گالری عکسهای علمی علوم پزشکی

Taraa

Well-known member
هفته هجدهم: ابعاد تقریبا ۱۴ سانتی متر. اکنون می تواند صدا های بیرون را درک کند



b4b00__20.jpg
 

Taraa

Well-known member
هفته بیستم: تقریبا ۲۰ سانتی متر. موهای پشمالویی بر روی سر و صورت نوزاد ایجاد می شود. این موها را با نام لانوگو (lanugo)می شناسند .



80c2c__22.jpg
 

Taraa

Well-known member



6 ماه بعد. جنین کامل شده و نوزاد آماده ترک رحم می شود. در این زمان جنین به سمت پایین می چرخد تا راحت تر بتواند خارج شود
 

Taraa

Well-known member
هفته ۳۶ ام. نوزاد چهار هفته دیگر دنیای بیرون را خواهد دید


cbe86__26.jpg
 

Taraa

Well-known member
ترسناک ترین انگل ها

انگل زبان خوار

1384730_389.jpg


این انگل بیشتر در رودخانه ها دیده شده است و عمده تاثیرات خود را روی ماهی ها می گذارد. این انگل از طرف آب شش ها وارد بدن ماهی شده و خودش را به دهان آن می رساند، سپس در انتهای زبان نشسته و زبان ماهی را می خورد. این کار باعث می شود تا پس از مدتی این انگل به زبان ماهی تبدیل شده و تمام غذاهای ماهی را خودش می خورد. این انگل روی بدن انسان تاثیری ندارد و نمی تواند مشکلی برای او ایجاد کند.
 
آخرین ویرایش:

Taraa

Well-known member
لوآ لوآ

1384728_526.jpg


یکی از وحشتناک ترین انگل ها را در آفریقا و هند می توان پیدا کرد. این انگل به خاطر نیش نوع خاصی از پشه آلوده به وجود می آید و سال ها برای رشد در زیر پوست انسان زندگی می کند. پس از چند سال شروع به حرکت کرده و دردهای مفصلی را به وجود می آورد تا اینکه به چشم برسد و شروع به خوردن آن کند. این انگل به "کرم چشم" هم مشهور است از این رو باید سریعا از چشم خارج شود چرا که باعث نابینایی و حتی مرگ خواهد شد.
 

Taraa

Well-known member
انگل گینه

1384733_693.jpg


این انگل که محل رشدش در پای انسان هاست از طریق آب آلوده وارد بدن میزبان شده و در آنجا تخم ریزی کرده و زندگی می کند. این انگل پس از یک سال از ورودش به بدن خودنمایی کرده و شروع به خوردن پا می کند به طوری که در طی 72 ساعت اولیه دردی شدید و فلج کننده به سراغ میزبان می آید. در این زمان یان کرم همه چیز را آلوده می کند. معمولا افرادی که این کرم را از بیمار جدا می کنند خودشان به آن مبتلا هستند چرا که با دست زدن به آن سریعا بر روی دست پزشک تخم ریزی می کنند. این انگل به عنوان یکی از قدیمی ترین انگل های بدن انسان شناخته می شود زیرا داستان هایی در مورد آن از دو قرن پیش از میلاد مسیح بوده است.
 

Taraa

Well-known member
انگل فلیریال

1384732_841.jpg


یکی از وحشتناک ترین و البته کشنده ترین انگل های دنیا "فلیریال" است. این انگل می تواند به راحتی و معمولا از طریق پشه و حیواناتی که از خون استفاده می کنند وارد بدن انسان شده و اولین نشانه از حضورش به وجود آمدن دردهای طاقت فرسا در نقاط خاصی از بدن است. این انگل دلیل اصلی به وجود آمدن بیماری "فیلی" است. این بیماری باعث می شود تا یکی از اعضای بدن مانند پا شروع به رشد کرده و متوقف نشود همچنین این عضو گوشت و چربی اضافی می آورد. تا به حال کمپین هایی برای مقابله با این انگل به وجود آمده است که یکی از آن ها توانسته جان 6 میلیون نفر را در دنیا از شر این انگل نجات دهد. آن ها قصد دارند تا سال 2020 این انگل را کاملا ریشه کن کنند.
 
Inflammatory breast cancer is a rare, fast-growing type of cancer that often causes no distinct lump. Instead, breast skin may become thick, red, and may look pitted -- like an orange peel. The area may also feel warm or tender and have small bumps that look like a rash.​

phototake_rm_photo_of_inflammatory_breast_cancer.jpg
 
Hormone-Sensitive Breast Cancer
Some types of breast cancer are fueled by the hormones estrogen or progesterone. A biopsy can reveal whether a tumor has receptors for estrogen (ER-positive) and/or progesterone (PR-positive). About two out of three breast cancers are hormone sensitive. There are several medications that keep the hormones from promoting further cancer growth.
The image shows a molecular model of an estrogen receptor.​

princ_rm_photo_of_estrogen_receptor.jpg
 
HER2-Positive Breast Cancer
In about 20% of patients, breast cancer cells have too many receptors for a protein called HER2. This type of cancer is known as HER2-positive, and it tends to spread faster than other forms of breast cancer. It's important to determine whether a tumor is HER2-positive, because there are special treatments for this form of cancer.
A HER2-positive breast cancer cell is illustrated here, with abnormal growth signals shown in green.​

phototake_rm_photo_of_her_2_gene.jpg
 

parsa021

New member
پرستار مهربون نامهربونی نکن دیگه جملاتتو فارسی بده به نظرم دلیلی نداره که اینقدر .... حالا اگه انگلیسی رو خیلی دوست دارید به فکر ما فارسی دوستان هم باشید.
در ضمن از بی سوادیم نیست من تافل ام رو دو سال پیش گرفتم ولی دیگه خسته ام از اینکه مردم دارن خودشونو...
با تشکر .:riz513:
 
بالا