پیشنهاد کار به زیست شناسان و رشته های مربوط

مجید دیجی

مدیر بخش
خوب مباحثی که قراره در استانداری مطرح بشه
1)اوضاع بازار کار فارغ التحصیلان ، یعنی به اون ها شرح بدم و بگم که زیست شناسی شامل رشته هایی شامل علوم جانوری ، گیاهشناسی ، سلولی ملکولی ، میکروبیولوژی ، ژنتیک ، بیوشیمی ، بیوفیزیک و... هست . این فارغ التحصیلان هیچ گونه بازار شغلی تعریف شده ای ندارند . و بازارهای سنتی این رشته توسط وزارت علوم و آموزش ورزش بلوک شده است . و فارغ التحصیلان سردرگم هستند . و تعداد زیادی از فارغ التحصیلان ناامید و سرگردان به دنبال بالا بردن مقطع تحصیلی خود هستند . که باعث مشکلاتی همچون سرخوردگی ، سرشکستگی ، افسردگی ، بالارفتن سن ازدواج ، اتلاف نیروی کار جوان ، فشارمالی بر خانواده ها فارغ التحصیلان و... می شود .
2)ارائه پیشنهاد : به نظر من بهترین پیشنهاد می تواند تشکیل سازمانی مانند نظام مهندسی باشد . در این سازمان زیست شناسان می توانند در بازارهایی که خودمان تعریف خواهیم کرد مشغول به کار شوند . مثل نظارت های زیست محیطی بر ساخت و سازهای شهری و خارج شهری (درون ، بیرون ، و روی آب )نظارت بر سیستم سلامت و پیشگیری از بیماری های شهری و... نظارت بر فعالیت های کارخانه ها و کارگاهها ، نظارت بر سیستم های ngo و دوستاران و حافظان محیط زیست و.... شناسایی و حفظ اکولوژی یک منطقه، بازسازی اکولوژی های نابود شده ، نظارت بر روی فعالیت های موزه ها و بروز رسانی آنها، ایجاد بانک ژنتیکی گونه های گیاهی و جانوری یک منطقه ، محافظت از گونه های در حال انقراض ، تحقیقات دارویی و گیاهشناسی به منزله تولید داروهای بومی کشور ، مشارکت در بحران های زیست محیطی و بلایای طبیعی ، کمک به هلال احمر به عنوان نیرو های نیمه تخصوصی ، مبارزه با آفات کشاورزی ، مبارزهبا مناطق آفت خیز ، مبارزه با بیماری های همه گیر ( مثلا بیماری ایگولا ، آنفلانزای مرغی ، سل و... ) ، مبارزه با بیوتروریسم ، ترویج زندگی سالم ( مثلا مبارزه با بیماری قند خون ،ناراحتی های قلبی و.. )، تشکیل دوره های سلامت و زندگی سالم ، تشکیل بنگاههای کارآفرینی مخصوص زیست شناسی ، تشکیل هایی جهت آموزش و بالا رفتن توانایی زیست شناسان ، همکاری با کارشناسان حفظ سلامت در محیط کار و...

3)تشکیل صنفی مخصوص زیست شناسان که زیر شاخه ای از نظام زیست شناسی باشد . که اصلی ترین کار این صنف دفاع از حقوق زیست شناسان است . مجموعه توقعات از صنف :
حدالقل در خواست ها صنف از دولت ، مجلس ، دانشگاهها ، کرسی های علمی ، ارگان ها ، دستگاههای دولتی و خصوصی و... 1)ایجاد شغل و کسب و کار 2) علم محوری بجای مدرک و ثروت محوری 3)توجه بیشتر به علوم پایه و تولید نظریات جدید 4)آسان سازی تاسیس شرکت های دانش بنیان 5)ورود علم های نو به دانشگاهها 6)ورود اساتید به نام دنیا در دانشگاهها 7)ورود به عرصه های جدید تولید ثروت از علم 8)اختصاص یارانه و بودجه کلان به بخش های تولید کننده علم 9)حضور زیست شناسان در دولت و مجلس 10)حضور مشاوران زیست شناس در مجلس و استانداری ها 11)مبارزه با نظریه پردازی های اشتباه زیست شناس غربی 12)و...

دوستان هر کدوم از مطالب بالا رو با دلیل میتوونید نقد و بررسی کنید و اگر خواستید میتونید موضوعاتی رو به اون اضاف نمایید .
 

Hamidvet

New member
خوب مباحثی که قراره در استانداری مطرح بشه
1)اوضاع بازار کار فارغ التحصیلان ، یعنی به اون ها شرح بدم و بگم که زیست شناسی شامل رشته هایی شامل علوم جانوری ، گیاهشناسی ، سلولی ملکولی ، میکروبیولوژی ، ژنتیک ، بیوشیمی ، بیوفیزیک و... هست . این فارغ التحصیلان هیچ گونه بازار شغلی تعریف شده ای ندارند . و بازارهای سنتی این رشته توسط وزارت علوم و آموزش ورزش بلوک شده است . و فارغ التحصیلان سردرگم هستند . و تعداد زیادی از فارغ التحصیلان ناامید و سرگردان به دنبال بالا بردن مقطع تحصیلی خود هستند . که باعث مشکلاتی همچون سرخوردگی ، سرشکستگی ، افسردگی ، بالارفتن سن ازدواج ، اتلاف نیروی کار جوان ، فشارمالی بر خانواده ها فارغ التحصیلان و... می شود .
2)ارائه پیشنهاد : به نظر من بهترین پیشنهاد می تواند تشکیل سازمانی مانند نظام مهندسی باشد . در این سازمان زیست شناسان می توانند در بازارهایی که خودمان تعریف خواهیم کرد مشغول به کار شوند . مثل نظارت های زیست محیطی بر ساخت و سازهای شهری و خارج شهری (درون ، بیرون ، و روی آب )نظارت بر سیستم سلامت و پیشگیری از بیماری های شهری و... نظارت بر فعالیت های کارخانه ها و کارگاهها ، نظارت بر سیستم های ngo و دوستاران و حافظان محیط زیست و.... شناسایی و حفظ اکولوژی یک منطقه، بازسازی اکولوژی های نابود شده ، نظارت بر روی فعالیت های موزه ها و بروز رسانی آنها، ایجاد بانک ژنتیکی گونه های گیاهی و جانوری یک منطقه ، محافظت از گونه های در حال انقراض ، تحقیقات دارویی و گیاهشناسی به منزله تولید داروهای بومی کشور ، مشارکت در بحران های زیست محیطی و بلایای طبیعی ، کمک به هلال احمر به عنوان نیرو های نیمه تخصوصی ، مبارزه با آفات کشاورزی ، مبارزهبا مناطق آفت خیز ، مبارزه با بیماری های همه گیر ( مثلا بیماری ایگولا ، آنفلانزای مرغی ، سل و... ) ، مبارزه با بیوتروریسم ، ترویج زندگی سالم ( مثلا مبارزه با بیماری قند خون ،ناراحتی های قلبی و.. )، تشکیل دوره های سلامت و زندگی سالم ، تشکیل بنگاههای کارآفرینی مخصوص زیست شناسی ، تشکیل هایی جهت آموزش و بالا رفتن توانایی زیست شناسان ، همکاری با کارشناسان حفظ سلامت در محیط کار و...

3)تشکیل صنفی مخصوص زیست شناسان که زیر شاخه ای از نظام زیست شناسی باشد . که اصلی ترین کار این صنف دفاع از حقوق زیست شناسان است . مجموعه توقعات از صنف :
حدالقل در خواست ها صنف از دولت ، مجلس ، دانشگاهها ، کرسی های علمی ، ارگان ها ، دستگاههای دولتی و خصوصی و... 1)ایجاد شغل و کسب و کار 2) علم محوری بجای مدرک و ثروت محوری 3)توجه بیشتر به علوم پایه و تولید نظریات جدید 4)آسان سازی تاسیس شرکت های دانش بنیان 5)ورود علم های نو به دانشگاهها 6)ورود اساتید به نام دنیا در دانشگاهها 7)ورود به عرصه های جدید تولید ثروت از علم 8)اختصاص یارانه و بودجه کلان به بخش های تولید کننده علم 9)حضور زیست شناسان در دولت و مجلس 10)حضور مشاوران زیست شناس در مجلس و استانداری ها 11)مبارزه با نظریه پردازی های اشتباه زیست شناس غربی 12)و...

دوستان هر کدوم از مطالب بالا رو با دلیل میتوونید نقد و بررسی کنید و اگر خواستید میتونید موضوعاتی رو به اون اضاف نمایید .

حداقل راجع به قسمت های قرمز شده ممکنه سخت باشه کسی بپذیره که فارغ التحصیلان انواع گرایش های زیست به این مباحث و زمینه ها دخول داشته باشند.

ممکنه بگن کارشناسان بهداشت (انواع گرایش های بهداشت)، کارشناسان امور کنترل بیماریهای زئونوز و بروبچ کشاورزی (از جمله رشته ترویج و اصلاح نباتات) به این مقوله ها واردتر و آشنائی بیشتری دارند...
 

هانیه

Well-known member
منم با نظر حمید اقا موافقم ..اینبار هم تنش بین بچه هایی که محیط زیست واینا خوندن ممکنه پیش بیاد...تو اونور اب بیولوژییس ها کجاها کار میکنن؟
 

Hamidvet

New member
منم با نظر حمید اقا موافقم ..اینبار هم تنش بین بچه هایی که محیط زیست واینا خوندن ممکنه پیش بیاد...تو اونور اب بیولوژییس ها کجاها کار میکنن؟

والا من که اطلاع ندارم ... مجید جان شما میدونی؟!
 

مجید دیجی

مدیر بخش
من نظرم این هست که با برگذاری کلا-س هایی سطح توانایی بچه ها زیست شناسان رو بالا ببریم . چون ما اغلب به صورت عملی کاری انجام نداده ایم . و ارتباطی بین خود و بازار کار نمی بینیم . البته این جزو اهداف داخل گروهی است و ربطی به استانداری یا هر ارگانه دیگه ای نداره .

ما با استخدام مربیان داخلی و خارجی میتوانیم انواع توانایی ها رو کسب کنیم . چون ما با گذراندن دروس پایه در دانشگاه بر اغلب مسائل پایه ای اشراف داریم و در مناطقی که واقعا احساس نیاز شود میتوانیم از سایر فارغ التحصیلان کمک بگیریم .

مثلا : شناسایی و حفظ اکولوژی یک منطقه، بازسازی اکولوژی های نابود شده
بچه های زیست عومی ، گیاهی ، جانوری حدود 7 واحد درس درمورد اکولوژی پاس کرده اند حدود 15 واحد دروس گیاه شناسی ، 20 واحد جانورشناسی ، تالوفیت ، سلولی ملکولی و میکروبیولوژی هم خوانده اند .
پس کلیات رو میدونیم فقط احتیاج به مربیانی داریم که بتونن ما رو به صورت تخصوصی آماده کار کنند .
این بار هم تنش بین بچه هایی که محیط زیست واینا خوندن ممکنه پیش بیاد
محیط زیست خیلی گسترده هست و جا برای همه هست . بحث ما هم میشه مثل بحث مهندسین عمران و مهندسین معماری...

تو اونور اب بیولوژییس ها کجاها کار میکنن؟

توی این بخش نوشتم " http://olumpezeshki.ir/thread12591-13.html "
اما باز هم اشاره ای می کنم اما جهت کسب اطلاعات بیشتر حتما بالا رو بخونید .
1)آموزش ( در بیمارستان ها ، مدارس ، دانشگاهها ، کمپ های تفریحی ، حافظان محیط زیست ) 2)توریسم و طبیعت گردی 3)تحقیقات داروسازی 4)شرکت های داروسازی 5)شرکت های تولید فن آوری بر اساس الگوبرداری از طبیعت 6)واکسن سازی 7)فعالیت هایی در مورد اکولوژیکی 8)فعالیت در حوزه های آب شیرین و اقیانوس و جنگل شناسی و.....
نظارت بر فعالیت های کارخانه ها و کارگاهها
ما باید وارد این حوزه ها بشیم فک کنم دیگه بر کسی پوشیده نباشه که کارخانه ها چه تاثیر ویرانگری برای طبیعت دارند .
بعد از مطالعات اگر دوره ای لازم دیده شد . برای افراد دوره هایی گذاشته می شود تا افراد را آماده کار کند . (همه که ما در زاد همه چیز رو نمی دونن . خیلی از افرادی که شغل های نظارتی دارند در ابتدای کار واقعا چیزی از شغلشان نمی دانند و این تجربه و مطالعه هست که آنها را کار آماده می کند )

مبارزه با آفات کشاورزی ، مبارزه با مناطق آفت خیز
دوستان زیست شناسی که دروس حشره شناسی ، جانورشناسی ، جغرافیای جانوری ، آمار زیستی و انواع گیاه شناسی رو پاس کرده اند می توانند وارد این حوزه نیز شوند .


مبارزه با بیماری های همه گیر ( مثلا بیماری ابولا ، آنفلانزای مرغی ، سل و... )
خوب ما درس هایی مثل میکروبیولوژی ، ویروس شناسی ، تالوفیت ، بیوشیمی ، پروتوزئولوزی ، فیزیولوژی رو به خاطر همین پاس کرده ایم . واقعا چکسی بهتر از ما ؟؟؟؟
 
آخرین ویرایش:

asalmasal

New member
من نظرم این هست که با برگذاری کلا-س هایی سطح توانایی بچه ها زیست شناسان رو بالا ببریم . چون ما اغلب به صورت عملی کاری انجام نداده ایم . و ارتباطی بین خود و بازار کار نمی بینیم . البته این جزو اهداف داخل گروهی است و ربطی به استانداری یا هر ارگانه دیگه ای نداره .

ما با استخدام مربیان داخلی و خارجی میتوانیم انواع توانایی ها رو کسب کنیم . چون ما با گذراندن دروس پایه در دانشگاه بر اغلب مسائل پایه ای اشراف داریم و در مناطقی که واقعا احساس نیاز شود میتوانیم از سایر فارغ التحصیلان کمک بگیریم .

مثلا : شناسایی و حفظ اکولوژی یک منطقه، بازسازی اکولوژی های نابود شده
بچه های زیست عومی ، گیاهی ، جانوری حدود 7 واحد درس درمورد اکولوژی پاس کرده اند حدود 15 واحد دروس گیاه شناسی ، 20 واحد جانورشناسی ، تالوفیت ، سلولی ملکولی و میکروبیولوژی هم خوانده اند .
پس کلیات رو میدونیم فقط احتیاج به مربیانی داریم که بتونن ما رو به صورت تخصوصی آماده کار کنند .
این بار هم تنش بین بچه هایی که محیط زیست واینا خوندن ممکنه پیش بیاد
محیط زیست خیلی گسترده هست و جا برای همه هست . بحث ما هم میشه مثل بحث مهندسین عمران و مهندسین معماری...

تو اونور اب بیولوژییس ها کجاها کار میکنن؟

توی این بخش نوشتم " http://olumpezeshki.ir/thread12591-13.html "
اما باز هم اشاره ای می کنم اما جهت کسب اطلاعات بیشتر حتما بالا رو بخونید .
1)آموزش ( در بیمارستان ها ، مدارس ، دانشگاهها ، کمپ های تفریحی ، حافظان محیط زیست ) 2)توریسم و طبیعت گردی 3)تحقیقات داروسازی 4)شرکت های داروسازی 5)شرکت های تولید فن آوری بر اساس الگوبرداری از طبیعت 6)واکسن سازی 7)فعالیت هایی در مورد اکولوژیکی 8)فعالیت در حوزه های آب شیرین و اقیانوس و جنگل شناسی و.....
نظارت بر فعالیت های کارخانه ها و کارگاهها
ما باید وارد این حوزه ها بشیم فک کنم دیگه بر کسی پوشیده نباشه که کارخانه ها چه تاثیر ویرانگری برای طبیعت دارند .
بعد از مطالعات اگر دوره ای لازم دیده شد . برای افراد دوره هایی گذاشته می شود تا افراد را آماده کار کند . (همه که ما در زاد همه چیز رو نمی دونن . خیلی از افرادی که شغل های نظارتی دارند در ابتدای کار واقعا چیزی از شغلشان نمی دانند و این تجربه و مطالعه
وای پسر افرین:
:auizz3ffy9vla57584x
 

Hamidvet

New member
من نظرم این هست که با برگذاری کلا-س هایی سطح توانایی بچه ها زیست شناسان رو بالا ببریم . چون ما اغلب به صورت عملی کاری انجام نداده ایم . و ارتباطی بین خود و بازار کار نمی بینیم . البته این جزو اهداف داخل گروهی است و ربطی به استانداری یا هر ارگانه دیگه ای نداره .

ما با استخدام مربیان داخلی و خارجی میتوانیم انواع توانایی ها رو کسب کنیم . چون ما با گذراندن دروس پایه در دانشگاه بر اغلب مسائل پایه ای اشراف داریم و در مناطقی که واقعا احساس نیاز شود میتوانیم از سایر فارغ التحصیلان کمک بگیریم .

مثلا : شناسایی و حفظ اکولوژی یک منطقه، بازسازی اکولوژی های نابود شده
بچه های زیست عومی ، گیاهی ، جانوری حدود 7 واحد درس درمورد اکولوژی پاس کرده اند حدود 15 واحد دروس گیاه شناسی ، 20 واحد جانورشناسی ، تالوفیت ، سلولی ملکولی و میکروبیولوژی هم خوانده اند .
پس کلیات رو میدونیم فقط احتیاج به مربیانی داریم که بتونن ما رو به صورت تخصوصی آماده کار کنند .
این بار هم تنش بین بچه هایی که محیط زیست واینا خوندن ممکنه پیش بیاد
محیط زیست خیلی گسترده هست و جا برای همه هست . بحث ما هم میشه مثل بحث مهندسین عمران و مهندسین معماری...

تو اونور اب بیولوژییس ها کجاها کار میکنن؟

توی این بخش نوشتم " http://olumpezeshki.ir/thread12591-13.html "
اما باز هم اشاره ای می کنم اما جهت کسب اطلاعات بیشتر حتما بالا رو بخونید .
1)آموزش ( در بیمارستان ها ، مدارس ، دانشگاهها ، کمپ های تفریحی ، حافظان محیط زیست ) 2)توریسم و طبیعت گردی 3)تحقیقات داروسازی 4)شرکت های داروسازی 5)شرکت های تولید فن آوری بر اساس الگوبرداری از طبیعت 6)واکسن سازی 7)فعالیت هایی در مورد اکولوژیکی 8)فعالیت در حوزه های آب شیرین و اقیانوس و جنگل شناسی و.....
نظارت بر فعالیت های کارخانه ها و کارگاهها
ما باید وارد این حوزه ها بشیم فک کنم دیگه بر کسی پوشیده نباشه که کارخانه ها چه تاثیر ویرانگری برای طبیعت دارند .
بعد از مطالعات اگر دوره ای لازم دیده شد . برای افراد دوره هایی گذاشته می شود تا افراد را آماده کار کند . (همه که ما در زاد همه چیز رو نمی دونن . خیلی از افرادی که شغل های نظارتی دارند در ابتدای کار واقعا چیزی از شغلشان نمی دانند و این تجربه و مطالعه هست که آنها را کار آماده می کند )

مبارزه با آفات کشاورزی ، مبارزه با مناطق آفت خیز
دوستان زیست شناسی که دروس حشره شناسی ، جانورشناسی ، جغرافیای جانوری ، آمار زیستی و انواع گیاه شناسی رو پاس کرده اند می توانند وارد این حوزه نیز شوند .


مبارزه با بیماری های همه گیر ( مثلا بیماری ابولا ، آنفلانزای مرغی ، سل و... )
خوب ما درس هایی مثل میکروبیولوژی ، ویروس شناسی ، تالوفیت ، بیوشیمی ، پروتوزئولوزی ، فیزیولوژی رو به خاطر همین پاس کرده ایم . واقعا چکسی بهتر از ما ؟؟؟؟

راجع به بحث بیماری های زئونوز، شک نکنید که پزشکان آشنا به طب گرمسیری و عفونی (Tropical and infectious medicine) و نیز دامپزشکان (Veterinarians) با توجه به تعریفی که از بیماری و همه گیری (و در نتیجه بیماری های همه گیر) در "طب" میشه، صلاحیت و کارکرد بیشتری برای کنترل و مبارزه همه جانبه با این جنبه از کار داشته باشند؛ چه بسا که هم پزشکان هم دامپزشکان دروس نامبرده را با عمق و وسعت بیشتری مطالعه میکنند. و نکته دیگر اینکه، هم اکنون یکی از وظایف جانبی شبکه دامپزشکی هر شهری نیز چنین است. با این حال مایه ی بسی خوشحالی ست که با توجه به وظایف سنگینی که محول بر این دو نهاد پرکار در کشور است، بنابراین بخشیدن پاره ای از وظائف به سایر رشته های مرتبط من جمله زیست شناسی، مایه دلگرمی است.
 

Hamidvet

New member
بنظر من یکی از مقوله هائی که رشته زیست خیلی خوب میتونه در اونها داخل بشه، ارتباط دریا و انسان هست؛

مثلا به کشف و مباحثه در جانوران دریائی بپردازه و با شناساندن مخازن و ظرفیت های هنگفت دریائی، به استخراج علم (اعم از دارو و واکسن و ....) از اونها بپردازه.

چیزی که در کتاب هائی مثل پزشکی دریائی (Marine Medicine) و نرم تنان داروئی خلیج فارس (Pharmaceutic Invertebrates of Persian Gulf) من دیدم :smilies:
 

مجید دیجی

مدیر بخش
بیماری های زئونوز ( بیماری های مشترک بین انسان و حیوان )

مثلا به کشف و مباحثه در جانوران دریائی بپردازه و با شناساندن مخازن و ظرفیت های هنگفت دریائی، به استخراج علم (اعم از دارو و واکسن و ....) از اونها بپردازه.

دکتر این فکر خوبیه فقط یک نهاد از نظر مالی باید حمایت کنه... و علم من هم در این باره کم هست .آیا کتاب یا رفرنس که به من اطلاعاتی در این باره بده؟؟؟ اگه pdf فارسی یاشه هم خیلی بهتره
 

love virology

New member
الان بحث روز مهندسی ژنتیک و کاربرد در کشاورزی و صنعت روی این مسئله هم کار شه خوبه نظر من طرح و کار به روز باشه بهتره

به قول دکتر هوشمند میگفت برید روی پروژه های جدید و معضلی که تو جامعه هست مثلا الودگی هوا بحث غذایی و پربار کردن محصولات کشاورزی بدون زیان امثال اینااااااااااا

زیادی حرف زدیم شاد باشید
 

Hamidvet

New member
بیماری های زئونوز ( بیماری های مشترک بین انسان و حیوان )

مثلا به کشف و مباحثه در جانوران دریائی بپردازه و با شناساندن مخازن و ظرفیت های هنگفت دریائی، به استخراج علم (اعم از دارو و واکسن و ....) از اونها بپردازه.

دکتر این فکر خوبیه فقط یک نهاد از نظر مالی باید حمایت کنه... و علم من هم در این باره کم هست .آیا کتاب یا رفرنس که به من اطلاعاتی در این باره بده؟؟؟ اگه pdf فارسی یاشه هم خیلی بهتره

اگر راجع به این دو مورد کتابی که نام بردم منظورتونه تو لینک زیر براتون میذارم تا دانلود و مطالعه کنید :

دانلود کتاب پزشکی دریائی (فارسی) :
Redirecting link...
 

Hamidvet

New member
الان بحث روز مهندسی ژنتیک و کاربرد در کشاورزی و صنعت روی این مسئله هم کار شه خوبه نظر من طرح و کار به روز باشه بهتره

به قول دکتر هوشمند میگفت برید روی پروژه های جدید و معضلی که تو جامعه هست مثلا الودگی هوا بحث غذایی و پربار کردن محصولات کشاورزی بدون زیان امثال اینااااااااااا

زیادی حرف زدیم شاد باشید

دقیقااااااااا زدی تو خال ... :applause:
 

مجید دیجی

مدیر بخش
در یکی از سایت ها که در حال تبلیغ هستیم این سوال و جواب ها رد وبدل شده است گفتم اگر اینجا هم بنویسم بد نیست :

1-آیا شما ساپورتر خاصی دارید، یعنی کسی به شما جایی قول داده که فلانی تو بیا برای شروع استانداری و وقت بگیر در مورد کلیات صحبت کن؟
تنها ساپورت من توکل به خدا و خرده اطلاعاتی که دارم است . دلم می خواست با سیل نامه های مشتاقان به این مکان بروم ولی دوستان اغلب دور ایستاده اند و منتظر نتیجه هستند . که اگر موفق بود تازه شرو به حمایت کنند .
2-الان شما به عنوان یک شهروند و بصورت انفرادی می خواهید مشکلات یک گروه را به استاندار توضیح دهید؟ یا نماینده رسمی طیف خاصی هستید
در مرحله اول بله تنهایی اقدام میکنم . چون بالاخره یک طرحی است که طراح آن بهتر از سایرین می تواند از آن دفاع کند .
نماینده رسمی طیف خاصی هستید؟
نمیشه اسمش رو نماینده گذاشت . چون مورد تایید همه نیستم
معرفی نامه هم دارید؟
ای کاش اینقدر این انسجام بین زیست شناسان بود که می شد یک معرفی نامه رسمی از تمام زیست شناسان ایران جمع کرد .
3- از طیف دانشگاهیان، منظورم مسئولان و اعضای هیئت علمی آن است، چه کسانی از شما حمایت کرده اند؟ (قبلا ایده آن را مطرح و نظرات را جمع کرده اید؟)
در این جور جاها اینقدر حسود و آدم بخیل زیاد هست که حقیقتا هیچ اقدامی رو انجام ندادم . اما مشاورینی از بین دوستان ارشد و دکترا دارم
4- چرا باید از استانداری شروع کرد؟ فکر میکنید اگر گوش شنوایی باشه، مرحله بعدی اقدام اونها چیست؟
چون من در شیراز زندگی می کنم به نظرم قدرتمندترین ارگان برای این کار استانداری هست . ( با توجه به تحقیقات )
شرح وظایف استانداران و فرمانداران (مصوب شورایعالی اداری1377)

ماده 2 بند16 : ایجاد زمینه های لازم برای تأسیس و توسعه مجامع و تشكل های گوناگون فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی و تخصصی و نظارت برفعالیتهای آنها بمنظور گسترش مشاركت های مردمی در همه زمینه ها و نهادینه شدن آزادیهای سیاسی و اجتماعی.

ماده2 بند34: نظارت بر حفظ و حراست از منابع طبیعی و محیط زیست و استفاده بهینه از منابع و امكانات بالقوه و موجود استان.
ماده 2 بند35: شناسایی استعدادهای منطقه ای و تعیین نیازمندیهای استان و تصمیم گیری ، هماهنگی و هدایت برنامه ریزی و بودجه ریزی استان با تأكید بر اولویت های توسعه منطقه ای در چهارچوب سیاست ها و راهبردهای توسعه ملی.

ماده 3 بند38: هدایت و هماهنگی فعالیت بانكها و تعیین اولویت ها در اعطای تسهیلات تكلیفی بانكی در چهارچوب سیاستها و برنامه های توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی كشور و تشویق سرمایه گذاران از طریق تشكیل مؤسسات اعتباری غیردولتی و جذب سرمایه های محلی و سوق دادن آنها به سمت فعالیتهای تولیدی و عمرانی.
ماده 13ـ استانداران می توانند مستقیماً با مقامات عالیرتبه جمهوری اسلامی ارتباط برقرار نمایند و مسائل مورد نظر در قلمرو مأموریت خویش را مطرح سازند.
ماده 15ـ در اجرای اصل یكصد و بیست و هفتم قانون اساسی بمنظور فراهم آوردن زمینه های رشد و پیشرفت منطقه ای و اداره مطلوب و بهینه استان در صورت موافقت رئیس جمهور و تصویب هیآت وزیران در شرایط خاص و حسب ضرورت استانداران بعنوان نماینده ویژه رئیس جمهور تعیین می گردند كه در اینصورت تصمیمات آنان در حدود اختیارات مشخص در حكم تصمیمات رئیس جمهور و هیأت وزیران خواهد بود.
5- علت درخواست مکرر شما از دوستان برای حمایت چیست؟ شما نیاز به حضور فیزیکی افراد در کنار خود دارید یا صرفا نیازمند حمایت معنوی آن ها هستید؟
واقعا از شما ممنونم که این سوال رو پرسیدید .وقتی یکی از اعضا به ارگانی مراجعه کنه و نامه ای در دست داشته باشه که هزار نفر اون رو امضاء کرده باشند اون ارگان به چشم هزار نفر به من نگاه میکنه . حضور دوستان در زمان کنونی یعنی تایید گروهمون و در حال حاضر بیشتر جنبه معنوی داره اما در آینده وقتی کارها بیشتر شد احتیاج به حضور فیزیکی دوستان هست .

6- آیا بعد از فارق التحصیلی و ورد به بازارکار، هنوز با جامعه دانشگاهی در ارتباط هستید؟
برنامه ای جهت برگذاری کنفرانس و کارگاههای آموزشی در دانشگاهها داریم...
7- آمار تعداد فارق التحصیلان این رشته در کشور چقدر است؟
نه متاسفانه ، اگر کسی بتونه این جور آمار رو در اختیارمون بذاره خیلی کمک بزرگی رو انجام داده
=====================
صداقت بهترین سیاست است...
 

مجید دیجی

مدیر بخش
الان بحث روز مهندسی ژنتیک و کاربرد در کشاورزی و صنعت روی این مسئله هم کار شه خوبه نظر من طرح و کار به روز باشه بهتره

به قول دکتر هوشمند میگفت برید روی پروژه های جدید و معضلی که تو جامعه هست مثلا الودگی هوا بحث غذایی و پربار کردن محصولات کشاورزی بدون زیان امثال اینااااااااااا

زیادی حرف زدیم شاد باشید

آفرین ایده خوبیه روش مانور میدیم
 

b.nafas

New member
بچه ها من یه پیشنهاد دارم البته برای بچه های تهران ...آقای اینانلو که همه میشناسیدش دیگه یه م. و. س. س. ه طبیعت داره که به گردشگری و طبیعت و کلا مباحث مربوط به زیست و محیط زیسته و اکثر مستند هایی که مال ایرانه خود اینانلو تهیه می کنه ما اگه بتونیم کاری برای این انجام بدیم یا براشون عکس بگیریم یا ایده ای بهشون بدیم به عنوان یه زیست شناس خیلی خوبه ...
 

مجید دیجی

مدیر بخش
بچه ها من یه پیشنهاد دارم البته برای بچه های تهران ...آقای اینانلو که همه میشناسیدش دیگه یه م. و. س. س. ه طبیعت داره که به گردشگری و طبیعت و کلا مباحث مربوط به زیست و محیط زیسته و اکثر مستند هایی که مال ایرانه خود اینانلو تهیه می کنه ما اگه بتونیم کاری برای این انجام بدیم یا براشون عکس بگیریم یا ایده ای بهشون بدیم به عنوان یه زیست شناس خیلی خوبه ...

خوبه
اصلا ما میتونیم از تمام ایران عکس بگریم و بفرستیم و یه کتاب درست کنیم
شما با ایشون در ارتباط هستید؟
 

Hamidvet

New member
لامصب ایده هست که تراوش میشه از ذهن بچه ها ... آفرین :auizz3ffy9vla57584x
 

genetician93

New member
سلام منم هستم
نمیدونم چقد با بیوتکنولوژی آشنا هستید، ولی اینکه میبینید کشورهای دیگه از زیست استفاده میکنند به خاطر اینه که لز زیست یه تکنولوژی کاربردی ساختن
همه زیست شناسا میتونن وارد مباحث بیوتکنولوژی بشن
مثلا من خودم تو رمینه مهندسی ژنتیک دوست دارم وارد بشم
ولی یه استاد داشتیم بیوتکنولوژی خونده بود،دایما میگفت از میکرو ارگانیسم هو میشه کلی استفاده کرد
به نظرم بهترین کار تاسیس شرکت های دانش بنیانه برای عملی کردن ایده های بجه ها، مثلا ت این زمینه ها:
تولید واکسن ( کاری که انیستیتو پاستور و رازی انجام میدن)
تولید کودهای کاملا طبیعی و بی خطر واسه کشاورزی
اصلاح نباتات و تولید بذرهای با کیفیت
تولید داروها مثل انسولین که با مهندسی ژنتیک تولید میکنن
تولید غذاهای دام و طیور
و هزاران چیز دیگه که الان به ذهنم نمیرسه
ولی باید بچه هایی که زبانشون خوبه به انگلیسی سرچ کنن ببینن اونورا چه میکنن
و اینکه با استادای پایه هم صحبت کنیم اونا با تجربه ان کمکمون میکنن
اولین کار اینه که یه سایت یا وبلاگ رسمی درست کنین حله دیگه
 
بالا