جانور دات کام

مجید دیجی

مدیر بخش
بید قاتل
اصطلاح بید قاتل اشاره به خانواده‌ای از حشرات مهاجم دارد که برخی از آنها (مانند بید قاتل امریکای جنوبی Rhodinus prolixus) فقط خون آشام‌ هستند، که یعنی تنها غذای آنها خون است. متاسفانه (برای قربانیانشان) این خون آشام همچنین ناقل ب یماری چاگاس نیز هست.

این بید خون آشام هم از بزاق خود به عنوان عامل بی‌حسی استفاده می‌کند، تا قربانیش گاز گرفتگی را حس نکند. این بید را «بید بوسه زن» هم می‌نامند، که تا وقتی ندانید که علت این نام گذاری این است که این بید عموما صورت قربانیانش را در نزدیکی لب و چشمانش گاز می‌گیرد، خیلی رومانتیک به نظر می‌رسد



214371_306.jpg
 

مجید دیجی

مدیر بخش
پشه برفی

همانطور که می دانید پشه ها رابطه درستی با سرما و برف ندارند اما این نوع خاص متفاوت ترین پشه است چرا که تنها روزهای سرد سال و در سردترین نقاط جهان زندگی می کند. "پشه برفی" حشره ای است که در شرایط سخت جوی زندگی می کند و بیشتر به عنوان یک حشره ضد یخ زدگی عمل می کند. نیش این پشه باعث میشود تا حیوانات بتوانند سرماهای سخت را تحمل کنند. نکته جالب در مورد این پشه آن است که نمی تواند پرواز کند و بالی ندارد.

185251_214.jpg
 

مجید دیجی

مدیر بخش
پشه خفاش

این پشه از نزدیک بسیار شبیه به یک خرچنگ یا عنکبوت است به همین علت بسیاری آن را اشتباه می گیرند. این پشه تنها روی بدن خفاش ها دیده می شود و پای آن تنها برای پرش از روی یک خفاش به خفاش دیگر استفاده می شود. این پشه ها تنها از خون استفاده می کنند و معمولا تا دوران بلوغ، در خانه های خود که در دیوار غار درست می کنند مانده و سپس وارد بدن خفاش ها میشوند.


185249_531.jpg
 

مجید دیجی

مدیر بخش
پشه اسکی کار

یکی از پشه های بسیار جالب در دنیا را می توانید روی دریاچه های نمک پیدا کنید.این پشه در کنار دریاچه های نمک زندگی کرده و روی سطح دریاچه مانند اسکی بازها حرکت می کند چرا که توانایی پرواز در این نوع پشه نیز وجود ندارد. این پشه بال های بسیار ریزی دارد که تنها قدرت اسکی را به او می دهد. این پشه ها می توانند از نمک یا حشرات و گردهای بسیار ریز موجود در هوا استفاده کنند زیرا اندازه خودشان هم بسیار کوچک است.



185253_106.jpg
 

مجید دیجی

مدیر بخش
پشه شپشی

یکی از انواع پشه که ممکن است روی بدن انسان زندگی کند ولی شاید برای شما عجیب باشد اگر بشنوید که برخی از آن ها تمام عمرشان را روی بدن یک میزبان می گذرانند. بدن این پشه تخت و البته بسیار ریز است همچنین این پشه در اوایل زندگی اش بال دارد ولی وقتی وارد موی بدن یک میزبان می شود بال هایش را از دست می دهد و به همین دلیل همیشه همانجا مستقر می شود. پشه های شپشی مانند دیگر پشه ها از خون تغذیه می کنند و برخی از نمونه های آن ها روی بدن حیوانات نیز دیده می شود.

185252_437.jpg
 

مجید دیجی

مدیر بخش
سوسک شاخدار...
155923_146.jpg


سوسک شاخدار یکی از 1200 حشره از خانواده «لوکانیدا» است.

سوسک های شاخدار همانطور که از نامشان پیداست روی سر خود زائده‌هایی شبیه شاخ دارند. این شاخ‌ها 5 تا 7 سانتی‌متر رشد می‌کند و هر چه شاخ این سوسک بلندتر باشد قیمت آن نیز بیشتر است.
 

مجید دیجی

مدیر بخش
اختاپوس جاپتلا

151654_286.jpg


در اعماق 1000 تا 600 متری اقیانوس ها اختاپوسی کوچک زندگی می کند که سیستم دفاعی جالبی دارد. او می تواند در عرض یک ثانیه و با احساس خطر خود را نامرئی کند. نامرئی شدن اختاپوس باعث می شود تا دیگر دیده نشود و حتی ماهی هایی که از خود نور تولید می کنند نیز او را نمی بینند. این اختاپوس البته اگر بازهم دیده شود سریع خود را به رنگ های مختلف در می آورد تا بار دیگر بتواند در دل دریا ناپدید شود.



این هم منبع : http://cheddan.persianblog.ir/tag/ـــ(((دانستنیهای_حیوانات)))ـــ
 
آخرین ویرایش:

مجید دیجی

مدیر بخش
اگه شما هم عکسی جالب داشتید بذارید ااینجا تا ببینیم ... ( آیا می دونستید که عکاسی از طبیعت یکی از راههای درآمدزایی خوب برای زیست شناسان و دوس داران طبیعت در سطح جهان هست ؟؟ )

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
عکس هرچی عجیب تر و ناشناخته تر بهتر...
 

پیچک

New member
قورباغه مودار: این دوزیست از طریق پاهای خود می‌تواند مانند انواع موجودات پستاندار و گوشخوار دیگر بدن قربانی خود را له و صرف وعده غذایی خود کند.
210962_212.jpg

این همونه که تخم هاشو به موهاش وصل میکنه؟؟؟

چرا هر چی خوندیم یادمون رفته؟:dadad4:
 

مجید دیجی

مدیر بخش
اشتباه کردم؛ نوعی مورچه پاندائی هستش

Panda Ant

Panda-ant.jpg



Kingdom: Animalia
Phylum: Arthropoda
Class: Insecta
Order: Hymenoptera
Suborder: Apocrita
Superfamily: Vespoidea
Family: Mutillidae
این حشرات گونه ای در حال انقراض هستند که در شیلی وجود دارد و به رنگ سفید و قرمز دیده می شوند ... موهای آن ها برای حفظ رطوبت و... کاربرد دارد .

220px-Velvet_Ant.jpg


این مورچه ها فقط سالی 2000 تخم می گذارند ... در منبعی نوشته بود نیش دردناکی دارند به شکلی که یک گاو را می تواند به زانو در آورد ...

220px-Velvet_Ant_%28Mutillidae%29%2C_Dasymutilla%2C_Albuquerque.JPG

نوع نر نیش نمی زند ولی ماده ها چرا ...
 
آخرین ویرایش:
بالا