عاشق چی هستید؟ شاید مریض باشید!

maxin

Well-known member

بعضی مواقع علاقه به برخی مواد غذایی زودگذر و موقتی هستند اما در صورتی كه این وضعیت حالت مزمن و طولانی‌مدت به‌خود بگیرد، باید حتما نسبت به آن توجه ویژه داشته باشید. به این داستان توجه کنید: یك زن 59ساله انگلیسی اشاره كرد كه ناگهان علاقه عجیبی به مصرف سالاد پیدا كرد و با همین نشانه متوجه ابتلای خود به سرطان سینه شد. السی كمپل كه مادر 2 فرزند هم بود آنقدر به مصرف سالاد علاقه‌مند شده بود كه هر روز 4 كلم كامل را در وعده‌های غذایی خود تمام می‌كرد. او بعد از مشورت با پزشك متوجه شد برگ كلم حاوی یك ماده شیمیایی به نام سولفورافین است كه می‌تواند به سلول‌های سرطانی حمله كند. بدن السی برای مبارزه با سلول‌های سرطان سینه نیاز بیشتری به این ماده پیدا كرده بود و به همین دلیل السی ناگهان علاقه‌مند به مصرف كاهو شد.


در ادامه ما هم سعی می‌كنیم بعضی از نشانه‌های عجیب ابتلا به بیماری‌ها را كه در علاقه ما به خوردن بعضی‌ غذاها ظاهر می‌شوند به شما معرفی كنیم.




اگر عاشق چیپس هستید
بیماری‌های احتمالی: تیروئید یا مشكل در غدد فوق كلیوی
استرس شدید می‌تواند روی عملكرد غدد فوق كلیوی در بدن اثر منفی بگذارد. اگر فردی دائما در معرض عوامل استرس‌زا باشد، این غدد به اندازه درست هورمون‌های حیاتی بدن از جمله آدرنالین، كورتیزول و آلدوسترون را ترشح نمی‌كند. این موضوع باعث به هم خوردن تعادل نمك در بدن شده و بعضی از مردم را به خوردن غذاهای شور متمایل می‌كند.


علاقه به غذاهای شور هم‌ می‌تواند یكی از نشانه‌های كمبود ید در بدن باشد كه در این حالت تیروئید شما كم‌كار است. كم‌كاری تیروئید با علائمی از جمله احساس بی‌حالی و خستگی، یبوست، اضافه‌وزن و افسردگی خود را نشان می‌دهد در حالی كه پركاری تیروئید با علائمی مانند كاهش وزن، احساس ناامیدی و داشتن عادت ماهانه نامنظم همراه است.


اگر عاشق یخ هستید
بیماری احتمالی: كم‌خونی
افرادی كه علاقه زیاد به خوردن یخ دارند، احتمالا مبتلا به كم‌خونی هستند. در این بیماری بدن به اندازه كافی سلول‌های قرمز تولید نمی‌كند كه دلیل اصلی آن هم كمبود آهن در بدن است. زمانی كه این عنصر حیاتی به بدن نرسد، تعداد گلبول‌های قرمز به سرعت كاهش پیدا می‌كند.


مهم‌ترین علامت كم‌خونی نداشتن انرژی است. به گفته دانشمندان مایو كلینیك در ایالات‌متحده، افرادی كه علاقه زیادی به خوردن یخ دارند، به‌طور ناخودآگاه تلاش می‌كنند درد و تورم موجود در زبان خود را با سرمای یخ كاهش دهند. تحقیقات بیشتر هم نشان می‌دهد یخ در دهان افراد كم‌خون مزه و طعم خوشایندی دارد كه هنوز علت این موضوع مشخص نشده است.





اگر عاشق نوشابه هستید
بیماری احتمالی: كمبود كلسیم
آیا شما هم از افرادی هستید كه نمی‌توانید نبود نوشابه در سفره غذای خود را تصور كنید؟ در این صورت می‌توان این احتمال را داد كه شما دچار كمبود كلسیم هستید.

متأسفانه این بار مصرف نوشابه نه تنها كمبود كلسیم را برطرف نمی‌كند بلكه به‌شدت هم برای سلامت استخوان‌های بدن مضر است. بهتر است درصورت ابتلا به كمبود كلسیم، این نیاز حیاتی بدن را با خوردن سبزی‌های تیره‌رنگ و محصولات لبنی كم‌چرب جبران كنید.


اگر عاشق ادویه كاری هستید

بیماری ‌های احتمالی: پاركینسون، كمبود روی در بدن
زینك اهمیت زیادی برای پوست بدن دارد و سرعت بهبود زخم‌ها و جراحات را تسریع می‌بخشد. میزان این ماده در بدن روی حس چشایی ما هم تأثیر زیادی دارد.
زمانی كه مقدار زینك در بدن كاهش پیدا می‌كند، تعداد غده‌های چشایی موجود در زبان هم كمتر شده و از حساسیت آنها كاسته می‌شود، بنابراین اگر شما علاقه دارید مقدار زیادی از ادویه‌های طعم‌دهنده مانند كاری را به غذای خود اضافه كنید، احتمالا میزان زینك در بدنتان به‌اندازه كافی نیست و غدد چشایی شما هم به خوبی طعم غذا را احساس نمی‌كند.

ضعیف بودن غدد چشایی و كم‌بودن تعداد آنها باعث می‌شود شما میزان بیشتری ادویه به غذای خود اضافه كنید تا طعم آن در دهانتان احساس شود.

كمبود زینك ارتباط زیادی هم با یكی از بیماری‌های مزمن و بسیار مخرب به نام پاركینسون دارد. به گفته دانشمندان مؤسسه سلامت و علوم ایتالیا، سلول‌های افراد مبتلا به این بیماری در اثر سمومی كه هر روز به بدن وارد می‌شود آسیب بیشتری می‌بیند، اما مصرف زینك می‌تواند از سلول‌ها برابر این آسیب‌ها محافظت كند و هرقدر میزان این ماده معدنی در بدن كمتر باشد، آسیب‌پذیری سلول‌ها برابر سموم مختلف هم بیشتر می‌شود.

در تحقیقات اثبات شده است كه سیگار ذخائر زینك در بدن را كاهش می‌دهد و به همین دلیل افراد سیگاری به مصرف غذاهای طعم‌دار علاقه زیادی دارند.


اگر عاشق نان و پاستا هستید
بیماری احتمالی: افسردگی
حتما شما هم تجربه كردید كه در روزهایی كه روحیه خوبی ندارید، مرتبا احساس گرسنگی می‌كنید و با هر بهانه‌ای سراغ یخچال می‌روید. تحقیقات نشان می‌دهد بدن انسان با خوردن كربوهیدرات‌ها تلاش به افزایش تولید هورمون‌های شادی‌آور می‌كند.


سروتونین یكی از این هورمون‌هاست كه تولید آن با مصرف غذاهایی مانند نان، شیرینی و كیك بیشتر می‌شود. توجه داشته باشید كه مواد پروتئینی باعث كاهش ترشح این هورمون در بدن می‌شود و بهتر است در روزهایی كه احساس افسردگی می‌كنید كمتر سراغ غذاهای حاوی گوشت بروید.



اگر عاشق ماهی هستید

بیماری‌های احتمالی: آلرژی، آرتروز
از جمله مواد مورد نیاز بدن اسیدهای چرب امگا3 هستند. این اسیدهای چرب نه‌تنها نقش مهمی در رشد و حفاظت سیستم عصبی بازی می‌كنند بلكه در پیشگیری از بیماری‌ها هم نقش اساسی دارند. بافت‌های مغزی و شبكیه چشم هم نیاز فراوانی به امگا3 دارند. مطالعات نشان داده كمبود امگا 3 در بدن خطر ابتلا به آلرژی و آرتروز را افزایش داده و حتی ممكن است سرطان و بیماری قلبی را همراه داشته باشد.


كاهش میزان اسیدهای چرب در بدن می‌تواند با علائمی مانند علاقه به خوردن غذاهای چرب، افسردگی و نداشتن روحیه، شنیدن صدای مفاصل هنگام راه رفتن، كاهش سرعت بهبودی زخم‌ها و جراحات و خشكی پوست خود را نشان دهد.





اگر عاشق شكلات هستید
بیماری‌ها احتمالی: افسردگی، استرس، تنش‌های قبل از شروع قاعدگی
تا به حال حس كردید كه در شب‌های امتحان یا هنگام فرا رسیدن موعد تحویل یك پروژه، به‌طور ناگهانی علاقه شما به خوردن شكلات افزایش پیدا می‌كند.


دلیل این موضوع به طور كامل مشخص است. درون این ماده غذایی تركیباتی با عنوان آلكالویدها وجود دارد كه باعث افزایش ترشح هورمون سروتونین می‌شود. همان طور كه گفتیم این هورمون نقش مهمی در ترشح دیگر هورمون‌های مرتبط با روحیه در انسان داشته و می‌تواند حس شادی و رضایت را تقویت كند.

شكلات همچنین یكی از منابع مهم ویتامین‌های b و منیزیم به شمار می‌آید كه در تولید انرژی در بدن نقش مهمی دارد. به این ترتیب شما با خوردن این ماده غذایی پرطرفدار می‌توانید انرژی مورد نیاز بدن برای غلبه بر استرس و فشار را تامین كنید. یك تحقیق سوئیسی نشان می‌دهد افرادی كه هر روز 40 گرم شكلات می‌خورند و این كار را برای 2 هفته ادامه می‌دهند، باعث كاهش میزان تولید هورمون كورتیزول در بدن خود می‌شوند. این هورمون با عنوان هورمون استرس معروف است و در زمانی كه شما دچار فشار روحی و روانی هستید میزان بیشتری از آن را در بدن خود دارید.

در بسیاری از مواقع علاقه به خوردن شكلات یكی از نشانه‌های شروع عادت ماهانه در زنان است. در این زمان میزان منیزیم در بدن بعضی از زنان كاهش پیدا می‌كند و خوردن شكلات می‌تواند به برطرف شدن این حالت كمك كند.
 

maxin

Well-known member
اگر عاشق اسفناج هستید
بیماری‌های احتمالی: خستگی مزمن، نداشتن تمركز و بیماری‌های قلبی
ویتامین‌های b برای تجزیه كربوهیدات‌ها در بدن و تولید انرژی اهمیت بسیار بالا دارند. این ویتامین‌ها همچنین به حفظ سلامت عصب‌ها، پوست و مغز هم كمك می‌كنند. 8 نوع مختلف از ویتامین b وجود دارد و كمبود هر كدام از آنها می‌تواند علائمی مانند نامنظم شدن ضربان قلب، خستگی مزمن یا مشكل در تمركز را همراه داشته باشد. پس حتما تمایل شدید به مصرف غذاهای حاوی ویتامین b مانند جگر، اسفناج، شیر و ماست را جدی بگیرید، زیرا ممكن است در معرض خطر ابتلا به بیماری‌هایی باشید كه درمان بعضی از آنها مدت زمان زیادی طول می‌كشد.

اگر عاشق خاك هستید!

بیماری‌های احتمالی: كمبود مواد معدنی در دوره بارداری، بیماری سلیاك
علاقه به خوردن خاك عنوان یك بیماری به نام پیكاست كه عموما در زنان باردار ظاهر می‌شود. اگر یك خانم باردار ناگهان به خوردن خاك ویار پیدا كند، نشان می‌دهد میزان بعضی موادمعدنی در بدن او به اندازه كافی نیست. در این دوره آهن یكی از مهم‌ترین مواد معدنی به حساب می‌آید كه میزان آن در بدن زنان باردار كاهش چشمگیری پیدا می‌كند. مس، منیزیم و روی از دیگر موادمعدنی هستند كه در خاك یافت می‌شوند.

تحقیقات دیگر كه در نشریه آمریكایی تغذیه به چاپ رسیده كمبود مواد معدنی را مرتبط با یكی از بیماری‌های گوارشی به نام سلیاك دانسته است. كودكانی كه رژیم غذایی مناسبی ندارند و دخترانی كه عادت ماهانه شدید را تجربه می‌كنند در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند.
اگر عاشق شیرینی هستید

بیماری‌های احتمالی: مشكلات روحی، حساسیت غذایی و مشكلات گوارشی
تحلیل علاقه غیرطبیعی به مصرف شكر نسبت به دیگر مواد غذایی كمی پیچیده‌تر است، زیرا عوامل زیادی در بروز این حالت نقش دارند.


زمانی كه شما شكر مصرف می‌كنید، انسولین در جریان خون منتشر شده و با اسید‌های آمینو تركیب می‌شود. تركیب حاصل به سرعت جذب عضلات شده و به سمت مغز حركت می‌كند. در این زمان مغز به ترشح هورمون سروتونین تحریك شده و حس خوشایندی در شما به‌وجود می‌آید. مطالعات محققان دانشگاه میشیگان هم نشان داده در زمانی كه استرس در بدن به‌وجود می‌آید علاقه به خوردن شكر سه برابر می‌شود و حالتی مشابه با اعتیاد به مواد‌مخدر در بدن ظاهر می‌شود. همه این عوامل نشان می‌دهد افرادی كه زیاد شكر می‌خورند ممكن است از لحاظ روانی دچار مشكل باشند.

علاوه بر آن اشتیاق به مصرف شكر می‌تواند یكی از علائم به هم خوردن تعادل هورمونی در بدن باشد. این ماده خوراكی نقش مهمی در تولید هورمون اندورفین در مغز دارد كه در كاهش درد موثر است. در دوران قاعدگی هم میزان ماده اندورفین به كمترین حد خود می‌رسد كه باعث می‌شود زنان هنگام صبح چای خود را شیرین‌تر از حد معمول میل كنند.

علاقه‌مندان به مصرف شكر باید نگران ابتلا به مشكلات گوارشی هم باشند. زمانی كه تعادل باكتری‌های مفید در بدن به هم می‌خورد، میزان قارچ‌ها و مخمرها در بدن رشد می‌كنند كه هر دو نیاز زیادی به شكر دارند. حساسیت‌های غذایی هم تعادل خون را به هم زده و مصرف شكر را افزایش می‌دهند.

اگر عاشق سیر هستید

بیماری احتمالی: كمبود ویتامین و مواد معدنی
ظاهر شدن اشتیاق ناگهانی به خوردن سیر یكی از علائم مهم كمبود بعضی از مواد مغذی و مهم در بدن به شمار می‌آید.

سیر سرشار از ویتامین c، كلسیم و آهن است. بدن از ویتامین c برای كمك به عملكرد سیستم ایمنی، ساخت كلاژن و مبارزه با رادیكال‌های آزاد استفاده می‌كند. از سوی دیگر كلسیم نقش مهمی برای رشد و حفاظت از دندان‌ها و استخوان‌های بدن داشته و سلامت ماهیچه‌ها و سیستم عصبی را تضمین می‌كند.

آهن هم از مواد مورد نیاز برای ساخت سلول‌های قرمز است و مصرف آن خصوصا برای زنان بالغ اهمیت زیادی دارد. كمبود هر كدام از مواد اشاره شده در بالا می‌تواند خود را به شكل علاقه ناگهانی به خوردن سیر نشان دهد.
 

nanaz

New member
حالا اگه عاشق چند مورد باشیم چی ؟
نگران خودم شدم :smiliess (2):
خو من شکلات:heart: دوست دارم ، ماهی ، اسفناج ، پاستا :13:
افسردگی بینشون مشترکه . پس نتیجه میگیریم که بنده افسردگی حاد دارم:4d564ad6:

جدی ترسیدم
 

nanaz

New member
اوخ لو دادم که چقدر شکمو هستم .:25r30wi::25r30wi::25r30wi:
ولی ستاره من چند موردشو شنیده بودم مثل یخ و خاک


ولی نمیدونم واقعا واقعا اینا علمیه یا نه
 
آخرین ویرایش:

N@RVIN

Well-known member
عاشق یخ هستم در حد خیلی زیاد ببینمش رو پام بند نمیشم خخ

شکلاتم دوس دارم

شیرینیم عاشقشم
سیرم دوس دار
م
 

ستاره70

New member
الان اینجا منظور از عاشق یعنی همونی که ناروین جان گفتش دیگه؟!آدم سر از پا نشناسه وقتی اون خوراکی رو میبینه!
من اینجوری نیستم درمورد هیچکدومشون!
خب این اطلاعات رو حتما با آمار گیری بدست آوردن مثلا دیدن آره بیشتر کسایی که عاشق نان هستن,افسردگی دارن!احتمالاته همش!!قطعی نیست فکرکنم!:smiliess (3):
 

nanaz

New member
منم شکلات ببینم یعنی .........................
اصلا بذارن توی همه چی کاکائو میریزم .
با دوستام بریم خرید باید جلومو بگیرن وگرنه : کیک شکلاتی ، شیر کاکائو و بستنی شکلاتی اصلی هرچی که شکلاتی باشه دوست میدارم:heart:
یادش بخیر یه زمانی بستنی مگنوم میخریدم فقط بخاطر شکلات روش . خود بستنی را فقط دو سه گاز میخوردم:ph34r-smiley:
 

شفق بانو

New member
ناناز جان
الان شما نگران نباش / خوردن زیادی هرچیزی ضرر داره .
من خیلی از خیلی هم بیشتر کم خونم .
اما علاقه ی انچنانی به یخ ندارم
فقط بوی خاک اب خورده /کاملا بهم میریزم وسوسه میشم بخورم .:j58r36j3gcr4suxymup.
 

melinaa

New member

بعضی مواقع علاقه به برخی مواد غذایی زودگذر و موقتی هستند اما در صورتی كه این وضعیت حالت مزمن و طولانی‌مدت به‌خود بگیرد، باید حتما نسبت به آن توجه ویژه داشته باشید. به این داستان توجه کنید: یك زن 59ساله انگلیسی اشاره كرد كه ناگهان علاقه عجیبی به مصرف سالاد پیدا كرد و با همین نشانه متوجه ابتلای خود به سرطان سینه شد. السی كمپل كه مادر 2 فرزند هم بود آنقدر به مصرف سالاد علاقه‌مند شده بود كه هر روز 4 كلم كامل را در وعده‌های غذایی خود تمام می‌كرد. او بعد از مشورت با پزشك متوجه شد برگ كلم حاوی یك ماده شیمیایی به نام سولفورافین است كه می‌تواند به سلول‌های سرطانی حمله كند. بدن السی برای مبارزه با سلول‌های سرطان سینه نیاز بیشتری به این ماده پیدا كرده بود و به همین دلیل السی ناگهان علاقه‌مند به مصرف كاهو شد.


در ادامه ما هم سعی می‌كنیم بعضی از نشانه‌های عجیب ابتلا به بیماری‌ها را كه در علاقه ما به خوردن بعضی‌ غذاها ظاهر می‌شوند به شما معرفی كنیم.




اگر عاشق چیپس هستید
بیماری‌های احتمالی: تیروئید یا مشكل در غدد فوق كلیوی
استرس شدید می‌تواند روی عملكرد غدد فوق كلیوی در بدن اثر منفی بگذارد. اگر فردی دائما در معرض عوامل استرس‌زا باشد، این غدد به اندازه درست هورمون‌های حیاتی بدن از جمله آدرنالین، كورتیزول و آلدوسترون را ترشح نمی‌كند. این موضوع باعث به هم خوردن تعادل نمك در بدن شده و بعضی از مردم را به خوردن غذاهای شور متمایل می‌كند.


علاقه به غذاهای شور هم‌ می‌تواند یكی از نشانه‌های كمبود ید در بدن باشد كه در این حالت تیروئید شما كم‌كار است. كم‌كاری تیروئید با علائمی از جمله احساس بی‌حالی و خستگی، یبوست، اضافه‌وزن و افسردگی خود را نشان می‌دهد در حالی كه پركاری تیروئید با علائمی مانند كاهش وزن، احساس ناامیدی و داشتن عادت ماهانه نامنظم همراه است.


اگر عاشق یخ هستید
بیماری احتمالی: كم‌خونی
افرادی كه علاقه زیاد به خوردن یخ دارند، احتمالا مبتلا به كم‌خونی هستند. در این بیماری بدن به اندازه كافی سلول‌های قرمز تولید نمی‌كند كه دلیل اصلی آن هم كمبود آهن در بدن است. زمانی كه این عنصر حیاتی به بدن نرسد، تعداد گلبول‌های قرمز به سرعت كاهش پیدا می‌كند.


مهم‌ترین علامت كم‌خونی نداشتن انرژی است. به گفته دانشمندان مایو كلینیك در ایالات‌متحده، افرادی كه علاقه زیادی به خوردن یخ دارند، به‌طور ناخودآگاه تلاش می‌كنند درد و تورم موجود در زبان خود را با سرمای یخ كاهش دهند. تحقیقات بیشتر هم نشان می‌دهد یخ در دهان افراد كم‌خون مزه و طعم خوشایندی دارد كه هنوز علت این موضوع مشخص نشده است.





اگر عاشق نوشابه هستید
بیماری احتمالی: كمبود كلسیم
آیا شما هم از افرادی هستید كه نمی‌توانید نبود نوشابه در سفره غذای خود را تصور كنید؟ در این صورت می‌توان این احتمال را داد كه شما دچار كمبود كلسیم هستید.

متأسفانه این بار مصرف نوشابه نه تنها كمبود كلسیم را برطرف نمی‌كند بلكه به‌شدت هم برای سلامت استخوان‌های بدن مضر است. بهتر است درصورت ابتلا به كمبود كلسیم، این نیاز حیاتی بدن را با خوردن سبزی‌های تیره‌رنگ و محصولات لبنی كم‌چرب جبران كنید.


اگر عاشق ادویه كاری هستید

بیماری ‌های احتمالی: پاركینسون، كمبود روی در بدن
زینك اهمیت زیادی برای پوست بدن دارد و سرعت بهبود زخم‌ها و جراحات را تسریع می‌بخشد. میزان این ماده در بدن روی حس چشایی ما هم تأثیر زیادی دارد.
زمانی كه مقدار زینك در بدن كاهش پیدا می‌كند، تعداد غده‌های چشایی موجود در زبان هم كمتر شده و از حساسیت آنها كاسته می‌شود، بنابراین اگر شما علاقه دارید مقدار زیادی از ادویه‌های طعم‌دهنده مانند كاری را به غذای خود اضافه كنید، احتمالا میزان زینك در بدنتان به‌اندازه كافی نیست و غدد چشایی شما هم به خوبی طعم غذا را احساس نمی‌كند.

ضعیف بودن غدد چشایی و كم‌بودن تعداد آنها باعث می‌شود شما میزان بیشتری ادویه به غذای خود اضافه كنید تا طعم آن در دهانتان احساس شود.

كمبود زینك ارتباط زیادی هم با یكی از بیماری‌های مزمن و بسیار مخرب به نام پاركینسون دارد. به گفته دانشمندان مؤسسه سلامت و علوم ایتالیا، سلول‌های افراد مبتلا به این بیماری در اثر سمومی كه هر روز به بدن وارد می‌شود آسیب بیشتری می‌بیند، اما مصرف زینك می‌تواند از سلول‌ها برابر این آسیب‌ها محافظت كند و هرقدر میزان این ماده معدنی در بدن كمتر باشد، آسیب‌پذیری سلول‌ها برابر سموم مختلف هم بیشتر می‌شود.

در تحقیقات اثبات شده است كه سیگار ذخائر زینك در بدن را كاهش می‌دهد و به همین دلیل افراد سیگاری به مصرف غذاهای طعم‌دار علاقه زیادی دارند.


اگر عاشق نان و پاستا هستید
بیماری احتمالی: افسردگی
حتما شما هم تجربه كردید كه در روزهایی كه روحیه خوبی ندارید، مرتبا احساس گرسنگی می‌كنید و با هر بهانه‌ای سراغ یخچال می‌روید. تحقیقات نشان می‌دهد بدن انسان با خوردن كربوهیدرات‌ها تلاش به افزایش تولید هورمون‌های شادی‌آور می‌كند.


سروتونین یكی از این هورمون‌هاست كه تولید آن با مصرف غذاهایی مانند نان، شیرینی و كیك بیشتر می‌شود. توجه داشته باشید كه مواد پروتئینی باعث كاهش ترشح این هورمون در بدن می‌شود و بهتر است در روزهایی كه احساس افسردگی می‌كنید كمتر سراغ غذاهای حاوی گوشت بروید.



اگر عاشق ماهی هستید

بیماری‌های احتمالی: آلرژی، آرتروز
از جمله مواد مورد نیاز بدن اسیدهای چرب امگا3 هستند. این اسیدهای چرب نه‌تنها نقش مهمی در رشد و حفاظت سیستم عصبی بازی می‌كنند بلكه در پیشگیری از بیماری‌ها هم نقش اساسی دارند. بافت‌های مغزی و شبكیه چشم هم نیاز فراوانی به امگا3 دارند. مطالعات نشان داده كمبود امگا 3 در بدن خطر ابتلا به آلرژی و آرتروز را افزایش داده و حتی ممكن است سرطان و بیماری قلبی را همراه داشته باشد.


كاهش میزان اسیدهای چرب در بدن می‌تواند با علائمی مانند علاقه به خوردن غذاهای چرب، افسردگی و نداشتن روحیه، شنیدن صدای مفاصل هنگام راه رفتن، كاهش سرعت بهبودی زخم‌ها و جراحات و خشكی پوست خود را نشان دهد.





اگر عاشق شكلات هستید
بیماری‌ها احتمالی: افسردگی، استرس، تنش‌های قبل از شروع قاعدگی
تا به حال حس كردید كه در شب‌های امتحان یا هنگام فرا رسیدن موعد تحویل یك پروژه، به‌طور ناگهانی علاقه شما به خوردن شكلات افزایش پیدا می‌كند.


دلیل این موضوع به طور كامل مشخص است. درون این ماده غذایی تركیباتی با عنوان آلكالویدها وجود دارد كه باعث افزایش ترشح هورمون سروتونین می‌شود. همان طور كه گفتیم این هورمون نقش مهمی در ترشح دیگر هورمون‌های مرتبط با روحیه در انسان داشته و می‌تواند حس شادی و رضایت را تقویت كند.

شكلات همچنین یكی از منابع مهم ویتامین‌های b و منیزیم به شمار می‌آید كه در تولید انرژی در بدن نقش مهمی دارد. به این ترتیب شما با خوردن این ماده غذایی پرطرفدار می‌توانید انرژی مورد نیاز بدن برای غلبه بر استرس و فشار را تامین كنید. یك تحقیق سوئیسی نشان می‌دهد افرادی كه هر روز 40 گرم شكلات می‌خورند و این كار را برای 2 هفته ادامه می‌دهند، باعث كاهش میزان تولید هورمون كورتیزول در بدن خود می‌شوند. این هورمون با عنوان هورمون استرس معروف است و در زمانی كه شما دچار فشار روحی و روانی هستید میزان بیشتری از آن را در بدن خود دارید.

در بسیاری از مواقع علاقه به خوردن شكلات یكی از نشانه‌های شروع عادت ماهانه در زنان است. در این زمان میزان منیزیم در بدن بعضی از زنان كاهش پیدا می‌كند و خوردن شكلات می‌تواند به برطرف شدن این حالت كمك كند.

من عاشق چند موردم.خب...اول عاشق شکلات خخخخخخ
بعدشم عاشق عشقم که تو گزینه هات نبود..هی خداااااا.خخخخخخخخ
 
بالا