⊹ بیــدارباش برای تغییر ظرفیت های امسال (پیش هماهنگی برای اعتراض) ⊹

226

New member
دوست گرامی من متوجه حرفاتون هستم. شما حرف از راهکار میزنید بسیار عالی. حرفتون صحیحه. در اینکه هرکدوم از ما باید گامی برای رفع این مشکلات برداریم حرفی نیست. اصلا بحث این تاپیک در این مورد نیست که ما بخوایم راهکار بدیم. نمیخوامم بگم اونور آب دیگه خیلی خبرای خوب هست. ولی خب الکی هم نیس خیلی فرقا داریم به هرحال ما جهان سومی بیش نیستیم اینم نمیشه منکر شد.
میگید همه از حقایق اطلاع دارند؟ خیر متاسفانه همه تا وارد بطن اون موضوع نشن فقط ی دورنما دارن و هیچ وقت به طور واقعی همه حقایق رو درک نمیکنن. خود من و خیلی از دوستان اینجا که تاکید بر اوضاع نابسامان سیستم آموزشی داریم تا قبل از وارد شدن این حرفا رو نمی پذیرفتیم. چون به خوبی از حقایق آشنا نبودیم .میخوام بگم با توجه به این جامعه ما افزایش ظرفیت فقط این شرایط موجود رو بدتر میکنه و به واقع ارزش و سودی نداره.
اصلا بیاید اعتراض کنیم سر اینکه چرا آزمونها انقدر غیراستاندارد شدن؟؟ چرا برنامه ریزی و جایگاه شغل ها مشکل دارن؟ چرا کار نیست؟ چرا بعضی رشته ها که هیچ تعریفی تو جامعه ندارن وارد میشن؟ چرا وقتی امکانات و شرایطش نیس رشته های جدید میارن؟؟ و خیلی مشکلات دیگه. نه اینکه اون همه مشکلات پایه واساسی رو بی خیال شیم و با این شرایطی که ازش خبر داریم فقط تاکیدمون روی افزایش باشه؟؟
بعدم دوست عزیز تا وقتی اون بالاسری ها نشستن و واسه بقیه تصمیم میگیرن و ما هم دستمون به جایی بند نیس فایده ای نداره. حرف ما هم این نیس که فقط انتظار جامعه رو بکشیم و خود نظاره گر باشیم!!
متاسفانه در این زمینه که فرمودید(عدم رعایت قانون) باید بگم بعضی چیزا و بعضی افراد رو فقط با قانون سفت و سخت میشه فرهنگی کرد!!! توجه کنید بعضی چیزا . چون نمیشه توقع داشت همه از سطح فرهنگ و درک بالا برخوردار باشن .
نه دوست عزیزم حرفای شما منطقیه. ولی خب حرف ما از جنبه دیگریست .و همچنین شما:riz304:

در ابتدا تشکر می کنم از وقتی که برای پاسخ به صحبت های من گذاشتید . منم تا حد بسیار زیادی موافقم با شما و صدالبته اشخاصی همچون شما و دکتر علی رضا چون که شماها در بطن کار هستید. و خیلی بهتر و عمیق تر شرایط رو درک می کنید و آگاهید . بحث من فقط این بود که برخی مسایل و مشکلات که ما داریم قسمتیش به دست خودمون ایجاد شده و قسمتیش هم توسط دست اندرکاران امور که البته اگر موضوعاتی چون مسوولیت پذیری و مدیریت در ابعاد گوناگون فرهنگ سازی بشه از همون کودکی اون خانوم یا اقایی که به مسوولیتی هم میرسه میدونه باید چه کند و چه نکند . ضعف مدیریتی در جامعه ما ریشه دار و عمقی هست . متاسفانه هر مدیری هم که سر کار میاد ساز و نوای خودشو میزنه و همین جامعه رو دچار خستگی میکنه . بله منم موافقم که امروز باید به آزمون ها و مشکلاتی دیگری که داوطلبان و دانشجویان ارشد و دکتری دارند قانونمند مودبانه و قانع کننده اعتراض و انتقاد بشه . بخصوص الان که وزیر بهداشت شخصی فرهیخته دلسوز و کوشا هستند و ثابت کردن دغدغه های مردم رو در حوزه سلامت و بهداشت درک می کنند ما هم باید از این فرصت نیک بهره ببریم و انتقادات سازنده خودمون رو به سمع و نظر ایشون و مدیران ارشد در وزارتخونه برسونیم . مواقعی هست که ما بهتر میتونیم نکات و نقاط تاریک تحصیلات تکمیلی علوم پزشکی رو به اونها نشون بدیم .:rolleyessmileyanim::riz304:
 

226

New member
من معذرت میخام اگه کسی برداشت اشتباهی از حرف من داشته.....هدف سیاه نمایی نبود....فقط منظور حرفم این بود که الان اگه یه دونه ظرفیت برا هیئت علمی بخوان اصلا درست نیست که بیان ده نفر دانشجو بگیرن تازه مام بریم اعتراض کنیم که چرا 20 تاش نمیکنید.... از این 20 تا یکیشون میشه هیئت علمی و شاید 5 نفرشونم خلاقیت داشته باشنو و کار خصوصی راه بندازن(طبق حرف دوستان)و با کار خصوصی هم میشه خداتومن پول دراورد اما مشکل اینه که خلاقیت یه چیز خدادادیه و شما نمیشه بعد از 8 یا 9 سال درس خوندن تازه بفهمی آدم خلاقی نیستی!!....حالا تکلیف بقیه چیه؟؟؟ اصلا امکان نداره شما اینهمه درس بخونی و این مسیر طولانی رو بیای و یه نیم نگاه به درآمدش نداشته باشی.....در مورد هیئت علمی دانشگاههای خوب هم معمولا فرخوان زده میشه اما فقط اونی جذب میشه که دانشگاه میخوادش و معمولا دانشگاهها همیشه خودشون چند نفرو دارن که جذبشون کنن.....اما اگه دانشگاههای سطح سه بخواید برید بله صددرصد کار هست البته اونم فعلا !....
بطور مثال الان من اگه درسم تموم بشه و بگن برو جزیره خارک درس بده من میرم چون نمیتونم به خانوادم بگم که بعد از این همه سال درس خوندن کاری برام نیست...تازه اونم با عنوان آقای دکتر !!!..حرف اینه که ظرفیتا در حد بازار کار باشه همین...این اصلا سیاه نمایی نیست بخدا...بازم اگه کسیو ناامید کردم عذرخواهی میکنم....اگه توی هر کاری حتی پایینترین کارها از دید اجتماع جز بهترینهای اون رشته باشید قطعا هم کار براتون هست و هم درآمد خوب...من روی حرفم با اونایی هست که جز افراد متوسط و رو به پایین رشته خودشون هست..

با عرض سلام و خدا قوت به شما دوست گرانقدر جناب دکتر علیرضا . بنده از شما عذر می خوام اگر اینطور برداشت شده که من شما رو ی وقت متهم به سیاه نمایی و گنده گویی در مورد مشکلات کردم . صد البته افرادی چون شما که در عمق جامعه علمی کشور هستید به مسایل پیش رو و موجود واقفتر هستید . جدا جای تاسف داره که شرایط باید به گونه ای باشه که شما رو مجبور کنه بیایدو چنین حقایق تلخی رو مطرح کنید . اگر در جامعه ما هم هدف از علم اموزی و علم اندوزی و ارایه علوم نوین تولید علم ثروت اور و ثروت افرین بود ما شاهد چنین شرایطی نبودیم . دلم میسوزه وقتی میشنوم فلان شخص که نمیشه هم بعضی وقتا اسم ورزشکار رو هم روشون گذاشت قرارداد ان تومنی با فلان باشگاه بسته . نمی خوام وارد حواشی بشم ولی ببینید اگر همین فرایند که در جامعه مشکل دار فوتبال ما حاکم هست در جامعه علمی کشور حاکم بود و دانش پژوهان ما هم می تونستند با بنگاه های تبدیل کننده علم به محصول و ثروت قرارداد ببندند و بدون دغدغه امرار معاششون به تحقیقشون بپردازند الان ما چه جامعه ای داشتیم و امار مهاجرت های بعضا اجباری هم کاهش پیدا میکرد . البته مسوولین بلند پایه مملکت همیشه تاکیدشون بر گسترش علم ثروت افرین و بها دادن به نخبگگگان بوده ولی کو گوش شنوا . دوستانی که به این مباحث علاقه مندم توصیه می کنم حتما مستند جنجالی ( میراث آلبرتا ) که چند وقت پیش در 2 قسمت ویژه از شبکه افق سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد رو ببینند . لینک دانلود هر 2 قسمت در اینترنت موجود هست:ahi5slcgm04mi8jqqkl
 
آخرین ویرایش:

khodadoust

New member
سلام دوستان
لطفا یک نفر تاپیک بررسی شرایط علمی، رفاهی ، مدرکی! و .. دانشگاه های معروف رو تاسیس کنه ...
 

DAVID_H

New member

این هم خبر جدید در مورد ظرفیت ها

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي - اخبار > ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی سال جاری تغيير قابل توجهي نسبت به سال گذشته نخواه

دبیر شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی:

ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی سال جاری تغيير قابل توجهي نسبت به سال گذشته نخواهد داشت



دبیر شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی گفت: ظرفیت پذیرش دانشجو در دوره کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی سال 94-95 متناسب با امكانات و شرايط دانشگاهها و تقريبا همانند سال گذشته خواهد بود.

دکتر جمشید حاجتی در حاشیه هفدهمین نشست شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی و در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (وب دا)؛ نظارت و هدایت امور آموزشی رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت، توانبخشی، پرستاری و پیراپزشکی را یکی از وظایف این شورا بیان کرد و گفت: ارائه و تدوین برنامه ها، ضوابط و سیاست های مربوط به رشته های علوم پایه پزشکی و رشته های وابسته به آن در شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی صورت می گیرد.

دبیر شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی یکی از مباحث مطرح شده در این شورا را تبادل نظر و تصمیم گیری در خصوص آزمون دکتری تخصصی (PhD) سال 94-95 بیان کرد و افزود: مقرر شد در این زمینه نقش دانشگاه های علوم پزشکی در پذیرش دانشجویان دوره دکتری تخصصی تقویت شود؛ بطوریکه پذیرش دانشجویان PhD با برنامه ريزي مناسب و در دوره زماني قابل قبولي همانند سایر کشورها بر عهده اساتید دانشگاه مربوطه قرار گیرد.

به گفته وی، شیوه های اجرایی و ضوابط پذیرش توسط دبیرخانه شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی بر نامه ريزي خواهد شد.

دکتر حاجتی در ادامه، با تاکید بر فارغ التحصیل شدن دانشجویان کارشناسی ارشد به منظور شرکت در آزمون PhD خاطر نشان کرد: در گذشته دانشجویان ترم آخر کارشناسی ارشد قبل از اتمام پايان نامه دوره كارشناسي ارشد می توانستند در آزمون PhD شرکت کنند که این مسئله موجب بروز مشکلات آموزشی عديده به ويژه در فرآيند تكميل دوره كارشناسي ارشد و انجام پايان نامه دانشجويان می شد؛ به همین با توجه به پيگيري مستمر دانشگاهها این شورا به منظور جلوگیری از ایجاد مشکلات آموزشی تصمیم گرفت تا فقط داوطلباني كه از پايان نامه خود دفاع كرده باشند مجاز به شركت در آزمون باشند.

به گفته دبیر شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، تاریخ اجرای این تصميم توسط دبیرخانه اعلام خواهد شد.

دکتر حاجتی همچنین، با اشاره به برگزاری آزمون کارشناسی ارشد 94-95، افزود: در این نشست مقرر شد ظرفیت پذیرش دانشجو در دوره کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی سال 94-95 در حدود سال گذشته باشد و سقف ظرفیت سال گذشته حفظ شود.

وی در ادامه، از موارد مطرح شده در این نشست را بررسی گسترش جغرافیای آموزش عالی سلامت عنوان کرد و افزود: سند آمایش سرزمین مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و بنا شد با هماهنگی دانشگاه های علوم پزشکی کشور رویکرد قطب بندی جغرافیایی مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است: هفدهمین نشست شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، با حضور دکتر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت و اعضاي شوراي آموزش علوم پايه پزشكي، بهداشت و تخصصي،برگزار شد.





دوشنبه ٢٥ خرداد ١٣٩٤ - ١٣:٠٢ / شماره خبر: ١٢٧٧٠٢ / تعداد نمايش: 140
 

saber_bacteria

New member
من یه ترمه Phd میخونم...الان میفهمم اوضاع اصلا خوب نیس.....کاش همون سال اولی که ارشد دادم ظرفیتا کم بود و اصلا قبول نمیشدم..اینهمه وقت و انرژی که گذاشتم اینجا اگه میرفتم دنبال یه کار دیگه الان برا خودم پادشاهی میکردم.... الان توی مقطع دکترا اینقد ظرفیت گرفتن که نمیدونن با فارغ التحصیلاش چیکار کنن؟؟..حالا ارشد که هیچی...بعده کلی درس خوندن و بدو بدو باید بری دانشگاه درجه سه توی بوق آباد درس بدی تازه اونجام ناز میکنن....الان یکی از سال بالایی ها سه چهار ماهه تموم شده درسش و درخواست داده اما هیچکجا هنوز نخواستنش.... تازه اینا همه ورودی های دکترای سال 88 هستن و در بدترین حالت ارشد ورودی 85 بودن...دیگه شما فک کن یکی که سال 85 ارشد قبول شده و الان تازه دکتراشو تموم کرده بیکاره....تازه ظرفیتا اون موقع یک دهم الان بوده.....بعد با افزایش ده برابری ظرفیت ارشد و اونم اگه طرف یه ضرب بره و تا 9 سال دیگه تموم کنه و دکترا بگیره به نظر شما براش کار هست؟؟؟؟....

عزیزم این داستانا دیگه قدیمی شده،حرفتو رک بزن بگو هیچکس دیگه نخونه واسه ارشد و دکترا ما بسیم دیگه.
این عادت همه کساییه که ارشد و دکترا قبول میشن، خصوصا اونایی که سنشون بالاست و بعد اینکه رفتن سربازیو رفتن یه چندسالی کار کردنو ازدواجم کردن حالا باشانس یه آزمونیم میدنو قبول میشن یه جور وانمود میکنن و شروع میکنن به حرف های دروغ زدن که دیگرانو زده کنن از درس خوندن.اینم بخاطر سنشونه دیگه پیر شدن....
ولی شما و امسال شما مطمعن باش این نقشات دیگه قدیمی شده ،اگرم واقعا به گفته خودت دانشجو دکترا هستی،بشین مثه بچه خوب درساتو بخون تا پاس شی
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: 226

ع ل ی رضا

New member
عزیزم این داستانا دیگه قدیمی شده،حرفتو رک بزن بگو هیچکس دیگه نخونه واسه ارشد و دکترا ما بسیم دیگه.
این عادت همه کساییه که ارشد و دکترا قبول میشن، خصوصا اونایی که سنشون بالاست و بعد اینکه رفتن سربازیو رفتن یه چندسالی کار کردنو ازدواجم کردن حالا باشانس یه آزمونیم میدنو قبول میشن یه جور وانمود میکنن و شروع میکنن به حرف های دروغ زدن که دیگرانو زده کنن از درس خوندن.اینم بخاطر سنشونه دیگه پیر شدن....
ولی شما و امسال شما مطمعن باش این نقشات دیگه قدیمی شده ،اگرم واقعا به گفته خودت دانشجو دکترا هستی،بشین مثه بچه خوب درساتو بخون تا پاس شی

هر کس نظرشو میگه دیگه...دلیلی نداره هر کس هم نظرتون نبود اینطوری باهاش حرف بزنید...من متولد 69 هستم...هنوز حتی سربازی هم نرفتم...فقط و فقط اونچیزی که دیدم رو گفتم....توی پستهای بعدی هم در مورد حرفم توضیح دادم شاید شما قانع نشدید که البته تقصیر من نیست...داخل این سیستم فقط باید پزشک باشی که راحت بتونی به همه جا برسی !...شما PhD بگیر با پایه ی پزشکی عمومی ببین رو هوا میگیرنت !!
 
آخرین ویرایش:

226

New member
هر کس نظرشو میگه دیگه...دلیلی نداره هر کس هم نظرتون نبود اینطوری باهاش حرف بزنید...من متولد 69 هستم...هنوز حتی سربازی هم نرفتم...فقط و فقط اونچیزی که دیدم رو گفتم....توی پستهای بعدی هم در مورد حرفم توضیح دادم شاید شما قانع نشدید که البته تقصیر من نیست...داخل این سیستم فقط باید پزشک باشی که راحت بتونی به همه جا برسی !...شما PhD بگیر با پایه ی پزشکی عمومی ببین رو هوا میگیرنت !!

آی گفتی پزشک . اصلا مملکت ما پزشک سالاریه از اونوقتی که بچه اولین ونگشو میزنه برو تا بالا . من از زبون یکی از اساااااتید بزرگ هماتولوژِی ( هماتولوژی های علوم پایه با هماتوهای پزشکی که انکولوژیست هستند فرق دارن ) صحبت می کردم می گفت فقط پزشکی . می گفت اگه میتونی برو ی بار دیگه کنکور بده برو پزشکی ...متاسفانه علوم پایه که اساس و پایه هست اهمیتش چندان بالا نیست!
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: maxin

m.g.h

New member
هر کس نظرشو میگه دیگه...دلیلی نداره هر کس هم نظرتون نبود اینطوری باهاش حرف بزنید...من متولد 69 هستم...هنوز حتی سربازی هم نرفتم...فقط و فقط اونچیزی که دیدم رو گفتم....توی پستهای بعدی هم در مورد حرفم توضیح دادم شاید شما قانع نشدید که البته تقصیر من نیست...داخل این سیستم فقط باید پزشک باشی که راحت بتونی به همه جا برسی !...شما PhD بگیر با پایه ی پزشکی عمومی ببین رو هوا میگیرنت !!
بله دوست عزیز شما هرچی دید رو گفتید امامن یه سوال دارم شما گفتید یه ترمه دارین phd میخونین والان متوجه شدین اشتباه کردین.
درسته ماهی رو هروقت ازآب بگیری می میره ولی خب اگه پشیمونی چرا انصراف نمیدی؟یه ترمه میخونید وتااونجایی که من اطلاع دارم دانشجوی دکتری حق نداره زیر 3/5 سال دفاع کنه.اینو من نمیگم قانون میگه.
اگه بخواین حتی اسم می برم بنده استادی میشناسم که دانشجوهای دکتریش 2 ساله تموم میکنن اما چون باید سه ونیم سال بگذره تا بتونن دفاع کنن یه سال ونیم میرن استراحت یا توهمون دانشگاه یا دانشگاههای دیگه به تدریس وتحقیق مشغول میشن تا وقت دفاعشون برسه.
منظورم اینه که اگه ناراحتی میتونی انصراف بدی چون حداقل وحداقل سه سال دیگه باید بخونی تا بتونی دفاع کنی پس وقتتو تلف نکن اگه عوض این سه سال به قول خودت وقت وانرژی که قراره ازاین به بعد واسه دکتری بذاری آخرشم بری به یه دانشگاه درجه 3 تو شهر بووووق وقتتو بذاری بیرون رو یه کاری میتونی پادشاهی کنی وهم اینکه اینجا نمیای واسه بقیه آیه یاس بخونی.
اگه حرفم غیرمنطقی هستش حاضرم همینجا ازتون معذرت خواهی کنم وحرفامو پس بگیرم.
درضمن بنده خودم متولد 69 هستم باورنداری حاضرم شناسنامه وکارت ملیمو اینجا اسکن کنم.
این حرف شما مثل این میمونه که 90 درصد اونایی که ازدواج میکنن چه پسر چه دختر به مجردهای دیگه پیشنهاد میکنن که ازدواج نکن ومیگن اگه من جای تو باشم ازدواج نمیکنم.اگه بده خیلی بیخودکردی خودت ازدواج کردی چون قبل اینکه تو ازدواج کنی بزرگتر از توها به تو هم گفته بودن ازدواج نکن.
امیدوارم این قسمت ازحرفم واضح بوده باشه.
 

abbas gara

New member
سلام.من فقط میخوام چندتا نکته رو بگم.اول اینکه پزشکی بهترین رشته هست شکی نیست ولی خوب بعضی از دوستان حرف های اغراق امیز میزنن در چند سال اخیر ظرفیت پذیرش رشته های پزشکی خیلی افزایش داشته الان دیکه پزشک عمومی صرف نمیکنه براش بیرون مطب بزنه چون با وجود این همه متخصص کسی به پزشک عمومی مراجعه نمیکنه واسه خاطر همین باید تو بیمارستان ها جذب بشن.بعضی از افراد میگن پزشکان عمومی ماهی ده میلیون در امد .بله دارن این پول رو درموقع انجام طرحشون فقط دریافت میکنن که بعد دوسال دیگه همچین پولی براشون پرداخت نمیشه .من چون خودم خوابگاهی هستم با دانشجوهای پزشکی در ارتباطم خیلی از بچه های پزشکی بعد از اتمام دوره عمومی میان phd رشته های علوم پایه رو امتحان بدن تا اینکه جذب دانشگاه بشن که خوب اگه میتونستن با همون مدرک پزشکی درامد خوبی داشته باشن هیچ وقت به فکر گرفتن phd نمی افتادن. اگه تواینترنت سرچ کنید میبیند امار پزشکان بیکارو.من صحبتم درباره پزشکی عمومی هست چون همه مون میدونیم که متخصص ها درامد فوق العاده ای دارن.اما درباره اینکه شما اگه phd با پایه پزشک عمومی داشته باشی رو هوا میگرنت من قبول ندارم این حرف و.یکی از دوستان من امسال رتبه یک دکتری داروسازی هسته ای شد که ارشد یکی از رشته های علوم پایه رو داشت که بین اون همه داروساز ایشون رتبه یک شدن چون بار علمی شون زیاد بود باوجود اینکه همه مصاحبه کننده ها پزشک بودن ولی تونستن موفق بشن. میخوام به این نتیجه برسم که وقتی شما بار علمی ت زیاد باشه مقالات زیادی کار کرده باشی مطمئی باش توی جذب تو دانشگاه مشکلی نخواهی داشت.اما اینکه شما باید بری تو دانشگاه درجه 3 تو بوق اباد تدریس کنی دوست عزیز به شما پول خوبی میدن که بری تو بوق ابادتدریس کنی وحقوق شما یکسان با استاد دانشگاه تهران نخواهد بلکه خیلی بیشتر خواهد بود بس بیگاری نمیبرن.
 
آخرین ویرایش:

ع ل ی رضا

New member
من توی پستهای بعدی در مورد حرفام توضیح کافی دادم..... اگر بخونید احتمالا قانع میشید....بحث اصلا سر آیه یاس خوندن نبود...البته شاید اینطوری به نظر رسیده...منظوره من مخالفت با افزایش ظرفیتها بود و البته یکسری دلیل هم ذکر شد...هر چیزی غیر از این برداشت شده به خاطر بیان بد من یا احتمالا اشتباه متوجه شدن دوستان هست....در مورد اینکه گفتن چرا انصراف نمیدی باید بگم که برای رسیدن به همین نقطه که البته هیچی حساب نمیشه بی نهایت تلاش کردم حتی اگه بوق آبادم قرار باشه برم الان دیگه حاضر نیستم بزارمش کنار که دلالیلمم توی پستهام گفتم و البته اینکه چرا پشیمونم..اما اینو مطمئنم که اگه الان برمیگشتم به پایان دوران کارشناسی علوم آزمایشگاهیم قطعا از یه راه دیگه میرفتم و بدون شک...برای خود من همین دلیل کافیه که تاالان هیچکدوم از دوستان سال بالاترم و حتی اونایی که امسال تموم کردن از وضعیتشون به هیچ عنوان راضی نیستن...
 
آخرین ویرایش:

vet lab sciences

New member
هر کس نظرشو میگه دیگه...دلیلی نداره هر کس هم نظرتون نبود اینطوری باهاش حرف بزنید...من متولد 69 هستم...هنوز حتی سربازی هم نرفتم...فقط و فقط اونچیزی که دیدم رو گفتم....توی پستهای بعدی هم در مورد حرفم توضیح دادم شاید شما قانع نشدید که البته تقصیر من نیست...داخل این سیستم فقط باید پزشک باشی که راحت بتونی به همه جا برسی !...شما PhD بگیر با پایه ی پزشکی عمومی ببین رو هوا میگیرنت !!

ماشاء الله! چه جوونی برادر!!:smiliess (15): من فکر می کردم حدودای 29-30 سال باشی!:smiliess (12):
إن شاء الله که موفق باشی.
 

m.g.h

New member
من توی پستهای بعدی در مورد حرفام توضیح کافی دادم..... اگر بخونید احتمالا قانع میشید....بحث اصلا سر آیه یاس خوندن نبود...البته شاید اینطوری به نظر رسیده...منظوره من مخالفت با افزایش ظرفیتها بود و البته یکسری دلیل هم ذکر شد...هر چیزی غیر از این برداشت شده به خاطر بیان بد من یا احتمالا اشتباه متوجه شدن دوستان هست....در مورد اینکه گفتن چرا انصراف نمیدی باید بگم که برای رسیدن به همین نقطه که البته هیچی حساب نمیشه بی نهایت تلاش کردم حتی اگه بوق آبادم قرار باشه برم الان دیگه حاضر نیستم بزارمش کنار که دلالیلمم توی پستهام گفتم و البته اینکه چرا پشیمونم..اما اینو مطمئنم که اگه الان برمیگشتم به پایان دوران کارشناسی علوم آزمایشگاهیم قطعا از یه راه دیگه میرفتم و بدون شک...برای خود من همین دلیل کافیه که تاالان هیچکدوم از دوستان سال بالاترم و حتی اونایی که امسال تموم کردن از وضعیتشون به هیچ عنوان راضی نیستن...

ببین دوست عزیز همونطور که شما الان یه هدفی داری واسه خوندن مطمئن باش اونایی هم که قصد ادامه تحصیل دارن مطمئنا اول هدفی واسه خودشون تعریف کردن که میخوان ادامه بدن والا با این اوضاع اقتصادی هیچ کس بیکار نیست بیاد وقتشو واسه درس تلف کنه.اینم بدون که الان با این همه تکنولوژی هیچکس نیازی به موعظه منو شما نداره همه واسه خودشون علامهی دهرن.الان فقط باید هرکی مواظبه کلاه خودش باشه که باد نبره.
فکرکنم واضح گفتم حرفامو.
درضمن شما نگران ظرفیت ها نباش.خداروشکر شما که الان دانشجوی دکتری هستن.پس نگران اونایی نباش که تازه میخوان ارشد بخونن ودرمورد ظرفیت هاشون نظر ندی بهتره اینا تابخوان به شما برسن چندسال طول میکشه پس افزایش ظرفیت یا کاهش ظرفیت فکرنکنم تاثیری بر کارواستخدام شما داشته باشه.
 

m.g.h

New member
دوستان ایشون قصد سیاه نمایی ندارن کلی صحبت کردن...تا کسی وارد سیستم تحصیلات تکمیلی نشده باشه نمیدونه چه خبره..دوستان وقتی وارد شدین قضاوت کنید

وای آره راس میگیا من یکی که اصلا تحصیلات تکمیلی ندیده هستم.تو که اینو خوب بیلیسن مهساخانوم
شما خیلی با کلاسین که تحصیلات تکمیلی دیده هستین
 

Fatimaaa

New member
عجبا بحثایی اینجا میشه. این طوری میگین ادم دپرس میشه نخونه!!! پس چیکار کنیم!
 

12500

Member
دوستانی ک واقعن تمایل ب ادامه تحصیل دارن بدون درد سر و سختی ،ظرفیت مازاد هست.....دیگه اینهمه استرس نداره....ظرفیتا هم باید یه چیز معقول و منطقی باشه..بلاخره کنکور ارشد هم مثه الک کردن یه عده زیادی پشتش میمونن خواه نا خواه..........من خودم هم کنکور ارشد دادم ولی با افزایش بی رویه ورودی ارشد مخالفم
 
آخرین ویرایش:
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: mahsast

mahsast

New member
وای آره راس میگیا من یکی که اصلا تحصیلات تکمیلی ندیده هستم.تو که اینو خوب بیلیسن مهساخانوم
شما خیلی با کلاسین که تحصیلات تکمیلی دیده هستین

دوست تحصیلکرده مگه من چی گفتم نظرم بود...اشکالی داره نظر بدیم؟..پست رو هم پاک کردم شما ناراحت نباشی
 

hebe.nurse

New member
ببین دوست عزیز همونطور که شما الان یه هدفی داری واسه خوندن مطمئن باش اونایی هم که قصد ادامه تحصیل دارن مطمئنا اول هدفی واسه خودشون تعریف کردن که میخوان ادامه بدن والا با این اوضاع اقتصادی هیچ کس بیکار نیست بیاد وقتشو واسه درس تلف کنه.اینم بدون که الان با این همه تکنولوژی هیچکس نیازی به موعظه منو شما نداره همه واسه خودشون علامهی دهرن.الان فقط باید هرکی مواظبه کلاه خودش باشه که باد نبره.
فکرکنم واضح گفتم حرفامو.
درضمن شما نگران ظرفیت ها نباش.خداروشکر شما که الان دانشجوی دکتری هستن.پس نگران اونایی نباش که تازه میخوان ارشد بخونن ودرمورد ظرفیت هاشون نظر ندی بهتره اینا تابخوان به شما برسن چندسال طول میکشه پس افزایش ظرفیت یا کاهش ظرفیت فکرنکنم تاثیری بر کارواستخدام شما داشته باشه.
بله خیلی واضح بود آفرین :| فقط شما اصلا متوجه عرایض ایشون نشدید :)
دوستان آقای علیرضا فقط نظرشونو دادن. که امثال ایشون که قراره به جایگاهی مثل ایشون برسن از همین الان بدونن اون بالا اون کوه تصور قشنگی که دوستان دارن نیس. همین.
اینم بدونید همیشه حقایق تلخه. به مذاق گوینده شم خوش نمیاد چه برسه شنونده !
اصلا بحث بی فایده اس. ماها همه اشتباه کردیم حقایق رو بیان کردیم بلکه آگاهی بیشتر شه. باید هیچی نگف تا خود دوستان برن و از نزدیک ببین. ایشالا که اونقد ظرفیت بالا باشه که همه این شرایط رو بهتر از امثال آقای علیرضا احساس کنید و دیگه انقد به ایشون و امثالهم برچسب های عجیب غریب نزنید. تمام
:riz304:
 
آخرین ویرایش:

m.g.h

New member
بله خیلی واضح بود آفرین :| فقط شما اصلا متوجه عرایض ایشون نشدید :)
دوستان آقای علیرضا فقط نظرشونو دادن. که امثال ایشون که قراره به جایگاهی مثل ایشون برسن از همین الان بدونن اون بالا اون کوه تصور قشنگی که دوستان دارن نیس. همین.
اینم بدونید همیشه حقایق تلخه. به مذاق گوینده شم خوش نمیاد چه برسه شنونده !
اصلا بحث بی فایده اس. ماها همه اشتباه کردیم حقایق رو بیان کردیم بلکه آگاهی بیشتر شه. باید هیچی نگف تا خود دوستان برن و از نزدیک ببین. ایشالا که اونقد ظرفیت بالا باشه که همه این شرایط رو بهتر از امثال آقای علیرضا احساس کنید و دیگه انقد به ایشون و امثالهم برچسب های عجیب غریب نزنید. تمام
:riz304:

شماها هم یه جوری میگین انگارهیچکس هیچی نمیدونه وفقط شمامیفهمین.عزیزم اونموقع که تو داشتی واسه کنکور ارشد دست وپا میزدی من داشتم پایان ناممو مینوشتم
آفرین برو دنبال عروسک بازیات
 

m.g.h

New member
دوست تحصیلکرده مگه من چی گفتم نظرم بود...اشکالی داره نظر بدیم؟..پست رو هم پاک کردم شما ناراحت نباشی

نه نظرتونو بگین منم نظرمو گفتم.من نمیدونم چرا اینجا همه فکر میکنن خودشون آخرمنطقن وبقیه بی منطق؟
 

:':':

New member
من دوست ندارم ظرفیتا کم شه چون دوست دارم ارشد قبول شم,اما وقتی به بعد از فارغ التحصیلی و مسایل دیگه فک میکنم با نظر دوستانی که با افزایش ظرفیت مخالفن موافقم,به نظرم الان زیادی داریم موضع میگیریم,و البته خیلی خوبه دوستانی که این مسیر رو رفتن بیطرف نظرشون رو بگن,و البته بیشتر کسایی که ارشد و یا دکترا گرفتن راضی نیستن
 
بالا