بخاطر ارزش انسانها اطلاع رسانی کنید

mj1919

New member
سلام به همه ي همكاران عزيز،

نوشتن اين كلمات برايم بسيار سخت است اما گريزي از درميان گذاشتن اتفاقاتي كه براي جامعه ي علمي مان و خصوصا براي دانشگاهمان درحال افتادن است ندارم.

همين چند هفته پيش بود. دانشجويي بيست و چند ساله سراسيمه در اتاقم را زد و اصرار براي گفتگو داشت. او كسي نبود جز آقاي علي مهرپويا دانشجوي رتبه ي يك كنكور كارشناسي ارشد دانشكده ي برق دانشگاه و يكي از دانشجويان برجسته ي دوره ي ليسانس خودمان.رنجور و دل خسته از اتفاقاتي كه در چند ماه اخير برايش افتاده بود با من درد دل كرد.

ميانه ي تابستان وقتي رتبه هاي كنكور كارشناسي ارشد را اعلام كردند از ي مدرسان شريف به وي زنگ ميزنند و تبريك و دعوت به همكاري به عنوان مشاور با حقوقي كه از اندازه هاي طبيعي خارج است. علي فريب مدرسان شريف را ميخورد و در اين به مشاوره مشغول ميشود. او هرگز از خدمات اين استفاده نكرده بود بنابراين دليلي نداشت كه مبلغ كلاسها و كتابهاي باشد. او از اينكه به دروغ خود را دانش آموخته ي معرفی کند و در فيلمهاي تبليغاتي آنها شركت كند امتناع مي ورزد. او صادقانه از اينكه برگه هايي را كه مربوط به ثبت نام در دوره هاي ي مدرسان شريف در سال قبل بوده است امتناع ميورزد تا تولید کننده ی اسناد جعلی برای آن نباشد. او نسبت به اینکه از به دروغ نام او در سایت به عنوان دانش آموخته ی سوء استفاده شود اعتراض میکند.

مديران از "سوء عملکرد" علی بر مي آشوبند و او را تهديد ميكنند. او آنها را فريبكار ميخواند و با يك مشاجره ي لفظي از خارج ميشود. علي اين مشاجره و مقاومت در برابر فريبكاري و تزوير را در برابر چشمان چندين "استاد" و دانش آموز ديگر آن انجام داده بود و مديران مصمم شدند كه درس عبرتي به وي دهند تا سايرين از چنين حركاتي خود داري كنند. چند هفته ي بعد احضاريه ي دادگاه به جرم اهانت و افترا به منزل وي ارسال ميشود. دوشنبه ی گذشته اولین جلسه ی دادگاه علی با حضور وکلای ی برگزار شد.



من با استاد راهنمای دوره ی لیسانس علی صحبت کردم و مطمان شدم که علی فردی راستگو و سلیم است مثل قریب به اتفاق دانشجویان خوب دانشگاه شریف. همچنین من سعی کردم با مدیر مدرسان شریف، آقای نامی، تماس برقرارکنم و نامه ای نیز به وی نوشتم. اما ظاهرا او اعتنایی به این مساله ندارد. از آنجا كه موضوع مستقيما ارتباطي به دانشگاه نداشته است،‌ واحد حقوقي دانشگاه نيز نتوانست براي علی كاري كند.

امروز علي، دانشجوي باهوش دانشكده ي برق دانشگاه صنعتي شريف طعمه ي فريبكاري و تزوير يك ي کلاهبردار با مطامع مادي شده است و بجاي تمركز بر روي تحقيقات علمي خود بايد نگران سوء سابقه و مسايل حاشيه ای باشد. اين وظيفه ي ما به عنوان برادران و پدران اين دانشجويان است كه آنها را از اين خطرات آگاه كنيم. لطفا اين نامه را به همه ی دانشجويان خود ارسال نماييد. همینطور به همکاران خود در سایر دانشگاه های معتبر کشور. باشد تا به اندازه ی توان خود در مقابل فریبکاری و دروغگویی های "قانونی" حرکتی مثبت انجام داده باشیم. از دکتر قدسی عزیز نیز خواهش میکنم که در صورت صلاحدید این موضوع را در PaP اضافه کنند.



انشالله سعی من بر این خواهد بود که این نوشته را هر ساله و سالی چند بار برای دانشجویان دانشگاه ارسال نمایم. در صورتیکه این قضیه به سرعت خاتمه پیدا نکند و ی از حرکتهای زشت خود باز نگردند مجبور خواهیم بود که به کمک همه ی همکاران عزیز راهبرادهای موثر تری را برای جلوگیری از گسترش این گونه فسادها در پیش بگیریم.



با احترام

محمد شریف خانی
 

varia

Well-known member
کثافت کاری برخی انسانهای جوفروش گندم نما و سودجو رو فقط ماها با رفتارهامون و تقابل باهاشون میتونیم جواب بدیم. از همه دوستان خواهش میکنم اطلاع رسانی کنند.
 

pashmak

New member
همین کارها رو میکنن که نخبه ها دلگرم نیستند و تو ایران نمی مونند
 

ROJO

New member
الله اکبر از دست این موجودی که هم میتونه بهترین باشه هم پست ترین !:14:
 
بالا