مطالعه گروهی ارشد آمار زیستی 92

وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

sara11

New member
بچه ها ببخشید که گزارش نمیدم. روم نمیشه. آخه خیلی کند پیش میرم. اصلا از برنامه ریزیم راضی نیستم. تا حالا چندبار برناممو تغییر دادم. نمیدونم چکار کنم!
یه مشکل بزرگم که دارم اینه که خلاصه برداری واسم خیلی مشکله. انگار نمیتونم اینکارو انجام بدم. بعضی وقتا کل مطلبو مینویسم. دوستان لطفا راهنماییم کنین!



سلام دوست عزیز منم یه مدتی مثل شما شدم اصلا برنامه درسیم خوب پیش نمیره واقعا نمیدونم چیکار کنم و

لطفا از دوستان و پیشکسوتان کمکمان کنند که بتونیم برناه درستی برنامه ریزی کنیم.:13:
 

zoha85

New member
سلام دوستان
من تازه با اینجا اشنا شدم یه سئوال داشتم نمیدونستم کجا باید بپرسم اگه اشتباهی اینجا پرسیدم معذرت میخوام
اینکه من لیسانس آمار دارم فارغ التحصیل 5 سال پیش، میخوام شروع کنم برا آمار زیستی بخونم برا شروع به جزوه و نکات جمع بندی نیاز دارم بنظرتون برا مشاوره و دریافت جزوات و .....از چه موسسه ای مشاوره بگیرم .یه جا رو لطفا اگر میشه حداقل برام پیام خصوصی بذارید.ممنون
 

biostat

New member
منم همچين با برنامه پيش نميرم ولي سعي ميكنم حداقل مقدارم كه شده بخونم مخصوصا زبانم رو حتي جمعه ها و روزهاي تعطيلم برنامه زبان رو قطع نميكنم.بقيه دروس هم برام مهم نيست كه 1 صفحه ازشون ميخونم يا بيشتر حتي گاهي كه حوصله نداشته باشم اصلا نميخونم.فقط اول هر ماه يه حدودي را تعيين ميكنم.اخر هر ماهم ميبينم كه چقدر كمتر يا بيشتر خوندم.گاهي وقتا حوصلم فقط به يه درس ميكشه و بيشتر ميخونم شايم برعكس اونوقت برنامه ماه بعدي را جوري ميريزم كه درسايي كه كمتر خوندم عقب نمونم.
ببخشيد زياد حرفيدم اميدوارم مفيد باشه!
 

biosta

Well-known member
سلام دوستان
من تازه با اینجا اشنا شدم یه سئوال داشتم نمیدونستم کجا باید بپرسم اگه اشتباهی اینجا پرسیدم معذرت میخوام
اینکه من لیسانس آمار دارم فارغ التحصیل 5 سال پیش، میخوام شروع کنم برا آمار زیستی بخونم برا شروع به جزوه و نکات جمع بندی نیاز دارم بنظرتون برا مشاوره و دریافت جزوات و .....از چه موسسه ای مشاوره بگیرم .یه جا رو لطفا اگر میشه حداقل برام پیام خصوصی بذارید.ممنون

موسسه سنا در همین سایت 3 مرحله آزمون جامع دارد که از اردیبهشت آزمون مربوط به آمار زیستی برگزار می شود .
من موسسه دیگری را برای کنکور آزمایشی آمار زیستی نمی شناسم .
توجه کنید که همان طور که دو کنکور آمار برگزار شده توسط وزارت علوم و وزارت بهداشت با هم تفاوت زیادی دارند
کنکور های آزمایشی که برای کنکور وزارت علوم برگزار می شود تفاوت بسیاری با کنکور های آزمایشی دارد که برای کنکور وزارت بهداشت برگزار می گردد .
اگر قصدتان کنکور آمار زیستی هست در کنکور های آزمایشی که تا بهمن ماه تمام می شود و برای کنکور وزارت علوم هست شرکت نکنید
بهترین جزوه به نظر من همان کتاب هایی هست که قبلا" در تاپیک های این انجمن معرفی شده می باشد چرا که جزوه ها به علت کم بودن مطلب و کلی گویی باعث یادگیری عمقی مطلب نمی شوند .
گریزی نیست برای قبولی بایستی خوند میان بر هم وجود ندارد هر چه منظم تر - بیشتر و هدفمند تر مطالعه شود و هر چه خود باوری بیشتر و اضطراب و استرس کمتر نتیجه بهتر .

مهم این هست که کجا قبول می شود وگر نه دیگر با کمی همت قبول هستید همه ی شما تمامی شما دوستان قبول هستید سطح توقع تان را ببرید بالا تا تلاش بیشتری بکنید به قبولی راضی نباشید .
 

biosta

Well-known member
بچه ها ببخشید که گزارش نمیدم. روم نمیشه. آخه خیلی کند پیش میرم. اصلا از برنامه ریزیم راضی نیستم. تا حالا چندبار برناممو تغییر دادم. نمیدونم چکار کنم!
یه مشکل بزرگم که دارم اینه که خلاصه برداری واسم خیلی مشکله. انگار نمیتونم اینکارو انجام بدم. بعضی وقتا کل مطلبو مینویسم. دوستان لطفا راهنماییم کنین!

کاری که من کردم چنین بود
خلاصه نویسی را به صورت نکات و فرمول هایی انجام می دادم که در مرور های مختلف متوجه می شدم فراموش کردم
اگر مطالب درس ناپارامتری را می نوشتم بعد از چند بار مرور آنچه یادم نمی ماند به این دفتر اضافه می کردم تا با مرور این دفتر آن نکات فرار هم به اندازه دیگر نکات در ذهنم تثبیت شود .

مثال : ناپامتری را هر روز می خواندم و هر روز مطالب روز قبل را مرور می کردم در کنارش درسی که آسان باشد مثل ریاضی و یا رگرسیون را هم می خواندم و یامرور می کردم
خوب ناپارامتری تمام شد امروز فقط مرور ناپارامتری ( به صورت پرسش وپاسخ تا ببینم چه یادم هست و این که ذهنم درگیر جواب شود ( مثلا" تعریف آزمون فرید من و علت کاربردش و نکته ی محاسبه اش چیست ) / یک هفته بعد امروز فقط مرور کل ناپارامتری به همین ترتیب قبل / یک هفته بعد مرور کل ناپارامتری ( هر چه یادم نبود احتمالا به دفتر خلاصه ها می رفت )/ یک هفته بعد هم مرور کل ناپامتری / دو هفته بعد مرور کل ناپارامتری یا نکات مهمش /...

اتفاقی که افتاد این بود که الان هم ناپارامتری یادمه با کمی فراموشی .این مرور ها اتلاف وقت نیست .
اون وقتی که برای مرور نمی گذارید بعدا" باید برای یاد آوری ویا حتی یادگیری مجدد مطلب بگذارید .
 

rahele.t

New member
سلام به همه دوستان
اول به دوستان عزیزی که تازه به جمع ما اومدن خوشامد میگم.
دوم، از تمام دوستانی که وقت گذاشتن تا با راهنماییهاشون مشکل منو حل کنن صمیمانه تشکر میکنم.

جناب بیو باورتون نمیشه من چقدر مرور میکنم. اونقدر که بعضی وقتا خسته میشم از اینکارم. فکر کنم از استرس زیاده.
 

aram87

New member
دوستان جدید و قدیم... همگی سلام...
این هفته 31 ساعت درس خوندم.همش زبان بود و آمار ریاضی و نموگیری 2
من برای حک شدن مطلب در ذهنم مطالب رو فیش نویسی میکنم و با جعبه لایتنر حفظ میکنم پارسال فرمول های ریاضی 1 و2 مهندسی رو به این شیوه حفظ کردم و امسال ریاضی خوندن برام فقط یک مروره یعنی کافیه یه مرور ساده و تست.بر این اساس برای درسهای دیگه هم به همین شیوه پیش میرم البته فیش نویسی وقت گیره اما برای من ارزشش رو داره
به نظر من روش مطالعه القایی نیست.یعنی اینکه تظمینی نیست که شما با روش پیشنهادی یک نفر درس بخونید و موفق باشید.هر کسی بنا به شرایط خودش با شیوه خاصی جواب میگیره . من احساس میکنم هر کسی باید بعد از اینکه با شیوه های مختلف برای درس خوندن و...آشنا شد به خودش رجوع کنه و بعد تصمیم بگیره
 

niku

New member
salam man mikham shoro konam vase khundan arshad amar zisti.ama nemidoonam az koja baiad shoro konam.
 

aram87

New member
سلام نیکوجان خوش اومدی
همه صفحه های قبل و سوال و جواب های قبلی بچه های این انجمن رو اگه بخونی کاملا متوجه میشی باید چیکار کنی
 

rahele.t

New member
سلام
از آخرین باری که گزارش دادم خیلی گذشته. چون زیاد پیشرفت نداشتم گزارش نمیدادم. ولی همون یه مقدار کم رو میگم.
فصل دو آمار ریاضی رو تموم کردم و فصل یک مرور شد. نمونه دو فصل خوندم. رگرسیون فصل دو تموم شد. زبان لغات درس 8 تموم شد. طرح رو سه فصل از مونتگمری خوندم. البته تمام اینا همراه با مرور بوده.
تو این یه ماه غیر از زبان و ریاضی کلا 82 ساعت خوندم که خیلی کمه. زبانو شبا میخونم و ریاضی رو هر وقت که حوصله کنم. سعی میکنم ازین ببعد ساعت مطالعه م بالاتر بره. موفق باشید.
 

biosta

Well-known member
پاسخ

با سلام.
منابع روش های آماری که واضح بودن ولی برای آمار ریاضی و احتمال.شما گفته بودین که آمار ریاضی نمیاد پس چرا جز منابع هست؟
کلا سر فصل هایی که برای این دو درس باید بخونیم چی هست؟من کتاب آمار و احتمال و کاربرد انتشارات پردازش رو گرفتم ولی نمیدونم اصلا نیازهست که اینقد جزئی احتمال رو بخونم یا نه و یا این سر فصل ها اصلا برا آمار زیستی لازم هست یا نه؟


سلام دوستان
در کنکور آمار زیستی که سوالی از مباحث آمار ریاضی یک یا آمار ریاضی دو نمی آید ( اگر هم بیاد مثل چند سال قبل که آمد یک تست از 20 تست می آید )
در حالی که در کنکور وزارت علوم این چنین نیست و بایستی برای کنکور آمار وزارت علوم کتابی مثل آمار زیاضی پارسیان را به خوبی یاد گرفت .
حال خود می دانید که آمار ریاضی بخوانید یا نه و این که در منابع کنکور وزارت بهداشت آمار ریاضی چرا ذکر شده با این که سوالی نمی آید نمی دانم .
( توجه کنید که روابط بین توزیع ها بسیار بسیار اهمیت دارد و این مورد را به خوبی یاد بگیرید
مثلا رابطه ی بین توزیع نرمال و کوشی . به این روابط در صفحات اولیه کتابی همچون آمار ریاضی پارسیان پرداخته شده )
اگر توجه کرده باشید چند سال اخیر تست های محض کنکور آمار زیستی از عمق بیشتری برخوردار شده که با یاد گیری سطحی احتمال نمی توان نتیجه ی خوبی برای این درس گرفت
و به واقع یکی از بهترین منا بعی که می توان برای این درس ( احتمال ) استفاده کرد همان کتاب خلاصه مباحث انتشارات پردازش ( جلد یک ) که مربوط به احتمال می باشد هست .
یادمه از 20 سوال مربوط به احتمال کنکور آمار زیستی وزارت بهداشت در سال 89- 90 12 تا تست دقیقا" و تقریبا" تست های سال های قبل وزارت علوم بود و یک تست هم مثال کتاب احتمال شلدون راس که سوالاتی با درجه سختی متوسط و در کنکور وزارت علوم آمده باشند امکان آمدن در کنکور وزارت بهداشت را دارند .بهر حال هر سال چند سوالی وجود دارد که در کنکور های قبل آمده باشد ( هر چند با طراحی بانک سوال این موارد کمتر شده )
بهرحال منظورم این هست که احتمال را دقیق و عمقی و اصولی یاد بگیرید و از یاد گیری سطحی و اکتفا به حفظ فرمول بپرهیزید که با کفایت به حفظ در احتمال نمی توان نتیجه خوبی گرفت .
تست های 4 سال اخیر نمونه ی بسیار خوبی هست که نوع مطالعه ی شما را جهت دهد چرا که به نظرم من با یاد گیری سطحی نمیتوان به در صدی بالای 50 رسید .
 

azno

New member
سلام دوستان
لطفا به سوالهایی که در تایپیک "اشکال از دروس آماری" آمده پاسخ دهید.
ممنون
 

biosta

Well-known member
سال قبل 2 سوال از مبحث آمار ریاضی آمده بود .
 
آخرین ویرایش:

aram87

New member
سلام.این هفته 21 ساعت درس خوندم.البته جمعه و تاسوعا و عاشورا درس نخوندم.به قول دوستم عبادت کردم!
مث قبل نمونه 2 زبان ...بحث انتگرال ها از ریاضی و فیش نویسی احتمال و کاربرد
کلا حس خوبی نداشتم.احساس کردم تو این هفته ای که گذشت برنامه مفیدی نداشتم
 

biosta

Well-known member
پاسخ سوال

سلام
وقت بخیر
یه سئوال داشتم ازتون ، اینکه به امید خدا میخوام شروع کنم فقط میخوام وقت بذارم رو منابعی که مهمترند زمان اینکه بشینم و همه منابع رو بخونم رو ندارم و میخوام وقتم رو بگذارم رو منابع اصلی و مهم
حالا سئوالم از شما اینه که اگه ممکنه از همکلاسیاتون بپرسید کدوم رفرنس مهمتره و نظر خودتون و دوستاتون رو بهم بگید.خیلی مهمه
این یه کمک بزرگ بهم میکنه و کلی جلو میفتم
ممنون اگه این لطف رو بهم بکنید آخه شرایطم خاصه و وقتم محدود
بازم ممنون آقا biosta

سلام دوستان
لازم نیست این مطلب را باز کنم که برای رسیدن به آن چه که می خواهید بایستی بهایش را به پردازید
بهرحال به نظر من مطالعه ی کمتر از 28 ساعت در هفته نتیجه ای نخواهد داشت چرا که باز هم به نظرم با کمتر از این زمان وقت نمی شود همان کلیات را به صورت مسلط یاد گرفت و مرور کرد
پس برنامه ریزی را برای ساعت مطالعه تان داشته باشید و حتما" ساعات مطالعه تان را به صورت روزانه یاد داشت کنید ( من هم بوده روزهایی درس نمی خواندم اما ساعات مطالعه ی هفتگی ام رو از یک حدی نمی گذاشتم کمتر بشود ( برای من متوسط هفته ای 35 ساعت بود ).)
به امید خدا همه ی شما قبول می شوید .( همه ی شما می توانید قبول شوید می دانم که تک تک شما می توانید قبول شوید وگر نه این جا نبودید اگر که کمی تلاش کنید و به تلاشتان اطمینان داشته باشید قبولید.) منتها مهم این هست که با چه توانایی ها و علمی وارد دوره ی کارشناسی ارشد آمار زیستی می شوید
مهم این هست که به عنوان آخرین نفرات قبول می شوید یا با رتبه عالی وارد این مرحله جدید می گردید .

خوب میانبر هایی وجود دارد برای قبولی اما با استفاده از این میانبرها فقط قبول می شوید و نه این که رتبه خوبی بیاورید قبلا" در نوشته های پیشین اشاره کردم همچون این که
نمونه گیری های تصادفی ساده و طبقه ای را کامل بخوانید و دیگر روش های نمونه گیری را به صورت تعریف و به صورت روابط بین روش های نمونه گیری و...یاد بگیرید
بهرحال این روش که از بعضی مباحث به علت این که وقت نمی کنید صرف نظر کنید اغلب درست نیست مگر در موارد خاص مثل این مورد که نفرات برتر معمولا" از کتاب منتگمری همه ی طرح آزمایش های یک و دو را کامل می خوانند اما مابقی قبول شدگان طرح آزمایش ها را می خوانند اما در حد تسلط به آنالیز واریانس یک طرفه و دو طرفه .
مواردی همچون این مثال درس طرح آزمایش ها و نمونه گیری باعث می شه که یک نفر رتبه تک رقمی بیاره و یکی دیگر به عنوان آخرین نفرات پذیرفته شود و یا مثل من که مباحث را کامل نخونده رتبه 57 کسب کنه .
بهر حال به عنوان کسی که داره آمار زیستی می خونه میگم جور کم کارتان را که در دوره ی کارشناسی و یا در دوره ای که برای کنکور مطالعه می کردید را بایستی در دوره ی ارشد بکشید
چه بسا دروسی را مباحثی را یاد نگیرید و قبول شوید تو ارشد احتمالا" مجبورید همان دروسی که ازش فرار می کردید را یاد بگیرید
مهمتر این نرم افزار و زبان هست که دیگر هر جا آمار زیستی قبول شوید گریزی ازش نیست
اگر نرم افزار را الان کار نمی کنید چندان ایراد ندارد بهرحال کم کم و کم و بیش تو ارشد یاد خواهید گرفت اما خواهشا" که زبان انگلیسی را در حد متوسط هم که شده یاد بگیرید .
درک مطالب من بعد از این که قبول شدید به نظر می رسد کمی دیر هست اما الان تا کنکور چند روز وقت هست ؟
 
آخرین ویرایش:

azno

New member
سلام
آقای biosta شما در یکی از نوشته های خود گفتید کتاب پردازش خوب نیست و کتاب دیگه ای هست که جوابهای اون کاملتر است. لطفا اون کتاب را معرفی میکنید.
ممنون.
 

biosta

Well-known member
سلام
آقای biosta شما در یکی از نوشته های خود گفتید کتاب پردازش خوب نیست و کتاب دیگه ای هست که جوابهای اون کاملتر است. لطفا اون کتاب را معرفی میکنید.
ممنون.


دو جلد کتاب تست آمار زیستی انتشارات پردازش رو برای کنکور خواندم و با کنکور های آمار زیستی چند سال اخیر که در کتاب های تست نیست حدود 25 دوره ی کنکور آمار زیستی رو زدم و حدود 200 تست از سوالات کنکور آمار محض وزارت علوم رو که فکر میکردم متناسب با کنکور وزارت بهداشت باشه رو هم زدم ( مبحث احتمال )
بطوری که بعضی از این تست های برگزیده و ارزشمند وزارت بهداشت و وزارت علوم رو 5 بار یا بیشتر از خودم آزمون گرفتم .
( حتما" توجه کنید که بایستی تست های مهم و سخت رو برای خودتان مشخص کنید
چرا که بعضی از تست ها ارزش دارند که چند بار از خودتان آزمون بگیرید و حتی بعضی تست ها حتی یک بار هم ارزش وقت گذاشتن ندارند ... )

خوب اگر که فکر می کنید تا زمان کنکور وقت دارید از تست های سطح متوسط کنکور وزارت علوم ( مبحث احتمال ) غافل نشوید .
بهرحال مشکلی که کتاب های تست آمار زیستی انتشارات پردازش دارند این هست که بعضی از تست ها پاسخ تشریحی ندارد و یا این که نکات مرتبط با تست بیان نشده و یا راه حل تستی رو نگفته
کم وبیش هر کتاب تستی این مشکلات رو داره
انتشارات پردازش دو جلدش حدود 17 دوره ی کنکور آمار زیستی رو دارد که اگر کسی وقت داشته باشد تست هایش رو بزند و غربالگری کنه عالیست
وگر نه که اگر وقت ندارید یا گزینه ای دیگر رو به عنوان کتاب تست آمار زیستی می خواهید کتابی دیگر هست :
" مجموعه آزمون های کارشناسی ارشد آمار زیستی " تدوین و گرد آوری محمودثالثی و... ناشر : جامعه نگر .بها9900
سال 79- 80 الی 87-88 شامل 9 دوره کنکور آمار زیستی
این کتاب تست سال های کمتری رو از دو جلد تست پردازش داره ( عیب )و به نظرم جواب هایش بهتر از پرازش باشه ( حسن ).
یکی از جمله هایی که در کلاسور انگیزه ای نوشتم این هست
" درجه ی خواستن میزان و محدوده ی تلاش رو مشخص میکنه ".
 
آخرین ویرایش:

biosta

Well-known member
یک مطلبی که یادم آمد بگم که حتما" همیشه موقعی که تست می زنید و نیز اغلب موارد که درس می خوانید بنویسید .
می دانید که بسیار در یادگیری دروس محاسباتی مهمه که به صرف خواندن اکتفا نکنید.
 

aram87

New member
سلام سلام سلام:ad54ad:
دوستان حالتون چطوره؟....من که عالیم
این هفته تقریبا 28 ساعت درس خوندم.از احتمال و کاربرد فقط بحث تابع های گسسته رو تست کار کردم خوب بود کلی به اطلاعات قبلیم اضافه شد
زبان برنامه خودم رو داشتم و البته کتاب لزگی رو تا یه جایی دوره کردم. احساس میکنم کتابش سنگینه نمیشه زود ازش گذشت
نمونه 2 هم در حد خوندن و فیش نویسی مطالب
 

rahele.t

New member
سلام:rose:
گزارش هفته ای که گذشت:
آمار ریاضی فقط مرور و چندتا تست. نمونه هم مرور و تست زدم. رگرسیون هم مرور + نصف فصل سوم. طرح فصل چهارم. زبان هم دو درس دیگه تموم شد. ریاضی هم حدود 30 تا تست کار کردم.
در مجموع هفته تقریبا خوبی بود و تونستم 30 ساعت درس بخونم
:smilies-azardl (113
 
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
بالا