نحوه تمرین دروازه بان فوتبال

arjenakm

New member
xyqt6n6y6zk6737xe8b.jpg

دروازه بان فوتبالیستی مانند دیگران نیست . او این حق را دارد که توپ را با دست بگیرد . او در عین حال جای مخصوصی دارد که هیچ تناسبی با جای بازیکنان دیگر ندارد . او برای رسیدن به آمادگی بدنی ، مانند یاران دیگر باید تمرین کند . تمرینات او باید مخصوص و جدا از دیگران باشد .

توپ گیری از جلو و در سطح زمین :

پاها کشیده ، دستها را کاملا به جلو می برد و توپ را می گیرد . قدرت توپ هایی را که برای دروازه بان می فرستید ، متنوع کنید و شوت های خود را نیز سریع تر انجام دهید .


ovw0w8km7yx0c9a4jtc7.jpg


توپ گیری از پهلو و در سطح زمین :

دروازه بان فورا گامی به پهلو برداشته و با دو دست خود توپ را بر می دارد .

توپ گیری در هوا :

زانو ها کشیده و منقبض ، دستها را به حالت باز جلو برده، توپ را گرفته و آن را به سمت بدن می آورد . تمرین دروازه بان فوتبال شامل حرکات بسیاری است . پرتاب توپ با دست یا شلیک آن با پا برای او ، قدرت توپ را تغییر می دهد . بیشتر توپ را به دروازه شوت کنید تا بازده بیشتری داشته باشد و وقف تلف نشود .

دروازه بان همیشه باید جهش کند و آرام نگیرد . او باید به حالت نشسته ، درازکش ، از پشت یا ایستاده از مقابل توپ را مهار یا دفع کند .
بازیکنان دیگر در پایان تمرین برای آزمایش ضربات آزاد ، پنالتی ، کرنر و غیره باید با دروازه بان تمرین کنند .
 

maxin

Well-known member
منم پستم دربازه بانی بود(بخصوص ک ورزش رزمی هم میرفتم جهش و واکنش فوق العاده داشتم) 3 سالی تو نوجوانان وجوانان پاس همدان بودم ولی به خاطر درس وهزینه زیادی که باید به دلالا میدادی تا بجایی برسی ولش کردم .الانم بازی میکنم گاهی برای تیمای لیگ شهر خودمون.حتی 4سال پیش تست جوانان راه آهن هم قبول شدم اما میگفتن هزینه همه چیز با خودته و برای منم سخت بود از شهرم تا تهران برم با سن کم.چون شاگرد ممتازم بودم مدیر ومعاون مدرسمون بدون اطلاع من پدر ومادرمو ک خیلی دوس نداشتن من برم فوتبال منصرف کرده بودن.
 
بالا