ارشد اپیدمیولوژی 94 ! حرکت !!

وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

baroon

New member
سلام به همه دوستان
بچه ها انگار قرار بوده تو وایبر گروه تشکیل بدبد. اگه هستین، منم مشتاقم باشم با اپیدی ها. :smiliess (10)::smilies-azardl (181
 

simaa225

New member
سلام به همه دوستان گرامی . پیشاپیش سال نو رو به همه تبریک میگم امیدوارم سالی همراه با سلامتی خوشبختی و موفقیت برا همه دوستان باشه . و همه اونایی که امسال زحمت کشیدن برا کنکور ارشد در سال جدید نتیجه تلاششون و ببینن. روزهای خوبی رو براتون ارزومندم.
 

baroon

New member
آقا من دو بار اومدم پیام گذاشتم هیشکی جواب منو نداد. چراینی؟:(50)::(50)::sadsmiley:
 

diseases

Well-known member
سلام خدمت دوستان و خسته نباشید . ابتدا تشکر میکنم از اقای دیزیس بخاطر همه وقتی که برای ما میذارن.من یه سوال از قسمت ازمون فرضیه داشتم در مورد انواع مختلف ازمونهای پارامتریک و غیر پارامتریک . مثل کای اسکوئر.tمستقل .tزوجی و .....میخواستم ببینم مشخصه ویژه برا تشخیصشون تو تستا چیه؟ ممنون میشم



آزمون پارامتریک :

واژه پارامتر به خصوصیتی از جامعه اطلاق می شود که در مورد همه اعضای آن مشترک است .

آزمون فرضیه هایی که مربوط به پارامتر های جامعه است آزمون پارامتریک می نامند .

پیش شرط آزمون پارامتریک:

1.داده های مورد استفاده پیوسته و منظم باشند (مقیاس اندازه گیری فاصله ای یا نسبی باشد : مقیاس کمی)

2.متغیر مورد پژوهش در جامعه دارای توزیع نرمال باشد.

3.آماره یا آماره هایی که محاسبه می شود برآوردی از پارامترهای جامعه باشند.


برای مثال :معلومات یا پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ،ضریب هوشی و قد و وزن و...مثال هایی برای این نوع داده هاست یعنی اکثریت دانش آموزان دارای معلومات متوسط (مثال) و تعداد کمی از آنان دارای معلوماتی بیشتر یا متوسط می باشند.
 

diseases

Well-known member
آزمون های ناپارامتریک :

متغیر های پژوهش به صورت اسمی یا ترتیبی هستند : مقیاس کیفی).

اعتبار این آزمونها به اندازه آزمون های پارامتری نمی باشند.

داده های ناپارامتری، بیانگر صفات و خصوصیاتی است که نه توزیع آن ها در بین افراد جامعه آماری بهنجار است و نه دارای اجزاء ویا فاصله های مساوی می باشد .

اطلاعات درباره چپ دستی دانش آموزان ، انگیزه کسب موفقیت یا نیاز به شایستگی در بین کارکنان ،مثال هایی برای این نوع صفات می باشد .

آزمون ناپارامتری:آزمون مجذور خی (کای دو ) ، (آزمون میانه ) ، (آزمون مان و یتینی) ، (آزمون نشانه ) ، (آزمون ویل کاکسون ) ، ( آزمون کروسکال- والیس)
 

diseases

Well-known member
آزمون مقایسه میانگین ها (Compare Means)


*آزمون میانگین یک جامعه*


در این آزمون فرضیه مطح شده در مورد میانگین یک جامعه در سطح خطای α مورد بررسی قرار می گیرد.

این آزمون برای متغیرهای کمی به کار می رود و در مواردی برای تشخیص تاثیر یا عدم تاثیر متغیر(ها) بر یک اتفاق خاص استفاده می شود.


*آزمون مقایسه میانگین دو جامعه*


اگر فرضیه مطرح شده به مقایسه میانگین دو جامعه (گروه) بپردازد برای بررسی درستی یا نادرستی آن باید از آزمون مقایسه میانگین دو جامعه استفاده کرد.

برای آزمون مقایسه میانگین دو جامعه، لازم است ابتدا بررسی شود آیا واریانس دو جامعه برابرند یا خیر. به عبارت دیگر آزمون تساوی واریانس ها مقدم بر آزمون تساوی میانگین ها است.


*آزمون مقایسه زوجی*


از این آزمون معمولا برای تحقیقات تجربی و نشان دادن تاثیر یک نوع مداخله (Intervention) استفاده می شود.

برای مثال اگر محقق بخواهد اثر بخشی یک دوره آموزشی را بررسی کند می بایست داده های قبل و بعد از دوره را گرداوری کرده و سپس با استفاده از این آزمون به بررسی تاثیر دوره آموزشی بپردازد.
 

diseases

Well-known member
x2 آزمون chi square (خی دو)

یکی از مشهورترین آزمون‌های آمار غیر پارامتریک، آزمون خی دو یا کای اسکوار می‌باشد که در تحلیل‌های آماری، بسیار از آن استفاده می‌شود.

فرایند آزمون با دسته بندی یک متغیر در تعدادی طبقات،به محاسبه آماره کای اسکوار می‌پردازد.

کاربردها:

در نیکویی برازش(میزان انطباق) فراوانی‌های مشاهده شده با فراوانی‌های موردانتظار

در آزمون استقلال متغیرها

در آزمون همگونی متغیرها



مفروضات خی دو :

1. متغیرهای اسمی مطلق منظم یا نا منظم بکار رود.

2. مقیاس طبقه بندی داده‌ها باید اسمی یا ترتیبی باشد.

3. انتخاب تصادفی نمونه‌ها با اندازه مناسب(فراوانی‌های مورد انتظار کمتر از ۵ تا در هر طبقه سبب کاهش پایایی آزمون می‌گردد)

 
باران عزیز ما تو وایبر یک گروه تشکیل دادیم اگر دوست دارید با سرکار خانم عزیزی هماهنگ کنید یا من شماره تون را خصوصی برای من ارسال کنید
 
هرلحظه شروع دوباره برای آموختن است
آغازی برای تکاندن غبار از دل
نشاندن غنچه های محبت وعشق
اين لحظه شروع دوباره زندگی برتومبارک...


سال نو را به همه دوستان عزیز و اپیدمیولوزیست های کشورمان تبریک عرض می کنم و امیدوارم این سال برای همه توام با شادمانی - سلامتی و رسیدن به ارزوهای قلبی باشه

خصوصا جناب آقای دزیس که دلسوزانه همه دوستان عزیز را راهنمایی می کنند
 
آخرین ویرایش:

مظلوم

New member
سلام

قدرت یک کار آزمایی بالینی برای تشخیص یک مداخله خاص بوسیله کدامیک از اقدامات زیر میتواند افزایش یابد؟

1.محدود کردن حجم نمونه

2.تخصیص تصادفی

3.افزایش طول دوره پیگیری

4.کورکردن مطالعه
 

Iris

New member



آزمون پارامتریک :

واژه پارامتر به خصوصیتی از جامعه اطلاق می شود که در مورد همه اعضای آن مشترک است .

آزمون فرضیه هایی که مربوط به پارامتر های جامعه است آزمون پارامتریک می نامند .

پیش شرط آزمون پارامتریک:

1.داده های مورد استفاده پیوسته و منظم باشند (مقیاس اندازه گیری فاصله ای یا نسبی باشد : مقیاس کمی)

2.متغیر مورد پژوهش در جامعه دارای توزیع نرمال باشد.

3.آماره یا آماره هایی که محاسبه می شود برآوردی از پارامترهای جامعه باشند.


برای مثال :معلومات یا پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ،ضریب هوشی و قد و وزن و...مثال هایی برای این نوع داده هاست یعنی اکثریت دانش آموزان دارای معلومات متوسط (مثال) و تعداد کمی از آنان دارای معلوماتی بیشتر یا متوسط می باشند.
سلام بر مدیر محترم تاپیک...ممنون بابت مطالب مفیدتون
طبق تجربه خودم و دیگر دوستان نزدیکم اینو بیان میکنم ... ازمون پارامتریک و ناپارامتریک واسه کنکور ارشد دوستان نیاز نیست بخونند در حد یه ازمون کای اسکوئر و تی تست مستقل و زوجی و درجه ازادی بدونن کفایت میکنه...
 

diseases

Well-known member
سلام

قدرت یک کار آزمایی بالینی برای تشخیص یک مداخله خاص بوسیله کدامیک از اقدامات زیر میتواند افزایش یابد؟

1.محدود کردن حجم نمونه

2.تخصیص تصادفی

3.افزایش طول دوره پیگیری

4.کورکردن مطالعه



سلام و ادب

والا بین 2 و 4 موندم :

از طرفی تخصیص تصادفی قلب rct هست و برای رفع خطای ناشی از نمونه گیری به کار میره ... همچنین همه مخدوش کننده ها در دو گروه به صورت یکسان توزیع میشن . پس در گام اول (در مرحله طراحی مطالعه) تخصیص تصادفی لازمه .

از طرفی هم اگه مطالعه rct به درستی طراحی شده باشه ، یعنی تخصیص تصادفی یکی از ارکان مطالعه بوده و از اول انجام شده . از اینجا به بعد (در مرحله اجرای مطالعه) کورسازی میتونه سایر تورش ها رو کنترل کنه .

کلید سئوال کدوم گزینه رو زده ؟
 
دوستان عزیز روز جهانی بهداشت را به همه شما سروران گرامی تبریک عرض میکنم

امیدوارم در عرصه بهداشت کشور بتوانیم در کنار هم گام برداریم
 

Iris

New member
سلاااااااااااااااااااااااااام به همه دوستای سخت کوشم....خسته درس و کتاب نباشین....الان که اینجام 18روز مونده ب کنکورتون....خیلی دلم تنگ شده واسه اینجا و دوستای خوبم....ایشالا که نتیجه تلاشتون رو به نحو احسنت بگیرین.....داداش مظلوم و مامان شاین عزیز براتون ارزوهای بهترینا رو دااااااارم :thanks: دعاتون میکنم دعام کنید:smiliess (10)::bunnyearsmiley:
 

eeeeeeehsan

New member
موج سوم اعتراضات جهت تغییر زمان آزمون ارشد بهداشت 94

دوستان یک بار دیگه خواستم یادآوری کنم برنامه ای که یکشنبه صبح قراره اجرا کنیم:

تماس:
با شماره های زیر از ساعت
9 تا 13



درخواست از ریاست جمهوری: 111 (حتما تماس بگیرین هم جواب میدن هم گوش میدن)
کارشناس آزمون خانم اسد برقی 81453243
81452574
81452575
شماره جدید 81453117


پیامک:
هرروز ساعت 10 صبح پیامی مشابه پیام زیر مبنی بر نارضایتی از مسئولین سازمان در برنامه ریزی و عدم پاسخ گویی و نادیده گرفتن اعتراضات به شماره های زیر بدین،

برنامه حذف و اضافه: 2000395
10000393


اخبار 20.30
30002030

اخبار 19.15
100001915



جمعی از داوطلبین کنکور ارشد وزارت بهداشت:
خواهش میکنم پیگیری کنید چرا ب بهانه شروع ماه رمضان یا رحلت امام با سرنوشت ما بازی میشه؟
کدوم کنکور3ماه مونده ب کنکور وقتی دفترچه میاد تازه اطلاع میدن ک زمان برگزاری یک ماه جلو اومده!!!؟(اون هم باوجود تغیرات بزرگ در روند آزمون)
ما با تغییرات کنار اومدیم اما دیگه چرا زمان از ما گرفتن!؟
بندازن۲۶،۲خرداد یا۱۴،۱۵م خرداد!
شما به داد ما برسید
باتوجه به این که کنکور ما با آزمون استخدامی تداخل داره
و سازمان سنجش توجهی نداره
هربار برای اعتراض تماس گرفتیم ب دروغ گفتن فقط شما اعتراض داشتید.



.
.
.
.
.


خواهشا تا جایی که ممکنه دلایل محکم ارائه بدین و تاکید کنین که خیلیامون از بهمن ماه اعتراضارو شروع کردیم اما همش دروغ شنیدیم که هیچ کس معترض نیس و بجای رسوندن صدای ما به گوش مسئولین و تجدید نظر در برنامه و انجام مسئولیتشون فقط وفقط دروغ گفتن تا صدامون به جایی نرسه.. به این موارد اشاره کنین:

اینکه خیلیا انرژیشون رو درسای ضریب بالاشون بود که یهو اعلام کردن اون درسا امسال ضریب ناچیزی خواهد داشت.

بعضا درسای کم اهمیت تر دارای ضریب مهمتری شدن. پس بدون شک نیاز به فرصت بیشتری برای جبران این تغییرات نیاز هست.

افرادی هستن که نیاز به محک زدن خود هم در ازمون استخدامی هم در کنکور دارن و سزاوار نیست با شرایط حاکم با بهانه ی تداخل این شانس رو ازشون گرفت.

اعمال این حجم از تغییرات حداقل باید با برنامه ریزی درست سال قبل اعلام میشد تا داوطلبان هماهنگ با تغییرات برنامه ریزی می کردن.


خلاصه امیدوارم همونطور که سال قبل به اعتراض بچه ها اهمیت دادن امسال هم همینکارو بکنن...
حق دادنی نیست بچه ها ..گرفتنیه !!! کاری که بچه های پارسال با همت و هماهنگیشون کردن و حقشون رو گرفتن .. لطفا بجای حرفای نا امیدانه و دلسرد کننده با همه ی تلاشتون و امید به اینکه تاریخ کنکور عوض میشه با اعتماد به نفس کامل درساتون رو بخونین..












بچه های ساکن تهران »

خواهشن برای هماهنگی به این تاپیک بیاید و همراه بسیاری از بچه هایی که در گروه های فیس بوکی دور هم جمع شدن و دارن اعتراض می کنن شما هم هماهنگ بشین باهاشون و برای اعتراض حضوری اقدام کنید.
لطفن اگه این پست رو می بینید نگید بیخیالش.
سرنوشت خیلی ها به همین اعتراض وابسته ست.

## هماهنگی جهت اعتراض حضوری به تاریخ آزمون ارشد
 

مظلوم

New member
سلام به دوست خوبمون diseases

میخواستم یک نوضیح تفکیکی

برا متوجه شدن مطالعات تجربه طبیعی (استفاده از داده های مربوط به بمباران اتمی هیروشیما به مننظور تعیین ارتباط اشعه و سرطان خون) و همگروهی گذشته نگر

(برای مطالعه ارتباط بین مواجهه با گاز خردل و ابتلا به برونشیت مزمن در سربازان جنگ) بدین

ممنونم
 

diseases

Well-known member
سلام به دوست خوبمون diseases

میخواستم یک نوضیح تفکیکی

برا متوجه شدن مطالعات تجربه طبیعی (استفاده از داده های مربوط به بمباران اتمی هیروشیما به مننظور تعیین ارتباط اشعه و سرطان خون) و همگروهی گذشته نگر

(برای مطالعه ارتباط بین مواجهه با گاز خردل و ابتلا به برونشیت مزمن در سربازان جنگ) بدین

ممنونم



سلام و ادب خدمت دوست محترم

امیدوارم لینک های زیر کمکتون کنه :


olumpezeshki.ir/thread14520.html#post555606

http://olumpezeshki.ir/thread14521.html

بازم سئوالی بود در خدمتتون هستم ...
 
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
بالا