نظرات شرکت کنندگان آزمون کارشناسی ارشد مجموعه پرستاری اردیبهشت 94

فاطمه...

New member
اعتراض پرستاران در 4 استان کشور به طرح پرداخت مبتني بر عملکرد

۱۳۹۴/۰۴/۰۸ - ۱۲:۵۰ - کد خبر: 153249

سلامت نیوز: صبح امروز بيش از صد پرستار در بيمارستا‌ن‌هاي مدرس،‌ شهداي تجريش، رسول اکرم(ص)، بيمارستان امام خميني(ره) و بيمارستان بهارلو و همينطور در بيمارستان‌هاي سه استان بزرگ کشور به اجراي طرح پرداخت مبتني بر عملکرد اعتراض کرده و با معلق کردن کار، مقابل بيمارستان‌هاي خود تجمع کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، يکي از پرستاران بيمارستان رسول اکرم(ص) که به همراه تعدادي از همکارانش مقابل بيمارستان تجمع کرده‌ است به خبرنگار آنا گفت: متاسفانه اين طرح بسيار ناعادلانه و غير منصفانه است، زيرا به گفته وزارت بهداشت پرداخت به پرستاران بر اساس ميزان و نحوه عملکرد صورت مي‌گيرد در حالي که امروز شاهديم بسياري از افرادي که فعاليت نسبتا کمتري داشته‌اند مبالغ هنگفت مثلا حدود 40 ميليوني دريافت کرد‌ه‌اند و از سويي ديگر برخي از پرستاران حتي کارانه چند هزار توماني خود را نيز دريافت نکردند.

همچنين دبيرکل خانه پرستار در خصوص تجمع امروز پرستاران بيمارستان‌هاي تهران، گفت: امروز بيش از صد پرستار در بيمارستا‌ن‌هاي مدرس،‌ شهداي تجريش، رسول اکرم و بيمارستان امام خميني و بيمارستان بهارلو به اجراي طرح پرداخت مبتني بر عملکرد اعتراض داشتند.

محمد شريفي مقدم در تشريح طرح پرداخت مبتني بر عملکرد گفت: اين طرح از سال گذشته پس از اجراي سه برابر شدن تعرفه‌هاي پزشکي از سوي وزارت بهداشت جايگزين طرح کارانه شد که البته اساس اين طرح از ابتدا تبعيض آميز و غير عادلانه بود.

به گفته وي از حدود يک ماه پيش تاکنون پرداخت مابه‌التفاوت 6 ماهه دوم سال 93 پرستاران آغاز شده است که متاسفانه پس از آغاز اين پرداخت‌ها در بيمارستان‌ها تجمع‌ اعتراضي پرستاري را در پي داشته است.

دبير کل خانه پرستار ادامه داد: در روزهاي اخير در بيمارستان کامکار، بيمارستان نکويي و بيمارستان شهيد بهشتي شهر قم، بيمارستان رازي، بيمارستان امام حسين و بيمارستان شهدا تبريز نيز تجمعاتي نسبت به اجراي طرح پرداخت مبتني بر عملکرد صورت گرفته است. همچنين امروز نيز در تبريز، اهواز و بيمارستان الزهرا اصفهان پرستاران تجمع کرده‌اند.

شريفي مقدم تصريح کرد: متاسفانه مديران و روساي بيمارستان‌ها به جاي حمايت و دل‌جويي از پرستاران تجمع کننده با زبان تحقير و توهين و تهديد به اخراج با پرستاران صحبت کرده‌اند به طوري که حتي مدير يکي از همين بيمارستان‌ها به پرستاران خود اعلام کرده است: «نيروهاي خدمات نيز مي‌توانند کار شما پرستاران را انجام دهند.»

وي يادآور شد: متاسفانه مسئولان بيمارستان‌ها هيچ توجهي به خواسته‌ها و مطالبات پرستاران خود ندارند و اين بي‌توجهي‌ها وضعيت را بحراني‌تر خواهد کرد و مسئوليت اين اعتراضاتِ در حال گسترش پرستاران، با وزارت بهداشت است زيرا طرحي را اجرا مي‌کند که مورد اعتراض جامعه پرستاري کشور است و اين طرح بسيار غير شفاف و پيچيده است و حتي فاصله طبقاتي بسياري بين جامعه پزشکي و پرستاري ايجاد کرده است.

دبير کل خانه پرستار گفت: وقتي وزير بهداشت به جاي آرام کردن جو و فضاي اعتراض آميز پرستاران، تجمعات آنان را کف خياباني اعلام مي‌کند، ديگر از مديران و روساي بيمارستاني چه انتظاري داريم که به خواسته‌هاي پرستاران توجه کنند. بنابراين اين اعتراضات جامعه پرستاري نتيجه عملکرد دو ساله وزارت بهداشت است که فشارهاي بسياري را به جامعه پرستاري وارد کرده است که امروز زخم پرستاران سر باز کرده است.

شريفي مقدم گفت: وزارت بهداشت به جاي اينکه راه چاره و راهکاري براي مشکلات و مسائل پرستاران پيدا کند، سياست تهديد و توهين و تحقير پرستاران را در پيش گرفته است در حالي که حضور مسئولان وزارت بهداشت در کنار پرستاران مي‌تواند تا حدي التهابات را آرام کند. نتيجه اين سياست‌هاي وزارت بهداشت، تجمعات هر روزه پرستاران کشور خواهد بود بنابراين ما نگرانيم که اين موضوع به بحران اجتماعي تبديل شود.
 

ramtin20

New member
بچه‌ها تربیت مدرس بیمارستان، درمانگاهی داره برا آموزش پرستاری؟؟
 

مسعود21

New member
سلام بچه ها.
چرا این انجمن قفل شده بود.
چیکار کردین.
من رتبه هام بیشترشون 30-20شد
 
بالا