..::گفتگوی آزاد ایمونولوژی پزشکی::..

TUMS

Well-known member

عشق است ایمونولوژی

ایمنی جز علوم پایه هست
علوم آزمایشگاهی جز پیراپزشکی می باشد
 

vet lab sciences

New member
دوست من شما متوجه حرفهای من نشدی به نظرم کسی که واقعا اولویت اصلیش عشق و علاقه به نحقیقات هست تو این راه پابزاره حتما هم موفق میشه چون میتونه از پس سختیها و مشکلاتش بر بیاد و بتونه کاری بکنه که هم برای خودش و هم جامعه مفید بشه ولی به نظرت مثلا از حدود 3000 نفری که پارسال کنکور ارشدایمنی ( که به قولی الان از رشته های تاپ و آینده دار ! هست ) شرکت کردند چند نفرشون این طوری بودن ؟
صحبت من با اون اکثریتی هست که یه توهمات خاصی نسبت به این رشته هایی که فقط پیشونداسمشون پزشکی هست (نه اینکه موقعیت اون رو داره !) دارند و فکر میکنند که چه خبره و اینکه بعدا بازار کار خوب و پول و موقعیت و... میرسند! به نظر من این افراد دچار اشتباه محاسباتی هستند و جوانیشون رو به باد میدن ... ولی این راه ارشد و دکترا و کنکورش خصوصا تو رشته هایی مثل ایمنی بر خلاف تصورشون واقعا راحت تر از قبولی کنکور سراسری یا آزاد رشته های دندان یا دارو نیست !!! ولی خب برگشت به کنکور سراسری تصمیمی هست که خیلی جرات و همت میخواد ولی در نهایت این به اصطلاح عقب گرد یه سکوی پرتاب بزرگ میشه براشون ...
در ضمن دوست عزیز اونهایی که شما دیدی و میگی راضی بودند مال زمانی بودند که تو کل کشور از هر رشته سالی4 یا 5 نفر دکترا میگرفتند و بین الملل و آزادی هم نبود !اون افراد واقعا نخبه بودند و حقشون بوده و هست نه الان که بدون توجه به نیاز جامعه ...
بنده همین الان خیلی بیشتر از شما اوضاع و احوال کسی که دانشجوی دکترای وزارت بهداشت اونم تو رشته به اصطلاح خوب هست و همین الان همه چی براش مبهمه رو میدونم حالا وای به حال ماهایی که هنوز وارد ارشدش هم نشدیم و تا اون موقع دیگه خدا میدونه
بهتر هم هست که شماآینده زندگیت رو طوری نزاری که امیدت روی اون شایدها و قانونهای یه شبه ای باشه که آرزو داری شاید تصویب بشه که تجربه ثابت کرده که این قوانین تو مملکت ما در نهایت اکثرا به نفع همون طبقات بالاتر ( تو رشته های ما میشه پزشکای پاتولوژیست! ) رقم میخوره حتی در غیر این صورت چند نفر هستند که حداقل حداقل 500 میلیون برای راه اندازی یه آزمایشگاه(اونم تو یه مکان اجاره ای با ریسکهای خاص خودش )دارند ؟ (انتظار هم که نداری که یه phd بالینی با حقوق یه کارشناس توآزمایشگاه کارکنه ؟)
هیات علمی هم که مال از مابهترونه پس سرنوشت خیل عظیم این فارغ التحصیلان دکترا که غیر تحقیقات جایی براشون تعریف نشده چی هست ؟ آیا شما چیزی سراغ داری که واقعادر حد و لیاقت این عزیزانی که این همه زحمت کشیدند ولی آخرش باید به چند تا حق التدریسی تو چند تا دانشگاه کوچک بسنده کنند سراغ داری (من جمله همسر خودم در مقطع دکترااون هم استعداد درخشان رشته تاپ وزارت بهداشت در تهران ! که ورورد بهش کار هر کسی نیست )
شما شاید از دور فقط ظواهر یه چیزایی رو دیدی و آرمانی فکر میکنی ولی من الان خودم با تمام وجود تو بطنش هستم! به همین خاطره که سعی میکنم واقعیتهای متاسفانه تلخی که هست رو بگم شاید به بعضی ها کمک کنه که تلاش و همتشون رو جایی بزارند که واقعا به انتظاراتشون جواب بده نه اینکه بعد از اون همه تلاش یه آه و افسوس بزرگ براشون بمونه ...

فوق العاده بود! واقعا ممنونم ازتون که وقت میذارید و تجربیات ارزنده خودتون رو تایپ می کنید تا با دید بازتر از پیش به آینده نگاه کنیم.:black_eyed:
 

domain

New member
اوکی با توجه به حرف دوستان میریم تا داشته باشیم یک شروع پرقدرت برا تموم کردن این راهی که پا توش گزاشتیم . ولی خدایی اینایی که میگن این رشته ها بده و نریم سمتش دمشون گرم پس خودشونم نیان دیگه سمت این رشته ها. باز نشه مثل سبد کالا. که یه عده ای میگفتن این سبد کالا یی که دولت میده مال قشر بدبخت جامعه است و گرفتنش نمیدونم بده و نمیدونم به شعور اجتماعی ما لطمه میزنه و .... بعد خبر میومد که همون بندکان خدا بر اثر برخورد دسته ی سبد به سرشون تو صف سبد کالا یک ماه رفتن تو کما خلاصه تصمیمتونو بگیرین عزیزان .
با ارزوی موفقیت برا تک تکتون
 

hanas68

New member
این چه سایتیه، که اگه با گوشی یا تبلت بیایی داخل نمیتونی تو بعضی قسمتا، نه پست بزاری نه لایک بزنی.،.اه:13:
 

tinarain66

New member
من الان لیسانس میکروبیولوژی از دانشگاه شهید بهشتی دارم به نظرتون دوباره کنکور سراسری بدم واسه داروسازی بهترو معقولتره یا واسه میکروب پزشکی وقت بزارم..با ارشد میکروب پزشکی شنیدم میشه ازمایشگاه زد..
 

tinarain66

New member
من الان لیسانس میکروبیولوژی از دانشگاه شهید بهشتی دارم به نظرتون دوباره کنکور سراسری بدم واسه داروسازی بهترو معقولتره یا واسه میکروب پزشکی وقت بزارم..با ارشد میکروب پزشکی شنیدم میشه ازمایشگاه زد..
 
بالا