مطالب مفید علمی(پزشکی - پیراپزشکی)

pariiisa

New member
امکان انتقال توی شهر ها هم هست؟ من خیلی ازینکه از مریضا بیماری واگیر دار بگیرم میترسم.
 

jo-boy

New member
اگه توی شهر اون حیوان مبتلا یا ناقل اون باشه امکان ابتلا هست.در کل بسته به حیوان مخزن و ناقل اون داره
 

jo-boy

New member
این مطلبی که براتون مینویسم را لطفا با دقت تا انتها بخونید

حدودا اوایل مرداد سال نود ،خانمی که دکترای معماری داشت و در چندین دانشگاه تدریس میکرد، پیانو را به زیبایی مینواخت و از همه مهمتر دو تا بچه داشت متاسفانه مرد

این خانم دکتر بعد از خوردن شاتوت دچار افت شدید فشار خون میشه بطوری که به بیمارستان منتقلش میکنند وقتی رسیده بوده بیمارستان به قدری کبود شده بوده که پزشکها فکر میکنن در اثر ضرب و شتم به این حال افتاده و بعد از چند ساعت به اغما میره و کمتر از یک هفته بعدش برای همیشه از پیش ما میره

اولش همه به سمی بودن شاتوتها مشکوک میشند، علی رغم اینکه هیچ آدم عاقلی درخت توت و شاتوت و امثالهم را سمپاشی نمیکنه، ولی نتایج کالبد شکافی هیچ چیزی را نشان نمیده و بدون اینکه جواب مشخصی به خانواده او داده بشه مرگ مشکوک گزارش میشه

حالا بعد از سه هفته با پیگیریهایی که خانواده اش کرده اند و مکاتباتی که با دوستان پزشکشون که خارج از کشور هستند انجام دادند متوجه شدند که تابستان گذشته سی مورد مشابه در امریکا گزارش شده که دقیقا با همین مشخصات مردند و آلمان اولین کشوری بوده که متوجه این بیماری جدید و ناشناخته شده و ظاهرا اسمش مسمومیت نیکولای است و هنوز هیچ پادزهری براش پیدا نشده

از همه بدتر اینکه ظاهرا این بلا بر سر دو کوک سه ساله و شش ساله یک خانواده دیگه هم توی همین ایران خودمون اومده که به فاصله چهل روز از همدیگه فوت شدند و هنوز هیچ کس توی هیچ خبر گزاری این موضوع را منتشر نکرده

مشخص نیست که چه چیزی باعث مسمومیت این افراد با شاتوت میشه ولی یکی از پزشکها گفته قدرت مسمومیت در حد مسمومیت با مرگ موش است

شاید این هم یکی از اون مواردی باشه که این روزها به محصولات وارداتی چینی مربوط میشه، شاید بذر این گیاهها آلوده بوده یا، نمیدونم والا

به هر حال از همه شما خواهش میکنم با انتشار این خبر به بقیه اطلاع رسانی کنید و تا گزارشهای بعدی از خوردن شاتوت و فراورده های آن مثل آب شاتوت و مربا و ....، خودداری فرمایید.
 

jo-boy

New member
لینارت نیلسون (Lennart Nilsson)
دوازده سال از عمر خود را صرف تهیه تصاویری از رشد نوزاد درون رحم کرد. این تصاویر باورنکردنی با استفاده از دوربین های معمولی مجهز به لنز ماکرو و همچنین میکروسکوپ الکترونی گرفته شده است. در این تصاویر مراحل رشد نوزاد از ابتدای لقاح تا کامل شدن جنین و تبدیل به یک نوزاد را می بینیم.

86e8d03fe992.jpg


اسپرم در لوله فالوپ (لوله شیپور رحمی)

0537a945c7aa.jpg



تخمک

6ade5aa93b82.jpg


یه قرار ملاقات... اما نه معمولی!

586a4f55fb43.jpg


دو اسپرم در تماس با تخمک
 

jo-boy

New member
c7417b8df0da.jpg


روز پنجم-ششم

8ee2794cc877.jpg


روز هشتم. جنین به دیوار رحم چسبده است.

7b65afe58c49.jpg


مغز جنین شکل می گیرد.

6405399c51ad.jpg


هفته پنجم: تقریبا ۹ میلی متر. به وضوح صورت جنین با سوراخ چشم و بینی و دهان مشخص است.
 
آخرین ویرایش:

jo-boy

New member
6368270ffd51.jpg


40 روز بعد.

3f124c77df24.jpg


هفته هشتم. جنین به سرعت در کیسه رحمی رشد می کند.

5a0810a93a87.jpg


هفته دهم. پلک ها نیمه باز هستند. در روزهای آتی کاملا بسته خواهند شد.

34185c4ca5d5.jpg


شبکه ای از رگ های خونی را مشاهده می کنید. در واقع بدن در حال ساخت استخوان است و این رگ ها تغذیه کننده استخوان بدن خواهند بود.
 

jo-boy

New member
69b61d6a909d.jpg


هفته هجدهم. ابعاد تقریبا ۱۴ سانتی متر. اکنون می تواند صدا های بیرون را درک کند.

828725179d62.jpg


هفته بیستم. تقریبا ۲۰ سانتی متر. موهای پشمالویی بر روی سر و صورت نوزاد ایجاد می شود. این موها را با نام لانوگو (lanugo) می شناسند.
 

aohm

New member
خيلي عالي بود از انيميشني كه ازش ساختن هم گوياتره
اينم از اون مطالبه كه نتونستم به llike بسنده كنم!
 

waria

New member
تحولي بزرگ در «توليد و انتقال دارو» با كشف محقق جوان ايراني

3
آنچه كه محقق ايراني دانشگاه مرکزی فلوریدا به عنوان يك تجربه شكست خورده تصور كرده بود، منجر به يك كشف پر بركت شده كه دانشمندان آن را يك تغييردهنده بالقوه براي توليد انبوه نانوذرات خوانده اند.



به گزارش سرويس علمي خبرگزاري دانشجويان (ايسنا)، پيش بيني مي شود يافته هاي سروش شباهنگ، فارغ التحصيل دانشكده نور و فتونيك دانشگاه مركزي فلوريدا در نهايت شيوه توليد و انتقال مواد دارويي را دگرگون كند.


اين كشف بر مبناي استفاده از حرارات براي تجزيه الياف بلند و نازك به دانه هاي ريز بوده كه قادر به نگهداري از چندين نوع ماده در يك مكان هستند. اين يافته كه در مجله نيچر منتشر شده، راه را به دنيايي از كاربردها باز كرده است.


كريگ آرنولد، دانشيار مهندسي مكانيك و هوافضا در دانشگاه پريستون و كارشناس تعاملات ليزري ماده كه در اين پژوهش حضور نداشته، اين دستاورد را منحصر به فرد خواند.


به گفته آرنولد، با يك شيوه جديد غير شيميايي توليد ذرات مشابه با هر اندازه در مقادير زياد، كاربردهاي احتمالي اين دستاورد غيرقابل تصور هستند.


اولين چشم انداز اين دستاورد، ساخت ذراتي با قابليت انتقال دارو بوده كه براي مثال مي تواند عوامل مختلف را براي مبارزه با تومور تركيب كند يا ذراتي كه به تركيب يك جزء داراي زمان انتشار با مواد دارويي كه تنها در زمان رسيدن به سلولهاي هدف آلوده فعال مي شوند، مي پردازند.


ايمان ابورضي، دانشيار دانشكده نور و فوتونيك دانشگاه مركزي فلوريدا و مربی و مشاور شباهنگ اظهار كرد: با اين رويكرد مي توانيد يك ساختار بسيار پيچيده را بدون نياز به تلاش بيشتر از زمان ساخت ساختارهاي ساده به وجود بياوريد.


شيوه شباهنگ بر حرارت براي تجزيه الياف گداخته به قطرات گرد تكيه دارد. براي درك بهتر آن تصور كنيد كه آب از يك شير آب چكه مي كند.

الياف شيشه شايد يكي از شناخته شده ترين رشته هاي استوانه اي هستند كه اطلاعات ديجيتالي را در مسافتهاي طولاني منتقل مي كنند. دانشمندان از مدتها قبل در حال جستجو براي راههايي در جهت ارتقاي خلوص الياف شيشه براي جايجايي سريعتر و بدون اختلال امواج نوري هستند.


شباهنگ به همراه جوشوا كاوفمن بر روي چنين پروژه اي كار كرده و الياف شيشه را در يك دستگاه خانگي كاهش دهنده حرارت داده و كشيدند.



شباهنگ متوجه شد كه به جاي نتيجه دلخواه نازكتر شدن مركز كابل، اين ماده در حقيقت به چندين كره مينياتوري تقسيم شد.



شباهنگ اظهار كرد: اين نتيجه براي ما نوعي شكست محسوب مي شد؛ اما هنگامي كه ابورضي از اين نتايج آگاه شد، دريافت كه اين شكست در حقيقت يك دستاورد بزرگ است.


ابورضي و ديگر دانشمندان مي دانستند كه طبق نظريات، الياف نوري مذاب بايد با فرآيندي موسوم به بی ثباتی ریلی همراه شوند كه دلايل تجزيه يك یک جریان سیال در حال سقوط را به قطرات توضيح مي دهد.


تجربه شباهنگ نشان داده كه حرارات دادن و سپس سرد كردن چندين رشته الياف مي تواند اين نظريه را به واقعيت تبديل كند. ذرات يك شكل شبيه به قطره بوجود آمدند. همچنين شباهنگ نشان داد كه هنگامي كه يك كره شكل گرفت، مي توان مواد اضافي را به آن افزوده و مانند قطعات لوگو در محل نگهداشت كه منجر به ذراتي با ساختارهاي داخلي پيچيده خواهد شد.


اهميت خاص اين پژوهش در ساخت ذرات شبيه به توپ ساحلي بوده كه از دو ماده متفاوت آميخته با هم در يك شيوه متغير شبيه به خطوط روي توپ ساحلي تشكيل شده است.
 

waria

New member


[h=1]اختصاص فصلی از يك کتاب بین*المللی پزشكي به روش ابداعی محقق ایرانی
[/h]
2028.jpg


به تازگي كتابی در معرفي كاربردهاي ليزر دي اكسيدكربن با عنوان «CO2 Laser - Optimisation and Application» توسط ناشر بين*المللي INTECH در سال 2012 انتشار يافته است كه فصلي از آن به طور اختصاصي به معرفي و كاربردهاي روش نوين رفع فوری درد ضايعات جلدي مخاطي که توسط عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران ابداع شده، اختصاص یافته است.


به گزارش سرويس پژوهشي ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، روش «Non-Thermal, Non-Ablative CO2 Laser Therapy» كه به اختصار NACLT ناميده مي شود، يكي از روش*هاي نوين در جهت رفع فوري درد ضايعات جلدي مخاطي است كه به همت دكتر نسرين زند، پژوهشگر مركز تحقيقات ليزر پزشكي جهاد دانشگاهي علوم پزشكي تهران برای نخستین بار در دنیا ابداع و معرفي شده است.

در اين فصل علاوه بر معرفي روش، يافته*هاي مطالعات مختلف آن نیز كه به طور عمده در مركز تحقيقات ليزر در پزشكي جهاد دانشگاهي اجرا و انتشار يافته، ارائه شده است.

علاقه*مندان می*توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص به نشانی اينترنتي CO2 Laser - Optimisation and Application | InTechOpen مراجعه کنند.

انتهاي پیام
 

waria

New member


[h=1]حشره كش ها، عامل ضريب هوشي پايين تر پسران! [/h]
6


تحقيقات صورت گرفته در آمريكا نشان مي دهد، پسران به دليل قرار گرفتن بيش از حد در معرض آفت كش «كلورپيريفوس» در مقايسه با دختران از مشكلات بيشتري در خصوص حافظه كاري برخوردار هستند.


به گزارش سرويس پژوهشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، تيم تحقيقاتي مركز سلامت محيط زيست كودكان در دانشگاه كلمبيا به سرپرستي «مگان هورتون» در اقدامات پيش از زايمان 335 نمونه خون بند ناف را از لحاظ آلودگي به آفت كش «كلورپيريفوس» مورد بررسي قرار دادند.

زمانيكه كودكان به سن سه سالگي رسيدند، محققان محيط خانه را از دو جنبه وجود مواد تحريك كننده در منزل در كنار تشويق مادر براي يادگيري فرزنددان و توانايي براي كنترل واكنش منفي را مورد بررسي قرار دادند. سپس ضريب هوشي (IQ) فرزندان در سن هفت سالگي مورد آزمايش قرار گرفت.

نتايج اين مطالعه كه در مجله Neurotoxicology منتشر شده نشان مي دهد، ميزان اثرات نامطلوب شناختي در اثر قرار گرفتن در معرض آفت كش «كلورپيريفوس» در پسران بسيار بيشتر از دختران است كه باعث كاهش سطح نمرات حافظه كاري به عنوان يكي از عوامل تعيين ضريب هوشي مي شود.

همچنين همكاري والدين در پرورش كودك به طور متوسط باعث ارتقاء سه امتيازي سطح حافظه كاري پسران در مقايسه با دختران مي شود.

«هورتون» تأكيد مي كند: به نظر مي رسيد حساسيت بيشتر پسران به «كلورپيريفوس» به تأثير اين مواد بر غدد درون ريز و سركوب هورمون*هاي جنسي مرتبط باشد.
 

jo-boy

New member
فاجعه بارترین اپیدمی های تاریخ (بیماری های همه گیر)

آبله (۴۳۰ قبل از میلاد - ۱۹۷۹)

06fec5af7f5b.jpg


این بیماری در ۱۰۰ سال گذشته حدود ۳۰۰ میلیون نفر را به کام مرگ کشانده است. آماری وحشتناک که شاید قویترین سربازان و بزرگترین جنگها نیز چنین آمار مرگ و میر را نتوانند رقم زنند. فقط در قرن ۱۸ میلادی، حدود ۶۰ میلیون نفر در اروپا و فقط در سال ۱۹۶۷ حدود دو میلیون نفر در سرتاسر جهان جان خود را از دست دادند.
نهایتا در سال ۱۷۹۶ دکتر ادوارد جنر متوجه شد که از تزریق مایع حاوی آبلۀ گاوی به بدن یک پسربچه، وی نسبت به این بیماری ایمن شده است. به همین دلیل آوای ادوارد جنر به عنوان اولین شخصی که واکسن را اختراع نمود شناخته می‏شود. همچنین نام واکسن از کلمۀ واکا (vacca) به معنی گاو در لاتین گرفته شده است زیرا اولین بار از سرم خون گاو مبتلا به ابلۀ گاوی استخراج شده است.


وبا (۱۸۱۷ - امروز)

b16a44bb6575.jpg


هنگامیکه یک نفر از آب یا غذایی که حاوی میکروب ویبریو کلرا (وبا) باشد استفاده کند، در صورتیکه هیچگونه درمان اولیه‏ای صورت نگیرد، ممکن است جان خود را در عرض ۴ ساعت از دست دهد که به مقاومت بدن شخص بستگی دارد.این میکروب با نفوذ به روده کوچک باعث دفع آب بسیار زیاد از آن می‏شود و کمبود شدید آب (دی هیدراسیون) و در نتیجه کم شدن مواد معدنی بدن و افت شدید فشار و در نتیجه مرگ را باعث می‏شود.
اولین همه‏گیری این بیماری در سال ۱۸۱۷ در کلکته هند، پس از یک فستیوال بزرگ سه ماهه که هزاران هزار نفر از سرتاسر جهان در آن شرکت کرده بوده‏اند، بوده است. در آن زمان افرادی که ناقل این میکروب بودند، در رود گنگ مشغول شنا شده و نتیجتا این بیماری در طول سه ماه به راحتی در سرتاسر هند گسترش یافت و به همین ترتیب یک همه گیری وبا شروع شد. مسافرین و بازرگانان این بیماری را به راحتی از این بندر به آن بندر و از این شهر به آن شهر انتقال دادند و نتیجه این شد که فقط در هند حدود ۴۰ میلیون نفر جان خود را از دست دادند. در سایر کشورها نیز امار وحشتناکی رقم خورده است که در همه‏گیری های بعدی امار نسبی پایینتر از اول بوده است.


آنفلوآنزا (۱۹۱۸ - ۱۹۱۹)

e01383fd96a1.jpg


رتبۀ اول همه‏گیری بیماری‏ها از نظر خسارات تعلق دارد به همه‏گیری آنفلوآنزای اسپانیایی در سالهای ۱۹۱۸ و ۱۹۱۹/ دقیقا زمانی که جنگ جهانی اول در حال اتمام بود، بسیاری از مردم در جای جای دنیا به این بیماری دچار شدند که متاسفانه در ابتدا همه خیال کردند که این همان سرماخوردگی معمولی است که همیشه با آن دست و پنجه نرم می‏کنند. در کمتر از دوسال، این بیماری جان ۲۰ تا ۱۰۰ میلیون انسان را در سرتاسر جهان گرفت و حدود ۲/۵ تا ۵ درصد از جمعیت جهان را به زیر خاک فرو برد.
 

jo-boy

New member
مرگ سیاه یا طاعون سیاه (۱۳۴۰ تا ۱۹۷۱)

37d015e5d803.jpg


در سالهای مابین ۱۳۴۰ تا ۱۳۵۱میلادی، قریب به ۷۵ میلیون نفر در سرتاسر جهان جان خود را بوسیلۀ این بیماری باکتریایی از دست دادند. در مورد خاستگاه این بیماری روایات متعددی نقل شده است اما بیشترین احتمال بر این است که این بیماری بوسیله یک نوع موش کوهی به کک هایی که در پوست انها لانه داشته‏اند منتقل شده و سپس از طریق کک‏ها به بدن سایر جانداران بویژه موشها وارد می‏شده است. آنگاه این موشها و کک‏ها که مابین بارهای تجار و بازرگانان زندگی می‏کرده‏اند، بیماری را به جای جای دنیا منتقل نموده‏اند. همچنین تاتارها که برای تکمیل فتوحات خود به اروپا قدم گذارده بودند کمک شایانی به گسترش این بیماری کرده و آنرا به اروپای شرقی منتقل نمودند.

در ابتدای هجوم تاتارها، آنها متوجه مرگ مرموز عده‏ای از سربازان شدند که تصمیم گرفتند جسد انها را بوسیله منجنیق به مرکز شهر مورد نظر (کریما در اوکراین)در اروپا پرتاب کنند و بدین ترتیب بیماری را ارزانی داشتند و سپس بازرگانانی که در آن شهر مشغول کار بودند شهر را ترک کرده و بیماری را در سرتاسر اروپا و آفریقا پخش کردند. از تعداد ۴۰ میلیون نفری که در ان زمان در اروپا زندگی می‏کردند، ۲۵ میلیون نفر هلاک شدند.

مالاریا (۱۶۰۰ تا امروز)

516dfb84b905.jpg


با اینکه حیات حیوانات برای انسانها بسیار مهم است و امروزه تلاش زیادی برای حفظ آن می‏شود، باز هم بسیاری از مرگ و میر انسانها بدست آنها بخصوص شاخۀ حشرات انجام می‏گیرد. یک گزش بسیار کوچک توسط یک حشرۀ کوچک (آنوفل) می‏تواند باعث انتقال پلاسمودیوم به کبد شده و از آنجا خون فرد را آلوده کند.

اگر بیمار مبتلا به مالاریا تحت درمان قرار نگیرد، به دلیل قطع ارتباط خون با دستگاههای بدن، در عرض ۲ هفته جان خود را از دست خواهد داد. در حالیکه شیوع بیماری مالاریا معمولا در آمریکا و بخشهایی از آسیا واقع می‏شود، ۸۵ تا ۹۰ درصد از خسارات جانی متوجه آفریقاست، جایی که این بیماری سالانه جان یک میلیون نفر را می‏گیرد.
 

jo-boy

New member
تصویر گرفته شده با میکروسکوپ SEM از 2 پلاکت فعال و غیر فعال در مجاورت یکدیگر که به اندوتلیال چسبیده اند.



738a8f6fab93.jpg
 

waria

New member


[h=1]پايان هدر رفت خون بيماران در جراحي*ها
دستگاه بازيافت خون در زمان جراحي ساخته شد
[/h]

3



محققان دانشگاه استراثكلايد دست به ساخت يك دستگاه جديد زده*اند كه خون از دست رفته در زمان جراحي را جمع*آوري كرده و پس از متمركز كردن سلول*هاي خوني، آن را به صورت داخل وریدی به فرد باز مي*گرداند.



به گزارش سرويس فناوري خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، از دست دادن خون زياد در دنياي پزشكي يكي از بزرگترين دلايل مرگ در طول يك عمل جراحي قلبي است كه در حال حاضر انتقال خون براي جلوگيري از آن استفاده مي*شود كه با مشكلات خاص خود همراه است.


اين دستگاه جديد كه « HemoSep» نام داشته، در پي كارآزمايي*هاي موفقيت*آميز آن در بيش از 100 عمل جراحي قلب باز، به تازگي براي استفاده در كانادا و اروپا تائيديه گرفته است.



استفاده از اين دستگاه، نياز به انتقال خون را پس از عمل كاهش مي*دهد. در جريان اين فرآيند، خون از محل جراحي يا ديگر دستگاههاي مورد استفاده در عمل مكيده مي*شود. يك كيسه خون در اين دستگاه از يك اسفنج شيميايي و همزن مكانيكي براي متمركز كردن خون ريخته شده استفاده مي*كند.


پس از اين جريان، سلولهاي متمركز شده خون به طور وريدي به بدن بازگشته و به طور چشمگيري مي*تواند ميزان خون مورد نياز از اهداكنندگان و واكنش به خون اهدايي را به حداقل برساند چرا كه بيمار از خون خود استفاده خواهد كرد.


همچنين اين فرآيند در طول عمل جراحي اتفاق افتاده و نيازي به كارشناسان ورزيده براي گرفتن خون از فرد ديگر، پردازش آن از طريق سانتریفیوژ و تزريق آن به بيمار نخواهد بود.


سازندگان HemoSep اميدوارند كه اين دستگاه تا ماه سپتامبر براي كاربرد پزشكي تجاري وارد بازار شود.
 

waria

New member
[h=1]تشخيص عفونت زخمها با بخيه الكترونيكي[/h]
3


محققان دانشگاه ايلينويز در حال طراحي بخيه الكترونيكي هوشمندي هستند كه مي تواند در آينده براي تشخيص عفونت در محل زخم و كمك به بهبود سريع*تر مورد استفاده قرار گيرد.


به گزارش سرويس فناوري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، نمونه اوليه بخيه الكترونيكي هوشمند توسط پروفسور «جان راجرز» طراحي شده كه از حسگرهاي سيليكوني فوق باريك متصل به نوارهاي پليمري يا ابريشمي استفاده مي*كند.

اين حسگرها در زمان تماس با پوست مي توانند نشانه هاي بروز عفونت را شناسايي كنند و حتي قادر هستند با افزايش دما به از بين رفتن عفونت در محل زخم نيز كمك كنند؛ ديويد سيليكون و نانو غشاي پلاتين به عنوان حسگرهاي گرمايي استفاده مي*شوند.

براي ساخت حسگرهاي نازك، محققان با استفاده از مواد شيميايي، قطعه كوچكي از سيليكون را از يك ويفر سيليكون برش دادند و سپس از يك مهر لاستيكي براي انتقال غشاي نانو به نوار پليمري يا ابريشمي استفاده كردند؛ با افزودن الكترودهاي فلزي و سيم*ها در بالاي نوار، دستگاه در لايه*اي از اپوكسي پوشش داده شد.

نتايج اين دستاورد در مجله Small* منتشر شده است.
 

hadis90

New member
very very good....
جدا خيلي همه مطالب جالب و علمي بودن..خيلي استفاده كرديم...
thanks......:thumbsupsmileyanim:
 

waria

New member


بزاق و اشك، جايگزين خون در تست قند


3


به زودي پزشكان قادر خواهند بود در يك روش غير تهاجمي به وسيله اشك چشم، بزاق يا ادرار ميزان قند خون بيمار را اندازه گيري كنند.


به گزارش سرويس علمي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، «آنوراگ كومار» دانشجوي دكتري دانشگاه پوردو آمريكا نوع جديدي از حسگر زيستي طراحي كرده كه قادر است ظرف چند دقيقه با استفاده از نمونه اشك، بزاق يا ادرار ميزان قند خون را محاسبه كند.


با ابداع اين حسگر زيستي هزينه هاي انجام آزمايش به طور چشمگيري كاهش مي يابد، چرا كه بر خلاف روش متداول نيازي به فرآيندهاي مختلف يا دستگاه هاي اندازه گيري قند خون نيست.

اين فناوري قادر است ميزان گلوگز خون را در غلظت كمتر از 0.3 ميكرومولار تشخيص دهد و عملكرد آن بسيار حساس تر از بيوسنسورهاي الكتروشيميايي بر پايه گرافن يا گرافيت، نانوتيوب هاي كربني و نانو ذرات فلزي است.


«كومار» خاطر نشان مي كند: بر خلاف حسگرهاي موجود كه تنها قادر به تشخيص گلوكز در خون هستند، اين حسگر جديد از هر چهار سرم مختلف انساني شامل خون، بزاق، اشك و ادرار استفاده مي كند.

اين محقق كه به دنبال تجاري سازي فناوري ابداعي است، تأكيد مي كند: با تغيير آنزيم ها مي توان با استفاده از مواد نانوساختار براي اندازه گيري سطح غلظت ساير مواد شيميايي مانند مواد شيميايي دخيل در بروز آلزايمر و پاركينسون نيز استفاده كرد.

نتايج دستاورد جديد تيم تحقيقاتي دانشگاه پوردو با همكاري لابراتوار تحقيقات نيروي دريايي در مجله Advanced Functional Materials منتشر شده است.
 
بالا