عکس نوجوانی حضرت محمد از کجا آمده؟

شفق بانو

New member
آیا این آیه با معصوم بودن پیامبر (ص) سازگار است؟ اگر پیامبر اسلام و سایر پیامبران معصوم از گناه هستند،پس مقصود از آمرزیدن گناه پیامبر در آیه اِنّا فَتَحْنا لَکَ فَتْحاً مُبِیناً،لِیَغْفِرَ لَکَ اللهُ ما تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِکَ وَ ما تَأَخَّر ... چیست؟!
پاسخ

نخست باید توجّه داشت که پایه گذاران نهضت ها و مردان انقلابی که برخلاف مسیر افکار عمومی گام برمی دارند و می خواهند جامعه منحط و آلوده را با برنامه های مترقّیانه خود اصلاح کنند،در نخستین قدم،با یک رشته مخالفت ها و دروغ ها و نسبت های ناروا و تهمت های بی اساس روبه رو می شوند،تهمت زدن یکی از حربه های رایج در جامعه های عقب افتاده است که رجال و شخصیت های بارز خود را بر اثر کوتاهی فکر و کمی ظرفیت آماج تیرهای زهر آگین تهمت ها و نسبت های ناروا قرار می دهد.
پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) نیز از این قائده مستثنی نبوده آن حضرت نیز با مخالفت قریش وتهمت های بی اساس آنان روبه رو گردید،کسی که تا دیروز امین و راستگو و پرهیزکار قریش بود از روزی که با افکار پست آنها مخالفت نمود و مردم را به خدا پرستی دعوت کرد به سحر وبه جنون و افتراء بر خدا متّهم گردید و قرآن این تهمت ها را ازآنان نقل کرده بطور مسلّم این گونه نسبت ها اگر درحقّ عدّه ای مؤثر نباشد،درباره عدّه ای ساده لوح و کم ظرفیت باعث شک و تردید در صدق گفتار و ادّعای پیامبر می باشد و راستی یک دسته از مردم برای مدّتی در شکّ و تردید و دو دلی نسبت به این تهمت ها به سر می برند.
در چنین شرایط چگونه ممکن است این تهمت ها را از بین برد تا سیمای حقیقت از لابه لای این اوهام آشکار شود. راه اساسی یکی است،وآن این است که مرد مبارز و ترقّی خواه،مردی که مکتب وفکر و ایده اجتماعی دارد،اگر پیروز شد و محصول و نتیجه کار خود را نشان داد و مردم به رأی العین فوائد و منافع آن را دیدند،تهمت ها و نسبت ها نقش بر آب شده و جای آن تهمت ها را یک سلسله القاب زیبا که حاکی از عظمت و قدرت و معنویت است می گیرد در غیر این صورت چه بسا این تهمت ها در اذهان بعضی تا مدّتی باقی مانده و درباره عدّه ای کارگرو مؤثّرافتد.
عین این مطلب را درباره پیامبر اسلام می توان گفت او با یک برنامه مترقّیانه با یک سلسله قوانین تابناک که به نفع توده و به ضرر دستگاه حاکمه بود،قدم به صحنه مبارزه گذارد.او در این صحنه از پیروزی ها و موفّقیّت های آینده خود خبر می داد و در پرتو عنایات خداوند و بر اثر استقامت و پایداری خود و پیروان با وفایش بر تمام مشکلات پیروز آمده و کار به جایی رسید که پایگاه شرک و مرکز پیدایش این نسبت ها در تسخیر مسلمانان در آمد و مکّه به عنوان یک پیروزی درخشان فتح گردید.
این پیروزی که سبب شد قریش با تمام قدرت های خود تحت سیطره ودر قبضه اسلام درآیند نتیجه بزرگتری را در برداشت و آن اینکه چون این مرد مبارز در این صحنه پیروز گردید و نتیجه ومحصول عالی خود را نشان داد و انقلاب معنوی خود را به ثمر رسانید در پرتو این پیروزی دهان دروغ پردازان و تهمت زنان بسته شد دیگر در پرتو این پیروزی چشم گیر نمی توان او را مجنون و دیوانه و یا ساحر و کاهن خواند،زیرا شخصی که دارای چنین نقائص روحی و فکری باشد نمی تواند چنین انقلابی نماید بنا بر این مراد از ((ذنب)) در آیه همان تهمت های ناروا است که تا پیش از فتح مکّه در دل ساده لوحان قریش وجود داشت و این پیروزی تمام آن نسبت ها راباطل کرد و دامن مقدّس این منجی جهان را از آنها پاک ساخت بدیهی است اگر وضع به همان صورت پیش از فتح باقی می ماند و پیامبر در صحنه مبارزه پیشرفت نمی کرد،تهمت ها نیز ادامه می یافت.
گواه بر این تفسیر دو چیز است:

1- صریح آیه این است که ما فتح مکّه را به وجود آوردیم تا در پرتو آن ، گناهان تو بخشیده شود.اگر منظور از آمرزش گناه ،همان باطل کردن تهمت ها و نسبت های ناروا باشد، به طوری که تفصیل آن را بیان کردیم ،ارتباط این دو مطلب ((فتح مکّه)) و ((بخشیده شدن گناهان )) صحیح و روشن خواهد بود ،زیرا پیروزی، دهان مردم را نسبت به تکرار تهمت ها بست،دیگر کسی او را متّهم نخواهد نمود و اگر مقصود همان گناهان شرعی و نافرمانی ها باشد،راه آمرزیده شدن اینگونه گناهان همان استغفار و توبه است نه یک فتح نظامی و پیروزی ظاهری.
2- مفاد روشن آیه این است که این فتح و پیروزی موجبات بخشوده شده گناهان گذشته و آینده را به وجود آورد و این جمله در صورتی می تواند معنای صحیح داشته باشد که منظور همان تهمت ها و نسبت های ناروا باشد یعنی این پیروزی بزرگ اجتماعی سبب شد که تهمت های گذشته از میان برود و در آینده کسی نیز از این تهمت ها نزند،ولی اگر مراد همان گناه شرعی باشد بخشیده شدن گناهان آینده مفهوم صحیحی نخواهد داشت.
 

padide

New member
من خیلی از این بحث خوشم اومد. اون خانمی که گفت کجای قرآن اسم 12 امام نوشته. اگه شیعه هستی که ما شیعه ها اعتقاد به قرآن و اهل بیت داریم در نتیجه به احادیث ائمه هم معتقدیم. توی احادیث زیادی هم از پیامبر و هم از امام علی ازشون نام برده شده. یکی دیگه اینکه تفسیر بعضی از آیات قرآن است که به 12 امام اشاره میکنه که من الان دقیق نمیدونم. من زیاد مطالعه ندارم اما اینکه میگین پیامبر گناه مرتکب میشدن دیگه خیلی برام سنگینه چون واقعا برام جای تعجبه این انجمن مال قشر تحصیل کرده جامعه است و یک مورد بدیهی مثل این که از نظر عقلی هیچ جوری درست درنمیاد رو مطرح میکنید. اگه به قرآن اعتقاد دارین میگه قبل از هر کاری اندیشه کنید پس لطفا اگه ادعای قرآن شناسی میکنید اندازه سر سوزن عقلانی فکر کنید.
اگه در نظر بگیریم پیامبر معصوم نبودن پس باید به تصمیم خدا برای انتخاب پیامبر هم شک کرد.
 

PCR

New member
ههههههههههههه از ارتباط «لا إلـه إلاّ اللّه» با «استغفر»، استفاده می شود که مقام الوهیت خدا و عبودیت انسان، مستلزم آن است که حتی شخصی همچون پیامبر(ص) ـ که از گناهان، مصون می باشد ـ با طلب آمرزش از خداوند در برابر او کرنش کند.؟ این الان دلیل بود؟
میدونم بحث فایده نداره...در اینباره قبلا زیاد بحث کردیم..در مورد داستان فتح هم قبلا بحث کردیم..بیخیال..
البته برا شوک دوم میتونید اینو بخونید
خدايت ببخشايد، چرا پيش از آنكه [حال‌] راستگويان بر تو روشن شود و دروغگويان را بازشناسى، به آنان اجازه دادى؟ توبه 43
البته میدونم که اینا تفسیر داره و منظور خدا این نبوده که تو گناه کردی و خداوند ببخشتت..ولی خب گفتم که برید تفسیرای اینم پیدا کنید و مشخص بشه که پیامبر به هیچ وجه گناه نکرده حتی اگه قران گفته باشه..اصن چه معنی داره؟اصن اگه خود خدا هم میخواسته بگه پیامبر گناهات رو بخشیدیم اشتباه کرده...خدایا حواست نیستا...میدونی داری به کی میگی؟پیامبره ها؟ میدونی ینی چی؟ من موندم خدا مثلا میخواست بگه پیامبر ما گناهانت رو بخشیدیم باید چی میگفت؟هههههههه ...اصن زبونم لال.زبونم لال فرض بگیریم پیامبر اشتباه کرده و خدا بخواد بگه:
ای پیامبر گناهانت رو بخشیدیم...
دقیقا چی باید بگه که ما بفهمیم که خداوند گناهان پیامبر رو بخشیده..نه یکی بیاد جواب اینو بده....
نرید دنبال تفسیرا..آخه میدونین چیه؟این آیه ها که درمود گناه پیامبر گفته ،تو قران از چیزی که فکرشم میکنین بیشتره...چه کاریه؟میرید میگردیداین همه خودتونو خشته میکنید که یه جوری توجیه ش کنید..بعد من میام یکی دیگه میگم ..دوباره باید برید بگردید...خب خسته میشین برا خودتون میگم..اصن خدا رو خوش میاد؟بعدشم...خو برادر من یا خواهر من ،حالا یکیشو تفسیر کنن هههههههه..دوتاشو تفسیر کنن...دیگه همشو که تفسیر نکردن که...نه که نخوانا..دیگه نمیشده تفیسرش کرد که گناه نبوده...بعدشم میرید میبینید دیگه از توان مفسرین عزیز هم برنیومده ماس مالیش ..دیگه فاز اینا تفسیر داره هم کارساز نیست ..بعد میمونید تو شوکشا...نکنید این کارا رو ..نکنید...
 

شفيع

New member
بنظر من تنها پیامبر حامل وحی بود و نمیشه گفت معصوم بود
 

iranian girl

New member
منم خیلی وقته دارم توی سوالات و شبهات دست و پا میزنم.. و زیاد هم قانع نمیشم.. یواش یواش دارم به این تنیجه میرسم که اگه خیلی مسایل دیگه هم تو قرآن بود که با عقل جور درنمیاد با تفسیر توجیه اش میکردن.. اصلا دیگه تفاوت استدلال عقلی و سفسطه رو نمیفهمم.. من تو گوگل راجع به امکان تحریف قرآن هم سرچ کردم ولی نمیزارن آدم همه حرفیو بشنوه و اکثرا ف.ی.ل.ت.ر هستن.. اضطراب عجیبی دارم، وقتی باورهای آدم میلرزه خیلی احساس بدیه.. تو قسمت فرهنگی مذهبی هم سوال گذاشتم قبلا که استقبال نشد...
 

maxin

Well-known member
وقتی جبرئیل به محمد گفت بخوان و او گفت "خواندن نمی دانم"، چیزی حدود هزار و دویست سال بود که کوروش منشور حقوق بشر را نوشته بود...!

این یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟؟
کوروش یک انسان پر گناه رو با پیامبر مقایسه میکنید؟؟؟؟؟؟؟؟
pcrممنون زحمت کشیدی ولی ای کاش پادشاه بی نظیررا با یک پیامبر مقایسه نمی کردی......
وشما شیما جان چ کسی گفته کوروش آدمی پرگناه است ........شما آنچه را باور داری ک دوست داری باور کنی.....
لطفا همه دوستان درمورد گذشتگان شریف ایرانی در صورت نداشتن اطلاعات نظر ندهید... ومطلبی در این تاپیک نگویید.بحث اصلی درمورد حضرت محمد(ص)بود.لطفا به حاشیه نپردازید.
 
آخرین ویرایش:

farzad.lab

مدیر بخش
ههههههههههههه از ارتباط «لا إلـه إلاّ اللّه» با «استغفر»، استفاده می شود که مقام الوهیت خدا و عبودیت انسان، مستلزم آن است که حتی شخصی همچون پیامبر(ص) ـ که از گناهان، مصون می باشد ـ با طلب آمرزش از خداوند در برابر او کرنش کند.؟ این الان دلیل بود؟
میدونم بحث فایده نداره...در اینباره قبلا زیاد بحث کردیم..در مورد داستان فتح هم قبلا بحث کردیم..بیخیال..
البته برا شوک دوم میتونید اینو بخونید
خدايت ببخشايد، چرا پيش از آنكه [حال‌] راستگويان بر تو روشن شود و دروغگويان را بازشناسى، به آنان اجازه دادى؟ توبه 43
البته میدونم که اینا تفسیر داره و منظور خدا این نبوده که تو گناه کردی و خداوند ببخشتت..ولی خب گفتم که برید تفسیرای اینم پیدا کنید و مشخص بشه که پیامبر به هیچ وجه گناه نکرده حتی اگه قران گفته باشه..اصن چه معنی داره؟اصن اگه خود خدا هم میخواسته بگه پیامبر گناهات رو بخشیدیم اشتباه کرده...خدایا حواست نیستا...میدونی داری به کی میگی؟پیامبره ها؟ میدونی ینی چی؟ من موندم خدا مثلا میخواست بگه پیامبر ما گناهانت رو بخشیدیم باید چی میگفت؟هههههههه ...اصن زبونم لال.زبونم لال فرض بگیریم پیامبر اشتباه کرده و خدا بخواد بگه:
ای پیامبر گناهانت رو بخشیدیم...
دقیقا چی باید بگه که ما بفهمیم که خداوند گناهان پیامبر رو بخشیده..نه یکی بیاد جواب اینو بده....
نرید دنبال تفسیرا..آخه میدونین چیه؟این آیه ها که درمود گناه پیامبر گفته ،تو قران از چیزی که فکرشم میکنین بیشتره...چه کاریه؟میرید میگردیداین همه خودتونو خشته میکنید که یه جوری توجیه ش کنید..بعد من میام یکی دیگه میگم ..دوباره باید برید بگردید...خب خسته میشین برا خودتون میگم..اصن خدا رو خوش میاد؟بعدشم...خو برادر من یا خواهر من ،حالا یکیشو تفسیر کنن هههههههه..دوتاشو تفسیر کنن...دیگه همشو که تفسیر نکردن که...نه که نخوانا..دیگه نمیشده تفیسرش کرد که گناه نبوده...بعدشم میرید میبینید دیگه از توان مفسرین عزیز هم برنیومده ماس مالیش ..دیگه فاز اینا تفسیر داره هم کارساز نیست ..بعد میمونید تو شوکشا...نکنید این کارا رو ..نکنید...



شما پاسخی نداری !!

لطفا به جای وارد کردن این بقول خودتون شک ... به اون مسئله قبلی پاسخ بدید ... اگه میبینید بحث فایده ایی نداره چرا مطرح میکنید ؟ ما با سند حرف زدیم ... شما ام با سند بحث کن

در ضمن آخه برادر من این که نرید دنبال تفسیر چه صیغه ایی هست !!؟
یعنی حرف شما رو باور کنیم ؟ اون مفسر برای ما دلیل آورده ... شما دلیل با سند بیار ... ما فکر میکنیم .. شاید نظرمون هم عوض شد .
اما این مدلی بحث به جایی نمیرسه . بحث باید با سند باشه

به جای بیان
تفکرات شخصی بهتره دنبال یه بحث مفید باشیم ...
 
آخرین ویرایش:
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: baran1001

baran1001

New member
فرزاد راست میگه واسه حرفات سند و مدرک بیار یا حداقل یه مفسر پیدا کن که عالم به این موضوعات باشه و مثل شما آیات قران رو تفسیر کنه...
میتونی؟
 
آخرین ویرایش:

ROJO

New member
بعضی کلا منطقشون منطق تکذیبه، بنظرم با این افراد وارد بحث نشه ادم، بهتره...افرادی که چشمشون رو بروی هر حقی بستن...

ولكن الله يهدي من يشاء
 

sakar

New member
سوره کهف

وَاصْبِرْ نَفْسَكَ مَعَ الَّذِينَ يَدْعُونَ رَبَّهُمْ بِالْغَدَاةِ وَالْعَشِيِّ يُرِيدُونَ وَجْهَهُ ۖ وَلَا تَعْدُ عَيْنَاكَ عَنْهُمْ تُرِيدُ زِينَةَ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا ۖ وَلَا تُطِعْ مَنْ أَغْفَلْنَا قَلْبَهُ عَنْ ذِكْرِنَا وَاتَّبَعَ هَوَاهُ وَكَانَ أَمْرُهُ فُرُطًا( 28 )

با کساني باش که پروردگار خود را صبح و عصر ميخوانند، و تنها رضاي او را ميطلبند! و هرگز بخاطر زيورهاي دنيا، چشمان خود را از آنها برمگير! و از کساني که قلبشان را از ياد خود غافل ساختيم اطاعت مکن! همانها که از هواي نفس پيروي کردند، و کارهايشان افراطي است. ( 28 )
 

sakar

New member
الاعلی‏ سوره ای که پیامبر(ص) بسیار دوست داشتند



در آیه اول خدا را با صفت «برتر» بیان کرده است و به تسبیح او، که آفریدگار و مدبر جهان است فرمان داده است.در این سوره، حیات برتر و جاودانه آخرت، و «فلاح» در سایه «تزکیه» و «ذکر» و «نماز» مطرح شده، و همه، در رابطه با توحید الهی است.
﴿ سورة الأعلى - سورة ٨٧ - تعداد آیات ١٩ ﴾
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم
سَبِّحِ اسْمَ رَبِّکَ الأعْلَى ﴿١﴾ الَّذِی خَلَقَ فَسَوَّى ﴿٢﴾ وَالَّذِی قَدَّرَ فَهَدَى ﴿٣﴾ وَالَّذِی أَخْرَجَ الْمَرْعَى ﴿٤﴾ فَجَعَلَهُ غُثَاءً أَحْوَى ﴿٥﴾سَنُقْرِئُکَ فَلا تَنْسَى ﴿٦﴾ إِلا مَا شَاءَ اللَّهُ إِنَّهُ یَعْلَمُ الْجَهْرَ وَمَا یَخْفَى ﴿٧﴾ وَنُیَسِّرُکَ لِلْیُسْرَى ﴿٨﴾ فَذَکِّرْ إِنْ نَفَعَتِ الذِّکْرَى ﴿٩﴾ سَیَذَّکَّرُ مَنْ یَخْشَى ﴿١٠﴾ وَیَتَجَنَّبُهَا الأشْقَى ﴿١١﴾ الَّذِی یَصْلَى النَّارَ الْکُبْرَى ﴿١٢﴾ ثُمَّ لا یَمُوتُ فِیهَا وَلا یَحْیَا ﴿١٣﴾ قَدْ أَفْلَحَ مَنْ تَزَکَّى ﴿١٤﴾وَذَکَرَ اسْمَ رَبِّهِ فَصَلَّى ﴿١٥﴾ بَلْ تُؤْثِرُونَ الْحَیَاةَ الدُّنْیَا ﴿١٦﴾ وَالآخِرَةُ خَیْرٌ وَأَبْقَى ﴿١٧﴾ إِنَّ هَذَا لَفِی الصُّحُفِ الأولَى ﴿١٨﴾ صُحُفِ إِبْرَاهِیمَ وَمُوسَى ﴿١٩﴾پیامبر این سوره را دوست داشت و در نماز جمعه و عید فطر و قربان آن را می خواند و ذکر سجده را از آیه اول این سوره الهام گرفته است.بعد از سوره تکویر و در اوائل بعثت در مکه نازل شده و دارای 19 آیه می باشد.


- - - Updated - - -

الاعلی‏ سوره ای که پیامبر(ص) بسیار دوست داشتند



در آیه اول خدا را با صفت «برتر» بیان کرده است و به تسبیح او، که آفریدگار و مدبر جهان است فرمان داده است.در این سوره، حیات برتر و جاودانه آخرت، و «فلاح» در سایه «تزکیه» و «ذکر» و «نماز» مطرح شده، و همه، در رابطه با توحید الهی است.پیامبر این سوره را دوست داشت و در نماز جمعه و عید فطر و قربان آن را می خواند و ذکر سجده را از آیه اول این سوره الهام گرفته است.بعد از سوره تکویر و در اوائل بعثت در مکه نازل شده و دارای 19 آیه می باشد.
 
آخرین ویرایش:

sakar

New member
ترجمه سوره اعلی

ه نام خداوند بخشنده مهربان(اي رسول ما) نام خداي خود را که برتر و بالاتر (از همه موجودات) است به پاکي ياد کن(1)آن خدايي که (عالم را) خلق کرد و (همه را) به حد کمال خود رسانيد. (2 ) آن خدايي که (هر چيز را) قدر و اندازه‌اي داد و (به راه کمالش) هدايت نمود. ( 3 ) آن خدايي که گياه را سبز و خرم از زمين برويانيد. ( 4 ) و آن گاه خشک و سياهش گردانيد. ( 5 ) ما تو را قرائت آيات قرآن چندان آموزيم که هيچ فراموش نکني. ( 6 ) مگر آنچه خدا خواهد (که از يادت برد) که او به امور آشکار و پنهان عالم آگاه است. ( 7 ) و ما تو را بر طريقه (شريعت سهل و) آسان موفق مي‌داريم. ( 8 ) پس (به آيات الهي خلق را) متذکر ساز اگر سودمند افتد. ( 9 ) البته هر که خدا ترس باشد (به اين تذکر) پند مي‌گيرد. ( 10 ) و آن که شقي‌ترين مردم است از آن دوري گزيند. ( 11 ) همان کس که عاقبت به آتش بسيار سخت دوزخ در افتد. ( 12 ) و در آن دوزخ نه بميرد (تا راحت شود) و نه زنده ماند (و برخوردار از زندگاني باشد. ( 13 ) حقّا فلاح و رستگاري يافت آن کسي که تزکيه نفس کرد. ( 14 ) و به ذکر نام خدا به نماز و طاعت پرداخت. ( 15 ) (اما شما مردم از جهل و غفلت از پي اين سعادت نرويد) بلکه زندگاني دنيا را بگزينيد و عزيز داريد(16)در صورتي که منزل آخرت بسي بهتر و پاينده‌تر (از دنياي چند روزه) است. ( 17 ) اين گفتار به حقيقت در کتب پيشين ذکر شده. ( 18 ) بخصوص در صحف ابراهيم و تورات موسي (مفصل بيان گرديده است).( 19 )
 

pari20

New member
ترجمه سوره اعلی

ه نام خداوند بخشنده مهربان(اي رسول ما) نام خداي خود را که برتر و بالاتر (از همه موجودات) است به پاکي ياد کن(1)آن خدايي که (عالم را) خلق کرد و (همه را) به حد کمال خود رسانيد. (2 ) آن خدايي که (هر چيز را) قدر و اندازه‌اي داد و (به راه کمالش) هدايت نمود. ( 3 ) آن خدايي که گياه را سبز و خرم از زمين برويانيد. ( 4 ) و آن گاه خشک و سياهش گردانيد. ( 5 ) ما تو را قرائت آيات قرآن چندان آموزيم که هيچ فراموش نکني. ( 6 ) مگر آنچه خدا خواهد (که از يادت برد) که او به امور آشکار و پنهان عالم آگاه است. ( 7 ) و ما تو را بر طريقه (شريعت سهل و) آسان موفق مي‌داريم. ( 8 ) پس (به آيات الهي خلق را) متذکر ساز اگر سودمند افتد. ( 9 ) البته هر که خدا ترس باشد (به اين تذکر) پند مي‌گيرد. ( 10 ) و آن که شقي‌ترين مردم است از آن دوري گزيند. ( 11 ) همان کس که عاقبت به آتش بسيار سخت دوزخ در افتد. ( 12 ) و در آن دوزخ نه بميرد (تا راحت شود) و نه زنده ماند (و برخوردار از زندگاني باشد. ( 13 ) حقّا فلاح و رستگاري يافت آن کسي که تزکيه نفس کرد. ( 14 ) و به ذکر نام خدا به نماز و طاعت پرداخت. ( 15 ) (اما شما مردم از جهل و غفلت از پي اين سعادت نرويد) بلکه زندگاني دنيا را بگزينيد و عزيز داريد(16)در صورتي که منزل آخرت بسي بهتر و پاينده‌تر (از دنياي چند روزه) است. ( 17 ) اين گفتار به حقيقت در کتب پيشين ذکر شده. ( 18 ) بخصوص در صحف ابراهيم و تورات موسي (مفصل بيان گرديده است).( 19 )

الان اینهایی که شما بیان کردید جواب چه موضوعیه رابطش با حرف pcrچیه اگه میشه روشن صحبت کنید اینطوری فقط خودتون از جوابتون لذت میبرید بقیه ...
 

pari20

New member
من خیلی از این بحث خوشم اومد. اون خانمی که گفت کجای قرآن اسم 12 امام نوشته. اگه شیعه هستی که ما شیعه ها اعتقاد به قرآن و اهل بیت داریم در نتیجه به احادیث ائمه هم معتقدیم. توی احادیث زیادی هم از پیامبر و هم از امام علی ازشون نام برده شده. یکی دیگه اینکه تفسیر بعضی از آیات قرآن است که به 12 امام اشاره میکنه که من الان دقیق نمیدونم. من زیاد مطالعه ندارم اما اینکه میگین پیامبر گناه مرتکب میشدن دیگه خیلی برام سنگینه چون واقعا برام جای تعجبه این انجمن مال قشر تحصیل کرده جامعه است و یک مورد بدیهی مثل این که از نظر عقلی هیچ جوری درست درنمیاد رو مطرح میکنید. اگه به قرآن اعتقاد دارین میگه قبل از هر کاری اندیشه کنید پس لطفا اگه ادعای قرآن شناسی میکنید اندازه سر سوزن عقلانی فکر کنید.
اگه در نظر بگیریم پیامبر معصوم نبودن پس باید به تصمیم خدا برای انتخاب پیامبر هم شک کرد.

احادیث نه padideمن از احادیث حرفی به میان نیاوردم من فقط قرآن رو بیان کردم که کتاب وحی هست
خواهشا دقیق بیان کنید اگه مطمئنید آدرس دقیق بدید اگه نه بیان نکنید کسی که مطمئنه و نام امامان رو دیده که در قرآن آورده شده
که بعد از پیامبر از سوی خدا برای امامت میان آدرس بده واون قسمت رو برای ما هم بزاره ببینیم ممنون میشم
 
آخرین ویرایش:

sakar

New member
الان اینهایی که شما بیان کردید جواب چه موضوعیه رابطش با حرف pcrچیه اگه میشه روشن صحبت کنید اینطوری فقط خودتون از جوابتون لذت میبرید بقیه ...


حتما یه رابطه ای وجود داره من بی ربط حرف نمیزنم
امااگه این انتظارو از من دارید خودتون هم لطف کنید بگید ربط حرفای شما و جناب پی سی آر به موضوع تایپیک چیه؟
 

pari20

New member
حتما یه رابطه ای وجود داره من بی ربط حرف نمیزنم
امااگه این انتظارو از من دارید خودتون هم لطف کنید بگید ربط حرفای شما و جناب پی سی آر به موضوع تایپیک چیه؟
من حرف خاصی نزدم تنها سوال داشتم مطرح کردم
وسوالم کاملا واضح وروشن ومعلومه که جواب میخوام
ولی من مطالب شما رو خوندم توش نه ربطی یافتم نه چیزی
خب شاید علم شما خیلی بالاست نمیدونم شاید واقعا ربط داره ولی اگه پایین اون متن هاتون کمی توضیحم میداید
خب شاید منی که حالا سوادم از شما کمتره هم متوجه میشدم من منظور دار با شما حرف نزدم
واقعا با علاقه اون مطالب رو خوندم جالب بودن ولی شما هدفتون رو بیان نکرده بودید خیلی گنگ ومبهمه
 
آخرین ویرایش:

sakar

New member
من حرف خاصی نزدم تنها سوال داشتم مطرح کردم
وسوالم کاملا واضح وروشن ومعلومه که جواب میخوام
ولی من مطالب شما رو خوندم توش نه ربطی یافتم نه چیزی
خب شاید علم شما خیلی بالاست نمیدونم شاید واقعا ربط داره ولی اگه پایین اون متن هاتون کمی توضیحم میداید
خب شاید منی که حالا سوادم از شما کمتره هم متوجه میشدم من منظور دار با شما حرف نزدم
واقعا با علاقه اون مطالب رو خوندم جالب بودن ولی شما هدفتون رو بیان نکرده بودید خیلی گنگ ومبهمه



سوره بقره

و اگر شما را شکّی است در قرآنی که بر بنده خود (محمد صلّی اللَه علیه و آله و سلّم) فرستادیم، پس بیاورید یک سوره مانند آن، و گواهان خود را بخوانید به جز خدا، اگر راست می‌گویید. (۲۳)

و اگر این کار را نکردید و هرگز نتوانید کرد پس بپرهیزید از آتشی که هیزم آن مردم بدکار و سنگ‌های خارا است که (از قهر خدا) برای کافران مهیا شده است. (۲۴)

و خدا را شرم و ملاحظه از آن نیست که به پشه و چیزی بزرگتر از آن مثل زند، پس آن‌هایی که به خدا ایمان آورده‌اند می‌دانند که آن مثل حق است از جانب او، و اما آن‌هایی که کافرند می‌گویند: خدا را از این مثل چه مقصود است؟ گمراه می‌کند به آن مثل بسیاری را و هدایت می‌کند بسیاری را! و گمراه نمی‌کند به آن مگر فاسقان را. (۲۶)
 

pari20

New member
سوره بقره

و اگر شما را شکّی است در قرآنی که بر بنده خود (محمد صلّی اللَه علیه و آله و سلّم) فرستادیم، پس بیاورید یک سوره مانند آن، و گواهان خود را بخوانید به جز خدا، اگر راست می‌گویید. (۲۳)

و اگر این کار را نکردید و هرگز نتوانید کرد پس بپرهیزید از آتشی که هیزم آن مردم بدکار و سنگ‌های خارا است که (از قهر خدا) برای کافران مهیا شده است. (۲۴)

و خدا را شرم و ملاحظه از آن نیست که به پشه و چیزی بزرگتر از آن مثل زند، پس آن‌هایی که به خدا ایمان آورده‌اند می‌دانند که آن مثل حق است از جانب او، و اما آن‌هایی که کافرند می‌گویند: خدا را از این مثل چه مقصود است؟ گمراه می‌کند به آن مثل بسیاری را و هدایت می‌کند بسیاری را! و گمراه نمی‌کند به آن مگر فاسقان را. (۲۶)
نه sakarبازهم ...
واقعا این رو در جواب سوال من گذاشتی!
امیدوارم خودتون حسابی از جوابتون لذت برده باشین
چون من که باز متوجه نشدم شما قصد ومنظورتون چیه
آیا فایده ایست در جوابی که برای مطرح کننده سوال هیچ جوابی نیست!
حرفهای گنگ و بی منظور چه فایده دارن مثل اینکه شما فقط کپی وپیست کردن بلدید
خودتون حرفی برای گفتن ندارید من دیگه جوابی از شما نمیخوام
خودتون رو به زحمت نندازید ودیگه چیزی رو برام کپی نکنید
چون کاریست بس تهی
 

PCR

New member
منم خیلی وقته دارم توی سوالات و شبهات دست و پا میزنم.. و زیاد هم قانع نمیشم.. یواش یواش دارم به این تنیجه میرسم که اگه خیلی مسایل دیگه هم تو قرآن بود که با عقل جور درنمیاد با تفسیر توجیه اش میکردن.. اصلا دیگه تفاوت استدلال عقلی و سفسطه رو نمیفهمم.. من تو گوگل راجع به امکان تحریف قرآن هم سرچ کردم ولی نمیزارن آدم همه حرفیو بشنوه و اکثرا ف.ی.ل.ت.ر هستن.. اضطراب عجیبی دارم، وقتی باورهای آدم میلرزه خیلی احساس بدیه.. تو قسمت فرهنگی مذهبی هم سوال گذاشتم قبلا که استقبال نشد...
اره همینطوره..با سفسطه هر حرفی رو میشه جور دیگه جلوه داد..دقیقا مث دوران حکومت کلیسا ها که میگفتن هر چیزی که کلیسا درباره کتاب مقدس میگه درسته و شما اگه میخواین معنای کتاب مقدرس رو بدونین باید بیان پیش ما کشیش ها.تا جایی که حتی یکی از افراد غیر کشیش که کتاب مقدس رو توضیح داده بود رو آتیش زدن.و الان هم داستان همینه...فقط باید اون چیزی رو قبول کرد که سفسطه شده و ما خودمون قوه فکر نداریم..وقتی که میگن تفسیر..این به این معنی هست که خدا حتی قادر نبوده خودش منظور خودشو برسونه و یه نفر باید بیاد و بگه که خدا چی میخواسته بگه...این ینی یه ضعف...و از اون طرف تفسیر های زیادی از قران هست.اینجوری قراره که ما هدایت بشیم؟این که بدتر شد..اینجور بخوای برخورد کنی ادم نمیدونه فلان تفسیر از قران درسته یا اون یکی یا اون یکی یا....بخاطر همین هم فرقه های مختلف بوجود اومده و هر فرقه میگه تفسیری که ما داریم درسته...
 
بالا