مطالعه گروهی ارشد بیوتکنولوژی - 94

وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

TrueLove90

New member
خدمت مدیران عزیز و بچه های گل بیوتکنولوژی =))
ارادتمنــد :rose:

eeeeeeehsan7.gif


http://www.uplooder.net/img/image/70/5be34be57569cf552d8e000acade135a/Untitled-1cc.png

...
خیـــــــــلی عـااااالـی بود :4d564ad6:
مرسی یه عاااااااااالمممه :smilies-azardl (113

...
 

.Nazanin

New member
دوستان گل خبرى از درس خوندناتون نيستاااا ...فصل 17 امروز تموم شد با مرور اسپيروکتها ....و مرور لغات زبان
 

رسپینا

New member
دوستان گل خبرى از درس خوندناتون نيستاااا ...فصل 17 امروز تموم شد با مرور اسپيروکتها ....و مرور لغات زبان


من یه چند روز واقعا خسته بودم و اصلا نمیتونستم برم سمت درس !!! حالا هم تازه میخوام یه جمع بندی کنم قبل عید ولی نمیدونم میشه با این وضع خستگیم یا نه ,,,
شما هم مصمم هستید که درسها رو جمع کنید ؟
یه سوال دیگه فصل فلور طبیعی میکروب مهمه ؟
یعنی بخونمش ؟:wacsmiley:
براتون آرزوی موفقیت میکنم دوستان :auizz3ffy9vla57584x
 

The Guy

Well-known member
ماشاالله! ماشاالله!:applause:
چه پسر درس خونی هستی شما دوست عزیز!
هر موقع اینجا رو می بینم 10-12 ساعت درس خوندن رو شاخشه!
آقا از الآن بگم شما تهران قبولی!:riz304:

:)
مرسی داداش گلم. :rose: خیلی روحیه دادی تو این روزای بی روح دم عید... 3 >
البته دوستان اینجا اکثرا همینطورن. واقعا زحمت میکشن...
ایشالا اونایی ک زحمت میکشن و انگیزه واقعی دارن حتما قبول میشن...
 

gisoo23

New member
سلام دوستان...کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی و مهندسی ژنتیک...تالیف مجیدمهدوی خیلی کتاب خوبیه....برای اونایی که تازه شروع کردن پیشنهاد میکنم...:smilies-azardl (181
سلام
يعني اگر فقط همين کتاب رو بخونيم کافيه؟
من دارمش. اما هنوز شروع نکردم. اگر همين يکي کافيه، من استارتشو بزنم.؟!
 

love virology

New member
کتاب دکتر مهدوی دیگه جوابگو نیست / لودیش یا خلاصه لودیش / اگر برای سال بعد میخاهید شروع کنید اگر پایه ندارید برای شروع خوبه 3 4 ماهه بخونیدش یعد لودییش/ اگرم مشکلی ندارید همون لودیش
 

gisoo23

New member
خب براي کنکور سال بعد، اين کتاب(يعني کتاب مهدوي) + خلاصه لوديش کافيه؟!
من چون شاغل هستم و تايمم نسبتا پره، بايد از الان واسه سال بعد استارت بزنم.
ميخوام ببينم اگر اين دو کتاب کافيه، از الان شروع کنم کتاب مهدوي رو بخونم
 

love virology

New member
ادم منبعی بخووونه که ازش سوال بیاد منم میگم برو البرتس و ويور بخوون خیلی روان گفته ااا/ وقتی ضریب 4 هم شده غیر لودیش چیزی بخونید ضرر کردید/ شاد باشید
 

gisoo23

New member
من چون بيسم يه رشته ديگه اس، ميخوام يه کتابي رو براي استارت کار بخونم که کپ نکنم!!!!
بنظرتون چي بخونم؟ الان هرکي داره اسم يه کتابو ميگه! اينجوري که بيشتر کوپ ميکنم![emoji20]
 

The Guy

Well-known member
اونقدرام پیچیدگی نداره که کوپ کنید. ولی چون واسه وزارت بهداشت میخواید بخونید و وزارت بهداشت فقط رو لودیش تمرکز کرده همونو بخونید.
خیلی هم روون توضیح داده. ولی خب یه کم طول میکشه تا بفهمید دقیقا چطوری باید بخونیدش. واقعا مهمه ک خیلی وارد عمق نشید. جزییاتشم بخونید بفهمید چی میگه ولی حفظ نکنید.
البته دوستان میگن ممکنه خسته بشید وسطاش ، این دیگه بستگی به خودتون داره
من که هنوز خسته نشدم. عاشقش شدم...
 

A2biotech

New member
من چون بيسم يه رشته ديگه اس، ميخوام يه کتابي رو براي استارت کار بخونم که کپ نکنم!!!!
بنظرتون چي بخونم؟ الان هرکي داره اسم يه کتابو ميگه! اينجوري که بيشتر کوپ ميکنم![emoji20]
گیسو جان...منبعی که وزارت بهداشت اعلام کرده برا سلولی ملکولی لودیش هستش...پس غیر منطقیه که شما بری یه منبع دیگه رو بخونی...شما با خوندن لودیش میتونی ٨٠ تا ٩٠ درصد سوالا رو از متن لودیش پیدا کنی...
در ضمن سبک توضیح دادن لودیش خوبه...نگران نباش با خوندنش کپ نمیکنی :) !!!
 

Biotechscience

New member
من چون بيسم يه رشته ديگه اس، ميخوام يه کتابي رو براي استارت کار بخونم که کپ نکنم!!!!
بنظرتون چي بخونم؟ الان هرکي داره اسم يه کتابو ميگه! اينجوري که بيشتر کوپ ميکنم![emoji20]

شما که قرار شد بری روانشناسی . ببین بیوتک رشته سختیه . بیخود سراب درست نکن . الان خیلی از ازمایشگاهی ها بیکارن . من لعنت می کنم کسایی تو این مملکت رو که به دروغ این رشته و ی رشته دیگه رو انقد گندش کردن . بله شاید ی جاهای لودیش خوشمزه باشه ولی زندگی با این افکار بچه گانه پیش نمیره بییایید چشم به واقعیت ها باز کنید. فقط امیدوارم اون شخص این متن رو پاک نکنه
 

gisoo23

New member
گیسو جان...منبعی که وزارت بهداشت اعلام کرده برا سلولی ملکولی لودیش هستش...پس غیر منطقیه که شما بری یه منبع دیگه رو بخونی...شما با خوندن لودیش میتونی ٨٠ تا ٩٠ درصد سوالا رو از متن لودیش پیدا کنی...
در ضمن سبک توضیح دادن لودیش خوبه...نگران نباش با خوندنش کپ نمیکنی :) !!!
اميدوارم....
خيلي ممنون از راهنمايي هاتون دوستاي مهربون.[emoji4]
انشالله بهترين رتبه هاي کنکور سهمتون بشه.
 

The Guy

Well-known member
خیلی مونده شما حد و اندازه رشته ای به نام بیوتکنولوژی رو بدونید. البته پر واضحه که خودتونو زدید به اون راه!
لعنت رو بر کسایی بکنید که جلوی رشد این صنعت رو به دلایل مختلف گرفتند.
 

Biotechscience

New member

کسایی که فک می کنند حرفای من الکیه به متن این خبر توجه کنند
[/sizآن چهار درصد کجا و این شش دهم درصد کجا؟!
دست‌ پرتأثیر پژوهش زیر منگنه نیم‌درصد/زیرساخت آزمایشگاهی‌دانشگاه‌ها به مرز فاجعه‌آمیز رسید
» سرویس: علمي و فناوري - پژوهشي

کل بودجه پژوهش کشور در سال 93، دو هزار و 300 میلیارد تومان بوده ؛ یعنی معادل ارزی 700 میلیون دلار!

سهم ناچیز پژوهش از بودجه کشور درحالیست که بودجه تحقیقات، مرز بین کشور‌های توسعه یافته، درحال توسعه و جهان سوم را تعیین می‌کند و به گفته صاحبنظران، اگر بودجه پژوهش در کشوری کمتر از دو درصد باشد، آن کشور جزء کشور‌های جهان سوم محسوب می‌شود .

آمارها نشان ‌می‌دهد سهم کشورهای توسعه یافته از تحقیقات بسیار بالاتر از کشورهای در حال توسعه است؛ به گونه‌ای که هزینه تحقیقات در کشورهای توسعه یافته، بیش از ده برابر کشورهای در حال توسعه است.

ارزشگذاری سهم بودجه‌ای تحقیقات در کشورهای توسعه یافته درحالیست که دکتر احمدی، معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، از کاهش 10 درصدی بودجه پژوهشی این وزارتخانه و رشد منفی آن در لایحه بودجه 94 خبر داده است.

وقتی فقط پنج درصد بودجه دانشگاه‌های ما صرف پژوهش می‌شود

به گفته وی، از میانگین کل بودجه دانشگاه‌ها تنها پنج درصد صرف پژوهش می‌شود که آن پنج درصد هم از سوی برخی روسای دانشگاه‌ها صرف امور دیگر شده و در واقع سهم پژوهش برخی دانشگاه‌ها صفر درصد است؛ در حالیکه حداقل سهم پژوهش از بودجه دانشگاه‌ها باید 15 درصد باشد!

بودجه پژوهش در نیم درصد گیر کرده است



بودجه پژوهش به اندازه آموزش پژوهش به دانشجویان هم نیست

آخوندزاده، با اشاره به حجم زیاد دانشجو در چند سال اخیر در ایران خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 55 هزار دانشجوی دکتری در کشور وجود دارد که حال اگر این مبلغ بودجه تنها برای تأمین هزینه پایان‌نامه‌های این حجم دانشجو اختصاص پیدا کند مسلماً مبلغ بسیار ناچیزی به هر کدام می رسد. پس در حقیقت بودجه بخش پژوهش به اندازه آموزش پژوهش نیست چه برسد به پژوهش در مرز‌های دانش و تولید علم.

توزیع بودجه ناعادلانه است

وی با اذعان به این نکته که از بودجه دو هزار و 300 میلیارد تومانی پژوهش در سال 93 سهم ناچیزی در اختیار وزارت بهداشت است گفت: یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است که بودجه پژوهش کم است ولی مشکل اصلی دیگر تقسیم نا عادلانه این مبلغ در سازمان‌های مختلف است.


بودجه دو و نیم میلیارد دلاری عربستان فقط برای یک دانشگاه

وی در ادامه با مقایسه بودجه پژوهش تنها یک دانشگاه کشور عربستان با کل بودجه پژوهش کشور ما به ایسنا گفت: بودجه یک دانشگاه عربستان در سال 2013، دو و نیم میلیارد دلار بوده ولی در نظر بگیرید با جمعیت 75 میلیون نفری کشور ما، کل بودجه پژوهش ما فقط 700 میلیون دلار است.

وی در ادامه افزود: در شرایطی که عملاً پولی در پژوهش نیست اگر در کشور ما تحقیقی صورت می‌گیرد نه به خاطر اعتبارات پژوهشی است و نه به خاطر مدیریت خوب بلکه تنها به دلیل نیروی توانمند انسانی است که در کشور ما وجود دارد. برای مثال، دانشجویی که با رتبه‌ی زیر 70 وارد دانشگاه علوم پزشکی تهران می‌شود آنقدر باهوش هست که حتی با کمبود اعتبارات می تواند پژوهش انجام دهد. در حقیقت در کشور ما نیروی انسانی است که مشکلات دیگر را جبران می‌کند.

90 درصد بودجه تحقیقات باید در اختیار هسته‌های اصلی باشد

قائم‌مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با ذکر این نکته که هسته اصلی پژوهش در کشور ما دو وزارتخانه بهداشت و علوم هستند گفت: عاقلانه این است که 90 درصد بودجه پژوهش کشور در این دو وزارتخانه باشد و 10 در صد در جاهای دیگر؛ ولی عملاً عمده پول پژوهش، خارج از این دو وزارتخانه است.

آخوندزاده گفت: با اینکه 40 درصد تولید علم در وزارت بهداشت صورت می‌گیرد، ولی فقط 12 درصد بودجه پژوهش کشور در اختیار این وزارتخانه است.

وی با بیان این که عده‌ای اعتقاد دارند تا به الان پول‌هایی که در پژوهش سرمایه‌گذاری شده

، به هدر رفته است، یکی از دلایل بی‌توجهی به بحث بودجه در پژوهش را تفکر اشتباهی دانست که معتقد است پول در پژوهش فقط هزینه است. در حالی که باید در نظر داشت که اولا دانشگاه وظیفه‌ی آموزش پژوهش را دارد و ثانیا با ارتقای سطح تحقیقات دانشگاهی در داخل کشور و سطح جهانی می‌توان برای مثال از هر هزار تحقیق انجام شده ده مورد اختراع، ابداع و کشف را انتظار داشت ؛ متأسفانه در کشور ما به دلیل کمبود اعتبارات انتظار می‌رود بدون تحقیقات وسیع کشف و اختراع حاصل شود.

قائم‌مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با ذکر یک مثال از سرمایه‌گذاری در پژوهش در یک مؤسسه‌ی تحقیقاتی در خارج از کشور گفت: در سال گذشته برای اولین بار ، با سرمایه‌گذاری چند میلیارد دلاری سال گذشته یک شرکت دارویی، درمان موثری برای هپاتیت c تولید کرد که سود بسیار زیادی برای آن مؤسسه به دنبال داشت.

آیا مجلس دولت‌هایی را که به وعده عمل نکردند مورد سوال قرار داد؟

آخوندزاده تصریح کرد: در ده سال گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی دائما در سخنرانی‌های خود بر اهمیت علم و فناوری و تحقیق و پژوهش تأکید ویژه‌ای داشته‌اند اما متاسفانه شاهدیم که نه دولت و نه مجلس به وظیفه‌ خود درباره افزایش سهم پژوهش از بودجه ناخالص داخلی بر اساس هدف برنامه پنجم توسعه عمل نکرده‌اند. نکته قابل ذکر دیگر این است که در برنامه پنجم توسعه که طبق آن بودجه پژوهش کشور در پایان باید به سه درصد می‌رسید، مجلس موظف شد که در صورت اختصاص ندادن بودجه به این بخش توسط دولت، دولت وقت را مورد سوال قرار دهد؛ ولی با وجود فاصله زیادی که بودجه پژوهشی با این رقم دارد، هیچ کدام از دولت‌ها مورد سوال قرار نگرفتند.

جلوگیری از مهاجرت 10 تا 20 درصد پزشکی با افزایش سهم بودجه پژوهش

وی در ادامه به مهاجرت پزشکی اشاره کرد و گفت: یک دانشجوی پزشکی برای تبدیل شدن به یک پزشک حدود 300 میلیون تومان برای دولت هزینه دارد ولی دیده می‌شود که بسیاری از این دانشجویان بعد از پایان دوره تحصیل خود برای انجام تحقیقات به کشور‌های دیگر مهاجرت می‌کنند حال اگر تحقیقات جذاب در کشور ما وجود داشته باشد، با افزایش اندکی در بودجه پژوهشی کشور می توان از مهاجرت آنها جلوگیری کرد؛ هر چند مشکل اصلی مهاجرت تنها مسأله کمبود اعتبارات نیست بلکه مسائل اقتصادی،‌اجتماعی دیگر نیز دخیل هستند ولی با رفع این مشکل می توان از مهاجرت 10تا 20درصد از آنها جلوگیری کرد.


دانشگاه جای تحقیق و پژوهش است نه سیاست‌زدگی

وی در بخش دیگر گفت‌وگوی خود با ایسنا به تاثیر پژوهش و تحقیق در ایجاد فضای با نشاط در دانشگاه‌ها که مورد تاکید مقام معظم رهبری است اشاره کرد و گفت: آنچه که در دانشگاه محیط شاداب ایجاد می‌کند، پژوهش است نه سیاست. پژوهش یعنی کار گروهی و به همین دلیل است که باعث شادابی می‌شود.



زیرساخت‌های آزمایشگاهی دانشگاه‌ها به مرز فاجعه‌آمیز رسیده است

وی، یکی دیگر از خطراتی که کمبود اعتبارات پژوهش در پی داشته است را از بین رفتن زیرساخت‌های آزمایشگاهی در دانشگاه‌ها دانست که به مرز فاجعه‌آمیز رسیده است و گفت: اولا وسایل آزمایشگاهی موجود در دانشگاه‌ها بسیار قدیمی و فرسوده هستند و ما اعتبار کافی برای خرید وسایل جدید را نداشته‌ایم؛ مشکل اساسی دیگر این است که هر وسیله آزمایشگاهی عمر مفیدی برای استفاده دارد و بعد از مدتی از نظر علمی برای انجام آزمایشات علمی نمی‌توان به آن اتکا کرد. برای مثال در مواردی دیده می شود که یک محقق از یک وسیله‌ی قدیمی برای انجام تحقیقش استفاده می‌کند که این باعث می شود در سطح جهانی مورد قبول قرار نگیرد زیرا تجهیزات مورد استفاده به روز نبوده اند.

رانت‌بازی در پژوهش و فضای غیررقابتی و غیرشفاف

آخوندزاده از آنچه که رانت‌بازی موجود در فضای پژوهشی کشور نامید انتقاد کرد و گفت: رانت‌بازی در فضای پژوهشی باعث به وجود آمدن محیطی غیر شفاف و غیررقابتی شده است؛ درحالیکه پول پژوهش در همه جای دنیا شفاف و رقابتی است در کشور ما تنها در دانشگاه ها با وجود اعتبار کم می‌توان شفافیت و رقابت را دید ولی پول‌هایی که خارج از دو وزارتخانه بهداشت و علوم هستند شفاف و رقابتی نیستند.

وی اضافه کرد: مشکل بسیاری از محققان در حال حاضر این است که پول پژوهش در یک فرایند سالم، شفاف و عادلانه و رقابتی به گردش در نمی‌آید.

زنگ خطر افت تولیدات علمی در پی ادامه کاهش بودجه پژوهش

آخوندزاده خطر بزرگ دیگری که کمبود اعتبارات پژوهشی در سال های گذشته به دنبال داشته است را افت تولیدات علمی در سال 2013 نسبت به 2012 دانست و تصریح کرد: کشور ما نه تنها در این سال رشد علمی نداشته بلکه افت نیز داشته است؛ با توجه به اینکه پژوهش و رشد علمی یک فرایند طولانی است وقتی ما در سال 2013 افت داشته‌ایم نشان می‌دهد که این افت نتیجه کم‌کاری و نقصان در چهار سال گذشته بوده است.

وی اضافه کرد: در تعداد مقالات نمایه شده در isi و اسکوپوس در سال 2013 افت داشته‌ایم.

آخوند زاده خاطرنشان کرد: البته در دنیا تعداد مقاله خیلی مهم نیست بلکه مهم کیفیت مقالات است.

وی سهم ایران در بازار محصولات سلامت داخلی را نیز بسیار پایین دانست و گفت: البته ما در بحث دارو بسیار خوب عمل کردیم.

بودجه پیشنهادی یکهزار میلیارد تومانی برای وزارت بهداشت در لایحه بودجه 94

قائم‌مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، بودجه تحقیقاتی پیشنهادی این وزارتخانه به دولت را یکهزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: طبق برنامه‌ریزی وزارت بهداشت و در صورت اعطای این بودجه به وزارتخانه در نظر داریم که با هزینه 500 میلیارد تومانی ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی کشور (نیماد) را دوباره احیا کنیم.

آخوندزاده وظیفه اصلی این را ایجاد فضایی شفاف و رقابتی بین محققان و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برای اعطای تسهیلات جهت انجام تحقیقات کاربردی اعلام کرد و گفت: در بیشتر کشورهای جهان سازمانهایی با این هدف وجود دارند که بر اساس اولویت‌های مورد نظر ایده‌هایی که از نظر علمی و بودجه در رقابت برنده شوند را حمایت مالی می‌کنند. چنین ‌ای تا قبل از سال 84 در کشور وجود داشت که در سال 84 منحل شد. انحلال این ضربه بسیار بزرگی به پژوهش پزشکی کشور وارد کرد ولی هم‌اکنون ما در تلاش هستیم که این را مجددا احیا کنیم.

اختصاص 500 میلیارد تومان به راه‌اندازی آزمایشگاه دانشگاه‌های علوم پزشکی در صورت تصویب بودجه

وی با اشاره به برنامه وزارت بهداشت در سال آینده نیز گفت: 500 میلیارد تومان دیگر را برای تکمیل و راه‌اندازی آزمایشگاه‌های جامع در دانشگاه‌های علوم پزشکی، تکمیل 10 آزمایشگاه در دانشگاه های تیپ یک، راه‌اندازی 10 آزمایشگاه جدید در دانشگاه های تیپ دو، خرید منابع الکترونیکی، دسترسی راحت‌تر محققان به منابع علمی، هزینه‌های پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دکتری، راه‌اندازی دوره های پسادکتری و همچنین ارزیابی مراکز تحقیقاتی و دانشگاه های علوم پزشکی در نظر گرفته شده است که متاسفانه در لایحه بودجه دیده نشده است
 

The Guy

Well-known member
بچه ها وضعیت سلولی شما چطوره؟؟
لودیش من که دیگه نفسای آخرشه...
امیدوارم که تا شب عید تمومش کنم....
بعدشم دیگه فقط تست و دوره...
بیوشیمی هم از دیروز شروع کردم. دوباره. با یه سبک جدید. چون واقعا راضی نبودم.
زبانم خوبه. چشم امیدمه... لزگی مهارت 4م
میکروبم که حالا فعلا کاریش ندارم.
 

shabnam_m

New member
من چون بيسم يه رشته ديگه اس، ميخوام يه کتابي رو براي استارت کار بخونم که کپ نکنم!!!!
بنظرتون چي بخونم؟ الان هرکي داره اسم يه کتابو ميگه! اينجوري که بيشتر کوپ ميکنم![emoji20]
اگه مهدوي رو داري بخون از نخوندن كه بهتره ،وقتي دستت اومد مطلب لوديشو شروع كن هم نوعي مرور ميشه هم يادگرفته هات تكميل ميشن.شايد اين روش خوب نباشه نظر من بود
 
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
بالا