در چه زمینه هایی ایران در جهان مقام اول را دارد؟

sakar

New member
بسیار جالبه ... !!
رتبه های اول کشور ایران در کتاب گینس :

در چه زمينه هائي ايران در جهان مقام اول را دارد؟

رتبه های اول ايران در دنيا :

1- بيشترين توليد پسته

...2- بيشترين توليد خاويار

3- بيشترين توليد خانواده توت

4- بيشترين توليد زعفران (80% کل توليد جهانی)

5- بيشترين توليد زرشک

6- بيشترين توليدميوه آلويي (از قبيل شفت وگيلاس وغيره )

7- بالاترين دمای ثبت شده روی سطح زمين (70.7 درجه سانتيگرد در کوير لوت)

8- بيشترين تلفات انسانی در سرما و کولاک برفی (4000 نفر در کولاک سال 1350 کشته شدند، ميزان بارش برف 8 متر در 5 روز)

9- بزرگترين واردکننده گندم

10- بيشترين فرار مغز ها

11- بيشترين نسبت زن به مرد در مدارس و دانشگاه ها (1.23 زن در مقابل هر مرد)

12- بالاترين ميزان تشعشات زمينی، با شدت سالانه 260 ميلی سيورت در رامسر (مقايسه= يک عکس راديوگرام سينه 0.05 ميلی سيورت، ميدانهای اطراف چرنوبيل 25 ميلی سيورت)

13- بيشترين تعداد زمينلرزه های بزرگ (بالای 5.5 ریشتر)

14- دقيقترين تقويم دنيا (تقويم جلالی)

15- بيشترين مصرف ترياک و هرويين (امريکا بيشترين مصرف كوكايين را دارد)

16- بيشترين تعداد تغيير پايتخت در طول تاريخ (تهران سي و دومين پايتخت ايرانست)

17- کهنترين کشور دنيا (تاسيس شده در 3200 سال قبل از ميلاد مسيح)

18- ميزبان بزرگترين جميعت مهاجر جهان (اکثرا عراقی و افغانی)

19- بزرگترين توليد کننده فيروزه

20- بزرگترين منابع روی در جهان

21- بزرگترين توليد کننده و صادر کننده فرش های دست بافت (75% کل توليد جهانی)

22- بيشترين شتاب پيشرفت توليد علم و تکنولوژی در جهان (340000% رشد در طول 37 سال 1349-1387، شتاب رشدی يازده برابر متوسط جهان در سال 1388, رشد سالانه کنونی 25.7%)

23- بزرگترين سيستم بانکی اسلامی (کل سرمايه 236 ميليارد دلار)

24- بالاترين ميزان وابستگی به انرژی (بيشترين اتلاف انرژی در جهان)

25- بزرگترين منابع انرژی هيدروکربن (گاز و نفت با هم، با ارزش 14000 ميليارد دلار بر حسب قيمت جهانی 75 دلار هر بشکه نفت)

26- بالاترين تناسب ذخاير به توليد برای نفت در جهان(با ميزان توليد کنونی ايران معادل 89 سال ذخاير نفتی دارد)

27- ارزانترين پايتخت جهان (طبق تحقيق شبکه خبری سي ان ان تهران ارزانترين پايتخت جهانست)

28- بزرگترين فوران چاه نفت در تاريخ (نشت چاه نفتی قم در سال 1335 سه ماه ادمه داشت با فوران روزی 125000 بشکه نفت، ارتفاع فوران 52 متر، مقايسه با نشت نفتی خليج مکسيکو با خروج سه ماه 53000 بشکه در روز)

29- بالاترين آلودگی ديوکسيد گوگرد در هوای شهری

30- قديميترين منبع مصنوعی يا ساختگی آبی جهان با قدمت 2700 سال (قنات گناد آباد هنوز هم آب 40000 نفر را فراهم ميکند)

31- بزرگترين مجموعه جواهرات در جهان (جوهرات شاهی ايران در موزه بانک مرکزی ايران بزرگترين گنجينه جوهرات جهانست)

32- کهنترين امپراتوری جهان (هخامنشيان اولين ابرقدرت تاريخ بودند و در اوج قدرت بر 44% کل جميعت جهان حکومت ميکردند که اين بالاترين درصد جميعت تحت يک دولت در تاريخ هم هست)

33- بيشترين تعداد تلفات در جنگ شيميايی (100000 کشته و 100000 زخمی در جنگ با صدام، ايران همچنين دومين رتبه تلفات تاريخ را بر اثر سلاح های کشتار دست جمعی بعد از ژاپن دارد)

34- بيشترين تعداد و تناسب شيعه گان در جهان (89% جميعت ايران)

35- بيشترين رشد تعداد خودروهای گازسوز
 

cheshmak

New member
بعضی هاش جالب و خوب بووود ولی بعضی هاش جای تاسف داشت!!!!ممنون!!
 

Dexter2009

New member
خدا رو شکر بعضی هاش خوب بودند...از بس افراد منفی دورو برمون زیادن که داشتم کم کم نا امید می شدم...
 

ساحل

New member
خدا رو شکر اکثرا خوب بودن
تو این همه موج منفی که اطرافمون رو گرفته یه تاپیک هم لازمه که توش فقط از چیزای مثبت و امیدوار کننده تو کشورمون صحبت بشه
 

AWWA

New member
آره به خدا. اولش که عنوان تاپیکو دیدم فکر کردم طنزه.
 
آخرین ویرایش:

sakar

New member
ممنون
منم خودم واقعا برام خیلی جالب بود
خوشحالم که خوشتون اومده
 

sakar

New member
کد خبر: ۲۸۹۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۱
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، ایران را سرزمین فرصت‌های طلایی برای سرمایه‌گذاری دانست و ظرفیت تولید روزانه نفت ایران را 4 میلیون و 300 هزار بشکه‌ نفت خام، 670 میلیون متر مکعب گاز طبیعی و 400 هزار بشکه میعانات گازی اعلام کرد.

به گزارش مهر، بهروزعلیشیری در همایش سرمایه گذاری چین ضمن تشریح شاخصها و عملکرد اقتصاد کلان کشور، ایران را کشوری باثبات و سرزمین فرصتهای طلایی سرمایه گذاری توصیف کرد که در مقایسه با کشورهای همسایه و منطقه مزیتهای رقابتی ویژه ای دارد.

وی مزیتهای اقتصادی ایران را دارا بودن منابع غنی هیدروکربنی، چهارمین کشور تولید کننده نفت در دنیا، دومین کشور دارای ذخایر گازی جهان عنوان کرد و افزود : همه این مزیتهای ذاتی در کنار نیروی جوان و تحصیلکرده مزیتی است که در کمتر کشوری می توان آن را مشاهده کرد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در عین حال خاطرنشان کرد: ایران در بخش منابع فلزی و تولید روی، سرب، کبالت، آلومنیوم، منگنز و مس دارای رتبه بین 4 تا 9 جهان می باشد.

وی در تشریح فرصت های سرمایه‌گذاری در صنعت انرژی کشورمان گفت: تضمین ریسکهای سیاسی سرمایه‌گذاری های بخش خصوصی داخلی و خارجی، تضمین خرید محصول،تخصیص خوراک به قیمت رقابتی، تامین نیروی انسانی متخصص و ماهر پروژه‌ها، تامین زیرساخت های مورد نیاز و همچنین حمایت های قانونی و مقرراتی از مشوق هایی است که جمهوری اسلامی ایران برای تشویق سرمایه گذاری در این رشته های مختلف در حوزه انرژی به سرمایه گذاران خارجی ارایه می دهد.

علیشیری با اشاره به ظرفیت تولید روزانه چهار میلیون و 300 هزار بشکه‌ نفت خام، 670 میلیون متر مکعب گاز طبیعی و 400 هزار بشکه میعانات گازی، بر لزوم جذب و تجهیز سرمایه گذاریهای داخلی و خارجی برای توسعه صنعت نفت و گاز در کشور تاکید کرد.

وی در تشریح اهداف کشورمان در جهت توسعه ظرفیت تولید نفت خام و گاز در افق سال 2015 گفت: ظرفیت تولید نفت خام کشور در سال 2015 به پنج میلیون و 300 هزار بشکه در روز، ظرفیت تولید گاز غنی به 1480 میلیون متر مکعب در روز و ظرفیت تولید میعانات گازی نیز به یک میلیون و 200 هزار بشکه در روز خواهد رسید.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، کل سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای توسعه صنایع بالادستی ( اکتشاف و استخراج) ‌و پایین‌دستی ( فراوری و تولید محصولات نهایی ) نفت و گاز کشور را 220 میلیارد دلار اعلام و تصریح کرد: بخشی از این سرمایه‌گذاری از منابع در دسترس بخش خصوصی داخلی و خارجی تأمین می‌ شود و در این زمینه طرح ها و پروژه‌های بخش نفت و گاز کشور در بخش های بالادستی و پایین‌دستی که قابل اجرا با مشارکت بخش های عمومی و خصوصی است ، مطالعه و آماده شده است.

وی کل طرح های بخش نفت و گاز صنعت نفت را 95 طرح اعلام کرد و افزود: 57 طرح در بخش بالادستی و 38 طرح در بخش پایین‌دستی تعریف شده است که در مجموع با سرمایه‌گذاری 119 میلیارد و 600 میلیون دلار اعتبار اجرایی می شود.

این مقام مسئول سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای اجرای طرح های بالادستی صنعت نفت را 67 میلیارد و 800 میلیون دلار اعلام و تصریح کرد: هفت طرح در زمینه توسعه همزمان میدان های نفت و گاز، 14 طرح در زمینه اجرای پروژه های توسعه میدان های گازی، 13 طرح برای پروژه‌های توسعه میدان های نفتی، 10 طرح در زمینه پروژه‌های توسعه دیگر میدان های نفت و گاز و 13 پروژه در زمینه ایستگاه های جمع‌آوری و تزریق گاز تعریف شده است.

وی از سرمایه گذاری 51 میلیارد و 800 میلیون دلاری در بخش طرح های پایین دستی صنعت نفت خبر داد و در تشریح فرصت های سرمایه گذاری در این بخش گفت: 9 طرح گاز طبیعی مایع، هفت طرح برای اجرای پروژه های پالایشگاه گازی و خطوط لوله، هفت طرح پالایشگاهی نفت خام و میعانات گازی، 15 طرح خطوط لوله انتقال نفت خام و فراورده‌های اصلی در بخش پایین دستی صنعت نفت اجرا می شود.

علیشیری با اشاره به برخورداری پارس جنوبی از هشت درصد ذخایر گازی جهان و نیمی از ذخایر گازی کشور تصریح کرد: منطقه ویژه پارس، بزرگ ترین مجموعه صنعتی کشور و مهم ترین بخش از زنجیره ارزش صنعت نفت است که توسعه آن متضمن رشد جهشی اقتصادکشوردر آینده است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه ظرفیت نفت خام در کشور را 136 میلیارد بشکه عنوان کرد که 11 درصد ذخایر نفتی جهان را شامل می شود و امکان مالکیت بخش خصوصی در صنایع پایین دستی و میان دستی پروژه های نفتی را از دیگر مزیتهای سرمایه گذاری در حوزه انرژی دانست.

وی در عین حال خاطر نشان کرد : 62 درصد از ذخایر طبیعی گاز در میادینی واقع شده است که هنوز توسعه نیافته و فرصت طلایی برای سرمایه گذاری محسوب می شود.

این مقام مسئول در ادامه فرصتهای سرمایه گذاری در بخشهای متنوع انرژی از جمله تولید برق و انرژیهای نو را برای حضار تشریح کرد.

علیشیری در ادامه با اشاره به قانون تشویق و حمایت از سرمایه گذاری خارجی ویژگیهای این قانون را عدم محدودیت در درصد مشارکت سهمی، میزان سرمایه گذاری خارجی ، میزان سود قابل انتقال ،سرمایه قابل انتقال به خارج و نوع سرمایه قابل پذیرش عنوان کرد.

وی معافیت ماشین آلات و تجهیزات خط تولید از پرداخت حقوق و عوارض گمرکی( ماشین آلات دست اول)، استرداد حقوق و عوارض گمرکی پرداخت شده برای ورود مواد اولیه را بعنوان بخشی از مشوقهای قابل ارائه به سرمایه گذاران مطرح کرد.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به روند خصوصی سازی در کشور خصوصی سازی بانکها و شرکتهای دولتی را گامی مثبت در کشور دانست و افزود : امکان تاسیس بانکها و مؤسسات اعتباری غیر دولتی از جمله بیمه های خصوصی در کشور مهیا شده است .

وی امضای موافقتنامه های تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری ، موافقتنامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و موافقتنامه های گمرکی را به عنوان گامی مثبت برای حفظ حقوق سرمایه گذاران خارجی در کشور مطرح کرد.

 

sakar

New member
کد خبر: ۲۸۸۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۱
عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر اینکه بدون شک بودجه سال ۹۲ با تاخیر به مجلس ارائه می شود، گفت:با توجه به شرایط موجود قیمت هر بشکه نفت را بودجه سال ۹۲ باید در مبنایی بین ۱۰۰ تا ۱۱۰ دلار تعیین شود.
 

sakar

New member
تهران:۰۷:۴۴ , ۱۳۹۱/۰۹/۱۵ نسخه چاپی نسخه فقط متنی دریافت فایل txt ارسال این خبر به دوستان

فیض اللهی با مهر مطرح کرد:
سالانه سه میلیون مترمربع فرش دستباف در کشور تولید می شود
قزوین- خبرگزاری مهر: معاون بازاریابی مرکز ملی فرش ایران گفت: سالانه بین سه تا پنج میلیون مترمربع انواع فرش دستباف در کشور تولید می شود که 35 درصد در داخل مصرف شده و 65 درصد تولیدات صادر می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی فیض اللهی در مراسم افتتاح پنجمین نمایشگاه فرش دستباف استان قزوین در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: مرکز ملی فرش ایران به منظور حمایت جدی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش برنامه ریزی های برون مرزی و درون مرزی انجام داده است.

وی افزود: اعزام هیئت های تجاری به خارج از کشور، مشارکت در برپایی نمایشگاه های بزرگ داخلی و خارجی، تبلیغات و بازاریابی در بازارهای هدف، شناسایی بازارهای جدید و توسعه بازارهای قدیمی از مهمترین فعالیت هایی است که امسال در دستور کار مرکز ملی فرش ایران قرار گرفته و با جدیت پیگیری می شود.



برگزاری جشنواره گره زرین

فیض اللهی از برگزاری جشنواره فروش فرش دستباف در کشور هم خبر داد و تصریح کرد: به منظور کمک به رونق بازارهای داخلی برای سومین سال متوالی از 22 بهمن لغایت 22 اسفند ماه امسال" جشنواره گره زرین" با هدف فروش فرشهای بافته شده و تقدیر از بافندگان و تولیدکنندگان برتر کشور در تهران برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: برپایی مستمر نمایشگاههای فرش دستباف در استانهای کشور به منظور آشتی دادن نسل جدید با هنر و صنعت فرش دستباف از دیگر اقداماتی است که با جدیت انجام می شود.

این مسئول یادآورشد: با امضاء تفاهم نامه با استانداری های سراسر کشور در راستای حمایت از فرش دستباف زمینه مشارکت در تبلیغات و اطلاع رسانی مناسب این بخش فراهم خواهد شد که با تجمیع انواع فرش ها در قالب نمایشگاه و اطلاع رسانی مناسب می توان به رونق فرش در کشور کمک کرد.



چشم انداز یک میلیارد دلار صادرات فرش دستباف

معاون بازاریابی مرکز ملی فرش ایران تصریح کرد: در سال گذشته 556 میلیون دلار انواع فرش دستباف به خارج از کشور صادر شد که با توجه به جایگاه فرش ایران این میزان تا دو برابر قابل افزایش است.

فیض اللهی گفت: در حال حاضر فرش دستباف ایران به 51 کشور جهان صادر می شود که 50 درصد آن به آلمان، قطر، ژاپن و ایتالیا صادر می شود.

وی اضافه کرد: در هفت ماهه امسال هم 238 میلیون دلار انواع فرش دستباف به خارج صادر شده که هدف گذاری مرکز افزایش صادرات سالانه به یک میلیارد دلار است.

اشتغال سه میلیون نفر در هنر و صنعت فرش

فیض اللهی در پاسخ به این سوال که تعداد بافندگان و میزان اشتغالزایی این صنعت در چه وضعیتی است گفت: هر چند استخراج و اعلام دقیق آمار تولیدکنندگان و بافندگان به صورت دقیق امکان پذیر نیست اما بررسی ها نشان می دهد حدود سه میلیون نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در زمینه فرش دستباف مشغول فعالیت هستند.



وی اجرایی شدن بیمه بافندگان فرش دستباف را از جمله ابزارهای حمایتی دولت در این زمینه دانست و یادآورشد: در سال گذشته 200 هزار نفر از بافندگان فرش در کشور بیمه شدند و امسال 400 هزار نفر از خدمات این بیمه برخوردار خواهند شد.

افغانستان، چین و نپال رقیب فرش ایران

این مسئول در ادامه با اشاره به رقیبان جدی فرش ایران در بازارهای جهانی فرش اظهارداشت: در حال حاضر کشورهای افغانستان، چین و نپال با تولید فرش های دستباف ارزان قیمت از جدی ترین رقیبان ما تلقی می شوند، هر چند تولیدات آنها از نظر کیفیت و رنگ و طرح قابل مقایسه با فرش های ما نیست اما از نظر قیمت و میزان عرضه توانسته اند با فرش ایرانی رقابت کنند.

وی افزود: متاسفانه برخی از این کشورها فرش ایرانی را با برند خود وارد بازار می کنند که این کار زیان مالی فراوانی به تولیدکنندگان کشورمان می زند.

فیض اللهی یادآورشد: کشور چین علیرغم آن که تولید کننده فرش دستباف است اما از بازارهای بزرگ مصرف این محصول نیز بشمار می رود و با کاهش تولیدات این کشور در سالهای اخیر در زمینه فرش دستباف با برنامه ریزی درست و منطقی می توانیم سهم صادراتی خود را بخوبی افزایش دهیم.

معاون بازاریابی مرکز ملی فرش ایران در ادامه بیان کرد: با راه اندازی میز چین و شرکت در چهار نمایشگاه بزرگ و نیز اعزام سه هیئت تجاری به چین ظرفیت افزایش صادرات فرش دستباف به این بازار بزرگ جهانی فراهم شده است.



شناسایی بازارهای جدید فرش دستباف

فیض اللهی بازاریابی در کشورهای جدید را از دیگر سیاست های این مرکز دانست و گفت: برزیل، اندونزی و آفریقای جنوبی از بازارهای جدیدی است که می تواند هدف صادرات فرش دستباف ایران باشد و جایگاه این صنعت دستباف را به روی مصرف کنندگان و علاقمندان باز کند.

اختصاص پنج میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار به مرکز ملی فرش

این مسئول گفت: امسال پنج میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار به مرکز ملی فرش ایران اختصاص داده شده که در راستای حمایت از تولیدکنندگان، بازاریابی در صادارات، تبلیغات و برنامه های حمایتی هزینه خواهد شد.

وی کمک به کاهش هزینه تولید و فروش اقساطی فرش دستباف را از جمله راهکارهای تقویت بنیه مالی مصرف کنندگان برای رونق بازار این کالا دانست و اظهارداشت: با توافق انجام شده با بانک ملت زمینه استفاده از کارت اعتباری برای خرید فرش دستباف فراهم شده که با دادن تسهیلات کم بهره به تولیدکنندگان و تامین مواد اولیه می توان ضمن کاهش هزینه تولید به رونق این صنعت کمک کرد.



احیاء فرش قزوین

فیض اللهی یادآورشد: متاسفانه فرش قزوین به دلیل وجود انگشت شمار بافندگان اصیل آن در حال فراموشی است که برای احیاء آن باید اقدام جدی شود.

وی گفت: فعالان محدود فرش دستباف قزوین باید ساماندهی و فعالتر شوند و با انعکاس مشکلات خود به مسئولان زمینه حل آنها برای احیاء این هنر در استان را فراهم کنند.

این مسئول افزود: با احیاء برند قزوین می توان گام ارزشمندی در زنده کردن فرش قزوین و رونق فرش این خطه از کشور برداشت.

بالا بودن هزینه تولید و مواد اولیه

امیرهوشنگ لاجوردی از تولیدکنندگان فرش دستباف استان تهران که در نمایشگاه قزوین شرکت کرده است در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: 22 سال در این هنر فعالیت می کنم و جا دارد از دست اندرکاران برگزاری این نمایشگاه که زمینه معرفی هر چه بیشتر فرش دستباف را به مردم فراهم می کنند تشکر کنم.

وی که تولید کننده و فروشنده فرش قشقایی است افزود: این نوع فرش به دلیل داشتن کیفیت، رنگ مناسب گیاهی، نقشه خوب و ضمانت نامه از جایگاه خوبی در میان مصرف کنندگان برخوردار است اما گران بودن آن به دلیل هزینه تولید شاید نتواند دسترسی همه علاقمندان به آن را فراهم کند.

این تولیدکننده بیان کرد: پرداخت تسهیلات کم بهره به تولید کنندگان و تامین مواد اولیه می تواند به کاهش هزینه تولید کمک کند تا فرشهایی با قیمت هایی مناسب تر در اختیار شهروندان قرار گیرد.

وی گفت: در حال حاضر 100 بافنده فرش در تولید فرش های قشقشایی در تهران، شیراز، خراسان فعالیت می کنند که در صورت حمایت مسئولان می توان اشتغال تعداد بیشتری از بافندگان را فراهم کرد.



غلامرضا متین ارفع دیگر تولیدکننده فرش بختیاری با سابقه خانوادگی 90 ساله در صنعت و هنر فرش دستباف هم به خبرنگار مهر اظهارداشت: در جهان هیچ کشوری قادر به تولید فرش هایی با مرغوبیت فرش دستباف ایران نیست اما هزینه بالای تولید برای ما نیز مشکل ساز شده و میزان فروش را کاهش داده است.

متین ارفع بیان کرد: تورم موجود در جامعه که موجب افزایش دستمزد بافندگان شده نیز در کنار مواد اولیه گران برای تولیدکننده مشکل ساز شده که نیازمند حمایت مسئولان است.

این تولیدکننده از اجرای طرح بیمه بافندگان فرش در راستای حل بخشی از مشکلات دست اندرکاران این صنعت قدردانی کرد.

متین ارفع تصریح کرد: با تاسیس دفاتر نمایندگی فروش فرش دستباف در خارج از کشور می توان به رونق بازار صادرات و کمک به تولیدکنندگان گامی اساسی برداشت.

فرش قزوین احیاء شود

بابایی از پیش کسوتان تولید کننده فرش دستباف قزوین هم در حاشیه برگزاری پنجمین نمایشگاه فرش دستباف در قزوین در گفتگو با مهر یادآورشد: از بافندگان فرش اصیل قزوین تعداد انگشت شماری باقی مانده اند که دیگر قادر به بافت این فرش ارزشمند نیستند و باید متاسفانه شاهد مرگ تدریجی این هنر و صنعت قدیمی در استان باشیم.

وی افزود: هر چند دولت کارهایی کرده اما برای احیاء فرش قزوین و نقشه آن نیازمند اقدامی اساسی هستیم تا دیر نشده بتوانیم از محو این هنر اصیل سنتی جلوگیری و بافت آن را به آیندگان منتقل کنیم.

گفتگو: محمدرضا جباری

امانت داری و اخلاق مداری

استفاده از این خبر فقط با ذکر منبع "خبرگزاری مهر" مجاز است.
 
بالا