نظرات شرکت کنندگان کنکور ارشد مشاوره در مامایی خرداد 93

وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

hasti1391

New member
من که ارزومه عوض شه کلیدا خداااااااا
مریم بانو تو اعتراضا لازمه سوالارم بگیم ؟؟
تو واسه چیا اعتراض زدی منم بزنم

سلام دوست منم امسال ارشد مشاوره در مامایی شرکت کرده و از من خواست که سوالاتی که کلیدشون اشتباه بود رو بزارم تو انجمن تا شما هم حتما اعتراض کنید و این تلفن هم کارشناس سازمان سنجش در تهران برای جوابگویی به اعتراضاته 02181452523 اینم سوالات با جوابای درست طبق رفرنس در سئوال 4 ویلیامز 1 صفحه 394 سطر دوم نوشته شده از عوارض بارز و مشهور امنیوسنتز زود هنگام پای چماقی می باشد و در خط دهم همان سطر نوشته شده بروز پای چماقی در امنوسنتز زود هنگام 4 برابر نمونه برداری از پرزهای کوریونی می باشد در نتیجه گزینه ج صحیح می باشد .
در سوال 1 مطرح شده گزینه الف در هفته 24-28 انجام می شود گزینه ج در هفته 35-37گزینه د در هفته 15-20 انجام می شود و گزینه ب نیز طبق صفحه 257 ویلیامز خط 15 تا 16 انتهای سطر مربوط به تستهای ازمایشگاهی ذکر شده که تست تجزیه ادرار(پروتئین اوری نیز شامل ان می شود ) در صورت فقدان هیپرتانسیون در ویزیت پره ناتال اول ضرورت ندارد پس این گزینه هم اشتباه است و فقط قسمت کشت ادرار صحیح است ولی کل گزینه ب نادرست است چون در سوال از فشار خون مادر صحبتی نشده و کل گزینه ها با سوال مطرح شده اشتباه می باشند و گزینه صحیحی وجود ندارد .و نزدیکترین گزینه به سوال فوق شاید د باشد.
در سئوال 23طبق ویلیامز جلد 2 فصل 35 صفحه 982 ستون تعاریف خط اول تا 5 دلیل بروز اکرتا فقدان نسبی یا عدم تشکیل لایه دسیدوای قاعده ای و تکامل ناقص لایه فیبرینوئید می باشد. پس گزینه الف (عدم تشکیل دسیدوای قاعدهای)صحیح است ولی در کلید سوالات گزینه د صحیح اعلام شده که این گزینه اشتباه است زیرا تکامل ناقص لایه فیبرینوئید در کتاب ذکر شده و نه تکامل لایه فیبرینوئید.
در سئوال 24ویلیامز جلد 2فصل دوران نفاس صفحه 827 در سطر اول خط6 ال 13 معیارهای انتخاب دارو در دوران شیردهی نیمه عمر کمتر دارو -جذب خوراکی کمتر- حلالیت کمتر در چربی و مصرف دارو بعد شیر دهی و در زمان خواب کودک ذکر شده در این سوال با توجه به کتاب گزینه ب (قابلیت حل شدن کمتر در چربی )صحیح می باشد و گزینه الف که به عنوان کلید صحیح ذکر گردیده اشتباه می باشد چون طبق کتاب باید نیمه عمر دارو کم باشد و نه نیمه عمر زیاد.
در سئوال 26بیماریای زنان نواک جلد دوم فصل پرولاپس در صفحه837 پاراگراف دوم اهداف رویکرد درمانی محافظه کاانه پرولاپس رحم به صورت ستونی ذکر شده و کلیه موارد گزینه های الف - ب و ج جزئ اهداف رویکرد درمانی می باشندمی باشند ولی گزینه د طبق کتاب اشتباه است یعنی هدف پرهیز از انجام مداخلات جراحی است و نه انجام مداخلات جراحی و در کلید سوالات گزینه ب صحیح عنوان شده که این گزینه طبق کتاب جزوئ اهداف می باشد.
در سئوال 38طبق برنامه و راهنمای ایمن سازی مصوب کمیته کشوری ایمن سازی ویرایش هفتم1388 صفحه3 جدول برنامه ایمن سازی کودکان با توجه به شرایط اپیدمیو لوژیک کشور در 18 ماهگی سه واکسن ثلاث-فلج و mmr تزریق می شود و در حال حاضر نیز در همه جای کشور به همین شکل واکسیناسیون انجام می شود و طبق کلید سوالات گزینه ب صحیح عنوان شده است که اشتبا ه می باشد و گزینه صحیح طبق کتاب ج می باشد.
در سئوال 19صفحه 305 فصل 9 خط 8 اثر مستقیم بر میومتر (میزو پرستول) طبق کتاب گزینه ب صحیح است ولی در کلید سوالات د عنوان شده که اشتباه است .
در جواب سوال2 کدام مورد توصیه نمی شود ؟طبق کلید سوالات گزینه ب می باشد در حالیکه علاوه برگزینه ب گزینه الف نیز اشتباه است زیرا در کتاب در سئوال 2ویلیامز در مراقبتها و غزبالگری سه ماهه اول برای انانسفال بر الفا فتو پروتئین تاکید شده با 90 درصد تشخیص و سونوگرافی سه ماهه اول برای سندرم داون در سه ماهه اول توصیه شده که طبق ویلیامز جلد ا در صفحه 376 خط اول سطر تشخیص پره ناتال نقایص لوله عصبی از جمله انانسفالی و... تاکید بر غربالگری الفا فتو پروتئین شده و نه سونوگرافی و در صفحه384 غربالگری سه ماهه اول و جدول 13-3صفحه 383 بر سونوگرافی سه ماهه اول برای سندرم داون تاکید شده نه انانسفالی و در هیج جا غربالگری سونوگرافی سه ماهه اول برای انانسفالی ذکر نشده است .
در سئوال 48طبق ویلیامز جلد اول فصل 8 صفحه246 ستون ارزیابی کفایت خط اول و دوم شاخس کسنرارززیابی کفایت مراقبتهاست یعنی کافی بودن ولی برای کیفیت- کارایی و خطر نسبی نمی باشد در کلید سوالات گزینه الف صحیح اعلام شده که اشتباه می باشد و سایر گزینه ها نیز مربوط نمی باشد و طبق کتاب کفایت باید باشد که در هیج گزینه ای این مورد عنوان نشده است پس جواب صحیحی وجود ندارد .
در ویلیامز جلد 3 فصل 36 در جدول 36-8 اقدامت برای پره ترم در هفته 24-31 تجویز پرو فیلاکس بر علیه استرپتوکوک گروه ب می باشد ولی در کلید سوالات به اشتباه گزینه ج ذکر شده است
در سئوال 35در بیماریهای زنان نواک جلد 2 صفحه 1140 فصل سرطان رحم در پاراگراف تشخیص به صورت پررنگ اولین مرحله تشخیصی برای خونریزی غیر طبیعی بیوپسی اسپیراسیون در مطب(بیوپسی سر پایی) ذکر شده ولی در نواک جلد یک صفحه 417 در پاراگراف خونریزی غیر طبیعی پس از یاعسگی پاپ اسمیر و معاینه لگن عنوان شده و در ادامه ضرورت بیوپسی سر پایی نیز ذکر شده و در پاراگراف قبل نیز از ارزش کم پاپ اسمیر یاد شده است لذا با توجه به اینکه در اکثر موارد در فصلهای متفاوت در خصوص اولین اقدام در موارد خونریزی در کلیه زنان بیوپسی در مطب اولویت اول شناخته می شود به نظر می رسد این گزینه هم بسیار صحیح می باشد(بیوپسی سر پایی) پس هم گزینه ب و هم گزینه ج صحیح می باشند چون در فصل سرطان رحم نیز برای کلیه موارد خونریزی اولین اقدام تاکید بربیوپسی در مطب می باشد.
سوال 11مطرح شده از ویلیامز جلد 3 فصل 47 صفحه1286 داده شده است از قسمت فصلهای داخلی و جراحی که جزئ ازمون نبود است
 

kghm

New member
mer30 hastijoon manam eteraz be hamin soalaro neveshtam va ba neveshteye u takmil kardam. faghat behdasht ro ham mashkok mizane age refrens darin chek konid lotfan.hala khobish ine ke goftan hata 1 eteraz ro ham barrasi mikinan tadad mohem ni
 

kghm

New member
in takhmine rotbe ham marekas ehtemalan javabe azmonemon ke biad taze bad in faal she va javab bede... taze hala 5000t kam bod 7000 t shod malom ni ba kode rahgirimoon chekar mikonan
 

نازگیس

New member
یه نفرم اعتراض بده کافیه چون ظاهرا حتی اعتراض یک نفرم جا نمیمونه
دیگه چه کاریه هممون بریم کپی پیست کنیم مطالبو
 

نازگیس

New member
سلام مریم بانووووووو

- - - Updated - - -

مریم چه قد شد رتبت ؟؟؟؟
کد رهگیریتو تاییدکرده ؟؟
 

maryam1368

New member
آره تایید کرد به اون شماره که نوشته اس بدید دیشب اس دادم الان دیدم تایید شده
 

maryam1368

New member
189.فقط خودم شرکت کرده بودم ازبین 1نفر 1.عمرا با این نمره قبول شم.کاش اینهمه درس نخونده بودم
 

نازگیس

New member
خاک تو سرمن
اینم از مشاوره
فک میکردم قبولیش اسونه

- - - Updated - - -

مریم رتبه من شد دو
تو رتبت شده یک
خخخخخخخخخخخخخخخخ
قبولیم هاااااا
 

maryam1368

New member
ای بابا انقدر شرکت کننده زیاده که.نه بابا مشاوره سخت تره من مامایی رو داخلی جراحیشو خوب بلد بودیم به خاطر جنین شناسی که خوندنش واسم سخت بود اومدم امسال مشاوره شرکت کردم
 

نازگیس

New member
مریم اولین نفر مشاوره نمرش 241 شده
ولی اخرین نفرم که زیر صده
برو صد نفر برترو بزن
ینی ؟؟؟؟؟؟؟
 

نازگیس

New member
اون نفر سوم کیه هاااااااا خودشو لو بده
خخخخخخخخخخ
کی سوم شده هااااااا


- - - Updated - - -

مریم فعلا علم داری :heart:
 
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
بالا