مطالعه گروهي ارشدپرستاري95

فانتوم

New member
طرح و سربازی رو خیلی سخت میشه یکی کرد و شما باید قید طرح رفتن رو بزنی . یعنی اینکه بعد از ارشد باید برید سربازی و بعدش میتونی اگه خواستی طرح شرکت کنی و اگر نخواستی نیازی به گذراندن طرح نیست . در کل میشه شیش سال . دو سال ارشد بخونی دو سال سربازی و دو سال طرح . این که میگن طرح و ارشد رو میشه با هم گذراند فقط مخصوص خانم ها و آقایانی هست که خدمت سربازی ندارند و یا معاف شدن و یا خدمت رفتن . شما راه طولانی در پیش داری دوست عزیز موفق باشی :smilies-azardl (181:14:

شما کنکورارشد دادین؟ قبول شدید؟
 

digoxin

New member
مکالمه امروز من با یک دکترای پرستاری
من: به نظر شما ارشد ودکترای پرستاری بهتره یا دوباره کنکور دادن و آزاد پزشکی خوندن؟
ایشون: شوخی میکنی؟چرا دوباره کنکور؟
من: آخه با دکترای پرستاری هم باز نمیشه نسخه نوشت!
ایشون:عقده نسخه نوشتن داری؟
من: عقده توانایی کمک به دیگران دارم
ایشون: خب با پرستاری هم به دیگران کمک میکنی
من: ولی تصمیم گیرنده نیستم.اجرا کننده ام.این مسئله زجرم میده.دارم عذاب میکشم.درد بیمار رو میبینم ونمیتونم حتی یه مسکن بهش بدم.
ایشون: اینجا اینجوریه.تو همه کشورای دنیا اینطور نیست.پرستار سالاریه و پرستار نقش بسیاری داره.
من: فعلا که من اینجام و تو اون کشورا نیستم.تو یه کشور که پزشک سالاره چرا باید من پرستار باشم؟
ایشون: ولی من هیچوقت هیچ علاقه ای به پزشکی نداشتم.
من: علاقه نداشتین یا نتونستین؟
ایشون: من اگه صدبار دیگه به گذشته برگردم بازم پرستاری انتخاب میکنم.حتی اگه تغییر رشته بدم مسلما پزشکی انتخاب نمیکنم
من: اینهمه تنفر از پزشکی چرا؟
ایشون:تنفر نیست.مسئولیت پزشکی زیاده.هر لحظه نگران مریض.با شناختی که از خودم دارم میدونم که بیش از حد نگران مریضم خواهم بود و دنبال بهترین روش برای درمانش.سخته همه زندگیت شب و روزت با مریض باشی.
من: میدونید که پرستار بیشتر از پزشک همراه مریضه.یه شب تا صبح را تماما پرستار کنار مریضه ولی پزشک شاید چندبار بیدار بشه یا بهش زنگ بزنن.
ایشون: خب این اشتباست.پزشک خوب باید هر لحظه کنار مریضاش باشه.
من:این رشته منو ارضا نمیکنه.حس میکنم بیفایده ام.
ایشون: اگه اینطوره حتما رشته ات رو عوض کن.
من:
 

digoxin

New member
عاون پرستاری وزیر بهداشت اعلام کرد
توسعه متوازن آموزش پرستاری در 3 سطح اولیه، عمومی و تخصصی/بازگشت مدارس بهیاری محال است
معاون پرستاری وزیر بهداشت با اعلام برنامه های وزارت بهداشت برای توسعه متوازن آموزش پرستاری در سه سطح مراقبتهای اولیه، عمومی و مراقبتهای تخصصی و فوق تخصصی تاکید کرد: بازگشت به دوران مدارس بهیاری و دوره سه ساله بهیاری در کشور محال است.

توسعه متوازن آموزش پرستاری در 3 سطح اولیه، عمومی و تخصصی/بازگشت مدارس بهیاری محال است
محمد میرزابیگی در گفت و گو با خبرنگار نظام پرستاری با تشریح برنامه های وزارت بهداشت برای توسعه آموزش پرستاری در کشور گفت: در عرصه خدمات پرستاری سه سطح تعریف شده است که شامل سطح مراقبتهای اولیه، سطح مراقبتهای عمومی و سطح مراقبتهای تخصصی و فوق تخصصی است که در تمام دنیا نیز به همین کیفیت تعریف شده است.
وی ادامه داد: سطح خدمات مراقبتهای اولیه نیازی به تحصیلات دانشگاهی ندارد و شرح وظایف خدمات آنان نیز از پرستاران کاملاً تفکیک شده و شامل همان 32 خدمتی است که قبلاً اعلام شده است. این افراد زیر نظر پرستاران و نه پزشکان یا مسئولان پشتیبانی فعالیت می کنند.
رئیس کل سازمان نظام پرستاری اضافه کرد: دوره یکساله بهیاری (یا کمک پرستاری) به همین منظور تعریف شده است و مقطع دیگر دانشگاهی برای خدمات پرستاری قبل از سطح کارشناسی وجود نداشته و نخواهد داشت و هر گونه برگشت به دوران بهیاری سه ساله و راه اندازی مدارس بهیاری نه به صلاح کشور و نه به نفع نظام سلامت است و چنین اقدامی به کلی منتفی است.
وی تاکید کرد: اگر هم در جایی اقدامی در این مسیر انجام شده، قطعاً تخلف صورت گرفته و غیر قانونی عمل شده است و بر خلاف جمع بندی وزارت بهداشت بوده است، نظر وزارت بهداشت این است که به هیچ عنوان به دوران بهیاری سه سالانه بر نمی گردیم و فقط دوره یکساله بهیاری ( یا کمک پرستاری) را که در سطح بین المللی نیز به عنوان assistant nurse شناخته می شود را خواهیم داشت که نظام اداری کشور نیز این سطح جدید را می پذیرد.
میرزابیگی گفت: افرادی هم که نگران اسم این دوره هستند، نگران نباشند. مهم شرح وظایف این افراد است که با پرستاری تداخلی ندارد. تعداد این افراد نیز از نسبت یک نفر به ازای سه پرستار بیشتر نمی شود.
معاون پرستاری وزیر بهداشت با اشاره به مدارک تحصیلی تعریف شده در نظام سلامت گفت: به طور کلی دو نوع مدرک تحصیلی در کشور قابل قبول است. یکی مدرک دانشگاهی که با عنوان degree در جهان شناخته می شود و در کشور ما نیز مانند همه جای دنیا در مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی،کارشناسی ارشد و دکترا تعریف شده است و دیگریcertificate است که یک نوع گواهینامه طی دوره تئوری-عملی است که توسط مراکز غیر دانشگاهی اعطا می شود البته اجرای دوره یکساله بهیاری (کمک پرستاری) زیر نظر وزارت بهداشت و با تایید معاونت آموزشی و پرستاری این وزارتخانه توسط مراکز معتبر و مجاز انجام می شود.
وی افزود: این تصمیم جدید منافاتی با این ندارد که از خدمات بهیاران که از گذشته در سیستم سلامت کشور فعالیت کردند، قدردانی کنیم اما تداخل شرح وظایف بهیاران قدیم با پرستاران مشکلاتی ایجاد کرده بود. به همین علت بازگشت به دوره های سه ساله بهیاری و فعالیت مدارس بهیاری در کل دنیا منسوخ شده و در کشور ما نیز مطرح نیست.
میرزابیگی ادامه داد: برای ارائه هر گونه خدمات مراقبتی خارج از 32 وظیفه تعریف شده برای بهیاران (کمک پرستاران) مدرک کمتر از کارشناسی پذیرفته نیست و برای ارائه خدمات مراقبتهای اولیه نیز فقط افرادی که دوره یکساله را سپری کرده اند، مجاز شناخته می شوند.
معاون وزیر بهداشت با اشاره به خدمات سطح پرستاری عمومی نیز گفت: در سطح پرستاری عمومی حداقل مدرک مورد تایید وزارت بهداشت، مدرک کارشناسی است. اکنون بیش از 100 هزار پرستار با مدرک کارشناسی در کشور مشغول فعالیت هستند اما با کمبود 200 هزار پرستار دیگر برای ارائه خدمات مناسب مواجه هستیم.
وی افزود: وزارت بهداشت برای رفع این کمبود جدی نیز برنامه دارد و قرار است طی یک برنامه چند ساله تا حدی که در توان دانشکده های پرستاری دولتی و غیر دولتی باشد، کارشناسان پرستاری مورد نیاز کشور تربیت و وارد بازار کار شوند.
میرزابیگی ادامه داد: پرستاران ایرانی جزو پرستاران توانمند، علمی و با اخلاق در جهان شناخته شده اند و فعالیت آنها در کشورهای دیگر از یک نظر می تواند نشان دهند قوت پرستاری ایران باشد به خصوص اینکه اکثر این افراد به صورت موقت به خارج از کشور می روند و بعد از چند سال به ایران برمی گردند.
وی گفت: برای کارشناسان پرستاری و سطح پرستاری عمومی بین 350 تا 400 شرح وظیفه تعریف شده است و ارائه این خدمات به حداقل مدرک کارشناسی دانشگاهی نیاز دارد.
معاون پرستاری وزیر بهداشت با اشاره به سطح تخصصی و فوق تخصصی خدمات پرستاری نیز گفت: با توجه به افزایش جراحی ها و خدمات تخصصی و فوق تخصصی پزشکی در کشور برنامه ریزی های جدیدی برای گسترش پرستاری در این سطح از گذشته هم وجود داشته است، طراحی شده است.
وی افزود: با توجه به برنامه های جدید وزارت بهداشت در سطح تخصصی و فوق تخصصی نیز سه سطح تعریف شده است. یکی دوره های کوتاه مدت سه تا 6 ماهه است که کارشناسان پرستاری با طی آن به عنوان پرستاران پراکتیشنر یا پرستاران دارای مدارک خاص شناخته می شوند. این دوره ها قرار است با همکاری انجمن های علمی پرستاری در کشور افزایش یابند.
میرزابیگی ادامه داد: سطح بعدی کارشناسی ارشد پرستاری است که از چند سال پیش در رشته های مختلفی از جمله مراقبتهای ویژه مانند ICU یا NICU یا سوختگی شروع شده و رشته های دیگری نیز در آینده به آن اضافه می شود.
وی گفت: سطح بعد خدمات پرستاری تخصصی و فوق تخصصی نیز دوره های دکترای پرستاری است، که از گذشته به صورت دوره های Phd وجود داشت و فارغ التحصیلان آن بیشتر به عنوان اعضای هیئت علمی پرستاری مشغول به کار می شدند، از این پس قرار است دوره های دکترای تخصصی بالینی با عنوان Dnp و دوره های phd های بین رشته های نیز ایجاد شود.
معاون وزیر بهداشت اضافه کرد: افرادی که دوره های دکترای بالینی پرستاری را طی کرده اند، هم می توانند به عنوان هیئت علمی بالینی که تاکنون مغفول واقع شده است، فعال شوند و هم به عنوان مترون یا پرستاران در بخشهای تخصصی فعالیت کنند.
پایان خبر
 

فاطمه...

New member
سلام دوستان عزیز ما ی گروه تو تلگرام تشکیل دادیم اگه دوس دارید شماره تونو تو خصوصی اعلام کنید تا ادتون کنم
 

obunto

New member
سلام دوستان من پارسال به دلیل کمکاری خودم نتونستم قبول بشم ولی امسال که نه سال آینده شرکت می کنم.
 

eli_d

New member
سلام دوستان گلم میشه خواهش کنم یک بهم معرفی کنید برای کارشناسی ارشد پرستاری؟
حوصله خوندن کتاب ندارم راستش:riz304:
 

یسنا290

New member
سلام دوستان
من فارغ التحصیل تیر 93 هستم و درحال گذروندن طرح.طرحمم شهریور95 تموم میشه.هم سال 93 هم 94 توی آزمون ارشد شرکت کردم و قبول نشدم.کسی اطلاع داره امسال هم میتونم شرکت کنم یا نه؟؟؟
ممنون میشم اگه کسی راهنماییم کنه.
 

hebe.nurse

New member
سلام دوستان
من فارغ التحصیل تیر 93 هستم و درحال گذروندن طرح.طرحمم شهریور95 تموم میشه.هم سال 93 هم 94 توی آزمون ارشد شرکت کردم و قبول نشدم.کسی اطلاع داره امسال هم میتونم شرکت کنم یا نه؟؟؟
ممنون میشم اگه کسی راهنماییم کنه.

یسنا منو میشناسی؟؟:sarma:
حالت چطوره؟ خوبی؟
یادته پاتوق خودمونی رو . کنکور 93...
 

obunto

New member
سلام دوستان من در کنکور پارسال شرکت کردم و رتبه ۱۵ آوردم

Sent from my E6633 using Tapatalk
 

obunto

New member
ولی نتونستم برم بنا به دلایلی

Sent from my E6633 using Tapatalk
 

obunto

New member
حالا سربازیم شروع شده و در حال آماده سازی خودم واسه رتبه ی یک سال آینده هستم

Sent from my E6633 using Tapatalk
 

limoosh

New member
چرا همه بحث های الکی و بی ربط اینجا میکنند و کسی راجع به منابع و اینکه چی بخونیم بهتره صحبت نمیکنه؟؟؟؟
 

koosha

New member
اقا مبارکه مبارکه حالا یه کوچولو دیر بگن مهم اینجاست که قبول شدی روزی میرسه حسرت این روزا زو میخوری که وقتت ازاد بوده باورکن

پیج اموزش زبان در اینستاگرام, لغات متن 1100 واژه:
Beautiful.languge
 
بالا