ختم گروهی قران کریم به کمک دوستان انجمنی (ختم اول)-رمضان 93

وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

هانیه

Well-known member
دو جز هم مهسا موخاد..................................................................:riz304::riz304:
 

هانیه

Well-known member
فقط شش جز دیگه مونده هااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا:riz304::riz304::rolleyessmileyanim::rolleyessmileyanim:
 

mahsaa

New member
سلام بچه ها
هانی جان منم میخونم !! جزء 21 خوبه؟؟
همگی قبول حق:riz304:
 

هانیه

Well-known member
چرا در شب‌هاى ماه مبارك رمضان، قرائت سوره‌هاى خاصى از قرآن كريم، تأكيد‌شده است (مثل: خواندن سوره عنكبوت، دخان و‌...) كه خواندن آن ثواب بيشترى دارد؟

- - - Updated - - -

تلاوت قرآن كريم، در همه حال ارزشمند است، زيرا همه قرآن، كلام خداست و خواندن همه سوره‌ها فضيلت و ثواب دارد، در عين حال، خواندن بعضى از سوره‌ها در بعضى اوقات ـ به دليل مصالحى كه خداوند و چهارده معصوم(ع) از آن آگاهند‌ـ ثواب بيشترى دارد.
منظور اين روايات، فقط خواندن آيات نيست، بلكه خواندن، مقدمه‌اى براى فهم قرآن است و درك آن نيز در جاى خود، مقدمه‌اى براى محقق ساختن دستورهاى آن در زندگى فردى و اجتماعى است. به‌طور قطع، اگر مسلمانان از مفاد سوره‌هاى قرآن در زندگى خود الهام بگيرند، همه پاداش‌ها و خواسته‌هاى مشروع دنيا و آخرت را از آن خود خواهند كرد.
سفارش پيامبر و امامان معصوم(ع) به خواندن برخى سوره‌ها در اوقات خاص، مسلّماً حكمت‌هايى دارد كه ممكن است عقل بشر به برخى از آن‌ها نرسد، ولى مهربانى و لطف خدا و اوليايش مانع از آن مى‌شود كه بشر از آثار خير مخفى بر خود محروم گردد. ضمن اين‌كه يكى از اسباب تأكيد بر قرائت سوره دخان در شب قدر، مطرح شدن شب قدر در آن سوره است.
بنابراين، همه سوره‌ها و آيات قرآن را بايد خواند و در آن تدبّر كرد، ولى بهتر است به سوره‌اى كه آثار ذكر شده براى آن، متناسب با نياز انسان باشد، متوسل شد.[SUP][12][/SUP]
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: leylii

هانیه

Well-known member
آيا با خواندن قرآن مى‌توانم در درس‌هايم موفق بشوم؟
با توجه به اين‌كه داشتن حافظه قوى براى موفقيت در درس‌ها مؤثر است، خواندن قرآن[SUP][32][/SUP] و حفظ آن هم يكى از عوامل تقويت حافظه به شمار مى‌رود. پس خواندن و حفظ قرآن، خود باعث موفقيت در درس‌ها مى‌شود; چنان كه تجربه دانش‌آموزان قارى و حافظ قرآن هم اين مطلب را تأييد مى‌كند.
بايد توجه داشت كه خواندن وحفظ قرآن نبايد فرد را از تلاش و كوشش در درس‌ها باز دارد، بلكه بايد با برنامه‌ريزى منظم، هم به كارهاى قرآنى و هم به كارهاى درسى‌برسد.
 

هانیه

Well-known member
images
...تقدیم به همه شما...فقط 4تا جز مونده......
 

هانیه

Well-known member
امام هادی علیه السلام به نقل از رسول الله صلی الله علیه و آله:
چون در شب معراج به آسمان چهارم رسیدم نظر کردم به قبه ای که از لوءلوء بود… به جبرییل گفتم این چه قبه ایست که نیکوتر از آن در آسمان چهارم ندیده ام.
گفت ای حبیب من محمد! این صورت شهریست که به آن قم گفته می شود. در آن بندگان مومن خدا گرد می آیند و امیدوار به محمد و شفاعت او در قیامت اند…
امام صادق علیه السلام فرمودند:
خاک قم مقدس است و اهل قم از ما و ما از ایشان هستیم…آنها یاوران قاءم ما و رعایت کنندگان حق ما و دعوت کنندگان مردم به سوی حق ما هستند…
محققین با استناد به روایاتی دیگر قم را از جمله شهرهای "بلاد جبل" می دانند که در بیان معصومین علیهم السلام نقطه شورانگیز قیام و نهضت یاران حضرت صاحب الامر عج است و رهبر نهضت از این منطقه قیام میکند..یدخل الجبل ذلیلا و یخرج منه عزیزا. بلاد جبل به سرزمینی در محدوده الوند تا دماوند گفته میشود. شهرهایی چون همدان، دیلم، طالقان، خراسان، ری، قزوین و قم از جمله شهرهایی هستند که در بسیاری از روایات نام برده شده اند… ثم یخرج الحسنی الفتی الصبیح من نحو الدیلم و قزوین.

پ ن "مهم" : ممکن است برخی بگویند در قم مانند بسیاری شهرهای دیگر معضلات و مفاسدی وجود دارد. باید توجه داشت که در مدینه و حتی در همسایگی رسول الله هم گناهان بزرگی نظیر شرب خمر و زنا اتفاق می افتاد. علامه طباطبایی در المیزان میفرماید در مدینه از هر سه نفر یک نفر منافق بود. اینجا دنیاست و شهر بی گناه وجود ندارد. امام موسی کاظم علیه السلام در روایت دیگری میفرمایند:قم عش – آشیانه – آل محمد است و ماوای شیعیان آنهاست . حضرت در ادامه حدیث میفرمایند البته برخی جوانان شان بر اثر معصیت و تمسخر بزرگان شان هلاک می شوند ولی با این حال باز هم خداوند هر سوءی را از آن دفع خواهد کرد.
همانطور که گریه بر حضرت اباعبدالله علیه السلام گناهان را می شوید و قلب را پاک میکند، ولایت مداری و مودت اهالی ایران هم بسیاری مسائل را جبران میکند ان شاءالله.
 

هانیه

Well-known member
جز 26رو هم اقا گلچین برداشتن...فقط دو جز دیگه مونده:riz304::riz304::riz304:
 

zanbagh

New member
سلام میشه منم سهیم باشم:riz304:
جزء24؟؟؟
 
آخرین ویرایش:

هانیه

Well-known member
یک جز هم عادله باجی موخاد...که میشه اخرین جز که جز 25 هستش:rose::rose:
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: کینز
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
بالا