گوجه ضد سرطان پروستات

eng.food

New member
هر ساله تعداد زیادی از افراد در سراسر جهان دچار سرطان پروستات می*شوند. اینجا به شما می*گوییم که برای پیشگیری از ابتلا به سرطان پروستات چه بخورید.

نمی*توان این واقعیت را نادیده گرفت که رژیم*غذایی تاثیر بسزایی بر خطر ابتلا به سرطان دارد. اما اینکه بدانید دقیقاً چه موادغذایی برایتان مفید است و کدام*ها می*تواند برایتان خطرناک باشد به شما کمک خواهد کرد برنامه*غذایی برای خود تنظیم کنید که به ارتقاء وضعیت سلامت شما کمک کند.

با در نظر گرفتن اینکه سرطان پروستات یکی از متداولترین انواع سرطان است و تعداد بیشماری از افراد به علت این سرطان جان خود را از دست می*دهند، مردمان تصمیم گرفته است بررسی دقیق و کاملی روی موادغذایی ضد سرطان پروستات به عمل آورد.

گوجه*فرنگی

ماده فعال: لیکوپن، آنتی اکسیدان

علت مصرف: لیکوپن یک ترکیب آنتی*اکسیدانه، کاروتینوئید، است که رنگ قرمز گوجه*فرنگی نیز از آن به دست می*آید. همچنین یکی از عوامل پیشگیرنده و ضد سرطان معرفی شده است. یک مطالعه که در سال 2004 انجام گرفت، کاهش خفیف در خطر ابتلا به سرطان پروستات را با مصرف مقدار زیاد لیکوپن یا رژیم*های غذایی که در آن از میزان زیادی گوجه*فرنگی استفاده می*شود، نشان داد. اما در سال 2007 یک تحقیق بسیار گسترده این نتایج را زیر سوال برد. خوشبختانه مطالعات بیشتری در این زمینه در حال انجام است تا شک و شبهه*ها را از بین ببرد. حتی اگر بخواهید نتایج آن تحقیق را هم نادیده بگیریم، باز هم گوجه*فرنگی سرشار از ویتامین*های مفید بسیار و آنتی*اکسیدان است که باعث می*شود نقش مهمی در یک رژیم*غذایی سالم داشته باشد.

روش آماده*سازی: برای آماده*سازی گوجه*فرنگی باید در صورت امکان به آن گرما و چربی اضافه کنید. هرچه مدت زمان بیشتری آن را بپزید، لیکوپن بیشتری از آن به دست می*آید. اضافه کردن چربی به صورت روغن یا گوشت نیز می*تواند به جذب لیکوپن کمک کند.[SUB]
/citoz2.blogfa.com**/ [/SUB]
 
بالا