عکس نوجوانی حضرت محمد از کجا آمده؟

PCR

New member
حرف شما درسته اما چیزی که من میگم اینه که شما هم که دارین از انتقادات دیگران استفاده میکنید
اینکه شما میگید یه جا گفته شش روز و ........ رو که خودتون با خوندن قران نتیجه گیری نکردین بلکه از سولات و چالشهای دیگران استفاده میکنید
پس چه فرقی میکنه که یکی از پیروان مطلب بذاره یا یکی از طرفداران
هیچ فرقی ندارن و در هر 2 حالت از فکر دیگران استفاده کردین
شما بجاای اینکارا خود قران رو بخونید البته بدون جانبداری و خوندن افکار دیگران
شما که دارید با دید دیگران قران رو میخونید هیچوقت به ج نمیرسید
بهتره قران رو مث کتابی که هیچوقت نخوندین و بلدش نیستین بخونید نه اینکه کلی مطلب موافق و مخالف خوندین و به مغزتون دستور دادید که در مقابل جملات موضع بگیره و بهشم اجازه ی فکر کردن نمیدین
لزومی نداره که به قران و دستوراتش ایمان یا باور داشته باشید
شما اگه هدفتون اینه که به خودتون ثابت کنید که قران یه حقیقته و کلام خداست یا نیست پس در مقابلش نباید موضع بگیرید
و اما اگه هدفتون اینه که اوناییو که قرانو قبول دارن بهشون نشون بدین که در اشتباهن که در این مورد من خودم از طرف خودم بهتون ج میدم

من قرانو قبول دارم و میگم که کلام خداست که توسط پیامبری به اسم محمد اومده که واقعا هم عاشقشم
فرض میکنیم من و شما میمیریم
و قیامتی در کار نیست هیچکدوممون ضرری نکردیم
و اما اگه قیامتی در کار باشه 2 حالت وجود داره یا اعتقادات من درست بوده یا مال شما
که اگه مال شما درست بوده باشه باز هم هیچکدوممون ضرر نمیکنیم چون من نه به کسی توهین کردم و تا اونجایی که تونستم قلب کسیو نشکستم و یه کتاب رو منتسب به خدام دونستم و بهش هم ایمان داشتم
اما اگه عقیده ی من درست باشه باز هم من ضرر نمیکنم اما شمایی که به اعتقادات دیگران توهین کردین باید جواب پس بدین و در واقع ضرر کردین
هههههههه من قران رو خوندم...منظورم این بود که دیدی که تفسیر داره نادرسته..بحث این هست که با دید اینکه هر جمله یه معنی دیگه میده هر چیزی رو میشه توجیه کرد..حالا یا به اسم تفسیر یا هر چیز دیگه..این دید هس که نقد میشه...
در مورد قسمت دوم صحبتا میتونی این لینک رو بخونی http://olumpezeshki.ir/thread4869-10.html#post113747 که البته این بحث ادامه داشت اما اون زمان فرصتی برا ادامش نبود... بحثش هم مفصل هست که اگه فرصت خوبی پیش اومد میشه بعدا ادامش داد.
 

sakar

New member
هههههههه من قران رو خوندم...منظورم این بود که دیدی که تفسیر داره نادرسته..بحث این هست که با دید اینکه هر جمله یه معنی دیگه میده هر چیزی رو میشه توجیه کرد..حالا یا به اسم تفسیر یا هر چیز دیگه..این دید هس که نقد میشه...
در مورد قسمت دوم صحبتا میتونی این لینک رو بخونی http://olumpezeshki.ir/thread4869-10.html#post113747 که البته این بحث ادامه داشت اما اون زمان فرصتی برا ادامش نبود... بحثش هم مفصل هست که اگه فرصت خوبی پیش اومد میشه بعدا ادامش داد.

من نفهمیدم چی گفتین میشه ارومتر صحبت کنید
 

Taraa

Well-known member
:65d6a5d6s::65d6a5d6s::65d6a5d6s::65d6a5d6s:

آی علما ... قرار نیس بالاخره یکیتون اون نقل قولا رو درست کنید ؟
 
آخرین ویرایش:

sakar

New member
:65d6a5d6s::65d6a5d6s::65d6a5d6s::65d6a5d6s:

آی علما ... قرار نیس بالاخره یکیتون اون نقل قولا رو درست کنید ؟

عرضم به خدمت علمای بزرگوار من معذورم چون سرعت نتم پایینه اصلا نمیتونم ویرایش کنم تا یه پست میذارم یه ساعت طول میکشه
 

sakar

New member
ببخشید وسط تاپیکتون پریدم ولی ب نظرم هرکسی ی عقیده ای داره و این حق هرکسه که هرچیو که دوست داره باور داشته باشه.و اینکه ب نظرم جای بحثهای سیاسی و مذهبی تو تاپیک سرگرمی و فروم علوم پرشکی نیست

خواهش میکنیم خوش امدید ینی میگید یکی به عقیدتون توهین کرد جواب نمیدید چون یه جای عمومی و سرگرمی توهین کرده؟
بهتر بود مخاطبتون رو مشخص میکردین

- - - Updated - - -

ببخشید وسط تاپیکتون پریدم ولی ب نظرم هرکسی ی عقیده ای داره و این حق هرکسه که هرچیو که دوست داره باور داشته باشه.و اینکه ب نظرم جای بحثهای سیاسی و مذهبی تو تاپیک سرگرمی و فروم علوم پرشکی نیست

خواهش میکنیم خوش امدید ینی میگید یکی به عقیدتون توهین کرد جواب نمیدید چون یه جای عمومی و سرگرمی توهین کرده؟
بهتر بود مخاطبتون رو مشخص میکردین

- - - Updated - - -

ببخشید وسط تاپیکتون پریدم ولی ب نظرم هرکسی ی عقیده ای داره و این حق هرکسه که هرچیو که دوست داره باور داشته باشه.و اینکه ب نظرم جای بحثهای سیاسی و مذهبی تو تاپیک سرگرمی و فروم علوم پرشکی نیست

خواهش میکنیم خوش امدید ینی میگید یکی به عقیدتون توهین کرد جواب نمیدید چون یه جای عمومی و سرگرمی توهین کرده؟
بهتر بود مخاطبتون رو مشخص میکردین
 

pari20

New member
بله دقیقا...با این دید اگه بخوایم نگا کنیم که مثلا وقتی قران گفته خیارشور منظورش در واقع خیار شور نبوده و منظور اصلی گلابی بوده،همه جور برداشتی میشه از یه جملش کرد..بله ،با استفاده از مغلطه میشه معنی واضح جملات رو تغییر داد و از اون برداشتی کرد که خودمون میخوایم..
دقیقا من این رو واقعا به چشم دیدم یه کتاب قرآن قدیمی رو با یه کتاب جدید مقایسه کردم در دو آیه زمین تا آسمون باهم میفرقیدن!!!!!!!!
و کتاب قدیمی به واقعیت خیلی نزدیکتر بود ودر کتاب جدید طرف توهماتشو بیان کرده بود!!!!!!!!!!
 

PCR

New member
دقیقا من این رو واقعا به چشم دیدم یه کتاب قرآن قدیمی رو با یه کتاب جدید مقایسه کردم در دو آیه زمین تا آسمون باهم میفرقیدن!!!!!!!!
و کتاب قدیمی به واقعیت خیلی نزدیکتر بود ودر کتاب جدید طرف توهماتشو بیان کرده بود!!!!!!!!!!
بله تفسیرهای متناسب با این هست که علم جدید چه چیزی رو ثابت کرده که درست هست و تمام سعی این هست که نشون بده اون آیه داره علم جدید رو تایید میکنه...کاری که کلیسا کرد دیگه...تا قبل از اینکه مشخص بشه که زمین هست که به دور خورشید میچرخه نه خوزشید به دور زمین ،قسمت هایی از کتاب مقدس که میگفت خورشید به دور زمین میچرخه اینجور تفسیر میشد که خورشید هست که به دور زمین میچرخه اما زمانی که مشخص شد زمین به دور خورشید میچرخه همه تفسیرا تغییر کرد...اصن چرا راه دور میریم...در مورد تکامل تا قبل از داروین ما از ادم و حوا بودیم که از اسمون اومدن رو زمین ولی الان دیگه تفسیرا فرق داره.هههههه اون توهماتو خوب اومدی ...کلا این خاصیت تفسیره دیگه... با مغلطه و توهمات ،از هر حرفی برداشتی رو ارائه میده که متناسب با علم روز باشه.
 
آخرین ویرایش:

memol

Member
دقیقا من این رو واقعا به چشم دیدم یه کتاب قرآن قدیمی رو با یه کتاب جدید مقایسه کردم در دو آیه زمین تا آسمون باهم میفرقیدن!!!!!!!!
و کتاب قدیمی به واقعیت خیلی نزدیکتر بود ودر کتاب جدید طرف توهماتشو بیان کرده بود!!!!!!!!!!

قرآن بوده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

saadat

New member
[.. خدایا چرا آخه قرآنو اینجوری مبهم بیان کردی.... به نظرتون چه جوری میشه حق رو از ناحق تشخیص داد..؟؟
دوست عزیز این برداشت شماکاملا اشتباه است وقرآن به هیچ وجه مبهم نیست همان طور که خداونددرقرآن به صراحت بیان میکند که ماقرآن رابرای فهم مردم آسان قراردادیم ویابه زبان ساده عربی نازل کردیم درواقع قرآن هیچ معنای باطنی ندارد وهرکس آنرابخواند به شرطآشنایی کافی بازبان عربی کاملا می تواندآن رادرک کند وبفهمد وباید بدانید که قرآن کتاب منسجمی است یعنی اگردریک جامنظور رامتوجه نشدیدمطمئن باشید درجای دیگرقرآن مفهوم آن بیان شده پس بایدقرآن راباخودآن معنی کرد ودرموردتفسیرها خب کسانی آمده اند واین ربط هارو درآیات قرآن ونیزوقایع تاریخی برای ما پیدا کردند اماتنها ازطریق مطالعه آن که من وشماهم میتونیم انجامش بدیم به شرط مطالعه دقیق آن واین حرفها که شمانمیفهمید وتفسیرداره مال دکان دلالان دینه وبس وهرکس باهرسطح معلوماتی میتونه آنرادرک کند مگرقرآن برنامه زندگی مانیست وخدابرای تک تک مانفرستاده مگه مسلمانهای اولین سطح سوادشون چقدربود که اونها فهمیدن ومانمیفهمیم فقط اخلاص می خواهدوانصاف واستقامت
 
آخرین ویرایش:
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: shilan

iranian girl

New member
[.. خدایا چرا آخه قرآنو اینجوری مبهم بیان کردی.... به نظرتون چه جوری میشه حق رو از ناحق تشخیص داد..؟؟
دوست عزیز این برداشت شماکاملا اشتباه است وقرآن به هیچ وجه مبهم نیست همان طور که خداونددرقرآن به صراحت بیان میکند که ماقرآن رابرای فهم مردم آسان قراردادیم ویابه زبان ساده عربی نازل کردیم درواقع قرآن هیچ معنای باطنی ندارد وهرکس آنرابخواند به شرطآشنایی کافی بازبان عربی کاملا می تواندآن رادرک کند وبفهمد وباید بدانید که قرآن کتاب منسجمی است یعنی اگردریک جامنظور رامتوجه نشدیدمطمئن باشید درجای دیگرقرآن مفهوم آن بیان شده پس بایدقرآن راباخودآن معنی کرد ودرموردتفسیرها خب کسانی آمده اند واین ربط هارو درآیات قرآن ونیزوقایع تاریخی برای ما پیدا کردند اماتنها ازطریق مطالعه آن که من وشماهم میتونیم انجامش بدیم به شرط مطالعه دقیق آن واین حرفها که شمانمیفهمید وتفسیرداره مال دکان دلالان دینه وبس وهرکس باهرسطح معلوماتی میتونه آنرادرک کند مگرقرآن برنامه زندگی مانیست وخدابرای تک تک مانفرستاده مگه مسلمانهای اولین سطح سوادشون چقدربود که اونها فهمیدن ومانمیفهمیم فقط اخلاص می خواهدوانصاف واستقامت

مشکل من اینه که آدما مشکلات و دغدغه های زندگی شون زیاده و با این اوصاف اگه بخوای خوب بفهمی قرآن چی گفته و بدتر گمراه نشی اول باید بری عربی و قواعد جملات و این چیزا رو یاد بگیری و بعد اشراف پیدا کنی به تاریخ تا بتونی بفهمی قرآن چی گفته و این واسه اکثر مردم امکان پذیر نیست...
 

varia

Well-known member
دوستان خب تفاسیر برای قسمتهایی از قران هست که کمی نیاز به بررسی داره و چون ماها نمیتونیم وقت بذاریم و آیات قران رو کنار هم بچینیم تا معنی و مفهوم اون قسمت رو بدونیم این قسمتهارو اونهایی که تواناییشو دارند انجام میدند. خب اینکه جای بحث نداره؟!
ولی در مورد افرادی که دین رو درآمد و دکانی برای خودشون قرار میدند امام علی(ع) فرمودند کار این افراد درست نیست حال از هر قشری میخواد باشه.
حال ما باید در کنار قران و الگوهایی که با عقلمون برای زندگیمون انتخاب کردیم و با سنجش موقعیتها پیش بریم که هرکسی بیشتر توانایی(مجموعه ای از ویژگیهای انسانی) داشته باشه بهترمسیر رو میتونه به آخر برسونه. جدل کردن سر موضوعهایی که دلیلشو نمیدونیم در هیچ آیین و فرهنگی کار پسندیده ای نیست که متاسفانه در کشور ما در مورد اینگونه موضوعها زیاد دیده میشه چون اونهایی که تاحدی با دین و مذهب مشکل دارند سعی میکنند قطب مقابلشون رو سنتی و عوام و خودشونو روشنفکر نشون بدند ولی باید غرضهارو کنار گذاشت و با فکرو دلیل بحث کرد(البته اگه کسی خواهان بحث باشه!).
 

iranian girl

New member
دوستان خب تفاسیر برای قسمتهایی از قران هست که کمی نیاز به بررسی داره و چون ماها نمیتونیم وقت بذاریم و آیات قران رو کنار هم بچینیم تا معنی و مفهوم اون قسمت رو بدونیم این قسمتهارو اونهایی که تواناییشو دارند انجام میدند. خب اینکه جای بحث نداره؟!
ولی در مورد افرادی که دین رو درآمد و دکانی برای خودشون قرار میدند امام علی(ع) فرمودند کار این افراد درست نیست حال از هر قشری میخواد باشه.
حال ما باید در کنار قران و الگوهایی که با عقلمون برای زندگیمون انتخاب کردیم و با سنجش موقعیتها پیش بریم که هرکسی بیشتر توانایی(مجموعه ای از ویژگیهای انسانی) داشته باشه بهترمسیر رو میتونه به آخر برسونه. جدل کردن سر موضوعهایی که دلیلشو نمیدونیم در هیچ آیین و فرهنگی کار پسندیده ای نیست که متاسفانه در کشور ما در مورد اینگونه موضوعها زیاد دیده میشه چون اونهایی که تاحدی با دین و مذهب مشکل دارند سعی میکنند قطب مقابلشون رو سنتی و عوام و خودشونو روشنفکر نشون بدند ولی باید غرضهارو کنار گذاشت و با فکرو دلیل بحث کرد(البته اگه کسی خواهان بحث باشه!).
من میگم اگه یه فرد مثلا اروپایی بخاد با اسلام آشنا بشه میره سراغ خود قرآن.. اگه نفهمه دیگه بعید میدونم بره سراغ تفسیر ادما
 

varia

Well-known member
من میگم اگه یه فرد مثلا اروپایی بخاد با اسلام آشنا بشه میره سراغ خود قرآن.. اگه نفهمه دیگه بعید میدونم بره سراغ تفسیر ادما

خب اگه یک فرد غیر مسلمان مثلا انگلیسی زبان بخواد قران رو بخونه مجبوره شناخت کاملی از زبان عربی داشته باشه که این کار سختیه چون احتمال زیاد نمیتونه اون وقت رو برای آموزش زبان عربی بذاره پس مجبوره ترجمه شده قران به زبان خودشو بخونه که در این صورت هم باید دید روشنی از اصول ترجمه داشته باشه چونکه مثلا آثار شکسپیر(برای اونها) یا مثلا حافظ (برای ما) رو ما که میخونیم نمیتونیم معنی و مفهوم و مقصود خیلی از ابیات رو بفهمیم پس کتاب ترجمه ای که از قران تهیه میشه باید تحت لفظی نباشه بلکه توضیحات مختصری هم در مورد برخی آیات باید وجود داشته باشه و چون کتاب کلام خدا هست این مختصر توضیحات رو بهتره کسایی که علمشو دارند ارائه کنند. پس تفسیر نباید شکل تغییریافته مفهوم و معانی قران باشه که اگه باشه طرف باید فکرشو بکار بندازه و بیشتر فکر کنه وانتظار نداشته باشه که معنی و دستور قران در مورد یک کاری که فرد دودل هست در انجام اون در قالب "آری یا خیر" بیان شه! فرد باید خودش اونقدر فکر و درایت بخرج بده تا راه رو از بیراهه تشخیص بده و اصول و توصیه هایی که در قران آمده از لحاظ ما کارسازه.
 

saadat

New member
مشکل من اینه که آدما مشکلات و دغدغه های زندگی شون زیاده و با این اوصاف اگه بخوای خوب بفهمی قرآن چی گفته و بدتر گمراه نشی اول باید بری عربی و قواعد جملات و این چیزا رو یاد بگیری و بعد اشراف پیدا کنی به تاریخ تا بتونی بفهمی قرآن چی گفته و این واسه اکثر مردم امکان پذیر نیست...

ببین اصلانیازی به اشراف کامل نداره همون که درک کنی منظورقرآن چیه کافیه درضمن بیشتر قرآن نیازی به به تاریخ وشأن نزول نداره ومنظورش همون معنی تحت اللفظیه تازه خب ماچندسال وقت میذاریم تایه زبان خارجی یادبگیریم خب یه کمم برای دینمون وقت بذاریم درضمن میتونی ازیه معنی خوب ومنصف هم کمک بگیری نترس وبروجلو وقتی خودت میخونی وبهش فکرمیکنی تازه میفهمی من چی میگم مطمئن باش اگه نیتت خالص وپیداکردن حقیقت باشه خودخداراهنمات میشه
 
بالا