همه داوطلبان ارشد اپیدمیولوژی 93-92

وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

Diana-Epid_92

New member
سلام برای یکی از دوستانم که میخواد اپید بخونه میپرسم
کدوم جلد ذرسنامه پارک باید بخونه
و از تو کتاب درسنامه بهداشت عمومی حسین حاتمی کدوم جلدو باید بخونه ؟؟؟؟؟؟؟؟ امیدوارم اسمهارو درست گفته باشم

:riz304:
سلام دوست عزیز
درسنامه پارک 4 جلد هست که به نظر من هر 4 جلد باید خونده بشه (جلد 1 برای درس اصول اپیدمیولوژی-جلد 4 برای درس بیماریهای شایع-جلد 2 و 3 برای درس بهداشت)
درسنامه دکتر حاتمی هم که 3 جلد هست جزو منابع اصلی اعلام شده نیست ولی گاهی سوالاتی در درس بهداشت و یا بیماریهای شایع ازش می آد که بایستی در صورتی که دوست محترمتون وقت کافی داشته باشند یه نگاه کلی به مباحث مرتبط بهداشت و اپیدمیولوژی و بیماریها بندازن (دقیقاً نمی شه گفت کدوم جلد مهمتره)
 

Diana-Epid_92

New member
با سلام
کار با نرم افزار معمولا بستگی به هدف از تحقیق دارد مثلا در صورتی که نرم افزار spss به اهداف مورد نظرتان تمامی آنالیز ها را انجام دهد طبیعتا شما فقط آن را یاد خواهید گرفت و البته اگر سایر نرم افزارها را به شما آموزش دهند به دلیل عددم تمرین و تکرار یاد نخواهید گرفت.
بطور کلی نرم افزار spss را تقریبا همه باید بلد باشند و بصورت پیشرفته بتوانند تمامی آنالیزهای پایان نامه خود را با آن انجام دهند اما برای بلد بودن حد و مرزی وجود ندارد شما خودتان باید برید و نرم افزارهای مورد نیاز خود را یاد بگیرید مثلا برای بنده موقعیتی پیش آمد که باید stata و sas را تا حدی یاد بگیرم چون به درد انالیزی که باید انجام می دادم می خورد. لذا پیشنهاد می شود در صورتی که در دانشگاه محل تحصیلتان نرم افزاری جز spss یاد نداده اند( در مقطع ارشد) خودتان بر حسب نیاز سایر نرم افزرها را نیز یاد بگیرید در مقاطع پایین چون آموزش مقدماتی spss توسط اساتید غیر مرتبط داده می شود پیشنهاد می شود آنرا بصورت حرفه ای یاد بگیرید. در کل برای کسی که در مقطع ارشد اپید فارغ التحصیل می شود توصیه می شود که حداقل کار بار نرم افزرهای مختلف رابلد بوده و با یکی از آنه بصورت حرفه ای آشنا باشد.
موفق باشید

یک دنیا ممنون آقای عباسی. موفق و پیروز باشید.
 

Diana-Epid_92

New member
من میخوام بخونم برای سال بعد ولی تازه واردم و هیچ چی هم یادم نیست 11 سال پیش دررشته بهداشت عمومی دانشگاه شهید بهشتی فارغ التحصیل شدم و فعلا در نقش یک مامان هستم ممنون میشم کمکم کنید از تهیه و دانلود کتاب تا هر چیزی که لازمه و من نمی دونم

نظرتون را هم درباره شرکت در کلاسهای حضوری ها بگید ممنون میشم تاثیری داره یا نه ؟

واقعا ممنون میشم راهنمایی ام کنید

سلام مامان شاین عزیز
اول اون کوچولوی نازتون رو از طرف من ببوسید.
دوم اینکه برای شروع از همین حالا شروع کنید و دنبال و و ... نباشید. کتابهای اصلی را تهیه کنید و از همین حالا با یک برنامه ریزی مناسب شروع کنید. اگر بتوانید تا امتحان کتابها را 3-2 دور بکنید و تسلطی پیدا کنید که بتوانید سوالات سالهای قبل را به راحتی بزنید قطعا موفق خواهید شد. در مورد درس آمار و بعضی مباحث اپید واقعاً تمرین و حل نمونه سوالها معجزه می کند. بعد از یک دور سریع از کتب تست غافل نشوید.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
بالا