برای اولین بار یک بانوی ایرانی برنده معتبرترین جایزه ریاضی جهان شد.....

هانیه

Well-known member



دکتر مریم میرزاخانی جزو چهار برنده مدال فیلدز سال 2014 میلادی معرفی شد. با توجه به این‌که که جایزه نوبل در علم ریاضیات وجود ندارد، معمولا مدال فیلدز معادل «نوبل ریاضی» ‌ برشمرده می‌شود. دکتر میرزاخانی اولین زن برنده این جایزه در طول تاریخ اعطای آن است.

- - - Updated - - -

مدال فیلدز جایزه‌‌ای است که هر چهار سال یک بار به چهار ریاضی‌دان زیر چهل سال که فعالیت‌های برجسته‌ای در زمینه ریاضیات داشته‌اند، اعطا می‌شود. اعطای جایزه فیلدز از سال ۱۹۳۶ میلادی آغاز و نام خود را از «جان چارلز فیلدز» ریاضی‌دان کانادایی گرفته که نقش مهمی در اعطای این جایزه داشته است.
مریم میرزاخانی متولد سال ۱۳۵۶ در تهران و از دانش‌اموختگان دبیرستان فرزانگان تهران است. او از جمله بازماندگان سانحه غم‌بار سقوط اتوبوس حامل ریاضی دانشگاه صنعتی شریف به دره در اسفندماه ۷۶ است. دکتر میرزاخانی در دو دوره متوالی المپیاد جهانی ریاضی، در سالهای 1994 و 1995، عضو تیم ایران بوده و هر دو سال مدال طلا گرفت. او در سال 1995 با کسب 42 امتیاز از 42 امتیاز قابل کسب، با نمره کامل به مدال طلا دست یافت. او دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد ریاضی را در دانشگاه صنعتی شریف به اتمام رساند و برای دوره تحصیلات تکمیلی به دانشگاه هاروارد رفت. مریم میرزاخانی دوره دکتری را زیر نظر کورتیس مک‌مولن، برنده مدال فیلدز سال ۱۹۹۸ میلادی، در سال ۲۰۰۴ در دانشگاه هاروارد به پایان رساند.
 

هانیه

Well-known member
مریم به همراه ۹ محقق برجسته دیگر در چهارمین نشست۱۰ استعداد درخشان نشریه پاپیولار ساینس در آمریکا مورد تقدیر قرار گرفت. به نوشته‌ی یواس‌ای تودی این فهرست ۱۰ نفره شامل محققان و جوانی است که در حوزه‌های ابتکاری مشغول به فعالیت هستند و با این حال معمولاً از چشم عموم پنهان مانده‌اند. این فهرست بر اساس پیشنهادهای ارایه شده از سوی سازمان‌های گوناگون، روسای دانشگاه‌ها و ناشران انتشارات علمی برگزیده شده‌اند. این محققان برجسته جوان در حوزه‌های گوناگونی از گرافیک رایانه‌ای تا ریاضیات و علوم رباتیک، افق‌های تازه‌ای در مرزهای جهان اطراف ما گشوده‌اند و مریم میرزاخانی ریاضیدان ایرانی که در آن زمان 33 سال داشت، یکی از آنها بود. او از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸ محقق ریاضی کلِی و استادیار و سپس استاد تمام دانشگاه پرینستون بوده و از سال ۲۰۰۸ میلادی نیز استاد تمام دانشگاه استنفورد بوده است.
 

abtin13

New member
آخه اگه میموند اینجا که آخرش هی دنبال کار می گشت و تو دو سه تا آزمون استخدامی شرکت می کرد بعد که میدید آبی از اینا گرم نمیشه بیخیال میشد و میرفت شوهر میکرد و تا آخر عمر به خوبی و خوش زندگی می کرد.:65d6a5d6s:
 

هانیه

Well-known member
10616575_704634482940710_543982190170310881_n.jpg


اینم عکس همسر ودخترش اناهیتا:riz304:
 

هانیه

Well-known member
بله دیگه متاسفانه تو ایران برای علوم پایه ارزش قائل نیستن ابتین:smilies-azardl (113
 

monika.6

New member
واقعا باید یهشون آفرین گفت
اما مطمئنا خیلیا شبیه ایشون در رشته ی ریاضی و سایر رشته ها هستن که استعدادهاشون داره هدر میره
اخ سرم گیج رفت:1dco2x0p1lilzhfpg1t
 

هانیه

Well-known member
:auizz3ffy9vla57584xحالا تونستین بگین دخترا ریاضیشون ضعیف:auizz3ffy9vla57584x

- - - Updated - - -

واقعا باید یهشون آفرین گفت
اما مطمئنا خیلیا شبیه ایشون در رشته ی ریاضی و سایر رشته ها هستن که استعدادهاشون داره هدر میره
اخ سرم گیج رفت:1dco2x0p1lilzhfpg1t

چرا گیج رفت؟؟؟؟؟؟
 

هانیه

Well-known member
1479908.jpg



نفر سوم از سمت راست ...مریم میرزاخانی...عکس برا سال 1374هستش....(اخی چقدر کوچولو بوده:thumbsupsmileyanim:...)
 

هانیه

Well-known member
این چهره ساده بدون ارایش

که از زن بودن همان موهای بلندش را هم نخاست.

همان است

همان که زن باشی وبا تفاوت های زنانه دیده نشوی.

اندیشه را خدا مساوی داد زور بازو را ب مرد حس وزیبایی را به زن بیشتر و اندیشه را به همه زیبایی های زنانه وتمام قدرت مرذانه برتری داد.
این زن ک اندیشه را برگزید نه که زن نباشد ماذر اناهیتا بود مهربان وفروتن
با این نگاه های ارام ویکسان تمام عکس ها تصویر انسان محترم صاحب اندیشه است
انصاف نبود با سرطانی برود که خاص زن بودنش است.

پی نوشت .24تیر سال 1396بانومریم میرزا خانی بر اثر سرطان سینه فوت کردند.

پی نوشت 2.بسیار ناراحتم
پی نوشت 3.متن کپی شده است .
 
بالا