گزارش روزانه>>> مطالعه گروهی تمامی رشته ها در آزمون ارشد93

وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

Halis

New member
از بچه های علوم آزمایشگاهی کسی نیست باهم واسه کنکور هماتولوژی بخونیم عایا؟؟:(
 

mw.ashel

New member
آشل جان سلام
زودتر از اینا منتظرتون بودم
انشالله امسال هم مثه پارسال روحیه بدین

درود بر هماتو و همه کنکوریای 93

ایشالا هر وقت بتونم و میام بهتون سر میزنم و خوندن گزارش های مطالعه شما منو خوشحال میکنه و هر کاری از دستم بربیاد انجام میدم تا دوستان موفق بشند
.
 

mw.ashel

New member

افراد موفق زمانی که متوجه می شن آنچه که انجام می دن فایده بخش نیست فوراً راه دیگری رو برای رسیدن به مقصد انتخاب می کنن.البته اونها واقعاً اگه به این نتیجه برسن راهشون رو تغییر می دن.نه اینکه مثل خیلی از آدم ها بعد هر نا ملایمتی از ادامه مسیر منصرف می شن.کاری که افراد موفق می کنن همان اجرای اصل انعطاف پذیری هست.یعنی تو کوچه بن بست گرفتار نمی شن.

حواسمون باشه:
بابت زحماتی که تاکنون کشیدیم اما به موفقیتی دست نیافتیم نباید نگران بود.تمام اونها تجربیاتی هستن که برای بالا رفتن از نردبان موفقیت می تونیم ازشون مثل پله استفاده کنیم و بالا بریم.
تقریباً تمام کودکان این جهان بالاخره پس از بارها افتادن، راه رفتن رو یاد می گیرن اما ما بزرگسالان چنین روشی رو در پیش نمی گیریم.
برای به چنگ آوردن بعضی خواسته ها هم می تونیم به جای آزمودن راه های متعدد، از همون راهی استفاده کنیم که نتیجه آن کاملاً مشخص هست و این با الگوی برداری از افراد موفق حاصل می شه.

حواسمون باشه:
تنها دانستن انسان رو به مقصد نمی رسونه.باید عمل کرد.
برای بهبود بخشیدن به موقعیت های گوناگون زندگی اعم از مالی، اجتماعی و ...،باید از روش الگوبرداری استفاده کرد.الگوبرداری از افراد موفق


یاد بگیریم:
یاد بگیریم که چه طور باید از کامپیوتری که در میان دو تا گوشمون قرار داره و اسمش مغز هست استفاده کنیم.


ما می دونیم:
ما می دونیم مغزمون در جستجوی خوشی هست پس اگه از اون بخوایم، راه به دست آوردن آن را نیز بهمون نشون می ده.
 

SH!LA

New member
من تقریباً روزی 8 ساعت مطالعه رو دارم. :smilies-azardl (181
 

شهاب

New member
سلام.تا الان 4 درس از 504+فصل اول امری+ساختارهای rna و dna و. . . از سلولی مولکولی
موفق باشید.
 

sts92

New member
تسلیم نشوید آغاز همیشه سخترین مرحله است
 

پیوست‌ها

  • ElhamBakhsh16_Persian-Star_org_10.jpg
    ElhamBakhsh16_Persian-Star_org_10.jpg
    17.8 کیلوبایت · بازدیدها: 32

eli m

New member
منم هستم...
596821_Laie_100.gif

ناناز سلاااام..
منم هستم..
بیا با هم بخونیم.
من 504 تا درس 5 خوندم
داخلی تنفس هم شروع کردم.
تو چی عسیسم؟؟؟؟؟؟:28:
 

SH!LA

New member
امـروز 6 ساعت مطالعه داشتم. ساعت 11 شب هست و هنوز زبانم رو نخوندم.

راستی دوستـان به بازارچه کتاب هم سری بزنید؛من چند تا کتاب و جــزوء کاملاً نو دارم که با قیمت خیلی کمتری میدم.

همگـی موفق باشیــد. :riz304:
 

biosta

Well-known member
قسمت هایی از مصاحبه با نفرات برتر

تعدادی از دروس را به طور کامل تمام کرده و با شروع دروس بعدی در زمینه دروس قبلی تست حل می کردم و سعی کردم هیچ گاه از حل تست فاصله نگیرم چرا که به نظر من یکی از اصلی ترین عوامل ایجاد تسلط حل تست های استاندارد به ویژه تست های سالهای گذشته کنکور است.

مهمترین درسی که از آزمون قبلی گرفته بودم این بود که اگر آدم بر روی 70 درصد مطالب مسلط شود بهتر است تا 100 درصد مطالب را بدون تسلط یاد بگیرد.

نکته ای هم که از بررسی آزمون سالهای اخیر می توان پی برد این است که بین میزان مطالعه دروس ریاضیات
و میزان پاسخگویی به سوالات، نسبتی تقریبا خطی وجود دارد

توصیه من به داوطلبان این است که از تست های سالهای قبل غافل نشوند برای حل خیلی از سوالات نیاز به ایده هایی است که می توانند این ایده ها را در آزمون های قبلی ببینند و یاد بگیرند.

به نظر من بهتر است که ابتدا وقت خود را بر روی رفع اشکال و قوی شدن در درس هایی گذاشت که ضعف داریم و سعی کرد با کسب بنیه علمی خوب در تمام درس ها اعتماد به نفس لازم را به دست آوریم و بعد به سراغ دوره و تست زنی محض برویم.



انگیزه، به نظر من مهمترین عامل موفقیت در آزمون کارشناسی ارشد انگیزه است، در آزمون کارشناسی همه انگیزه دارند ولی برخی پشتکار ندارند، اما در ارشد این طور نیست انگیزه حرف اول را می زند.

با شروع پاییز مطالعه جدی برای آزمون را شروع کردم و با توجه به اینکه شاغل و متأهل بودم و نمی توانستم در طول هفته درس بخوانم سعی کردم از روزهای پنج شنبه و جمعه به خوبی استفاده کنم. حدود دو ماه به آزمون روزهای چهارشنبه را هم مرخصی می گرفتم و سه روز درهفته مطالعه می کردم. سه هفته آخر را هم کاملا مرخصی گرفتم و حسابی درس خواندم، طوری که بعضی روزها 13 ساعت مفید داشتم.

به خودم قبولاندم که ابتدا به دنبال تست های ساده بگردم و این باعث شد تا درصد من در تست زنی های نزدیک کنکور تا حدود 80 بالا بیاید.
. باید این قدر تمرین کرده باشی که تا سوال را دیدی راه حل به ذهنت برسد. به ویژه چون سوالات خیلی کم شده غلط زدن اسف انگیز است.
داوطلبان حتما در آزمون های آزمایشی هم شرکت کنند و سعی کنند یک ماه آخر سوالات سالهای قبل را طبق زمان بندی کنکور حل کنند تا سرعت آن ها هم بالا رود.

کتابهاي کنکوري هم مي خواندم ولي احساس مي کنم اهميت کتابهاي پايه خيلي بيشتر بود.
کار اين کتابها اين است که مفاهيم را آموزش دهند و به نظر من بدون درک دست مفاهيم نمي توان به درستي به تست ها پاسخ داد.

مهمترین اصل در آزمون سراسری مفاهیم و تسلط به مطالب. خيلي روي خلاصه ها کار کنند، حتما موقع مطالعه دروس خلاصه برداري کنند ديگر فرصت بازگشت نخواهند داشت
زيرا بعد به نظر من اصلا نباید به رتبه فکر کرد؛ مهم این است که خوب درس بخوانی، رتبه خوب خودش از راه می رسد.
مهمترین نکته به نظر من داشتن اعتماد به نفس است، باید طوری درس بخوانیم که به موفقیت خود مطمئن باشیم این طوری اضطراب و استرس که دشمن موفقیت هستند از ما دور می شود. من خودم شب کنکور با خیال راحت از 10 شب تا 11 صبح خوابیدم. بعد از کنکور هم با این که از درصد های خودم راضی نبودم ولی با توجه به اینکه کنکور برای همه یک جور است مطمئن بودم که رتبه خوبی به دست خواهم آورد.

نکته دیگر این که سعی کنند اول اطلاعات و درصد تست خود در همه درسها را به میانگین شرکت کنندگان برسانند و بعد بر روی یک درس سرمایه گذاری خاص کنند،
به طور کلی درسی را رها نکنند و در کنار درصد های متوسط در این درس ها ، درصد های خوبی در درس هایی که احساس می کنند توانایی بیشتری دارند به دست آورند.

اگر تا کنکور زمان چند ماه ای را در پیش دارید نباید برای کنکور از همه چیز برید و تنها مشغله ذهنی خود را کنکور نمود چون خود این موضوع استرس زا است، بهتر است که مشغولیت های دیگر خود را هم نگه داشت مثلا به موسیقی خود ادامه داد و خلاصه همچنان بخشی از وقت خود را به فعالیت های مورد علاقه اختصاص دهند.

باتوجه به اینکه خیلی ها به سوالات زبان پاسخ نمی دهند درصد خوب دراین درس تاثیر مثبت زیادی دارد.
به نظر من سوالات درک مطلب را با کمی تمرین می توان پاسخ داد.

اصولا من اول هرهفته برنامه هفته بعد را می نوشتم و اگرچه ممکن بود همه آن رعایت نشود ولی باز خیلی خوب بود. از طرف دیگر من مطالعه تشریحی دروس را تا یک ماه مانده به کنکور تمام کرده بودم و ماه آخر را فقط تست می زدم که خیلی درموفقیت من تاثیر داشت ،در واقع شاید بتوانم بگویم که تاقبل از ماه آخر آمادگی من برای کنکور 50% بود و بعد از این یک ماه به 100% رسید.


وقت هردرسی مال خود آن درس است ونمی توان وقت آن رابه دیگری داد.


به يقين انجام فعاليتی که انسان آن را اراده کرده و همراه با تلاش و موفقيت است احساس رضايت را به همراه دارد. مطالعه دروس بعد از دو سال از فراغت از تخصيل برايم جذاب بود و احساس می کردم دروس را بهتر از دوره کارشناسی می فهمم و گاهی حسرت می خوردم که کاش در همان دوره دروس را اينگونه مفهومی خوانده بودم.در واقع نگاه به دروس پايه با ديدی وسيعتر از دوره گذراندن آنها به علت گذراندن دروس ديگر و تجربيات کاری که برخی مبانی را عمق بخشيده بود، در اين ميان موثر بود.

◄چه عواملی در موفقیتتان نقش داشته است؟
فکر می کنم پیوسته خواندنم نقش موثری داشت، باعث می شد نه از درس فاصله بگیرم، نه از خواندن خسته شوم و ضمناً به تفریحاتم در حد معمول هم می رسیدم.
: می خواستم آن چیزی را که بلدم با تمام توان در کنکور پیاده کنم تا بعدا حسرت نخورم، همچنین سعی کردم از وقتم بهترین استفاده را ببرم.
همچنين سازمان سنجش تصميم گرفته است، دقيقا" فقط از متون ،مثالها و تمارين کتب درسي و مطالب مفهومي وابسته به آنها سوال طرح کنند .
گزينه ها را طوري طراحي کنند که فقط کساني که آن مطلب را کامل فهميده و يادگرفته اند، بتوانند از بين گزينه ها درست ترين را انتخاب کنند
"حواس پرتي چيزي نيست جز تمايل ذاتي ذهن به درگيري و فعاليت."

ذهن شما همواره مي خواهد درگير و مشغول باشد. بنابراين اگر آنچه که اکنون انجام مي دهيد در شما درگيري و مشغوليت ذهني ايجاد کند، فکر شما ديگر لزومي احساس نمي کند که به جاي ديگر برود و در آنجا درگير شود. اما اگر در انجام اين کار، درگيري ذهني ايجاد نشود، ذهن شما شتابان به جايي مي رود که خود را در آنجا مشغول کند. و اين همان حواس پرتي است.
ذهن شما مدام به فعاليت نيازمند است و اين نيازمندي را هنگامي که شما مشغول مطالعه کردن هستيد، هم دارد. بنابراين اگر آنچه که مي خوانيد، در شما درگيري ذهني ايجاد کند، شما مشتاق و متمرکز پيش مي رويد. در غير اين صورت چشمتان خطوط را دنبال مي کند و ذهنتان در جايي ديگر مشغول مي شود. به عبارت ديگر، حواستان پرت مي شود.
 

biosta

Well-known member
تكنيك هاي مطالعه براي كنكور


قبل از شروع دانستنی های زیر مفید است

1)دانستن هدف: هدف زیربنای هرعملی است و شما از انجام هرکاری حتما هدفی دارید . لذا برای مطالعه نیز باید هدف مشخصی داشته باشید اگر بدون هدف درس بخوانید موفقیت چندانی کسب نمیکنید

2)اراده : عزم و اراده قوی داشته باشید و با تلاش و مطالعه به روش صحیح راههای خوشبختی را به سوی خود بگشایید

3)اعتماد به نفس : شک و تردید را به خود راه ندهید و با اعتماد کامل به اینکه حتما در کنکور قبول میشوید درس بخوانید . هر چه اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید ضریب موفقیت شما بالاتر است

4)برنامه ریزی :داشتن برنامه منظم و هدفدار یکی از عوامل موفقیت است . برنامه ریزی صحیح و این که چگونه از وقتتان حداکثر استفاده را کنین کمک زیادی به شما در هنگام مطالعه میکند . البته توجه داشته باشید که برنامه بدون کار کردن هیچ منفعتی ندارد .

5) نظم و ترتیب : نظم و برنامه اساس هر سازمانی است . لذا باید اتاق مطالعه شما کامملا عاری از هرگونه وسیله ی اضافی باشد . فقط کتابی را که میخواهید بعلاوه ی قلم و چند برگ سفید و اگر چیز دیگری نیاز داشتید مرتب رو میزتان بگذارید اتاق باید عاری از هرگونه پوستر و عکس و ... باشد .
شما باید تمام وسایل مورد نیاز خود را فراهم کنین و از طرف دیگر کارها یی که مربوط به مطالعه نیست مثله : تلفن زدن ، روزنامه خواندن و ... را در زمان استراحت انجام دهید

6)خونسردی : اضطراب و دلهره گامهای اولیه شکست میباشد . پس هیچ گاه در هنگام مطالعه اضطراب به خود راه ندهید و با این دید که حتما در امتحان قبولید به مطالعه بپردازید

7)علاقه : شرط اساسی یادگیری ست لذا سعی کنین با روحیه خوب و مشتاق درس بخوانید نه با بیزاری و از روی اجبار

8)عدم اتلاف وقت : از لحظه لحظه زندگیتان برای پیشرفت و تکامل استفاده کنین

9) اتاق مطالعه : باید آرام و ساکت باشین و تا حد امکان رفت و امد خانوادگی را به حداقل برسانید ! همچنین شلوغ و پر از لوازم نباشد . خود را به یک اتاق و یک میز مطالعه شرطی کنین تا مانع حوا پرتی شما و جلب توجه تان به اشیا نشود . تا حد امکان در اتاقی که میخوابید مطالعه نکنید چون باعث خواب آلودگی میشود

10)فاصله : فاصله چشم تا کتاب باید حدود 30-40 cm باشد

11) عدم خستگی : وقتی خسته اید اصلا مطالعه نکنید بعد از استراحت مشتاقانه و سرحال شروع به مطالعه کنید

12) زمان مطالعه : بلافاصله بعد خوردن غذا مطالعه نکنید ! چون با پر شدن معده دستگاه گردش خون ، خون را به معده می فرستد و خون کمتری به مغز میرسد و احساس خواب آلودگی به شخص دست میدهد

13)نور اتاق : نور ، در مکتنی که میخواهید در انجا مطالعه کنین باید کافی و مناسب باشد

14) تمرکز حواس: شرط اساسی یادگیری که قابل پرورش است ! هنگام مطالعه یک دفترچه داشته باشد و افکار مزاحم را یادداشت کنید

15)تغذیه مناسب : مواد غذایی کلسیم دار ؛ فسفر دار، منیزیم دار ، ویتامین ها ی B –B12 باعث افزایش کارایی حافظه میشند ! که درشیر –جوانه گندم-فندوق- گردو – بادام – تخم مرغ و سبزیجات و ... موجود است
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: mw.ashel
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
بالا