تاحالا اسم نقی رو تو گوگل سرچ کردی؟؟!!!!!

AWWA

New member
به دنبال جسارت شاهین نجفی، از خواننده های رپ،در ترانه ای به اسم "نقی"، به امام هادی (ع) حکم ارتداد او توسط آیت الله صافی صادر شد.


 
آخرین ویرایش:
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: N@RVIN

AWWA

New member
تحقیر نام‌هایی مثل «نقی» از کجا شروع شد؟​

چرا نام‌های مذهبی و رایج و معمولی چون «جواد»، «تقی»، «نقی» مورد تحقیر وتمسخر واقع میشوند؟!

بسیاری از ما به خاطر می‌آوریم که اولین بار در سریال آئینه عبرت بود که نام «تقی» به یک شخصیت منفی- معتاد و تنبل و بیکاره- اطلاق شد و در یک برنامه عروسکی در دهه هفتاد، نام یک عروسک «نقی» انتخاب شد و...



اصلا انگار باب شده بعد از پخش یه سری سریال یا تیزر تلویزیونی که معلوم نیست از عمد یا غیر عمدند که با اسم های مشخصی پخش و انتخاب می شوند، کلمات و تکه کلام هایی بر سر زبان ها می افتد و آنها هم که منتظر همچنین موقعیت هایی هستند، سوء استفاده می کنند. نمونه اش را هم چند سال است داریم می بینیم و سکوت می کنیم و خیلی وقتا هم خودمان در پیامک ها و جک هایمان به کار می بریم. اما گویا که جزئی از اعتقاداتمان است و ...

برای مثال استفاده بد از لفظ "غضنفر". غضنفر از القاب امیرالمومنین (ع) است. و یا می گوئیم: خطرناکه حَسن ... جواد بازی در نیار دیگه ... خودت رو به کوچه علی چپ نزن ... نقی بُریم مشهد ... و غیره.

از این عبارات قبلی که بگذریم، اما چند وقتی است که در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و غیره شاهد صفحه ای هستیم با عنوان "کمپین یادآوری امام نقی به شیعیان" با نمایه مسخره آمیز و بسیار زننده و یادداشت هائی که برخاسته از اعتقادات شیعیان اما با حرف های تمسخرآمیز درآورده شده است، و با بیش از 1.770 نفر عضو که خیلی هم فعال هستند.

جالب اینجاست که درباره صفحه اینطور نوشته اند: این صفحه به طنز اختصاص دارد. لطفا از هرگونه فحاشی به خصوص به ملیت ها و نژادها خودداری فرمایید.

می شود وبلاگ زد، بسم الله حمایت کنید. تا دیر نشده طراحی کنید، پوستر بکشید، طرح بزنید، دستی بر قلم ببرید. دارند دین و اعتقاداتمان را می گیرند! تو رو بخدا یه حرکتی کنید، حرفی بزنید، چیزی بگویید. ساده نگذرید! به پیامبر توهین کردند ... قرآن را آتش زدند ... پرچم ارباب را سوزاندند ... بس نیست ... این همه دل من و تو شور کار و زندگی را می زند. کمی هم به فکر دین و مذهبت باشید! ساده و زودگذر نباشید ... شمایی که اهل دین و مذهب هم نیستید، تو رو بخدا می پسندید که به اعتقاداتتان توهین کنند؟!


برگرفته از سایتهای شیعه آنلاین وپارسینو
 

yara

New member
بسم الله الرحمن الرحیم




34a1273487bf.jpg






موج اسلام ستیزی آمریکاییها این بار به موزیک ویدیو رسیده است. «اسب سیاه» موزیک ویدیوی جدید «کیتی پری»

با موج اعتراض مسلمانان رو به رو شده است. موزیک ویدئوی جدید کیتی پری باعث شده مسلمانان زیادی در جهان

به این کلیپ اعتراض کنند. این موزیک ویدئو از زمان پخش با اعتراض بیش از 50 هزار مسلمان در فضای مجازی

رو به رو شده است. مسلمانان خواستار حذف قسمت ضد اسلامی این کلیپ شدهاند.

این موزیک ویدئو که برای آهنگ «اسب سیاه» ساخته شده کیتی پری را در قامت یکی از خدایان و فراعنه مصر باستان

به تصویر میکشد که با انگشتش مردی را میسوزاند. این مرد به گردنش گردنبندی با نام مقدس «الله» آویخته و با سوختن او،

گردنبند هم نابود میشود. این موضوع باعث شده تا کمپینی اعتراضی توسط مسلمانان تاسیس شود.



3304160fbf7c.jpg




9b4fa3be19bd.jpg
 
آخرین ویرایش:

AWWA

New member
شعر زیبای سیدحمید برقعی در وصف امام هادی (ع)(شرکت کننده در طرح جهانی لبیک یا نقی)



یادتان هست نوشتم

یادتان هست نوشتم که دعا می‌خواندم/ داشتم کنج حرم جامعه را می‌خواندم

از کلامت چه بگویم که چه با جانم کرد/ محکمات کلمات تو مسلمانم کرد

کلماتی که همه بال و پر پرواز است/ مثل آن پنجره که رو به تماشا باز است

کلماتی که پر از رایحه غار حراست/ خط به خط جامعه آیینه قرآن خداست

عقل از درک تو لبریز تحیر شده است/ لب به لب کاسه ظرفیت من پر شده است

همه عمر دمادم نسرودیم از تو/ قدر درکِ خودمان هم نسرودیم از تو

من که از طبع خودم شکوه مکرر دارم/ عرق شرم به پیشانی دفتر دارم

شعرهایم همه پژمرد و نگفتم از تو/ فصلی از عمر ورق خورد و نگفتم از تو

دل ما کی به تو ایمان فراوان دارد/ شیرِ در پرده به چشمان تو ایمان دارد

بیم آن است که ما یک شبه مرداب شویم/ رفته رفته نکند جعفر کذاب شویم

تا تو را گم نکنم بین کویر ای باران/ دست خالیِ مرا نیز بگیر ای باران

من زمین گیرم و وصف تو مرا ممکن نیست/ کلماتم کلماتی‌ست حقیر ای باران

یاد کرد از دل ما رحمت تو زود به زود/ یاد کردیم تو را دیر به دیر ای باران

نام تو در دل ما بود و هدایت نشدیم/ مهربانی کن و نادیده بگیر ای باران

ما نمردیم که توهین به تو و نام تو شد/ ما که از نسل غدیریم، غدیر ای باران

پسر حضرت زهرا! دل ما را دریاب/ ما یتیمیم و اسیریم و فقیر ای باران

سامرا قسمت چشمان عطش خیزم کن/ تا تماشا کنمت یک دل سیر ای باران

بگذارید کمی از غم‌تان بنویسم/ دو سه خط روضه از این درد نهان بنویسمس

گریه بر داغ شما عین ثواب است ثواب/ بار دیگر پسر فاطمه و بزم شراب....

‍می‌خواندم/ داشتم کنج حرم جامعه را می‌خواندم

 
آخرین ویرایش:

AWWA

New member
چرا امام هادی علیه السلام را انتخاب کردند؟!!!

دکتر محمد حسین رجبی دوانی؛ نویسنده، پژوهشگر و تاریخ نگار و عضو هیات علمی دانشگاه امام حسین (علیه السلام) در گفت و گوی پیش رو به این پرسش پاسخ گفته است.

1. شما در یک سخنرانی در مشهد علت اهانتهای مکرر به امام هادی (علیه السلام) در یک سال اخیر را زیارت جامعه کبیره آن حضرت عنوان کردید. چه دلیلی برای این ادعا دارید؟

به عقیده من دشمنان اهل بیت (علیهم السلام) که در جریان سلفی و وهابی جای گرفته اند، از هر آنچه که موجب شود اعتقاد به ولایت اهل بیت (علیهم السلام) در بین مردم ریشه دار تر شود و آنها را نسبت به ائمه معصومین معتقد تر بگرداند، واهمه دارد.
امام هادی (علیه السلام) بیشترین ایام دوران امامت خود را در زندان و پادگان نظامی سپری کردند و ارتباط آن حضرت با دنیای آزاد بسیار محدود بوده است و برهمین اساس، ایشان با بیان زیارت «جامعه کبیره» به طرح تمام آنچه سالهای سال شیعه و ائمه معصومین برای آن رنجهای فراوان کشیدند، پرداختند. چون هیچ امامی مانند امام هادی فرصت و موقعیت بیان جایگاه امام را طرحی جامع مثل «جامعه کبیره» پیدا نکرد. بنابراین طبیعی است که دشمنان ولایت نسبت به این امام مظلوم ما کینه پیدا کنند و بخواهند این کینه را به شکلی بروز بدهند.
سردمداران وهابیت خود به این نتیجه رسیده اند که مردم به شبکه های ماهواره ای و تلویزیونی وهابیت رغبتی نشان نمی دهند و آنها نتیجه معکوس از این شبکه ها دریافت کرده اند. بنابراین از طریق دیگری وارد شدند و خواسته اند تا حرمتها شکسته شود و احساسات مردم ما نسبت به ائمه جریحه دار شود.

به نظر شما چه افراد یا جریانی پشت این توهین ها قرارگرفته اند؟
من پشت این قضیه دستهای پلید و ناپاک دشمنان اسلام در آمریکا و اروپا و صهیونیزم را می بینم. شما حمایت شبکه صدای آمریکا و بی بی سی از این خواننده هتاک را ببینید، خود این نشان می دهد چه جریان و افرادی پشت سر این خواننده ایستاده اند. رژیم صهیونیستی به راحتی به این خواننده هتاک قول پناهندگی می دهد، من یقین دارم که سردمداران غربی به همراه جریان سلفی پشت این حرکتهای توهین آمیز و هتاکانه، قرار دارند.

انگیزه این توهین ها صرفا اعتقادی است؟
علاوه برانگیزه های اعتقادی، انگیزه های سیاسی هم وجود دارد.
به عقیده من، تشدید این توهین ها در یک سال اخیر فقط برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی است. افزایش این اهانتها آن هم در آستانه مذاکرات هسته ای ایران به این دلیل است تا بدین وسیله دولت ایران را تحت فشار قرار دهند که اگر بخواهند حکم شرعی این فرد هتاک را صادر کنند، به معرکه گیری بپردازند که چنین مجازاتی با حقوق بشر منافات دارد و اگر مسؤولان هم موضع گیری نکنند، ازسوی مردم مورد مواخذه قرار می گیرند که چرا در برابر اهانت به امام معصوم سکوت کرده اید؟

ـ «جامعه کبیره» که به اعتقاد شما دلیل همه این سم پاشی ها و توهین ها به ساحت امام هادی (علیه السلام) است، چه ویژگی های محتوایی دارد؟

امام هادی (علیه السلام) در زمانی این عبارات و مفاهیم عالیه را برزبان راندند که مردم تا اندازه ای نسبت به ائمه معصومین (علیهم السلام) آشنایی پیداکردند و به جایگاه رفیع آنان در هدایت بشریت علم پیدا کردند و اینکه امامان پیشین این مفاهیم را به این صراحت بیان نکردند، دلیل بر (نعوذبالله) غفلت آنان نیست، بلکه شرایط زمانی و رشد عقلی مردم دوره امامت امام هادی (علیه السلام) اقتضای درک این مفاهیم را داشت، در حالی که در دوره های پیشین ظرفیت برای فهم این مطالب فراهم نبوده است، بنابراین امام هادی (علیه السلام) نیز از این فرصت بهره بردند و چنین معارفی را تبیین کردند.
امام علی النقی (علیه السلام) در زیارت«جامعه کبیره» با استناد به آیات قرآن کریم، تعالیم نبوی و احادیث امامان پیشین برهانهایی را اقامه می کنند که برای اهل خرد و جویندگان راه کمال بسیار مطلوب است، چون می توانند از راه درک این مفاهیم به ذات مقدس الهی و رسالت نبوی و معاد، ایمان کامل پیدا کنند و آن را راسخ نمایند.
امام هادی (علیه السلام) دراین زیارت، رسیدن به حق را در تمسک به اهل بیت تبیین فرموده و به خوبی جایگاه بزرگ و بی بدیل ائمه هدی را درجهان آفرینش به عنوان واسطه فیض الهی برای مردم روشن می سازند و بصراحت اعلام می دارند که به واسطه ائمه (علیه السلام) است که خداوند به خوبی شناخته و عبادت می شود. به واسطه وجود امامان معصوم است که نظام آفرینش سر پا ایستاده است و آسمان بر زمین فرود نمی آید. نزول برکات بر زندگی مردم را به دلیل وجود امام عنوان می کنند و به واسطه اعتقاد به امامت آنان، گنهکاران نجات می یابند و دشمنان اهل بیت به شقاوت می رسند. ما این اعتقاد را داریم که اگر لحظه ای زمین از حجت الهی خالی شود، نظام آفرینش بهم خواهد می خورد و چیزی باقی نخواهد ماند؛ امام (علیه السلام) این معارف را به خوبی و بصراحت بیان می کنند. با وجود چنین صراحتی در بیان حقیقت امام و امامت در زیارت جامعه کبیره که امام هادی (علیه السلام) در سخت ترین شرایط زیستی و دوری از شیعیان و پیروان خویش آن را با صراحت بیان می کنند، نباید تعجب کرد که این جماعت سلفی و دشمن اهل بیت (علیهم السلام) به این امام عزیز چنین هتاکی کنند و یا پشت سر افرادی پنهان شوند و آنان را برای نانی و نامی به این حرکت وفعل تحریک کنند.

ـ «شیعه» زیارت جامعه کبیره را مرامنامه شیعه دوازده امامی می داند. اما پیش از این برخی زیارت جامعه کبیره را ساختگی و مرامنامه شیعیان غالی دانسته است. شما چه پاسخی برای رد براین شبهه دارید؟

امام هادی (علیه السلام) برای اینکه شیعیان با خواندن این عبارات و جایگاه آنان در نظام آفرینش به غلو گرفتار نشوند، راهکاری را ارایه کردند. راهکار امام این است که پیش از این زیارت باید خداوند را تسبیح و تقدیس کرد، چون این بزرگواران باهمه عظمتی که در نظام آفرینش دارند، افتخارشان این است که بنده خدا و تسبیح گوی ذات اقدس الهی هستند.

«زیارت جامعه» برخاسته از عصمت اهل بیت است و در آن جز حق چیزی بیان نشده است. اگر به درستی به مفاهیم زیارت جامعه کبیره توجه کنیم، نه تنها به غلو نخواهیم رسید، بلکه بهتر و عمیقتر به ذات مقدس الهی ایمان پیدا می کنیم و افتخار این را خواهیم داشت در کنار امامی که چنین تبیینی از امامت کرده، خود را بنده خدا بدانیم.
موضوع دیگری که در حاشیه پرداختن به موضوع می خواهم مطرح کنم. بحث توهین به نام امامان شیعه است، مثل همین ماجرای آلبوم اخیرشاهین نجفی. شما فکر نمی کنید در ارتباط با اهانت به نامهای مقدس ائمه معصومین مقصر خود ما ازداخل همین کشور هستیم؟
چطور؟

ـ مثلا نوع نگاه رسانه ملی به افرادی با نامهای معصومین و یا کمرنگ شدن نامگذاری فرزندان به نام اهل بیت (علیه السلام) حتی در بین خانواده های مذهبی؟

برخی از افراد به سبب نداشتن عمق معنی برخی از صفات و اسامی اهل بیت (علیه السلام) این گونه می پندارند که برخی از صفات و القاب ایشان پسندیده جامعه ما نیست. مثلا «نقی» به معنای پاکیزه و برگزیده است و خواننده هتاک با جهلی که بر او حاکم است، به زعم خود خواسته تا ازاین لقب برای به سخره گرفتن مقدسات اسلام استفاده کند. در مورد رسانه ملی و برخی فیلمها من هم قبول دارم که گاهی اسامی مقدس برای افرادی بکار برده شده که نقشی مضحک و یا نقش درجه چندم در یک نمایش و یا فیلم دارند که بی گمان در کمرنگ شدن احترام به نامهای مقدس بی تاثیر نیست. ما درتاریخ داریم که مردم خراسان هنگامی که یحیی بن زید را در آن سرزمین به شهادت رساندند، برای نشان دادن علاقه خود به اهل بیت نام همگی را «یحیی» گذاشتند، حال آنکه اکثر مردم خراسان در آن زمان اهل تسنن بودند.
من پیشنهاد می کنم مردم امسال یک نهضت مذهبی همگانی راه اندازی کنند و نام مبارک امام هادی را به عنوان نام سال انتخاب و برای پاسخ دادن به این اهانت، نام مبارک امام علی النقی (علیه السلام)؛ «هادی» و «نقی» را بر فرزندان پسری که امسال به دنیا می آیند، بگذارند تا به همه هتاکان و معاندین اهل بیت (علیه السلام) اعلام کنند که ائمه معصومین همگی برای ما «نور واحد» هستند و افتخار ما این است که خود را پیرو آنان بدانیم.
 

شفق بانو

New member
زندگی نامه ارباب ، امام هادی(ع)

زندگى ابو الحسن على الهادى ابن محمد الجواد ابن على الرضا ابن موسى الکاظم ابن جعفر الصادق بن محمد الباقر بن

على زین العابدین بن الحسین بن على بن ابى طالب علیهم السلام.

شیخ در مصباح مى‏نویسد: روایت‏شده است که حضرت ابو الحسن على بن محمد عسکرى (ع) در روز 27 ذى حجه به دنیا آمد.

سپس وى مى‏گوید: ابن عیاش گفته است: میلاد ابو الحسن ثالث روز دوم رجب بوده است. همچنین وى تولد آن حضرت را روز پنجم

هم ذکر کرده است. شیخ گوید: ابراهیم بن هاشم قمى گفته است: ابو الحسن عسکرى (ع) در روز سه شنبه سیزدهم رجب از سال

214 هجرى دیده به دنیا گشود».

کلینى در کافى نویسد: آن حضرت در نیمه ذى حجه از سال 212 به دنیا آمد. البته برخى نیز روایت کرده‏اند که تولد آن حضرت در ماه

رجب و در سال 214 بوده است. در کشف الغمة نیز گفته شده است که آن حضرت در روز جمعه پا به دنیا گذارد.

شیخ مفید گوید: «محل تولد آن حضرت در صریا، یکى از قراى مدینه بود».




th



شرمنده لایک نمیگیره.

 
آخرین ویرایش:
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: AWWA

AWWA

New member
قالَ الا مامُ ابو الحسن، علىّ الهادى صلوات اللّه و سلامه عليه:

السَّهَرَ اءُلَذُّ الْمَنامِ، وَالْجُوعُ يَزيدُ فى طيبِ الطَّعامِ.


شب زنده دارى، خواب بعد از آن را لذيذ مى کند و گرسنگى در خوشمزگى طعام مى افزايد يعنى هر چه انسان كمتر بخوابد بيشتر از خواب لذت مى برد و هر چه كم خوراك باشد مزّه غذا گواراتر خواهد بود.
 

AWWA

New member
از كسى كه نسبت به او كدورت و كينه دارى، صميّميت و محبّت مجوى. همچنين از كسى كه نسبت به او بدگمان هستى، نصيحت و موعظه طلب نكن، چون كه ديدگاه و افكار ديگران نسبت به تو همانند قلب خودت نسبت به آن ها است.


قالَ عليه السلام: لا تَطْلُبِ الصَّفا مِمَّنْ كَدِرْتَ عَلَيْهِ، وَلاَ النُّصْحَ مِمَّنْ صَرَفْتَ سُوءَ ظَنِّكَ إ لَيْهِ، فَإ نَّما قَلْبُ غَيْرِكَ كَقَلْبِكَ لَهُ.
 

AWWA

New member

«نقی» یعنی پاک.


چیز جدیدی نیست؛


پاکی همیشه دشمن داشته است...





منبع:نقی (ع) امام پاکی ها

ممنون قوی عزیز.....کاش همین پست رو هر کس فقط یه بار ارسال کنه......یه قدم کوچیک ولی اثرگذار:rose:

موسیقی متن وبلاگی که معرفی کردی رو خیلی دوس داشتم
 
آخرین ویرایش:

AWWA

New member
خدایا مرا ببخش...


شرمنده ام


از اینکه


حتما باید کسی به امام هادی (ع) بی حرمتی می کرد



تا من تازه او را به یاد بیاورم و قدمی بر دارم.​
 
آخرین ویرایش:

مجید دیجی

مدیر بخش
بعضی ها بخاطر شهرت ، مال دنیا و تعصب دنیا و آخرتشان را می فروشند ...
واقعا عجیب است ؟ چرا ؟ کسی با گفتن و خلق نقاشی هایی باید دنیا و آخرت خودش را خراب کند .
شاید این ها مصادق این جمله باشند : صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ فَهُمْ لاَ يَرْجِعُونَ
عشق ما به معصومین عزیزمان با این گونه تخریب ها کم که نمی شود هیچ زیاد هم می شود . شک نکنید عظمت این بزرگان اینقدر زیاد است که وقتی شخصی اینگونه توهین ها را می بیند بر اساس کنجکاوی هم که شده درباره زندگی نامه آن ها تحقیق می کند . و آن موقع است که تمام نقشه جاهلان نقش بر آب می شود .
اما نقش ما چیست ؟ ما باید افکار این بزرگان را گسترش دهیم و مردم دنیا را با آن ها آشنا کنیم .
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: AWWA
بالا