما و اقربهم منزلة يدعون المباركين : ((كشاورزان گنج هاى مردمند، غذاى پاكيزه را كه خداوند ارزانى داشته زراعت مى كنند و آنها در روز قيامت برترين مقام را دارند و به خدا نزديكترند و آنها را بنام مباركها صدا مى زنند)).



اما درباره عبارت (تشیع صفوی )که به کار بردین ، برای دانستن به لینک زیر مراجعه بفرمایید :
???? ???? ?? ?? ????? ???? ????? ??? ??? ?
 


درود بر شما هم سخن ارجمند

نخست

در قرآن هیچ آیه ای بر ولایت فقیه شیعه ها دلالت ندارد این واژه ساخته ی تشیع صفوی است نه علوی


دوم
می فرمایید زمونه عوض شده بله دگرگون شده منم الان همینو می گم

زمونه عوض شده الان زمان آقای خمینی نیست شرایط کشور ما طوری هست که نمی شه همه ی گفته های ایشون رو ملاک بدونیم همونطور که نمی تونیم تمام گفته های قرآن را برای زمان حال ملاک بدونیم

یک نمونه بیارم

در یک آیهای زیر گفته

وَالْأَنْعَامَ خَلَقَهَا لَكُمْ فِيهَا دِفْءٌ وَمَنَافِعُ وَمِنْهَا تَأْكُلُونَ(النحل/5)وَلَكُمْ فِيهَا جَمَالٌ حِينَ تُرِيحُونَ وَحِينَ تَسْرَحُونَ(النحل/6)وَتَحْمِلُ أَثْقَالَكُمْ إِلَى بَلَدٍ لَمْ تَكُونُوا بَالِغِيهِ إِلَّا بِشِقِّ الْأَنْفُسِ إِنَّ رَبَّكُمْ لَرَءُوفٌ رَحِيمٌ(النحل/7) وَالْخَيلَ وَالْبِغَالَ وَالْحَمِيرَ لِتَرْكَبُوهَا وَزِينَةً وَيخْلُقُ مَا لَا تَعْلَمُونَ(النحل/8)

و چهارپايان را آفريد؛ در حالي که در آنها، براي شما وسيله پوشش، و منافع ديگري است؛ و از گوشت آنها مي‌خوريد!

و در آنها براي شما زينت و شکوه است به هنگامي که آنها را به آغل بازمي‌گردانيد، و هنگامي که به دشت مي‌فرستيد!

آنها بارهاي سنگين شما را به شهري حمل مي‌کنند که جز با مشقت زياد، به آن نمي‌رسيديد؛ پروردگارتان رؤوف و رحيم است (که اين وسايل حيات را در اختيارتان قرار داده)!

همچنين اسبها و استرها و الاغها را آفريد؛ تا بر آنها سوار شويد و زينت شما باشد، و چيزهايي مي‌آفريند که نمي‌دانيد.


به آیهای بالا نگاه کنید چند درسد آنها به زندگی روزمره ی امروزی ما می خورد ؟

خب در راستای آیهای بالا

1از مردمان 10 ملیونی تهران اکنون چند تن گاو و گوسفند می چرانند ؟

2چند تن سوار اسب و خر می شوند ؟

3چند تن از خر و قاطر به عنوان بار کش بهره می برند ؟

4


پس دانید بسیاری از آیهای قران زمانی قابل اجراءو انجام شدنی بوده اند نه ایکه برای عمر بشریت باشند


خب پس سخن آقای خمینی هم زمانی قابل توجه و اجراء بوده اما اکنون شرایط دگر گون شده و ما نباید هر چه ایشان گفته را برای همه ی زمانها ی بعدش واجب الاجرا بدانیم




ممنون ولی این آیات نشون دهنده ی قدرت و رافت خداونده برای استخراج احکام نیست ما از گوشت استفاده می کنیم از چرم استفاده می کنیم...

درصدی از مردم ایران هنوز سوار خر و الاغ می شن و دامداری منسوخ نشده به خاطر همینه که فقرا به خدا نزدیک ترن شاید خداوند خواسته فقیرنوازی صحبت کنه؟!

پس نظر اهل بیت پیامبر ص چی می شه؟ ):
 
آخرین ویرایش:
!!!!!!!شرمنده ها 1 جای صحبتتون برعکس شده.تا جایی که من گوشام یاری کرد و شنیدم قالیباف گفت تا عدالت نباشه پیشرفت یعنی توزیع فقر و این با حرفی که شما با جابجا کردن کلمات به قالیباف نسبت دادین زمین تا آسمون فرق داره. بلع تا زمانی که عدالت نباشه سود پیشرفت تو جیب عده خاصی میره و فقر بیشتر میشه. واضحه. لازمه بیشتر توضیح بدم؟؟؟!!!

راس می گی؟ :riz277: منکه اصن گوش ندادم فقط نقل قول کردم متن برنامه جایی مکتوب نیست بریم ببینیم؟
 

ali_ah

New member


درود بر شما هم سخن ارجمند

نخست

در قرآن هیچ آیه ای بر ولایت فقیه شیعه ها دلالت ندارد این واژه ساخته ی تشیع صفوی است نه علوی


دوم
می فرمایید زمونه عوض شده بله دگرگون شده منم الان همینو می گم

زمونه عوض شده الان زمان آقای خمینی نیست شرایط کشور ما طوری هست که نمی شه همه ی گفته های ایشون رو ملاک بدونیم همونطور که نمی تونیم تمام گفته های قرآن را برای زمان حال ملاک بدونیم

یک نمونه بیارم

در یک آیهای زیر گفته

وَالْأَنْعَامَ خَلَقَهَا لَكُمْ فِيهَا دِفْءٌ وَمَنَافِعُ وَمِنْهَا تَأْكُلُونَ(النحل/5)وَلَكُمْ فِيهَا جَمَالٌ حِينَ تُرِيحُونَ وَحِينَ تَسْرَحُونَ(النحل/6)وَتَحْمِلُ أَثْقَالَكُمْ إِلَى بَلَدٍ لَمْ تَكُونُوا بَالِغِيهِ إِلَّا بِشِقِّ الْأَنْفُسِ إِنَّ رَبَّكُمْ لَرَءُوفٌ رَحِيمٌ(النحل/7) وَالْخَيلَ وَالْبِغَالَ وَالْحَمِيرَ لِتَرْكَبُوهَا وَزِينَةً وَيخْلُقُ مَا لَا تَعْلَمُونَ(النحل/8)

و چهارپايان را آفريد؛ در حالي که در آنها، براي شما وسيله پوشش، و منافع ديگري است؛ و از گوشت آنها مي‌خوريد!

و در آنها براي شما زينت و شکوه است به هنگامي که آنها را به آغل بازمي‌گردانيد، و هنگامي که به دشت مي‌فرستيد!

آنها بارهاي سنگين شما را به شهري حمل مي‌کنند که جز با مشقت زياد، به آن نمي‌رسيديد؛ پروردگارتان رؤوف و رحيم است (که اين وسايل حيات را در اختيارتان قرار داده)!

همچنين اسبها و استرها و الاغها را آفريد؛ تا بر آنها سوار شويد و زينت شما باشد، و چيزهايي مي‌آفريند که نمي‌دانيد.


به آیهای بالا نگاه کنید چند درسد آنها به زندگی روزمره ی امروزی ما می خورد ؟

خب در راستای آیهای بالا

1از مردمان 10 ملیونی تهران اکنون چند تن گاو و گوسفند می چرانند ؟

2چند تن سوار اسب و خر می شوند ؟

3چند تن از خر و قاطر به عنوان بار کش بهره می برند ؟

4


پس دانید بسیاری از آیهای قران زمانی قابل اجراءو انجام شدنی بوده اند نه ایکه برای عمر بشریت باشند


خب پس سخن آقای خمینی هم زمانی قابل توجه و اجراء بوده اما اکنون شرایط دگر گون شده و ما نباید هر چه ایشان گفته را برای همه ی زمانها ی بعدش واجب الاجرا بدانیم






سلام
1-تکلیف خودت و ما رو روشن کن اخرش فارسی ققدیممیخای صحبت کنی یا نه
-عزیز منککاریکهتوش تخصص نداری اینقدر با ا قاطعیت نظر میدی ااینایه ای که اوردی به نظر ممن کاملا در امروز هم ککارگگگرچهکهمنهم تخصص تفسیر ندارم

ببخشید ببباگوشیوصلم تایپش بد شد
 
نظرسنجی انتخابات 92

سلام عرض ادب احترام خدمت همگی بزرگواران با توجه به راه اندازی نظر سنجی در سایت‌های “بی‌باک نیوز”، “جام نیوز”،‌ “تبیان”، “بولتن نیوز”،‌ “دیار باران” و “۸ دی”، از دوستان تقاضا می‌شود در نظرسنجی‌ها شرکت کنند و به دکتر جلیلی رای دهند :) در ضمن آدرس سایت‌ها در زیر آورده شده است.چنانچه نظرسنجی‌های دیگری با این مضمون در سایت‌های دیگر سراغ دارید ارسال نمایید.ممنون.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری یازدهم



جام نیوز :: JamNews

نظرسنجی نهایی یازدهمین دوره ریاست جمهوری

بولتن نیوز | bultannews.com

دیـار بـاران

پایگاه خبری تحلیلی 8دی
 
بله مثل آقای احمدی نژاد که پیشرفتای شگرفی در دوران 8 ساله ریاستشون داشتیم فقط بر عکس. دور و بر آقای جلیلی رو اکیپ احدی نژاد گرفته عزیزم. خودشون آدم خوبی هستن از چهرشم معلومه ولی 1 نگاه به اطافش بنداز ببین کیا دورشن.

رهبری از خودمونه :)
 

Taraa

Well-known member
متن طولانی میذارید آدم حوصله اش نمیشه بخونه :smiliess (9):
 

Persian-Masoud

New member
بچه ها بیاین توی نظر سنجی عصر ایران شرکت کنید در مورد مناظره همین یک ساعت پیش هست که دسته جمعی برگذار شد.
بعد از یک ساعت حدود 7500 نفر شرکت کردن که با توجه به نظر سنجی قبلی حدود 100 هزار نفر در اون شرکت خواهند کرد.


عصر ايران
 
بفرما ناهار بح بح

sil5vq_348.jpg


بدون شرح:)
 

Taraa

Well-known member
خداییش بعضی از این 8 نفر حتی حرف عادیشون هم نمیتونن بزنن ... در حالیکه یه رییس جمهور از نظر فن بیان حالا قوی که نه ولی حداقل در حد متوسط باید باشه
 
بالا