"اختراعات و ایده های جالب"

OMID2010

New member
دوستان در این تاپیک هر کسی که اختراع جالبی در حیطه ی پزشکی و دیگر زمینه ها پیدا کرد میتونه بذاره...












کارواش انسان یا همون MAN-WASH
برای شستشوی مریضان در حین حفظ حریم خصوصیشان
 

karshenasgh

New member
قطره را راحت بچکانیم

1121.jpg

شاید برای اغلب ما پیش آمده که بخواهیم با استفاده از قطره چکان در چشم خود قطره ای بریزیم اما این کار همراه با مشکلاتی است که این ایده سعی در رفع آنها دارد.


1122.jpg

واکنش طبیعی چشم ما در مقابل چیزی که به آن نزدیک می شود این است که پلک ها بسته خواهد شد و طبیعتا وقتی قطره چکان را به چشم نزدیک می کنیم همین اتفاق می افتد و ممکن است مقداری از مایع بروی پوست بریزد، خوب معمولا افراد برای حل کردن این موضوع پلک ها را با دو انگشت نگه می دارند اما حفظ نظافت کامل و استرلیزگی انگشتانی که مدام با سطوح مختلف تماس دارند بسیار سخت است.

1123.jpg

در این ایده قطره چکان حاوی دو بازو است که پلک ها را باز نگه می دارند و سپس قطره با فشردن دکمه مخصوص در انتهای قطره چکان در چشم ریخته می شود ، کافی است چشم را بسته و قطره چکان را روی پلک ها قرار بدهیم و به آرامی آنرا به پایین فشار دهیم و کلید چکاندن را بفشاریم. طراح این ایده ilmo Ahn می باشد.
 

karshenasgh

New member
Up Mouse، محصولی جدید برای کاهش آسیب های دست

یک محقق دانشگاه کلمبیا که در پی استفاده مداوم از ماوس معمولی دچار عارضه صدمات کشیدگی مکرر(RSI) شده بود، دست به ساخت نوع پیشرفته*ای از این دستگاه زده که بجای فشار دست به پایین برای اجرای خواسته، انگشتن به سمت بالا حرکت می*کنند.

1105.jpg


ماوس جدید دانیل بنامی "آپ ماوس" نام داشته که در آن دکمه*های کلیک در بالای انگشتان قرار گرفته*اند. در یک ماوس معمولی، نیروی فشار با استفاده از تاندونهای فلکسور ایجاد می*شود. این عضلات منجر به بسته شدن دست می*شوند.با آپ ماوس، نیروی مورد نیاز برای کلیک کردن توسط اکستانسورها تامین می*شود که برای باز کردن دست مورد استفاده هستند. این کار باعث یک حرکت متفاوت شده و می*تواند درد ایجاد شده توسط RSI را کمتر کند.

بنامی برای آزمایش این ایده دست به ساخت یک نمونه پیش*ساخت زیبا از این ماوس زده است. ازآنجایی که وی از درد ایجاد شده توسط یک ماوس معمولی رنج می*برد، توانست از شرایط خود برای آزمایش میزان کاهندگی درد توسط این دستگاه استفاده کند. وی پس از سه ماه استفاده از این دستگاه، کارکرد آن را عالی توصیف کرد. این مبدع آمریکایی برای آزمایش سودمند بودن این دستگاه برای افراد پیشنهاد کرده که انگست اشاره را بر روی یک ماوس معمولی تا ۱۰ بار بالا ببرند. اگر این شیوه برای آنها احسااس بهتری را به ارمغان می*آورد، در آن زمان این جایگزین برای آنها جوابگو خواهد بود.


1106.jpg


1107.jpg


یکی از ویژگیهای غایب در این نمونه، چرخ اسکرول است که بنامی در حال کار بر روی آن است.این ماوس برای هر دو گروه راست و چپ دست قابل انطباق است.
 

karshenasgh

New member
طراحی رادار تشخیص افراد از پشت دیوار

1109.jpg

بسیاری از اختراعات بشر ناشی از نیاز هایی بوده که بشر در طول تاریخ حس کرده و یا آرزو کرده که ای کاش وسیله ای بود که … و این شروع یک ایده و نهایتا عملی کردن اون ایده می شد. اما شاید شما هم شنیده باشید که ایده "تبلت" ابتدا در یک فیلم سینمایی اونم چند سال پیش دیده شده. این یعنی بخشی از اختراعات امروزی بشر، دیگه صرفا ناشی از نیاز نیست بلکه حاصل تخیلات انسان هم هست.
مسلما در فیلم های جاسوسی و پلیسی بیشترین دستگاه های عجیب و غریب رو دیده اید. این بار هم یک دستگاه جدید در University College London در دست طراحی می باشد. محققان این دانشگاه موفق به طراحی راداری شدند که قادر به شناسایی افراد از پشت دیوار است. در واقع این دستگاه ، تغییرات فرکانس رو تشخیص میده و کاربر رو قادر به شناسایی اشیا و یا فرد در حال حرکت می کنه.

درون این رادار یک گیرنده رادیویی وجود داره که در بردارنده دو عدد آنتن و یک بخش پردازشگر سیگنال است. محققان می گویند که این رادار قادر به تشخیص سرعت ، جهت و مکان فرد پشت دیوار می باشد. قطر دیوار هم تا ۳۰ سانتی متر باشه بازهم قابل شناسایی است. جالب اینجاست که این دستگاه خودش قابل شناسایی نیست چون به هیچ وجه از خود سیگنال رادیویی منتشر نمی کنه.

محققان امیدوارند که این رادار روزی به عنوان یک دستگاه جدی در عملیات نظامی مورد استفاده قرار گیرد. از نظر من اگه این رادار به اندازه ای هوشمند بشه که بتونه حتی حرکت ریز ماهیچه های تنفسی رو حین نفس کشیدن تشخیص بده (به منظور شناسایی افرادی که پشت دیوار نشسته یا ایستاده اند) می تونه به یه ابزار مناسب در عملیات های نظامی تبدیل بشه.
 

karshenasgh

New member
"نخ چسب کارتن" نوآورانه*ترین ابداع برای حل مشکل "چسب کارتن"!

یکی از مشکلات و شاید بدترین مشکل استفاده از چسب کارتن در هنگام بسته*بندی و حمل و نقل اشیاء، مشکل جدا کردن آن از سطح کارتن و باز کردن بسته*بندی پس از استفاده است. چسب*های کارتن فعلی اگر چه در هنگام بسته*بندی کاملا به درد بخور به حساب می*آیند اما در مقصد برای باز کردن به مشکلات خاص خود بر می*خورند اما با چسب کارتن یا چسب پهن جدیدی که اخیرا عرضه شده است فکر کنم دیگر این موضوع به آسانترین کار در هنگام رسیدن به مقصد تبدیل شود.


1111.jpg


در چسب کارتن جدید عرضه شده از راه*حلی به نام "بند ناف (Rip Cord)" استفاده کرده*اند و اتفاقا محصول جدید را با همین نام عرضه خواهند کرد که در آن نوار نازکی مانند نخ اسکناس از میانه چسب تا انتهای آن کشیده شده است و هنگامی که شما آن را می*کشید چسب درست از میانه به دو قسمت تقسیم می*شود.


1112.jpg


به نظر می*رسد صرف*نظر از اینکه چگونه دقیقا چشب را در میانه درب کارتن بچسبانیم که این نخ دقیقا در وسط آن بیفتد این ایده راه*حل خوبی به جای استفاده از تیغ و خطرات آن و یا گاهی اوقات کلید برای باز کردن کارتن باشد! به هر حال این هم فکری بوده است که به ذهن خلاق طراح آن رسیده است!
 

OMID2010

New member
خط کش واقعی برای کشیدن خط راست بدون نیاز به خطکشهای حجیم و سنتی

02512067501841785839.jpg
[/URL][/IMG]
 

waria

New member
«چشم بيونيكي» محققان براي نابينايان روشن شد


6



دانشمندان در يك گام مهم در مسير كمك به مستقل شدن نابينايان با كاشت يك چشم بيونيكي در چشم يك زن استراليايي توانستند به وي يك ديد جزئي را ارائه كنند.



به گزارش سرويس علمي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، ديان اشوورث كه در اثر بيماري ارثي «رتینیت پیگمانتر» دچار فقدان شديد بينايي بود، در ماه مه در بيمارستان چشم و گوش رويال ويكتورين تحت عمل كاشت يك پيش*ساخت چشم بيونيكي قرار گرفت.


اين دستگاه پس از يك ماه روشن شد و اكنون محققان نتايج آن را عرضه كرده*اند.


چشم بيونيكي كه توسط کنسرسیوم بينايي بيونيكي استراليا طراحي، ساخت و آزمايش شده، به 24 الكترود با يك سيم كوچك مجهز بوده كه از پشت چشم به يك گيرنده متصل در پشت گوش وصل مي*شود.


اين سيم درون فضاي کورویید قرار مي*گيرد كه در نزديكي شبكيه درون چشم جاي دارد.



به گفته دكتر پني آلن، جراح متخصص كه اين عمل كاشت را انجام داده، اين دستگاه بطور الكتريكي شبكيه را تحريك مي*كند.


پالسهاي الكتريكي از ميان دستگاه ارسال شده و شبكيه را تحريك مي*كنند. اين پالسها سپس به مغز باز گشته و تصوير را ايجاد مي*كنند.


اين دستگاه به بازيابي ديد خفیفي پرداخته كه طي آن بيماران مي*توانند تضادهاي گسترده مانند اجسام تاريك و روشن را درك كنند.


محققان اميدوارند بتوانند اين دستگاه را براي ارائه حركت مستقل به نابينايان توليد كنند.


به گفته آلن، گام بعدي در ساخت اين دستگاه بررسي اطلاعات تصويري بدست آمده از تحريكات الكتريكي است.


اين عمل جراحي براي آموزش به جراحان چشم در سراسر جهان ساده شده است.


تحقيقات مشابهي در دانشگاه كورنل در نيويورك توسط محققان انجام شده كه كدهاي عصبي را در موشها كه پالسهاي انتقال*دهنده اطلاعات به مغز هستند، رمزگشايي كرده*اند.


در اين پژوهش محققان دست به ساخت يك دستگاه پروتز زده*اند كه در بازيابي ديد نزديك به عادي در موشهاي كور با موفقيت عمل كرده است.


اويل سال جاري نيز تيم محققان انگليسي يك كاشت مشابه را براي اولين بار اجرا كرد و در حال حاضر آن را در چشم دو بيمار قرار داده كه منتظر جاي*گيري دستگاهها پيش از روشن كردن آنها هستند.

4

دكتر پني آلن در حال معاينه ديان اشوورث

 
آخرین ویرایش:

karshenasgh

New member
با این نی از لجن،آب زلال استخراج کنید!

در بعضی از مواقع شما موقعیت های خاصی قرار می گیرید که تامین اب لازم بدن بسیار سخت می شود برای مثال آب در دسترس نیست ولی گاهی اوقات اب به میزان زیادی وجود دارد اما سلامت آن مورد تایید نیست.

به تازگی طراحی به نام «Vestergaard Frandsen» وسیله ای را تولید کرده است که می توانید با کمک آن بدون اینکه هیچ مریضی شما را تهدید کند از ناسالم ترین آب ها نیز بنوشید.

198594_103.jpg

این «نی» که «LifeStraw» نامگذاری شده است می تواند تا ۹۹٫۹ درصد از باکتری های موجود در آب را فیلتر کند و حتی جزئی ترین میکروب ها را نیز ازبین خواهد برد.

نکته جالب در مورد این «نی» سادگی بیش از حد آن است چرا که به هیچ گونه لوازم جانبی احتیاج ندارد برای مثال نیاز به باتری و یا شارژ کردن ندارد و به راحتی نیز قابل استفاده است.

198595_186.jpg

«LifeStraw» می تواند تا ۱۰۰۰ لیتر آب را فیلتر کند که تقریبا برای یک سال آب بدن میزان کافی است، البته این برای افرادی است که بخواهند حتی اب های سالم را با این نی بنوشند.

198596_715.jpg
 
بالا