negar62 دزست یه قسمت از این بی عدالتی از طرف خود دانشجوها صورت میگیرد ولی باید عرض کنم که پارسال اینجانب تو مصاحبه بودم نوبت صبح از تمام کسانی که رفته بودیم برای مصاحبه نه از سی وی و نه سوالی پرسیدن تا بخوان قدرت بیان بسنجن و نه واقعا زیاد براساس نمره کتبی نمره مصاحبه دادن و ...
به نظرم بی عدالتی که همیشه بوده. اما باید در نظر داشته باشیم واقعأ بعضی پارامترها نیاز به بررسی دارند! مثلأ به قول دوستمون مقاله! من اون روز شوکه شدم بعضیا رو دیدم. مث خودم ترم پنج اما کلی کتاب و مقاله که به هرحال اسمش توی اونا بود!اونوقت اساتید دانشگاه ما اینجا انگار آسمون به زمین میرسه که یه مقاله با ماها بنویسن. طرف دیتاهای پایان نامه منو نگاه نمیکنه که من باید مث موش کور عصا به دست با خوندن مقاله و سرچ یاد بگیرم چطور نقشه هاپلوتایپ بیمارامو رسم کنم چه برسه بیاد اسم منو توی مقالش بذاره!! یا حتی بحث شیرین تدریس! خب این بی انصافیه، توی دانشگاه ما اونقدر اساتید بخیل هستند که حتی نیم واحد هم نمیذارن دانشجو تدریس کنه. چه برسه به .... اتفاقأ روز مصاحبه ازم پرسیدن " فقط همین دوتا کارگاه تدریس کردی؟" منم صادقانه دلیلشو بهشون گفتم . نه اینکه توانایی تدریس نداشته باشیم!
یه مورد مهم دیگه قدرت بیان هست. حتمأ تا بحال اساتیدی رو دیدین که علیرغم با سواد بودن حتی نمیتونن یه موضوع ساده رو به دانشجو تفهیم کنن. اینجاس که به نظرم نحوه گفتار و پاسخگویی به سوالات مصاحبه خیلی تعیین کنندست. ازمن سوال زیاد پرسیدن که یکیش حتی یه بارم به گوشم نخورده بود، پایان ناممو ریز به ریز تکنیک و نتایج و... توضیح دادم و اگر واقعأ اعضای محترم بورد با وجدان به این فاکتورها توجه کنن حقی از کسی ضایع نمیشه. مث این که خدا نمیاد یه بنده معمولیشو برابر یه مجتهد دینی حساب و کتاب کنه!!(دانشجوی سال آخر با کسی که از فارغ التحصیلیش مدتها گذشته و به هر حال فرصت پژوهش و تدریس و ... داشته).
واقعأ امیدوارم حقی از کسی ضایع نشه. چه دانشجو، چه فارغ التحصیل. شاید یه دلیل طولانی مدت بودن نتایج هم همین باشه.