موجودی در طبیعت که می داند شوهر به درد نمی خورد

زیست بوم- تا به حال در مورد موجودی خوانده اید که بعد از عمل جنسی شریک اش را به عنوان یک وعده غذایی تناول کند؟! اسم این موجود عنکبوت بیوه سیاه است. یک بیوه سیاه با بدنی براق و ماده آن دارای شکمی گرد و نر آن شکمی تخم مرغی شکل دارد . اسم ” بیوه سیاه ” از آنجا برای آن انتخاب شده است که معمولا بعد از جفت گیری ماده ، عنکبوت نر را می خورد ! بیوه سیاه فامیلی پر جمعیتی در گونه تریدیدیTheridiidaeدارد ، عنکبوت ماده از روی علامتی شبیه ساعت شنی که روی شکمش است شناخته می شود . بیوه سیاه در آمریکا و شرق هند یافت می شود .
عنکبوتهای جوانتر می توانند توسط باد پراکنده شوند و در یک پدیده توسط بالن ! عنکبوتهای کوچک در نوک گیاهان خود را در اختیار جریان هوا می گذارند تا جابجا شوند. جفتگیری در این نوع با جفتگیری در دیگر گو.نه های بیوه سیاه مشابه است ، عنکبوت نر دور خودش می چرخد و اسپرمها را در اسپرم وب’sperm web’ قرار می دهد ، عضو تناسلی مملو از اسپرم می شود ، اکنون او لانه را برای یافتن عنکبوت ماده ترک می کند.
شبکه تاری بیوه سیاه توده ای و بی قاعده و پیچیده است که از نوعی ابریشم به هم تابیده شده و عنکبوت ماده می تواند در آن پنهان شود. عنکبوت ماده در بالاترین نقطه قرار گرفته و از کیسه تخمهایش محافظت می کند ، بیشترین گزش انسانها هنگام دفاع این عنکبوت از تخمهایش در برابر حمله رخ می دهد. اندازه عنکبوت نر نصف عنکبوت ماده است ، اما پاهایش درازتر و خالدار است .
عشق بازی هنگام تعیین محل توسط عنکبوت ماده شروع می شود، در هنگام جفتگیری عنکبوت نر عضو جنسی را داخل سوراخ کیسه تجمع منی عنکبوت ماده قرار داده و اسپرمها را روی تخمها رها می کند ، عنکبوت ماده می تواند اسپرمها را برای بارور کردن تخمهایی که در آینده تولید خواهد کرد ، نگه دارد ، بعد از عمل جفتگیری نوبت مرحله تغذیه می رسد ، عنکبوت نر غذای عنکبوت ماده را تشکیل می دهد !!
مصرف شرکای جنسی برای این عنکبوت بسیار با صرفه تر از استفاده از آنها بعنوان شریک جنسی است!و معمولا زمانی که عنکبوت ماده گرسنه است شریک جنسی خود را بعد از عمل جنسی بعنوان ماده غذایی مصرف می کند!
ا
ز عنکبوت بیوه سیاه جدا دوری کنید! نیش آن می تواند سبب اسپاسم و گرفتگی شدید عضلات شکمی شود ، یک نیش از یک بیوه سیاه از دیگر نیشهای حشرات متفاوت است و دو سوراخ بر روی پوست ایجاد می کند . این بهتر است که بعد از گزش جهت تعیین پادزهر عنکبوت را هم به دکتر نشان دهیم .نیش این جاندار به ندرت کشنده است ولی گاهی اوقات گفته می شود که سم این عنکبوت شانزده برابر قوی تر از مار زنگی است و معمولا اثرات آن بعد از سی تا چهل دقیقه پدیدار می شود ولی تا حد ممکن می تواند شخص را بیمار کند بهتر است بعد از گزیده شدن ابتدا محل زخم با آب و صابون شسته شود سپس در محل زخم یخ قرار داده شود و بلا فاصله به پزشک مراجعه شود
مکان های مورد علاقه این گونه در توده های چوب ، کنده های درخت ، توده های خاکروبه ، انبارها ، باغهای میوه و سبزیجات ، درون دیوارهای سنگی و زیر صخره هاست این عنکبوت سمی در سراسر جهان پخش شده است اما بصورت عمده در آمریکای جنوبی و استرالیا وجود دارد در ایران نیز این گونه مشاهده شده است.
سه سال پیش خبرگزاری فارس گزارش داد امیر میرشمسی پژوهشگر ایرانی در تحقیقات خود موفق به شناسایی و تشخیص عنکبوت «بیوه سیاه» که تاکنون در کشور شناخته نشده بود ، شد.
 

waria

New member
یادش بخیر تو زیستمون یکم در موردش خونده بودیم...اگه فونت متنتونو تغییر بدید ممنون میشم.یه کم ریزه خوندنش سخت میشه.ممنون
 

sssss

New member
یادش بخیر تو زیستمون یکم در موردش خونده بودیم...اگه فونت متنتونو تغییر بدید ممنون میشم.یه کم ریزه خوندنش سخت میشه.ممنون
دکمه کنترل و مثبت بزن بزرگ میشه خوندنشم راحت میشه اذیت نمیشی
 

مریم68

New member
منم تو زيست اين مطلب رو خونده بودم اما نه به اين مفصلي جالب بود مرسي بااجازتون من اين مطالب رو هم اضافه ميكنم
گاهی دیده میشه که عنکبوت نر با خودش یه حشره که شکار کرده رو میاره و بعد از جفتگیری عنکبوت ماده اون حشره رو می خوره و نر میتونه فرار کنه ! البته کلا عمر نرها حتی اگه موفق به فرار هم بشن خیلی کوتاهه .

پس گرسنگی بیش از حد عنکبوت ماده باعث میشه دست به همچین کاری بزنه ، از اونجایی که عمل تخم گذاری اون هم در این مقیاس زیاد خیلی پر زحمت و انرژی بر هست ، آیا میشه اینطور استدلال کرد که عنکبوت نر بنا به حکم غریزه برای تامین این انرژی و بقای نسلش خودش رو در اختیار عنکبوت ماده میذاره ؟
در گونه ای از عنکبوتهای جهنده قبل از معاشقه هر دو عنکبوت با ظاهر ساختن تکه های رنگی خاصی بکمک نور ماواء بنفش به دیگری می فهماند که دارای سلامتی کامل است . در غیر اینصورت و عدم وجود این طیف رنگی آن عنکبوت توسط دیگری نادیده گرفته می شود !
ه گفته پژوهشگران، در مرداني که دست کم يک بار نيش عنکبوت «بيوه سياه شيليايي» را چشيده اند، قوه جنسي و بارورسازي ضعيف شده است

تحقيقات نشان داده که زهر اين گونه از عنکبوت ها داراي نوعي ماده خنثي سازي اسپرم است که در انواع مشابه اين عنکبوت در مناطق ديگر يافت نمي شود. محققان اکنون تصميم دارند تا با استفاده از خاصيت ويژه زهر اين عنکبوت گام هايي در ايجاد شيوه هاي جديد جلوگيري از بارداري بردارند. به گفته آنان، اين امر مستلزم برخورداري از دانش کافي در زمينه عوارض خنثي سازي اسپرم است
 
بالا