نظرتون درباره ی این دو گفته ی امیرمومنان چیست ؟؟!!!

arezoo_68

New member

آهان آرزو خانم به این میگن مغلطه.......بهش هم میگن مغلطه قیاس مع الفارق شما میخواین به روش استقرایی حرفتو ثابت کنی و اشکالی که داره این هست که شما اومدی یه مثال زدی که وجه تشبیه های اون کاملا با هم جور در نمیاد....ما وقتی که میخوایم با مثال چیزی رو توضیح بدیم باید دقت کنیم که تمام مواردی که داریم تو تشبیه میاریم ویژگی های موضوع اصلی رو داشته باشه.کار شما دقیقا اینطور هست که بخوایم با مقایسه مرغ و یه پرنده ثابت کنیم که مرغ پرواز میکنه.....مثلا بگیم کبوتر بال داره مرغ هم بال داره....کبوتر پر داره مرغ هم پر داره پس مرغ پرواز می کند.در حالی که ما در نظر نگرفتیم که ویژگی های بال مرغ با بال کبوتر فرق داره و به خاطر اینکه این ویژگی ها رو در نظر نگرفتیم به نتیجه اشتباه رسیدیم .تو هر دوتا مثالی که زدی این حرف صادق هست.....ببین دکتر از مرگ بیمار هیچ سودی نمیبره که هیچ ضرر هم میکنه...پس تمام تلاشش رو میکنه که کارهای درست رو انجام میده که تجویز درست رو انجام بده همین طور مثال درسی که گفتی.....اما موضوعی که رو تفسیر هست این هست که عده ای برای اینکه به منافع خودشون که همون باوروندن ایده های خودشون به افراد هست با استفاده از مغلطه سعی در قبولوندن منظور خودشون رو دارن نمونش همین مغلطه مثال دکتر و ...در واقع این مثال رو هم خودشون درست کردن که به مردم بقبولونند که شما تنها باید منظوری که ما برداشت میکنیم رو قبول کنید.......در ضمن من خودم هم دوتا کتاب نخوندم که بخوام بیام نظر بدم ...اینقد میدونم که تفسیر ها رو تشخیص بدم و فلسفه میدونم که کسی نتونه با حرفاش منو بپیچونه , و برداشت خودش رو به من بقبولونه......
سلطه گری را گفتند چه خوری؟ گفت گوشت ملت...گفتند چه نوشی؟ گفت خون ملت....گفتند چه پوشی؟ گفت پوست ملت گفتند اینها را از چه راهی به دست می آوری؟ گفت از جهل مردمان گفتند از جهل مردم چگونه نگهداری میکنی؟ گفت در جعبه طلایی تقدس
قضیه همین هست.که عده ای میگن ای ملت شما نمیخواد فکر کنید(جهل) ما خودمون که کارمون درست هست (تقدس) فکر میکنیم و بهتون میگیم که باید چیکار کنید.شما که اصن نمیتونین فکر کنید که ......این وظیفه رو به ما بسپارید....
کاری که معبد کرد ...کاری که کلیسا کرد ..کاری که....

ما کاری به قوانین جامعه نداشته باشیم....وقتی اسلام صیغه رو درست دونسته این دیگه مشکل قوانین جامعه نیست که یه مرد به خودش اجازه میده چندتا زن بدون اطلاع هیشکس صیغه کنه......
آرزو خانم میگم اینا رو ولش کنیم.میگم شما هم دل پری داری از این مردهایی که چندتا چندتا زن میگیرنا...رو نمیکنی...
size=4]به این میگن مغلطه از نوعpcrاگه بخوایم حرفای شما رو قبول کنیم کلا باید قید دین و زد مگه همین شما تو چند تا پیام قبلی نگفتی یه دکتر ممکن بخواد مریضش رو به کشتن بده ؟؟؟؟؟چطوریه که حالا که من همون مثال و برات زدم شد مثال مرغ و کبوتر ؟؟؟اگه حرف شما درس باشه نه به مفسرین نه به علما نه به اماما و....نمیشه اعتماد کرد اخه نه به معصوم بودن اماما ایمان دارین نه به درس بودن حتی یک تفسیر .فقط و فقط خودتون .من هیج جا نگفتم فکر نکنیم گفتم تفسیر نکنیم چون دانشش رو نداریم .به همون اندازه که تعصب کور کورانه ادم ها رو گمراه میکنه بی اعتمادی هم به همون اندازه صدمه می زنه[/size]
من دیگه باهاتون بحث نمیکنم چون اختلاف ما سر دیدگاه نیست از اساس متفاوت . شما پیروی از علما رو گمراهی میدونی و من پیروی از عالم متعهد رو واجب .
 

arezoo_68

New member
اما راجب جمله اخرتون از این رو تر ؟؟؟؟دلم برای این ادما میسوزه ولی خودم و واسه همچین ادم هایی عصبانی نمیکنم این مردا قبل از اینکه به زنشون خیانت کنن به روح خودشون خیانت میکنن . کسی که قلبش مثل یه کاروان سرا ست که هر روز یکی میاد و یکی میره خیلی برام قابل احترام نیس .
 

PCR

New member
size=4]به این میگن مغلطه از نوعpcrاگه بخوایم حرفای شما رو قبول کنیم کلا باید قید دین و زد مگه همین شما تو چند تا پیام قبلی نگفتی یه دکتر ممکن بخواد مریضش رو به کشتن بده ؟؟؟؟؟چطوریه که حالا که من همون مثال و برات زدم شد مثال مرغ و کبوتر ؟؟؟اگه حرف شما درس باشه نه به مفسرین نه به علما نه به اماما و....نمیشه اعتماد کرد اخه نه به معصوم بودن اماما ایمان دارین نه به درس بودن حتی یک تفسیر .فقط و فقط خودتون .من هیج جا نگفتم فکر نکنیم گفتم تفسیر نکنیم چون دانشش رو نداریم .به همون اندازه که تعصب کور کورانه ادم ها رو گمراه میکنه بی اعتمادی هم به همون اندازه صدمه می زنه[/size]
من دیگه باهاتون بحث نمیکنم چون اختلاف ما سر دیدگاه نیست از اساس متفاوت . شما پیروی از علما رو گمراهی میدونی و من پیروی از عالم متعهد رو واجب .

اگه بخوایم حرفای شما رو قبول کنیم کلا باید قید دین و زد
به این میگن تعصب....شما نمیخوای حرفای من رو قبول کنی ،نه به خاطر غلط بودنش.....به خاطر اینکه اگه حرفای من رو قبول کنی باید قید دین رو زد....خب اگه حرفام درست باشه چی؟شما باید با منطق به حرف ها گوش کنی بعد تصمیم بگیری ....نه اینکه یه پیش فرض که دین درست هست رو برای خودت قرار بدی بعد بیای و با همون سنگ محک حرفای من رو رد یا قبول کنی....اصولا تعصب دقیقا یعنی همین.....
دکتر ممکن بخواد مریضش رو به کشتن بده....
گفتم که ممکن هست از اطلاعاتش استفاده کنه و مریض رو به مرگ بکشونه...و این در جواب حرف شما بود که گفتی ما باید به متخصص رجوع کنیم....من گفتم که صرف اینکه یه نفر متخصص هست نمیشه بهش اعتماد کرد باید چیزای دیگه رو هم در نظر گرفت.....در مورد دکتر گفتم ممکن هست .....و این یعنی در واقعیت روزانه اتفاق نمیافته چون دکتر از کشتن مریضش سود نمیبره....یعنی یه دکتر با توجه به منافعش که همون درمان بیمار هست تخصصش رو در جهتی استفاده میکنه که مریض درمان بشه ...همونطور که یه مفسر منافعش قبولوندن منظور خودش به مردم هست....پس سعی میکنه با تخصص خودش به این مهم دست پیدا کنه....دقت کنیم که انجیل نسخه لاتین بود ...و کشیشان با ترجمه اون کاملا مخالف بودن و میگفتن هر کی که میخواد در موردش بدونه باید به ما مراجعه کنه تا ما منظور اون قسمت رو بهش توضیح بدیم تا جایی که اولین نفری که انجیل رو ترجمه کرد رو زنده زنده سوزوندن...

اصن بزارید یه چیزی از قران بگم که کاملا همه چیز حل بشه......
سوره قمر آیه 17
و ما قران را آسان ادا کردیم تا از آن پند گیرند

میبینید...قران ساده صحبت کرده به طوری که منظور مشخص باشه...پس میبینی که هیچ چیز سختی هم نیست که نیاز به متخصص باشه....قران ساده ادا شده که قابل درک باشه....
 

matin

New member
اما راجب جمله اخرتون از این رو تر ؟؟؟؟دلم برای این ادما میسوزه ولی خودم و واسه همچین ادم هایی عصبانی نمیکنم این مردا قبل از اینکه به زنشون خیانت کنن به روح خودشون خیانت میکنن . کسی که قلبش مثل یه کاروان سرا ست که هر روز یکی میاد و یکی میره خیلی برام قابل احترام نیس .

این شامل خانمها هم میشه :(((
 

sepidh gh

New member
نه سپیده اشکی تو چشات نمیبینما .....کو بالا رو نگاه کن....هان ...آره .. هههوو.....آهان این گرد خاک بود تو چشمت بود فوت کردم خوب شد......
خب منم دارم از قران میگم دیگه .من هم چیزی غیر از قران نگفتم که.....
نه اختیار داری چشاتون خوب میبینه....راستی میگم خوب شد الان چشات؟آره یه نگاه بالا کن.....نه خوب شد.....آهان...آهان ...کجا بودیم؟!!! بله بله...داشتم میگفتم... شما لطف داری شرمنده میفرمایین

من تازه این پیامتونو دیدم!من حاضرم با هات بحث کنم !!من نه الان!!بذار کنکورمو بدم !بعد!!بهمن!!!تا حد و حدودی باهات موافقم!!ااما نه تو همه چی!!!ما خب شما یه جاهایی تند میرین!!!مثل ماها که یه جاهایی تند میریم!! هه ....هه ... از نفس افتادما!!!!!!!!ماشالا دوندگی تونم خوبه ها کمتر کسی بهتون میرسه!!!
 

PCR

New member
من تازه این پیامتونو دیدم!من حاضرم با هات بحث کنم !!من نه الان!!بذار کنکورمو بدم !بعد!!بهمن!!!تا حد و حدودی باهات موافقم!!ااما نه تو همه چی!!!ما خب شما یه جاهایی تند میرین!!!مثل ماها که یه جاهایی تند میریم!! هه ....هه ... از نفس افتادما!!!!!!!!ماشالا دوندگی تونم خوبه ها کمتر کسی بهتون میرسه!!!
خوبه....باشه یه بار سر فرصت صحبت میکنیم....:applause:

تا اون موقع پیشنهاد میکنم فیلم v for vendetta رو ببینی.
 
آخرین ویرایش:

epid.1

New member
pcr hadafet ro mishe sarih begi shayad ghabul kardim,khodet migi taassob pedaremuno dar avordi ba goftane tassob,tassob asan be gu chan bakhshe khodet be ye mosht khorafat mage tassob nadari ah baba jam konid
 

PCR

New member
pcr hadafet ro mishe sarih begi shayad ghabul kardim,khodet migi taassob pedaremuno dar avordi ba goftane tassob,tassob asan be gu chan bakhshe khodet be ye mosht khorafat mage tassob nadari ah baba jam konid

دوتا نفس عمیق.....هه........هوو.........هه......هوو....گردن ده درجه به راست......ده درجه به چپ...... فقط مواظب باش این قسمت گردن بیشتر از دوبار تکرار نشه و اون لحظه آهنگ اونجا نباشه که همچین موجش میافته تو شونه و بعدم کمر ...حالا بیا درستش کن....... پس چی شد؟فقط یه راست یه چپ......
 

arezoo_68

New member
اگه بخوایم حرفای شما رو قبول کنیم کلا باید قید دین و زد
به این میگن تعصب....شما نمیخوای حرفای من رو قبول کنی ،نه به خاطر غلط بودنش.....به خاطر اینکه اگه حرفای من رو قبول کنی باید قید دین رو زد....خب اگه حرفام درست باشه چی؟شما باید با منطق به حرف ها گوش کنی بعد تصمیم بگیری ....نه اینکه یه پیش فرض که دین درست هست رو برای خودت قرار بدی بعد بیای و با همون سنگ محک حرفای من رو رد یا قبول کنی....اصولا تعصب دقیقا یعنی همین.....
دکتر ممکن بخواد مریضش رو به کشتن بده....
گفتم که ممکن هست از اطلاعاتش استفاده کنه و مریض رو به مرگ بکشونه...و این در جواب حرف شما بود که گفتی ما باید به متخصص رجوع کنیم....من گفتم که صرف اینکه یه نفر متخصص هست نمیشه بهش اعتماد کرد باید چیزای دیگه رو هم در نظر گرفت.....در مورد دکتر گفتم ممکن هست .....و این یعنی در واقعیت روزانه اتفاق نمیافته چون دکتر از کشتن مریضش سود نمیبره....یعنی یه دکتر با توجه به منافعش که همون درمان بیمار هست تخصصش رو در جهتی استفاده میکنه که مریض درمان بشه ...همونطور که یه مفسر منافعش قبولوندن منظور خودش به مردم هست....پس سعی میکنه با تخصص خودش به این مهم دست پیدا کنه....دقت کنیم که انجیل نسخه لاتین بود ...و کشیشان با ترجمه اون کاملا مخالف بودن و میگفتن هر کی که میخواد در موردش بدونه باید به ما مراجعه کنه تا ما منظور اون قسمت رو بهش توضیح بدیم تا جایی که اولین نفری که انجیل رو ترجمه کرد رو زنده زنده سوزوندن...

اصن بزارید یه چیزی از قران بگم که کاملا همه چیز حل بشه......
سوره قمر آیه 17
و ما قران را آسان ادا کردیم تا از آن پند گیرند

میبینید...قران ساده صحبت کرده به طوری که منظور مشخص باشه...پس میبینی که هیچ چیز سختی هم نیست که نیاز به متخصص باشه....قران ساده ادا شده که قابل درک باشه....
به این نمیگن تعصب میگن باور من چیزایی رو که به سختی بدست اوردم و باور دارم با دو کلمه حرف شما از دست نمیدم حالا دوس داری اسمش رو بذار تعصب ولی من بهش میگم اعتقاد
من به خاطر اینکه قید دین رو باید زد یا یه پیش فرض از درس بودن دین دارم حرفای شما رو رد نمیکنم از نظر من حرفای شما اصلا قانع کننده نیس مثالاتون اشتباهه .دائما کلیسا رو با اسلام مقایسه میکنین در حالی که قبلا هم بهت گفتم این دو اصلا قابل مقایسه نیست کلیسا مردم رو از تفکر منع میکرد اسلام پاداش یک ساعت تفکر رو معادل 70 سال عبادت میدونه کلیسا دانشمنداش رو میکشت و تهدید میکرد اسلام دنبال علم و دانش رفتن رو بر هر زن و مرد مسلمون واجب میدونه .کدوم مفسر گفته ترجمه قران رو نخون یا به ایاتش فکر نکن تفسیر برای کسیه که میخواد بیشتر بدونه فرق ما با اهل تسنن تو همین ترجمه ایاته .من از مثال خودتون استفاده میکنم میگی مثال مرغ و کبوتر میزنی میگی گفتم ممکن دکتر مریضش رو به مرگ بکشونه و این ممکنه یعنی تو واقعیت اتفاق نمی افته .کدوم اهل زبانی از این کلمه(ممکنه)چنین برداشتی میکنه? ممکنه یعنی شاید یعنی احتمال اتفاق افتادن .بهت میگم قران معجزست چون راز و رمز داره قضیه بچه ها ی 8 ساله رو مطرح میکنی در حالی که قران کتاب دوم دبستان نیس کتاب از مهد تا دانشگاهه منتهی هر کسی بنا به فهمش جذب یه بخش از اون میشه اگه من کتاب استرایر رو به یه کودک6 ساله بدم عکساش جذبش میکنه و یه بچه دبستان همین که میتونه کلمات اون و بخونه حتی بدون اینکه معنی اونا رو بفهمه براش جذابه یکی که دبیرستانیه جذب همون مطالب ابتداییش میشه و تو دانشگاه هنوز میتونی از موضوعات جدیدش لذت ببری وقتی تو ازمایشگاه دیدی داده های علمیت داره کاربردی میشه تازه میفهمی استرایر یعنی چی قران هم همیه اگه زمان نزولش بیشتر مردم جذب اهنگ ایات میشدن و تو دوره های بعد جذب ترجمه اون تو دوره ما جذب داده هایی میشن که علم ما تازه بهش رسیده (مثل مراحل تکامل جنینی).قران همون قران فهم و درک ایاتش برای هر دوره ای بنا به دانش مردم زمونش فرق میکنه این چند پهلو حرف زدن نیس که بشه عیب این لایه لایه بودن که بنا به شعور و دانش مردم هر زمون به یکی از اون لایه ها دست پیدا میکنی
شما از مثال ها برای اعمال نظر استفاده میکنی ولی وقتی تو دام همون مثال میافتی مثال و رد میکنی یا با ردیف کردن یه مشت کلمه که خودش نیاز به تفسیر داره بحث رو مخدوش میکنی
تو یکی از پیاما من از نظر شما دو تا برداشت داشتم تو پیام بعدی گفتین فقط یه منظور داشتین میبینی اگه قرار بود هر انسانی برداشت خودش رو از جمله ها داشته باشه چه اوضاعی پیش میاد شما یه جمله ساده نوشتی و من دوتا برداشت براتون نوشتم چطوریه که شما توقع داری هر کی که اندک علمی داره از جمله هایی که خدا برات نوشته فقط یه برداشت داشته باشه اگه قرار بود همه ی ما قران رو تفسیر کنیم به تعداد ادم ها تفاسیر متفاوتی وجود داشت
فکر میکنی چند نفر به تفسیر سر میزنن که بخواد اون مفسر از گمراه کردنشون سود ببره ولی 50 درصد ترجمه قران رو میخونن برای مردم عادی همین ترجمه کافیه تازه اگه به همون ترجمه عمل کنن دنیا گلستان میشه تفسیر برای کسیه که بخواد درک کنه معجزه بودن قران واسه چیه .گمراهی وقتی معنا پیدا میکنه که ادم به خاطر نوشته یا حرفی از راه درست خارج بشه و سودی تو جیب کسایی بره که اون گفته یا نوشته رو رواج دادن اما ترجمه قران همه رو به پاکی دعوت میکنه و هیچ تفسیری نمیاد بگه منظور خدا از احسان به پدر و مادر چیز دیگه ای بوده
من بر عکس شما که فقط به عقل خودتون ایمان دارین و بس به عقل بشری که یه روز معتقد بود خورشید دور زمین میگرده و حالا تو هر مهد کودکی برای بچه ها توضیح میده زمینه که به دور خورشید میگرده اعتماد ندارم .
من شما رو نظراتتون رو مثالاتون رو رد میکنم چون هیچ کدومش برتر از باور های من راجب دینم نیس اگه برتر بود مطمئنن میپذیرفتم
 
آخرین ویرایش:

PCR

New member
به این نمیگن تعصب میگن باور من چیزایی رو که به سختی بدست اوردم و باور دارم با دو کلمه حرف شما از دست نمیدم حالا دوس داری اسمش رو بذار تعصب ولی من بهش میگم اعتقاد
من به خاطر اینکه قید دین رو باید زد یا یه پیش فرض از درس بودن دین دارم حرفای شما رو رد نمیکنم
من شما رو نظراتتون رو مثالاتون رو رد میکنم چون هیچ کدومش برتر از باور های من راجب دینم نیس اگه برتر بود مطمئنن میپذیرفتم

این نمیگن تعصب میگن باور من چیزایی رو که به سختی بدست اوردم و باور دارم با دو کلمه حرف شما از دست نمیدم حالا دوس داری اسمش رو بذار تعصب ولی من بهش میگم اعتقاد
من به خاطر اینکه قید دین رو باید زد یا یه پیش فرض از درس بودن دین دارم حرفای شما رو رد نمیکنم از نظر من حرفای شما اصلا قانع کننده نیس مثالاتون اشتباهه
من یه بار تعریف تعصب رو بگم...تعصب به اعتقاداتی میگن که شرایط محیط به انسان تحمیل کرده و ما براش دلیل عقلانی نداریم.یعنی من اگر تو یه خانواده یهودی به دنیا میومدم یهودی میشدم...اگه میسحی ..مسیحی میشدم و اگه..........و این باور در ادامه پیش میاد که ما حق کامل هستیم و صد در صد درست هستیم.مگه یهودی ها نمیگن که ما حق کامل هستیم و بقیه اشتباه میکنن؟مگه مسیحی ها این رو نمیگن؟

در حالی که قبلا هم بهت گفتم این دو اصلا قابل مقایسه نیست کلیسا مردم رو از تفکر منع میکرد اسلام پاداش یک ساعت تفکر رو معادل 70 سال عبادت میدونه کلیسا دانشمنداش رو میکشت و تهدید میکرد اسلام دنبال علم و دانش رفتن رو بر هر زن و مرد مسلمون واجب میدونه .کدوم مفسر گفته ترجمه قران رو نخون یا به ایاتش فکر نکن تفسیر برای کسیه که میخواد بیشتر بدونه فرق ما با اهل تسنن تو همین ترجمه ایاته ...
مهم شعار های قشنگ نیست ..مهم عمل به اون شعار ها هست، برای کسانی که ادعای فهمش رو دارن....شما کتاب مزرعه حیوانات رو بخون تا دقیقا متوجه بشی که داستان از چه قرار هست.مگه هیتلر میگفت که آدم کشی خوب هست؟.....هیچ وقت این حرف رو نزد ....ولی دقیقا این کار رو میکرد....پس به شعار نیست...به عمل هست.کیه که بیاد بگه ملت بیاین به من گوش کنید و یادتون ولی یادتون باشه که کشتن آدم ها چیز خوبی هست....این حرف رو هیشکی نمیزنه باید به عمل افراد نگاه کرد....هیشکی نمیاد با صراحت بگه که ای ملت فکر نکنید و حرف ما رو گوش کنید ...... این حرف رو یه مقدار قشنگترش میکنند بعد میگن....مثلا میگن ملت شما نمیتونید اونجور که باید رو مسائل فکر کنید ...بیاید ما بهتون بگیم که داستان چی هست.

میگی گفتم ممکن دکتر مریضش رو به مرگ بکشونه و این ممکنه یعنی تو واقعیت اتفاق نمی افته .کدوم اهل زبانی از این کلمه(ممکنه)چنین برداشتی میکنه? ممکنه یعنی شاید یعنی احتمال اتفاق افتادن
قبول دارم این قسمت مقصر من بودم که نتونستم منظور رو برسونم.....الان توضیح میدم......آماده باشین که بحث فلسفی شد......
ما یه بحث امکان داریم و یه بحث اتفاق....
مثلا من میگم که ممکن هست که من با چاقو یه نفر رو بکشم...این یعنی اینکه من وسیله و توانایی مورد نظر برای کشتن یه نفر رو دارم و این امکان برای من وجود داره که با چاقو یه نفر رو بکشم....
این فقط نشون دهنده داشتن توانایی من تو کشتن یه نفر هست......ولی ما باید واقعیت رو در نظر بگیریم که آیا من از کشتن مثلا یه نفر سود میبرم و آیا این اتفاق تو واقعیت میافته...یعنی من که این توانایی رو دارم آیا این کار رو میکنم؟وقتی بررسی کنیم و ببینیم که من سالم هستم و برای این کار هیچ انگیزه ای ندارم مشخص میشه که من این کار رو در واقعیت نمیکنم.ولی ممکن هست که همین کشتن یه فرد برای من منفعت داشته باشه و من این کار رو بکنم.
پس شما نمیتونی هر کی که چاقو دستش بود بگی که یه نفر رو میکشه یا بر عکس هر کی که چاقو دستش بود بگی که این قرار نیست کسی رو بکشه.....ما وقتی یه نفر که چاقو داره رو میبینیم متوجه میشیم که امکان کشتن یه فرد براش هست ولی باید یه جنبه دیگه رو هم در نظر گرفت واون این هست که آیا طرف سودی از این کار میبره و اون سود یا عدم سود هست که تعیین میکنه این اتفاق میافته یا نه.
شما گفتی که ما باید به متخصص رجوع کنیم......یعنی یه نفر که علم مورد نظر رو داره.....دقیقا مثل یه نفر که چاقو رو داره.....حالا امکان های مختلفی برای این فرد هست... یا با چاقو یه نفر رو میکشه یا با همون چاقو با یه عمل جراحی جون یه نفر رو نجات میده........من گفتم که یه دکتر علم مورد نظر رو داره...بخوانید چاقو......حالا با این علم ممکن هست که یه نفر رو به کشتن سوق بده یا به زندگی......اون چیزی که تعیین میکنه کدوم اتفاق میافته بررسی سود این کار برای فرد هست.برای یه دکتر این کار سود نداره و حتی میتونه براش دردسر ساز بشه...پس در واقعیت این اتفاق نمیافته و اون از تخصصش در جهت نجات بیمار استفاده میکنه.....گرچه ممکنه برای یه دکتر تو جای دیگه سود بردن این باشه که از علمش استفاده کنه و یه نفر رو بکشه ..اونجاست که فرد از علمش جهت کشتن فرد استفاده میکنه......
همه اینا رو گفتم که بگم صرف داشتن تخصص تو اون زمینه ،باعث نمیشه که ما به اون شخص اعتماد کنیم ...باید تمام منافع و نیاتش اون شخص رو بررسی تا مطمئن بشیم که از اون تخصص در زمینه درست استفاده میکنه یا نه....حالا مفسرین از این تخصص در جهتی استفاده میکنن ه عقاید خودشون (منافع) رو به مردم بقبولونند.


میگم قران معجزست چون راز و رمز داره قضیه بچه ها ی 8 ساله رو مطرح میکنی در حالی که قران کتاب دوم دبستان نیس کتاب از مهد تا دانشگاهه منتهی هر کسی بنا به فهمش جذب یه بخش از اون میشه اگه من کتاب استرایر رو به یه کودک6 ساله بدم عکساش جذبش میکنه و یه بچه دبستان همین که میتونه کلمات اون و بخونه حتی بدون اینکه معنی اونا رو بفهمه براش جذابه یکی که دبیرستانیه جذب همون مطالب ابتداییش میشه و تو دانشگاه هنوز میتونی از موضوعات جدیدش لذت ببری وقتی تو ازمایشگاه دیدی داده های علمیت داره کاربردی میشه تازه میفهمی استرایر یعنی چی قران هم همیه اگه زمان نزولش بیشتر مردم جذب اهنگ ایات میشدن و تو دوره های بعد جذب ترجمه اون تو دوره ما جذب داده هایی میشن که علم ما تازه بهش رسیده (مثل مراحل تکامل جنینی).قران همون قران فهم و درک ایاتش برای هر دوره ای بنا به دانش مردم زمونش فرق میکنه این چند پهلو حرف زدن نیس که بشه عیب این لایه لایه بودن که بنا به شعور و دانش مردم هر زمون به یکی از اون لایه ها دست پیدا میکنی

ببین آرزو خانم این حرفت هم سفسطه کردی....همون قیاس مع الفارق
بله شما هر کتابی رو به هر سنی بدی یه برداشت ازش میکنه....ممکنه من یه کتاب در مورد کشتن یه نفر بنویسم با شکل....اگه این کتاب رو بدی به یه بچه از عکساش یه چیزایی در مورد کشتن یاد میگیره ...یه جون از نوشته هاش یه چیزایی در مورد کشتن یاد میگیره و یه آدم کش حرفه این گفته ها رو به مرحله ظهور میزاره.....و این نشونه اعجاز بودن اون کتاب نیست....ما برای بررسی یه کتاب به محتواش نگاه میکنیم و در مورد ش نظر میدیدیم....بله ممکن هست من یه چیزی بگم و هر کی تو هر دوره یه برداشتی از اون داشته باشه..این نشون میده که اون جمله من درست بوده؟


تو یکی از پیاما من از نظر شما دو تا برداشت داشتم تو پیام بعدی گفتین فقط یه منظور داشتین میبینی اگه قرار بود هر انسانی برداشت خودش رو از جمله ها داشته باشه چه اوضاعی پیش میاد شما یه جمله ساده نوشتی و من دوتا برداشت براتون نوشتم چطوریه که شما توقع داری هر کی که اندک علمی داره از جمله هایی که خدا برات نوشته فقط یه برداشت داشته باشه اگه قرار بود همه ی ما قران رو تفسیر کنیم به تعداد ادم ها تفاسیر متفاوتی وجود داشت.....
بذار ...بذار ...من جمله معروفم رو تو این تایپیک بگم.......
شما که بدترش کردی........... آخیش ...این خیلی حال داد.....
خب حالا بریم رو توضیح اینکه چرا بدترش کردی...ببین طبق گقته قران،قران برای هدایت بشر اومده.....پس و قتی یه چیز برای هدایت یه عده میاد باید یه منظور ازش برداشت بشه....بزار با یه مثال توضیح بدم....
فرض کنید ما میخوایم بریم کوه...یه نفر میگه که من قبلا این جاده رو رفتم و برای راهنمایی شما سر هر دو راهی راهنمایی کردم که کجا برید تا گم نشین....حالا فرض کنیم اون فرد سر هر چند راهی یه جمله ای گفته باشه که مثلا بشه ازش چندتا برداشت داشت...مثلا سر یه دوراهی تابو زده باشه و نوشته باشه که راهی که دورتر هست رو انتخاب کن........حالا قضیه میشه همین که یه نفر میاد بسته به منافع خودش میگه ای ملت به من گوش کنید به نظر من این راه منظور بوده.......دوباره یه نفر میاد میگه که ای ملت به من گوش کنید این راه منظور بوده و اینجور میشه که کلا ملت میمونند اون درست گفته یا اون یا شایدم اون یکی درست میگه......پس میبینی قران برای هدایت بشر نباید یه حرفی رو بزنه که چندتا برداشت ازش بشه....
حالا شما دو راه داری:
یا میتونی بگی که قران حرفهاش چند پهلو هست...که با توجه به هدف هدایت بشر که در قران ذکر شده شما عملا حکمت قران رو بردید زیر سوال.....و یه کار بیهوده رو به قران نسبت دادی..طوری که قران نتونسته حتی گفته خودش یعنی هدایت بشر رو اونجور که باید انجام بده
و راه دو م اینکه بگی از هر حرف قران یه برداشت میشه کرد...که اونوقت هست که باید به این سوال جواب بدی که این همه تفسیر چی هست.....یعنی با این کار گفتی که یه عده برای رسیدن به منافع خودشون هر کدوم هر جور که خودشون میخواستن از جمله قران برداشت کردن

انتخاب باشماست....راه تو را میخواند...این همون بن بست تعصب هست

در ضمن آرزو خانم شما لایک بزنی سنگ نمیشیا.....خب من بفهمم که جواب دادی ....این نظر رو همینطور اتفاقی دیدم شاید نمیدیدم...ببینید لایک زدن اصن نشون نمیده که شما موافقید....این یک عمل برای اطلاع فرد مورد نظر هست.همین...
 
آخرین ویرایش:

arezoo_68

New member
این نمیگن تعصب میگن باور من چیزایی رو که به سختی بدست اوردم و باور دارم با دو کلمه حرف شما از دست نمیدم حالا دوس داری اسمش رو بذار تعصب ولی من بهش میگم اعتقاد
من به خاطر اینکه قید دین رو باید زد یا یه پیش فرض از درس بودن دین دارم حرفای شما رو رد نمیکنم از نظر من حرفای شما اصلا قانع کننده نیس مثالاتون اشتباهه
من یه بار تعریف تعصب رو بگم...
در ضمن آرزو خانم شما لایک بزنی سنگ نمیشیا.....خب من بفهمم که جواب دادی ....این نظر رو همینطور اتفاقی دیدم شاید نمیدیدم...ببینید لایک زدن اصن نشون نمیده که شما موافقید....این یک عمل برای اطلاع فرد مورد نظر هست.همین...

در مورد تعصب زمانی تعصب با معنی که کردی جور در میاد که من با دیدن یه چیز برتر بازم رو حرف خودم پا فشاری کنم در حالی که اینجا اصلا مصداق نداره نظرات شما پر از بی اعتمادیه به همه چی و همه کس . یه جور پوچ گرایی تو حرفات وجود داره که برتر از باور من نیس اگه فقط تاثیر محیطم بود اتفاقا اصلا مسلمون نمیشدم چون خیلی از اونایی که دور و برم هستن فقط اسم اسلام و یدک میکشن و بیشتر به اون صدمه میزنن پس اگرچه زندگی تو این کشور و تو خونواده مسلمون باعث شده اسمن مسلمون بشم ولی تاثیر در پایبند بودن به دینم نداشته اگه همین الان شما یه دین بهتر ارائه بدین با کمال میل علاقه مند به بررسیش هستم پس تعصبی در کار نیس که صد البته تعصب اگه از روی معرفت باشه بار منفی نداره و فقط تعصب کورکورانه است که از نظر من رده.
اما در مورد شعار های قشنگ .مشکل اینجاس که شما حق و براساس ادم ها میسنجی در حالی که باید ادما رو بر حسب حق سنجید چون کسایی که اسمن مسلمونن دنبال تفکر در دینشون نیستن دلیلی نمیشه که شما حکم دین رو شعار قشنگ بخونی .من دینم رو بر اساس عمل دیندارا انتخاب نکردم که بخوام به خاطر عمل نکردن اونا ردش کنم مهم اینه که تفکر از واجبات دین منه و وظیفه من نه یه شعار
ولی یه سوال میتونم بپرسم منظورتون از منافع چیه مثلا تفسیر کدوم ایه باعث شده سود تو جیب مفسرین بره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟بعدم اگه یه تفسیر با ترجمه یه ایه جور در نیاد قبولش نمیکنیم من هیچ وقت نگفتم بی چون و چرا همه چیز رو بپذیر گفتم بی چون و چرا خودت نشین تفسیر کن .چرا برای هر علمی نیاز به ادم کار بلد و دانشمنده ولی برای تفسیر قران از نظر شما نیازی به کاربلدش نیس ؟چرا یه دکتر از نظر شما در واقعیت امکان نداره مریضش رو از روی قصد به کشتن بده ( من میتونم برات خیلی مثال بزنم از همون دکترایی که هم تخصصش رو دارن و هم برای سود مالیشون مریضشون رو به کشتن میدن و تا زیر میزی نگیرن دست به عمل نمیشن)اما همه ی مفسرین دین ما دارن از روی قصد مردم رو گمراه میکنن؟؟؟؟میگی سود و نفع خوبه که هر کاری که این علما به اسم دین بر شما واجب کردن در صورت انجام ندادن مجازاتش موکول شده به بعد مرگت و هیچ سود و ضرری به تو یا به اونا نداره خودت میدونی و خدات. پس معنی این سود بردنی که شما مدام ازش استفاده میکنی چیه
قران کتاب هدایته و کسی که بخواد هدایت بشه کافیه همون ترجمه قران رو بخونه و عمل کنه البته اگه دنبال هدایته ؟هیچ تفسیری ایات هدایت رو جور دیگه ای معنا نکرده حتی اگه معیار سنجشت معیار های انسانی باشه
اما در مورد دو تا راه پیشنهادیت من راه دوم و انتخاب میکنم و در پاسخ به سوالت :تمامی تفاسیر در بنیاد و اساس تفسیر ایات یکسانن اون چیزی که فرق میکنه جزئیاته که برای کسی که دنبال هدایته این جزئیات اختلاف نظر بشزیه نه وسیله ای برای زیر سوال بردن دین چون همه تفاسیر هم سوان و این اختلاف نظر ها تا زمان ظهور امام زمان هم وجود داره ولی باعث نمیشه معنی یک ایه یا حکمی که از اون برداشت شده معکوس بشه
اما نکته نه من فرشته نجات شمام نه شما منجی من .اگه بنا به تغییر بود تا الان باید اتفاق میافتاد .انگاری ما دوتا ادمیم که هر کدوم به راهی که انتخاب کرده ایمان داره و از نظر دیگری یه گم شدس پس بحث بی فایده اس و من واقعا از این بحث خسته شدم .امیدوارم حداقل تو تاپیکای دیگه یکم نظرات هم سو داشته باشیم
البته در مورد لایک زدن حق با شماس .چشم لایکم میزنم
 

شهاب

New member
سلام.من نمیخواستم تو این موضوع شرکت کنم اما الان احساس وظیفه میکنم یه چیزایی بگم.اگه تکرارین دوستان به بزرگواری خودشون ببخشن.
به نظر من:
اگه کسی دنبال حقیقته و تسلیم اون و میخواد با عقلش اونو قبول کنه و اعتقاد محکمی داشته باشه که زیر بنای اون تفکر و استدلال و منطقه و کاملا عقلانیه باید توی دوران ما اول در ورودی تبلیغات و بمباران فکری رو به روی خودش ببنده.بعد بدون اینکه احساسات بهش تسلط پیدا کنه واقعیات رو ببینه و بعد حقیقت رو از بین اونا تشخیص بده.برای این کار مطالعه تاریخ بسیار بسیار کمک کنندست.اما چرا گفتم بدون اینکه احساسات بهش غلبه کنه؟چون همونطور که در تاریخ میبینیم از این احساس سواستفاده شده.مثلا در دوران بت پرستی برای اینکه وضع موجودی که برای طبقه ضعیف پیش اومده بود توجیه بشه از همین بت پرستی استفاده میشد.چطور؟به این شکل که هر طبقه ای خدای خودش رو داشت و خدایان هم در یک طبقه نبودند.و بعد به طبقه محروم میگفتند و میقبولاندند که این خدای شماست و آن خدای ماست.خدای شما برای شما اینطور خواسته و خدای ما برای ما اینطور.پس اگر این وضع را نپذیرید به خدای خود خیانت کرده اید و با این احساس یعنی سو استفاده از احساس مذهبی به نفع خودشون بهره برداری میکردن.
اون زمان که پیامبر اسلام (ص) امام علی (ع) را به اسلام دعوت کردند امام علی (ع) با اینکه سن و سال کمی هم داشتند بیدرنگ نگفتند قبول کردم.ایشان فرصت خواستند تا فکر و مشورت کنند و بعد از تفکر پذیرفتند.
فرق است بین کسی که حقیقت رو دوست داره با کسی که اون چیزی رو که دوست داره حقیقت میدونه.کسی که نمیخواد حقیقت رو ببینه هر چی سرش میاد حقشه.اون کسی هم که حقیقت رو میدونه اما نرفته دنبال اینکه شناختش رو بالا ببره فردای روز که بچه اش ازش سوال پرسید و نتونست جوابشو بده میخواد چیکار کنه؟میخواد به بچه اش بگه چون من میگم درسته پس درسته؟اینه استدلالش؟
 

liliy

New member
احتمالا شما جزئ اون مردايي هستيد كه دنبال هر چيزي براي ضعيف نشون دادن زنها هستيد -اگر حضرت علي اين حرف زده حتما" يا در موقعيت خاصي بوده يا پس وپيش اين كلام ،چيز ديگه اي هست گه معنيش به كلي عوض ميشه واز روي غرض ورزي اين تكه انتخاب شده:rolleyessmileyanim:
 

matin

New member
احتمالا شما جزئ اون مردايي هستيد كه دنبال هر چيزي براي ضعيف نشون دادن زنها هستيد -اگر حضرت علي اين حرف زده حتما" يا در موقعيت خاصي بوده يا پس وپيش اين كلام ،چيز ديگه اي هست گه معنيش به كلي عوض ميشه واز روي غرض ورزي اين تكه انتخاب شده:rolleyessmileyanim:
احتمالا شما جزئ اون مردايي هستيد كه دنبال هر چيزي براي ضعيف نشون دادن زنها هستيد ---> عادلانه و عاقلانه نبود بیشتر با بنده آشنا میشید ، یا !! اگه به طور حتم اطمینان داشتین اینطوری قضاوت میکردین !!!

از روی غرض ورزی این نکته انتخاب شده ---> اگه شما نقل قولهای بدی رو بخونین به گفته ی خودتون از هدف همه آگاه میشین !!!

شما که به حضرت علی اعتقاد دارین !!! یه کم از عدالتش ، منشش ، رفتارش حتی با اسیرش یاد بگیرین که یکی دیگه رو اینطوری مورد عتاب قرار ندید
با تشکر
 

PCR

New member
در مورد تعصب زمانی تعصب با معنی که کردی جور در میاد که من با دیدن یه چیز برتر بازم رو حرف خودم پا فشاری کنم در حالی که اینجا اصلا مصداق نداره نظرات شما پر از بی اعتمادیه به همه چی و همه کس . یه جور پوچ گرایی تو حرفات وجود داره که برتر از باور من نیس اگه فقط تاثیر محیطم بود اتفاقا اصلا مسلمون نمیشدم چون خیلی از اونایی که دور و برم هستن فقط اسم اسلام و یدک میکشن و بیشتر به اون صدمه میزنن پس اگرچه زندگی تو این کشور و تو خونواده مسلمون باعث شده اسمن مسلمون بشم ولی تاثیر در پایبند بودن به دینم نداشته اگه همین الان شما یه دین بهتر ارائه بدین با کمال میل علاقه مند به بررسیش هستم پس تعصبی در کار نیس که صد البته تعصب اگه از روی معرفت باشه بار منفی نداره و فقط تعصب کورکورانه است که از نظر من رده.
اما در مورد شعار های قشنگ .مشکل اینجاس که شما حق و براساس ادم ها میسنجی در حالی که باید ادما رو بر حسب حق سنجید چون کسایی که اسمن مسلمونن دنبال تفکر در دینشون نیستن دلیلی نمیشه که شما حکم دین رو شعار قشنگ بخونی .من دینم رو بر اساس عمل دیندارا انتخاب نکردم که بخوام به خاطر عمل نکردن اونا ردش کنم مهم اینه که تفکر از واجبات دین منه و وظیفه من نه یه شعار
ولی یه سوال میتونم بپرسم منظورتون از منافع چیه مثلا تفسیر کدوم ایه باعث شده سود تو جیب مفسرین بره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟بعدم اگه یه تفسیر با ترجمه یه ایه جور در نیاد قبولش نمیکنیم من هیچ وقت نگفتم بی چون و چرا همه چیز رو بپذیر گفتم بی چون و چرا خودت نشین تفسیر کن .چرا برای هر علمی نیاز به ادم کار بلد و دانشمنده ولی برای تفسیر قران از نظر شما نیازی به کاربلدش نیس ؟چرا یه دکتر از نظر شما در واقعیت امکان نداره مریضش رو از روی قصد به کشتن بده ( من میتونم برات خیلی مثال بزنم از همون دکترایی که هم تخصصش رو دارن و هم برای سود مالیشون مریضشون رو به کشتن میدن و تا زیر میزی نگیرن دست به عمل نمیشن)اما همه ی مفسرین دین ما دارن از روی قصد مردم رو گمراه میکنن؟؟؟؟میگی سود و نفع خوبه که هر کاری که این علما به اسم دین بر شما واجب کردن در صورت انجام ندادن مجازاتش موکول شده به بعد مرگت و هیچ سود و ضرری به تو یا به اونا نداره خودت میدونی و خدات. پس معنی این سود بردنی که شما مدام ازش استفاده میکنی چیه
قران کتاب هدایته و کسی که بخواد هدایت بشه کافیه همون ترجمه قران رو بخونه و عمل کنه البته اگه دنبال هدایته ؟هیچ تفسیری ایات هدایت رو جور دیگه ای معنا نکرده حتی اگه معیار سنجشت معیار های انسانی باشه
اما در مورد دو تا راه پیشنهادیت من راه دوم و انتخاب میکنم و در پاسخ به سوالت :تمامی تفاسیر در بنیاد و اساس تفسیر ایات یکسانن اون چیزی که فرق میکنه جزئیاته که برای کسی که دنبال هدایته این جزئیات اختلاف نظر بشزیه نه وسیله ای برای زیر سوال بردن دین چون همه تفاسیر هم سوان و این اختلاف نظر ها تا زمان ظهور امام زمان هم وجود داره ولی باعث نمیشه معنی یک ایه یا حکمی که از اون برداشت شده معکوس بشه
اما نکته نه من فرشته نجات شمام نه شما منجی من .اگه بنا به تغییر بود تا الان باید اتفاق میافتاد .انگاری ما دوتا ادمیم که هر کدوم به راهی که انتخاب کرده ایمان داره و از نظر دیگری یه گم شدس پس بحث بی فایده اس و من واقعا از این بحث خسته شدم .امیدوارم حداقل تو تاپیکای دیگه یکم نظرات هم سو داشته باشیم
البته در مورد لایک زدن حق با شماس .چشم لایکم میزنم

یه سوال میتونم بپرسم منظورتون از منافع چیه مثلا تفسیر کدوم ایه باعث شده سود تو جیب مفسرین بره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شما با این سوالت سکولاریسم و دین و سیاست و کلا بردی زیر سوال......منظور من این نیست که یه تفسیر سودی رو برای کسی به همراه بیاره.من میگم خیلی جاهای تفاسیر هدف فقط این هست که اون قسمت رو درست جلوه بدن..حالا شده با مغلطه یا هر چیز دیگه ای ......منظورم اینجاست که از اونجایی که دین بازوی حکومت هست هر گونه خدشه ای به اون میتونه باعث بشه که حکومتی به خطر بیافته ...به همین خاطر به هر نحوی که شده سعس میشه تا مطالب درست جلوه داده بشه...نمونش همون تفسیری که تو همین تایپیک از آقای مطهری بود و با مغلطه سعی در نشون دادن موضوع به صورت دیگه بود ...که مشکلش رو هم گفتم...


بعدم اگه یه تفسیر با ترجمه یه ایه جور در نیاد قبولش نمیکنیم
خب منم همین رو میگم ولی مشکل اینجاست که تفاسیر در مورد موضوع های خاص همگی سعی داشتن موضوع رو به نحو دیگه جلوه بدن و من هم میگم که اینها رو نباید قبول کرد.مثلا در مورد گناهان پیامبر هر تفسیری سعی کرده موضوع رو جور دیگه جلوه بده به همون دلیل بالا که گفتم و به همین خاطر میگم که تفاسیر قابل قبول نیست.

چرا برای هر علمی نیاز به ادم کار بلد و دانشمنده ولی برای تفسیر قران از نظر شما نیازی به کاربلدش نیس ؟
چون اصن قران نیاز به تفسیر نداره ...طبق همون آیه از قران که گفتم قران آسان بیان شده.....پس نیاز به تفسیر نداره.....میگم نظرت چیه در مورد کتاب ابوالعباس هم یه مفسر بذاریم شاید شما منظور رو درست نفهمیدی.......اگه ما بخوایم تفسیر برای قران در نظر بگیریم در واقع صفت ناتوانی رو به قران نسبت دادیم....یعنی قران نتونسته حتی طوری حرف بزنه که منظورش رو به مخاطباش یعنی ما ها برسون و به خاطر این ناتوانی به عده باید بیان منظورش رو تفسیر کنن و به ما بگن.
پس شما بازم دو راه داری
یا قبول کنی قران تونسته راحت منظورش رو به ما برسونه و نیاز به تفسیر نداره
یا راه دوم این هست که بگی قران در رسوند منظورش به مخاطباش ناتوان بوده و به همین خاطر نیاز به یه عده هست که نظرش تفسیر کنن و به ما بگن


چرا یه دکتر از نظر شما در واقعیت امکان نداره مریضش رو از روی قصد به کشتن بده
گفتم که برای بررسی این که چه اتفاقی میافته باید منافع و انگیزه ها رو بررسی کرد...همین دیگه پیش نیاز ها رو خوب نمیخونی منظور رو متوجه نمیشی...یه بار دیگه قضیه دکتر و.... که تو پست قبلی توضیح دادم رو ببین.
خوبه که هر کاری که این علما به اسم دین بر شما واجب کردن در صورت انجام ندادن مجازاتش موکول شده به بعد مرگت و هیچ سود و ضرری به تو یا به اونا نداره خودت میدونی و خدات. پس معنی این سود بردنی که شما مدام ازش استفاده میکنی چیه
منظورم از سود و نفع این نیست که ....منظورم استفاده از دین برای حکومت....اینکه مثلا شما خودت رو برای حفظ حکومت ما بنداز رو مین که ما بمونیم بعدا که شهید شدی اونجا حوری گیرت بیاد.....این یه مثال خیلی ساده بود برای فهم کاملش میتونی به سکولاریسم مراجعه کنی......

ما دوتا ادمیم که هر کدوم به راهی که انتخاب کرده ایمان داره و از نظر دیگری یه گم شدس..
دست درد نکنه...حالا دیگه ما از نظر شما یه گم شده ایم....راحت باش....دم در بد هست... بفرما تو .....میگفتی ......دیگه چه نظری در مورد من داری؟ ...مثلا نظرت در مورد اینکه من الان اون ته های جاده گمراهی هستم چیه؟نه نه اصن رو در بایستی نداشته باش بگو ....دیگه چه خبر...نظرت چیه که یه باز خونی رو آهنگ مایکل جکسون داشته باشم ..اون آهنگی که moonwalk میره میگه I'm Bad....اتفاقا برک moon walk هم بلدم ...
Because I'm Bad, I'm Bad
You Know I'm Bad, I'm Bad
Come On, You Know
And The Whole World Has To
Answer Right Now
Just To Tell You Once Again
Who's Bad?

فک کنم بترکونه ها....اصن اول نشه... top 10هالیوودو رو هوا میزنه..نظر شما هم زیر نویس میریم زیرش دیگه اصن یعنی شما کار آفرینی کردیا...پیشا پیش بابت لطفتم ممنون.:riz304:
 
آخرین ویرایش:

arezoo_68

New member
یه سوال میتونم بپرسم منظورتون از منافع چیه مثلا تفسیر کدوم ایه باعث شده سود تو جیب مفسرین بره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

فک کنم بترکونه ها....اصن اول نشه... top 10هالیوودو رو هوا میزنه..نظر شما هم زیر نویس میریم زیرش دیگه اصن یعنی شما کار آفرینی کردیا...پیشا پیش بابت لطفتم ممنون.:riz304:
حالا باز بگو شما درس نمیخونی متوجه منظور نمیشی شما که کلا همه چیز و از دیدگاه خودت تفسیر میکنی :p7977cujr38iyymsu8:جملم و درس بخون بعد خواستی از استعدادات (برک)هم استفاده کنی ما بخیل نیستیم من نوشتم از نظر هر کدوممون اون یکی گم شدس مگه همین جناب عالی فکر نمیکنی من بخاطر تعصب به بن بست رسیدم ها ها هاها :smilies-azardl (181 پس مظلوم نمایی نکنین
این که قران نیاز به تفسیر داره ناتوانی قران نیس ناتوانی ذهن ادم 2012 .... قبل از اینکه خوشحالشین و از جمله معروف شما که بدترش کردین استفاده کنین باید اضافه کنم ایات هدایت و خیلی از ایات قران با همون ترجمه قابل درکه و قابل فهم برای هر دوره ای حتی برای ذهن ادم 2012.مگه این موضوع مرگ در راه حق در زمان پیامبر نبوده با همون وعده های بهشت(که البته از نظر شما وعدس و از نظر من قول خداوند)و خیلی ها حتی خاندان خود پیامبر هم همین طور شهید شدن (عجب نفعی این دین برای مفسرینش داره) این موضوع به مفسرین بر نمیگرده به خدا برمیگرده که میتونی از خودش بپرسی
یه چیزی از پیامای قبلی مونده دفعه قبل وقتی پیامم رو ارسال کرده بودم یادم اومد حال ویرایش نداشتم در مورد کتاب جناییتون اگه شما تونستی کتابی بنویسی که1400 سال بین مردم دوران ها و ملت ها جا داشته باشه و هر قرن بجای اینکه از محبوبیتش کم بشه به جذابیتش افزوده بشه من شخصا معتقدم این کتاب هم یه معجزه است لطفا یه نسخه با امضای خودتون برام نگه دارین :smilies-azardl (181
اما راجب بازو حکومت بودن دین تو این کره خاکی میتونم بگم90 درصد حکومت ها این بازو رو ندارن ونمیخوان و اتفاقا همون سیاست مدارایی که شما معتقدین از دین به عنوان یه بازو برای حفظ حکومت استفاده میکنن سعی کردن دینشون رو از سیاست جدا کنن و شده این جهانی که میبینی فکر میکنی سیاست مدارای دنیا موندن که من و شما بهشون بفهمونیم چطوری میتونن صندلیشون رو حفظ کنن نه اقا چیزایی که برای من و شما فرضیه اس برای اونا نظریه اس اونا هم میدونن دین یه شمشیر دو لبه اس درسته که تو بعضی مواقع میتونه کمکشون کنه اما تو بیشتر مواقع لبه ی تیزش رو گلوشونه .واسه همینه که دین از سیاست ابر قدرت های جهان جداس .
ولی یه سوال کنکوری چه لطفیییییییییییی؟
 

arezoo_68

New member
حالا چرا دلخور میشین زدین زیر اواز :p .اصلا ادم بده داستان من. :rose:
جدای از شوخی از نظر من هیچ انسانی بد نیس مگر عکسش ثابت شه وبازم از دید شخصی من تمامی ادم ها با هر دیدگاه و نظری با هر دین و ایینی اگه اعمالشون انسانی باشه قابل احترامن و جدا به هیچکدومشون توهین نمیکنم چون قضاوت خوب و بد بودن ادم ها با خود خداس نه من و هر مسلمونی با هر درجه از ایمان اگر یک قدم از انسانیت فاصله بگیره شایسته احترام نیس
من از شما بی ادبی ندیدم حداقل به خودم فقط یکم مغلطه و سفسطه و پیچوندن و ...اینا بوده از طرفی برای من شما یه ادمی با عقایدی کاملا مخالف عقاید من اما این دلیلی برای اهانت نیس پس اگه احساس کردین بهتون توهین کردم اصلا همچین قصدی نداشتم و شما برداشت سطحی کردین و برداشت عمقی :black_eyed:جمله من این بود که شما فکر میکنین من گمراهم و به بن بست تعصب رسیدم و...من چقدر مثال برای برداشت سطحی و عمقی بزنم اخه.:p
و در کل بابت این موضوع عذر میخوام

میشه دیگه نخونی همون استعداد قبلیت (برک) کافیه .
 
آخرین ویرایش:

ice flower

New member
سلام>من شک ندارم کسی که ای بحثو راه انداخته صد در صد یکی از..........اهل تسننه>و هدفش هم کاملا مشخصه<کامنت دومی که گذاشته شده پرسیده شده منبع؟همون را به عربی نوشته شده>بدترین فحش هم میشه به عربی نوشت> این همه حدیث و کتاب در وصف زنان از ائمه>بچه ها با تمام وجود ازتون خواهش میکنم وارد این مباحث نشید یه سری افراد میخوان با شبهات که وارد میکنند این یه ذره دین هم که ما داریم از ما بگیرند.>به کوری دو چشم اهل سنت فقط حیدر امیرالمومنین است
 
آخرین ویرایش:

شهاب

New member
احتمالا شما جزئ اون مردايي هستيد كه دنبال هر چيزي براي ضعيف نشون دادن زنها هستيد -اگر حضرت علي اين حرف زده حتما" يا در موقعيت خاصي بوده يا پس وپيش اين كلام ،چيز ديگه اي هست گه معنيش به كلي عوض ميشه واز روي غرض ورزي اين تكه انتخاب شده:rolleyessmileyanim:
اون قسمت جوابتون که نوشتید احتمالا شما جزئ . . . زنها هستید. رو کاش نمی نوشتید.
 
بالا