تاحالا اسم نقی رو تو گوگل سرچ کردی؟؟!!!!!

AWWA

New member
یکی از شوخ طبع‌های آن زمان عبدالله بن حذافه بود که پیغمبر او را رهبر سریه‌ای کرد.

در آنجا از سپاهش خواست آتش روشن کنند. سپس گفت‌:
همه شما در آتش بپرید. آنها گفتند: ما ایمان به پیغمر آوردیم تا از آتش مصون باشیم‌. (در نقل دیگری دارد که آنها خواستند خود را در آتش بیندازند که او نگذاشت و گفت‌: شوخی کردم‌.) وقتی نزد پیامبر آمدند و داستان را گفتند ، حضرت کار آنها را تأیید کرد و فرمود: لاطاعه لمخلوق فی مصعیه الخالق (امتاع ۱۰٫۶۳) در کارهایی که معصیت خالق است ، نباید از مخلوق پیروی کرد. بعد از رسیدن رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) از بدر مردم به استقبال آمدند. سلمه بن سلامه که پیامبر به خاطر یک‌شوخی نادرست ‌، سبب قهر آن حضرت با خود شده بود، خطاب به مردم گفت‌: این که تبریک ندارد ، ما مشتی پیر و کچل را کشتیم‌.
رسول‌خدا(صلی الله علیه و آله و سلم) از سخن او خندید و فرمود: آنان ملاء قریش بودند ، کسانی که‌ با دیدنشان وحشت پدید می‌آمد و اگر دستوری می‌دادند، به سختی اطاعت می‌کردید. در این وقت سلمه از فرصت استفاده کرده علت قهر پیامبر را پرسید. حضرت فرمودند زمانی که در «روحاء» عازم بدر بودیم ‌، یک اعرابی نزد من آمد و پرسید: اگر پیامبری ‌، بگو بدانم که شتر حامله من ‌، چه می‌زاید؟ تو گفتی که‌، خودت ‌با او جماع کردی و از تو حامله شده‌؛ و تو البته برخورد زشتی کردی‌! سلمه از رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) عذر خواست و پیامبر عذرش را پذیرفت‌.
 

AWWA

New member
چرا هفت حرف در سوره ی حــمــد نیست؟

قیصر روم برای یکی از خلفای بنی عباس ، در ضمن نامه ای نوشت :«ما در کتاب انجیل دیده ایم که هرکس از روی حقیقت سوره ای بخواند که خالی از هفت حرف باشد ، خداوند جسدش را بر آتش دوزخ حرام میکند ، و آن هفت حرف عبارتند از :«ث ، ج ، خ ،ز ، ش ، ظ ،ف» ما هر چه بررسی کردیم ، چنین سوره ای را در کتاب های تورات و زبور وانجیل نیافتیم ، آیا شما در کتاب آسمانی خود ، چنین سوره ای را دیده اید؟»

خلیفه عباسی دانشمندان را جمع کرد ، واین مساله را با آنها در میان گذاشت، آنها از جواب آن درماندند، سر انجام این سوال را از امام هادی (علیه السلام) پرسیدند آن حضرت در پاسخ فرمودند: آن سوره ، سوره «حــمد» است ، که این حروف هفتگانه در آن نیست .

پرسیدند : فلسفه ی نبودن این هفت حرف ، در این سوره چیست؟
فرمودند : حرف «ث» اشاره به «ثبور»(هلاکت) و حرف «ج» اشاره به «جحیم» (نام یکی از درکات دوزخ) و حرف «خ» اشاره به «خبیث» (ناپاک) و حرف «ز» اشاره به «زقوم» (غذای بسیار تلخ دوزخ) و حرف «ش» اشاره به «شقاوت»(بدبختی) و حرف «ظ» اشاره به «ظلمت» (تاریکی) و حرف «ف» اشاره به «آفت» است.
خلیفه ، این پاسخ را برای قیصر روم نوشت ، قیصر پس از دریافت نامه ، بسیار خوشحال شد، و به اسلام گروید، و در حالی که مسلمان بود از دنیا رفت1.



پی نوشت:
1- شرح شافیه ابی فراس ، مطابق نقل منتخب التواریخ ، ص 795

منبع :
داستان های شنیدنی از چهارده معصوم (علیهم السلام) ، محمد محمدی اشتهاردی، موئسسه انتشارات نبوی
 

AWWA

New member
گل ...


ابوهاشم جعفری نقل میکند :

روزى در محضر شريف امام هادى عليه السلام شرفياب شدم ، كودكى وارد شد و شاخه گلى را تقديم آن حضرت نمود .
امام عليه السلام آن شاخه گل را گرفتند و بوئيدند و بر چشم خود نهاده و بوسیدند ؛ و سپس آن را به من اهداء نموده و اظهار داشتند :
هر كه شاخه گلى را ببويد و بر چشم خويش بگذارد و ببوسد و سپس صلوات بر محمّد و آل مطهرش فرستد، خداوند متعال حسنات بى شمارى را در نامه اعمالش ثبت مى نمايد ؛ و نيز بسيارى از خطاها و لغزش هايش را مورد عفو قرار مى دهد.


كافى : ج 6، ص 525، ح 5، حلية الا برار: ج 5، ص 37، ح 3.
 

AWWA

New member
ما در امور زودگذر دنیا با شما رقابتی نداریم ...

متوکل خلیفه مستبد عباسی برای تهدید حضرت هادی (علیه‏السلام) او را به حضور فرا خوانده و دستور داد که هر یک از سپاهیانش خورجین اسب خود را از خاک قرمز پر کند و در محل ی روی هم بریزند.
سپاهیان که بیش از نود هزار نفر بودند فرمان را اجرا کرده و به سبب انباشته شدن خاک‏ها روی هم، تپه ی بزرگی ایجاد شد. آنگاه سربازان متوکل در بهترین حالت آرایش نظامی، در حالیکه غرق در لباس جنگی و اسلحه بودند قرار گرفتند و چون متوکل، حضرت هادی (علیه‏السلام) را با خود بر بالای آن تپه برد ، در برابر او به صورت با شکوهی رژه رفتند. هدف او این بود که ترسی شدید در دل آن حضرت افکند و خیال شورش و خروج بر خلیفه را از سر امام (علیه‏السلام) خارج سازد !!
امام هادی (علیه‏السلام) با کمال آرامش فرمودند : «آیا تو نیز می‏خواهی لشگر ما را مشاهده نمایی؟»
متوکل با تمسخر گفت: «آری.» ناگاه امام (علیه‏السلام) دعایی خواند و در یک لحظه متوکل میان آسمان و زمین را پر از فرشتگان غرق در اسلحه دید. او از مشاهده‏ی هیبت لشگر ملکوتی امام (علیه‏السلام) از ترس بی‏هوش شد و بر زمین افتاد. مدتی بعد که متوکل به هوش آمد حضرت به او فرمود: «ما در امور زودگذر دنیا با شما رقابتی نداریم بلکه ما به امر آخرت پرداخته‏ ایم، بنابراین در مورد ما گمان شورش و خروج بر ضد خود نکن.» [1] .


پی نوشت ها:
[1] کشف الغمه، ج 2، ص 395 - بحارال، ج 50، ص 155.
منبع: کرامات و مقامات عرفانی امام هادی‏؛ سید علی حسینی قمی؛ نبوغ چاپ اول اردیبهشت 1381.
 

AWWA

New member
یَا حَسْرَةً عَلَى الْعِبَادِ مَا یَأْتِیهِم مِّن رَّسُولٍ إِلاَّ كَانُوا بِهِ یَسْتَهْزِؤُون

ای دریغ بر این بندگان ! هیچ رسولی برای هدایت آنها نیامد مگر آنکه او را استهزا کردند و مسخره اش نمودند ...
( یس - 30 )





 

AWWA

New member
تنها دعا گرفته سراغ از ویرانه های حرمت !!



 
آخرین ویرایش:

AWWA

New member
زن و فرزندان امام هادی (ع )

حضرت هادی (ع ) يک زن به نام سوسن يا سليل و پنج فرزند داشته است . 1 - ابومحمد حسن عليه السلام ( امام عسکری (ع ) يازدهمين اختر تابناک ولايت و امامت است ) . 2 - حسين . 3 - سيد محمد که يک سال قبل از پدر بزرگوارش فوت کرد ، جوانی بود آراسته و پرهيزگار که بسياری گمان مي کردند مقام ولايت به وی منتقل خواهد شد . قبر مطهرش که مزار شيعيان است در نزديکی سامرا مي باشد . 4 - جعفر . 5 - عايشه ، يا به نقل شادروان شيخ عباس قمي " عليه " .
 

AWWA

New member
صورت و سيرت حضرت امام هادی (ع )

حضرت امام دهم (ع ) دارای قامتی نه بلند و نه کوتاه بود . گونه هايش اندکی برآمده و سرخ و سفيد بود . چشمانش فراخ و ابروانش گشاده بود . امام هادی (ع ) بذل و بخشش بسيار مي کرد . امام آن چنان شکوه و هيبتی داشت که وقتی بر متوکل خليفه جبار عباسی وارد مي شد او و درباريانش بي درنگ به پاس خاطر وی و احترامش برمي خاستند .

خلفايی که در زمان امام (ع ) بودند : معتصم ، واثق ، متوکل ، منتصر ، مستعين ، معتز ، همه به جهت شيفتگی نسبت به قدرت ظاهری و دنيای فريبنده با خاندان علوی و امام همام حضرت هادی دشمنی ديرينه داشتند و کم و بيش دشمنی خود را ظاهر مي کردند ولی همه ، به خصال پسنديده و مراتب زهد و دانش امام اقرار داشتند ، و اين فضيلتها و قدرتهای علمی و تسلط وی را بر مسائل فقهی و اسلامی به تجربه ، آزموده و مانند نياکان بزرگوارش (ع ) در مجالس مناظره و احتجاج ، وسعت دانش وی را ديده بودند .

شبها اوقات امام (ع ) پيوسته به نماز و طاعت و تلاوت قرآن و راز و نياز با معبود مي گذشت . لباس وی جبه ای بود خشن که بر تن مي پوشيد و زير پای خود حصيری پهن مي کرد . هر غمگينی که بر وی نظر مي کرد شاد مي شد . همه او را دوست داشتند . هميشه بر لبانش تبسم بود ، با اين حال هيبتش در دلهای مردم بسيار بود .
 

AWWA

New member
جبران نقص

« لِبَعْضِ مَواليهِ: عاتِبْ فُلانًا وَ قُلْ لَهُ: إِنَّ اللّهَ إِذا أَرادَ بِعَبْد خَيْرًا إِذا عُوتِبَ قَبِلَ ».

امام على النّقى(عليه السلام) به يكى از دوستانش فرمود:فلانى را توبيخ كن و به او بگو: خداوند چون خير بنده اى خواهد، هر گاه توبيخ شود، بپذيرد. [و در صدد جبران نقص خود برآيد].
 

saharandishe

New member
میلادباسعادت امام هادی علی نقی علیه السلام برهمه ی شیعیان ودوست داران حضرت مبارک
امشب ماروهم ازدعای خیرتون بی نصیب نزاریدها
امام هادی بسیارباسخاوت هستندمگه میشه مارودست خالی روانه کنن
دعاکنیدکه امشب دعاهاهمگی به حرمت امام هادی مستجاب خواهدشدانشاالله
خداوندا:
اللهم صل علی محمدوآل محمدوعجل فرجهم
اللهم عجل لولیک الفرج
خدایاهممون روعاقبت به خیربفرما
خداونداروزی حلال مادی ومعنوی ماروزیادکن
خداونداهمسرانی صالح وفرزندانی سالم به ماعطابفرما
و....
الهی آمین


اللهم صل علی محمدوآل محمدوعجل فرجهم



images.jpg
 
آخرین ویرایش:
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: AWWA

AWWA

New member
اى مسلمان دیده ات روشن که از لطف خدا

هادى الامّه شه احمد خصال آمد پدید

عشق و دل را موجبات اتّحاد آمد عیان

جان و تن را موجبات اتّصال آمد پدید


ولادت امام هادی علیه السلام مبارک باد




 

AWWA

New member
میلاد دهمین واسطه فیض خداوند

آیت روشن رستگاری، حضرت امام علی النّقی الهادی علیه السلام مبارک باد




 

AWWA

New member
فرا رسیدن روز میلاد میراث دار عصمت و ولایت

مجمع دانش و بینش، حضرت امام علی النّقی الهادی علیه

السلام بر متّقیان باایمان مبارک باد




 

AWWA

New member
از شب ظلمانى و تاریکى ره غم مخور

ز آنکه آید بعد شب صبح درخشانى دگر

خاتم پیغمبرانت تبریک گوید بر على

چون على را آمده ماه فروزانى دگر




 
بالا