من رئیس جمهور آینده ام!

AWWA

New member
83998438602217512984.jpg


بسم الله الرحمن الرحیم


سلام خدمت همه دوستای خوبم

دوره داغ انتخاباته....اینجام محیطی هست که افراد تحصیل کرده دور هم جمعن، احتمالش زیاده که در آیندهء نزدیک از بین ما کسایی کاندیدای ریاست جمهوری و یا شورای شهر بشن، پس چه بهتر که از همین الان آماده بشیم و از تجربیات و نظرات همدیگه بهره ببریم.
تو این تاپیک میخوام در مورد این مسائل صحبت کنیم:

الف)من، رئیس جمهور آینده

1)اگه من رئیس جمهور یا شورای شهر بشم چیکار میکنم؟
2)شعار انتخاباتی من چه خواهد بود؟
3)واقعا در خودم این توانایی رو میبینم که یه کشورو اداره کنم؟
4)به چه تخصصها و توانایی هایی نیاز دارم تا آمادگیشو بدست بیارم
5)رئیس جمهور محبوب من(خارجی یا داخلی)کیه و چرا؟

ب)رئیس جمهور یا شورای شهر آینده

*انتظارم از رئیس جمهور آینده چیه؟توقع دارم به چه مسائلی بیشتر توجه کنه و چه مشکلاتی رو برطرف کنه؟
*رئیس جمهورهای قبل چه کارهای مفیدی داشتن و درمقابل به چه مسائلی اشتباها بی تفاوت بودن؟



سعی کنیم بحث رو سیاسی نکنیم و فقط کاربردی فکر و بحث کنیم.و اینکه لطفا مستقیما اسمی از کاندیداهای جدید نبریم چون خوشبختانه دکتر مجتبی تو تاپیکشون مفصل به این موضوع پرداختن.
تشکر:rose:

kxt1bsd34yu5ejjx5ebc.bmp
 
آخرین ویرایش:

mehrshad

New member
1. Residegi be vaziate maishatie mardom
2. Erteghae jaygahe iran dar sathe beynolmelal
3. Entebaghe reshtehae daneshgahi ba niaze jame.
4.jolo giri az efrato tafrit dar masaele kalane keshvar
5. Sobate vaziate bazar va gheymatha va mahare tavarom
6.tavajoh be moshkelate javanan az jomle maskan eshteghal va ezdevaj
7. Azadie maghul va mashrute tamame jenahae siasi
8.jologiri az fesade edari,randkhari,pul shui va shafafiat dar masaele kalane eghtesadi
9.tavajoh be farmayeshate rahbari va velayate faghih
10.hefze tamamiate arzi va jologiri az tahrimha
 

AWWA

New member
ممنون آقا مهرشاد...مطالبی که نوشتی واقعا نیاز جامعه امروز ماست.من چند تا سوالم دارم:
این موارد اهدافیه که خودت دوست داشتی اگه رئیس جمهور شدی رسیدگی کنی یا از رئیس جمهور آینده توقع داری؟
اکثر کاندیداها زمان انتخابات مشابه همین حرفا رو میزنن،چی باعث میشه بعدش یا فراموش میکنن ویا قادر به تحققشون نیستن؟
 

mehrshad

New member
man ke rais jomhur nemisham! Vali dust daram rais jomhure ayande be ina residegi kone. Hameye kandida mikhan inkararo anjam bedan,ama hajme sangine masuliat ,sang andazie bazi jenahha dar dakhel va kharej,tahrimha va va yek seri masael ke hatman ma azashun bikhabarim ejaze inkararo nemide.hame umadan ta sharaeto behbud bedan.vali gahi vaghean nemishe. 
 

AWWA

New member
فقیرترین رئیس جمهورجهان!

در حالی که بسیاری از رهبران کشورهای جهان از فاش کردن حقوق ماهیانه خود ، خودداری می کنند ، خوزه موخیکا رئیس جمهور سابق اروگوئه نه تنها مبلغ دستمزد خود را فاش کرد بلکه اعلام کرد ماهیانه ۹۰ درصد از دستمزد خود را به موسسه های خیریه ، اهدا می کند.

وی به همین دلیل لقب فقیرترین و در عین حال بخشنده ترین رئیس جمهور جهان گرفت.
به گزارش روزنامه اماراتی البیان خوزه موخیکا که اکنون ۷۶ سال سن دارد با همسر خود لوسیا توپولانسکی که عضو سابق مجلس سنای این کشور بود از سال ۲۰۱۰ در یک روستا زندگی می کند.

login.php


81513395026338380004.jpg


لوسیا نیز مانند همسرش خوزه موخیکا ۹۰ درصد حقوق ماهیانه خود را از طریق موسسه های خیریه به محرومان و نیازمندان اهدا می کند.

خوزه در مصاحبه با روزنامه “ال موندو” اعلام کرد حقوق ماهیانه او ۱۲ هزار و پانصد دلار است که ۱۱ هزار و دویست و پنجاه دولار آن را اهدا می کند و تنها با هزار و دویست و پنجاه دلار زندگی خود را می گذراند.

به گفته روزنامه “ال موندو” گرانترین چیزی که خوزه در اختیار دارد خودروی فولکس واگن مدل بیتل است که قیمت آن در بازار آن کشور تنها ۱۹۴۵ دلار است.

رئیس جمهور سابق اروگوئه می گوید مبلغی که برای او باقی می ماند برای یک زندگی مناسب و شرافتمندانه کافی است بویژه اینکه تعداد زیادی از مردم کشورم با دستمزدی کمتراز این زندگی می کنند.
در همین حال “یاهونیوز” در گزارشی از خوزه به عنوان فقیرترین و در عین حال بخشنده ترین رئیس جمهور جهان یاد کرده است.در گزارش یاهونیوز آمده است خوزه بدهی بانکی ندارد و از زندگی خود لذت می برد.

او پیش از پایان دوره ریاست جمهوریش گفته بود ، آرزو می کند که کشورش در صلح و آرامش بسر ببرد. وی گفته بود با پایان دوره ریاست جمهوریش به روستا خواهد رفت و با همسرش در آنجا زندگی آرامی ار خواهد گذراند.

خوزه می گوید:” بهترین الگو برای یک رهبر نمونه این است که اول خود به انجام امور خیریه مبادرت کند تا دیگران با مشاهده او عملی کردن آن کار خیر را آسان بیابند.”

گفتنی است که سازمان شفافیت بین المللی وابسته به سازمان ملل در گزارش خود در مورد فساد اداری در آمریکای لاتین نوشته بود که کشور اروگوئه در دوران خوزه به پایین ترین سطح فساد اداری و مالی در تاریخ خود رسیده بود.

906087687047687535551.jpg


او الگوی یک سیاستمدار با ارزش ، خیّر و الهام بخش برای مردم سراسر جهان بالاخص سیاسیون است.
 

AWWA

New member
واقعا اگه یه روزی یکی از ما به موقعیت اجتماعی بالایی برسیم حاضریم اینطوری زندگی کنیم؟!!!

پرشین سی هم درمورد په په خوزه اینطوری نوشته:

"خوزه موهیکا" رئیس جمهور اروگوئه به همراه همسر و سگ چلاقش در مزرعه ای در حومه ی "مونته ویدئو" زندگی میکند و با ارزش ترین دارایی آقای رئیس جمهور (که خیلی به داشتن آن نیز افتخار می کند) اتومبیل فسقلی فولکس واگن بیتل او می باشد.

امکان ندارد که بتوانید رئیس جمهور اروگوئه، آقای خوزه موهیکا را به اتهام فساد مالی یا عدم پرداخت مالیات دستگیر کنید، چون او حتی ادعایی برای دریافت حقوق از دولت نیز ندارد.

این رئیس جمهور 77 ساله ترجیح داده زندگی مجلل در کاخ های لوکس متعلق به دولت و داشتن خدمتکار و شناخته شدن به عنوان رهبر جامعه را کنار گذاشته و به زندگی ساده و کشاورزی خودش برسد، آن هم در مزرعه ای که چند مایل با پایتخت اروگوئه (مونته ویدئو) فاصله دارد.

تنها چیزی که نشان میدهد او یک رئیس جمهور است، 2 افسر پلیس هستند که شبانه روزی در انتهای جاده ی خاکی بیرون از مزرعه اش نگهبانی می دهند.

وی در این باره گفته:

"بهم میگن فقیرترین رئیس جمهور دنیا، ولی من اصلا احساس فقر نمیکنم. آدمای فقیر کسانی هستن که سعی میکنن یه زندگی مجلل داشته باشن، ولی همیشه بیشتر و بیشتر میخوان"

69034240054877716775.jpg


64411268836437340877.jpg
 
آخرین ویرایش:

ZOT

New member
خب آدمی که می خواد رئیس جمهور بشه باید ویژگی های خوبی داشته باشه ! خدا ترسی-اعتماد بنفس- عزت نفس- عقلانیت -خلاقیت- توانایی برنامه ریزی-تفکر سیاسی- خب از همه مهم تر علم مرتبط- تجربه-پیروی ائمه بودن-iqبالا داشتن و خب یه عالمه ویژگی دیگه الکی که نیست یه مملکت دستشونه ! من فک نمیکنم که بتونم بهش فکر هم بکنم ! اما شاید مثل همین کاردرمانی که توش علامتی کار میکنیم رئیس جمهور هم که شدم علامتی کار کنم و برای هر مشکل یه برنامه ای بریزم از پایه تا . . .
سخته ! کار هر کسی نیست ! همه ی افرادی هم که کاندید شدن به نظرم . . . حالا بگذریم !
 

mehrshad

New member
اره خیلی سخته.... هنوز به جایی نرسیدیم سه صوته خودمون رو گم می کنیم. حالا رئیس جمهور شدن پیشکش... حضرت علی و ائمه معصوم ما هم اینطوری زندگی میکردند. در عین حال که توانمند و ثروتمند بودن بخشنده و فقیرانه مثل عوام زندگی میکردند... کاش یاد بگیریم... مطمئناااا زندگیمون هم شیرینتر میشد.
 

AWWA

New member
من یه مدتیه دارم به این موضوع فکر میکنم که اگه مااز زمان دانشجویی فرض رو بر این بذاریم که ممکنه یه روز رئیس جمهور بشیم یه جور دیگه درس میخونیم، سرسری از روی مطالب رد نمیشیم.
پ ن: هدف من از این تاپیک دادن انرژی مثبت درمورد آینده و خیال پردازی و رویا پردازی نیست. میخوام بگم یه رئیس جمهورباید از همون زمان دانشجویی دیدگاه کاملی نسبت به کشورش داشته باشه، نه اینکه یهویی بیاد وبدون برنامه شروع به کارکنه.
 

mehrshad

New member
پذیرش چنین مسئولتی پشت من رو که میلرزونه !!!!!!!!! اصلا علاقه ندارم چنین مسئولیتی رو به عهده بگیرم... شاید بخش مهمی از زندگی مردم یک کشور دست یه رئیس جمهوره.. تو اون دنیا خیلی کار ادم سخت میشه... خیلی چیزا رو باید جواب پس بدی...کار سنگینیه که از عهده هر کسی بر نمیاد... حضت علی با اون همه توانمندی هم علاقه ای به پذیرش حکومت نداشتند...چون از مسئولیتش اگاه بودند
 

AWWA

New member
پذیرش چنین مسئولتی پشت من رو که میلرزونه !!!!!!!!! اصلا علاقه ندارم چنین مسئولیتی رو به عهده بگیرم... شاید بخش مهمی از زندگی مردم یک کشور دست یه رئیس جمهوره.. تو اون دنیا خیلی کار ادم سخت میشه... خیلی چیزا رو باید جواب پس بدی...کار سنگینیه که از عهده هر کسی بر نمیاد... حضت علی با اون همه توانمندی هم علاقه ای به پذیرش حکومت نداشتند...چون از مسئولیتش اگاه بودند

دقیقا همینطوره
از طرفیم حضرت علی ع با اینکه دوست نداشتن مسئولیتشو به دوش بکشن ولی آمادگی کاملو داشتن. یعنی صرف دوری از مسئولیت نباید باعث بشه ما تو کسب مهارتها کوتاهی کنیم.
 
آخرین ویرایش:

mehrshad

New member
کسب توانایی هر ک محدوده... از بعضی ها نمیشه چنین انتظارات بزرگی داشت... ولی در کل حرفتون کاملا درسته
 
من اگر سالار مردم بشم

نشانه ونماد های دینی و مذهبی را نابود خواهم کرد

با همه ی کشورهایی که پایبند حقوق بشر (بدون در نگر گرفتن دین و مذهیب) هستند آمد و شد( روابط) خواهیم داشت

آنچه خود داریم از بیگانه گدایی نخواهیم کرد

کسانی که بیش از اندازه ی خرد پذیر دارایی دارند را به زور وادار خواهم کرد به تنگ دستان سزاوار کمک کنند اگه نخواهند کمک کنند چنان آنها را در تنگنا ( محدودیت) می گذارم که بزودی تنگ دست شوند


سهمیه بندی های کنونی آزمونهای ورودی را لغو می کنم تنها شایستگان را پذیرش می کنیم انانی که هتا بدون سهمیه نیز شایستگی خود را می توانند نشان دهند

برای افزایش فرآورده های کشاورزی در کشور وفزونی روحیه کشاورزان خود کشاورزی می کنم -بنا به توانایی بومی و آب و خاک کشور را به بخش های ویژه ای برای پرو رش فرآورده های کشاورزی بخشبندی می کنم

نهال پژمرده ی فرهنگ و ادب فارسی ( زبان رسمی کشور) را از نو آبیاری خواهم کرد وواژگان بیگانه را با تیپا بیرون خواهم انداخت

خودم هفته ای دو باره برای افزایش انگیزه ی جوانان در زمینه ی دانش و فن در سدا و سیما هر بار تا 15 دقیقه سخن خواهم گفت

هر ماه یک مرده و یک زنده از نخبگان دانش و فن کشورم را در سدا و سیما به مردم خواهم شناسد

از آموزش احکام بی فاده ی دینی در سدا و سیما پیشگیری خواهم نمود

دین یک باور درونی و ذهنی است و نباید در کشور برای دیندار کردن مردم از خزانه ی کشور مایه گذاشت پولی که برای دیندار کردن مردم تلف می شود بهتر است برای ساختن و آباد کردن عقب ماندگی های چشمگیر دیگر هزینه شود

کسی که دغدغه ی دیندار کردن مردم رو داره باید از جیب خودش هزینه کنه که خدا اون دنیا چند برابر بهش پس بده نه ایکه از جیب مردم خرج کنه و پول از اونا بگیره و اون دنیا هم بخواد از خدا جایزه بگیره !!!
خیلی زرنگه نه ؟

هرکسی تا آنجا که حقوق اجتماعی دیکران را پایمال نکند در کار های خود آزاد است


هر دوماه یکبار روزی خواهم گذاشت بنام روز گزارش دهی - که کار کرد دوماه ی خود را در امور گوناگون کشور به آگاهی ملت بر سانم


ولایت فقیه را نمی پذیرم چون چنین چیزی در قاموس من وجود ندارد


اگر نیاز باشد خودم با دستان خود محکومان به مرگ و آدم کشان را گردن خواهم زد

در اداره ها گزینش سر پرست اداره را به خود کار مندان آن اداره خواهم سپرد


به هیچ اداره سازمان و نهادی اجازه نخواهم داد از من پرچم( بنر) و عکس و.... بسازد چه نیازی هست که با وجود این همه رسانه ها مردم عکس مرا ببینند چقدر از این راه پول مملکت روانه ی سطل آشغال خواهد شد اگر کسی میخواهد عکسی از من به نمایش هامه( عامه) بگذارد باید از پول تو جیبی خودش هزینه کند


دهان چاپلوسان و بله قربان گویان را پر از خاک خواهم کرد کسی حق ندارد در وصف من سروده ای بسراید

مراسم های سوگ واری در کوچه و بازار لغو خواهم کرد اگر کسی می خواهد سوگواری کند در خانه ی خود تو سرش بزند نه اینکه بیاید در نگر مردم

مفت خورانی بنام مداحان اهل بیت را که تنها با چانه جنبانی ماهانه میلونها تومان به جیب می زنند از میان بر خواهم برداشت چه بسیار کسان شایسته ای که شبانه روزکار می کنند تلاش می نمایند و عرق می ریزند و آه می کشند وجلوی زن و بچه شان شرمنده می شوند اما یک دهم درآمد آنها را ندارد

تولید ملی را سر فصل کار های اقتصادی می کنم

سازمان مبارزه با احتکار و انبار تر تیب خواهم داد


روزی

خواهم آمد ، و پیامی خواهم آورد .
در رگ ها ، نور خواهم ریخت .
و صدا خواهم در داد : ای سبدهاتان پر خواب ! سیب آوردم ، سیب سرخ خورشید /

خواهم آمد ، گل یاسی به گدا خواهم داد .
زن زیبای جذامی را ، گوشواری دیگر خواهم بخشید .
کور را خواهم گفت : چه تماشا دارد باغ !
دوره گردی خواهم شد ، کوچه ها را خواهم گشت ، جار خواهم زد :
آی شبنم ، شبنم ، شبنم .
رهگذاری خواهد گفت : راستی را ، شب تاریکی است ،
کهکشانی خواهم دادش .
روی پل دخترکی بی پاست ، دُب اکبر را بر گردن او خواهم آویخت .

هر چه دشنام ، از لب ها خواهم برچید .
هر چه دیوار ، از جا خواهم برکند .
رهزنان را خواهم گفت : کاروانی آمد بارش لبخند !
ابر را ، پاره خواهم کرد .
من گره خواهم زد ، چشمان را با خورشید ،
دل ها را با عشق ، سایه ها را آب ، شاخه ها را با باد .
و بهم خواهم پیوست ، خواب کودک را با زمزمه ی زنجره ها .
بادبادک ها ، به هوا خواهم برد .
گلدان ها ، آب خواهم داد .

خواهم آمد پیش اسبان ، گاوان ، علف سبز نوازش خواهم ریخت .
مادیانی تشنه ، سطل شبنم را خواهم آورد .
خر فرتوتی در راه ، من مگس هایش را خواهم زد .

خواهم آمد سر هر دیواری میخکی خواهم کاشت .
پای هر پنجره ای ، شعری خواهم خواند .
هر کلاغی را کاجی خواهم داد .
مار را خواهم گفت : چه شکوهی دارد غوک !
آشتی خواهم داد .
آشنا خواهم کرد .
راه خواهم رفت .
نور خواهم خورد .
دوست خواهم داشت .

از : سهراب سپهری
 
آخرین ویرایش:

TUMS

Well-known member
بهم نخندینا
ولی من اگر خدا بخواهد در ابتدا قصد دارم بعد از گذراندن دوره دکترا و اندکی تجربه وارد مجلس بشوم :auizz3ffy9vla57584x
و بعد اگر شرایطش را داشتم نامزد خواهم شد . . . . .
 

TUMS

Well-known member
کارهایی که امیدوارم بتوانم انجام بدهم

در مورد کنکور موافقم باید کنکور برداشته شود زیرا مبنای آن شایسته سالاری نیست
تحصیلات دانشگاهی را کاربردی تر خواهم کرد
در مورد اینکه به علم باید خیلی بیشتر بها داده شود موافقم و به علم و دانشجو اهمیت خواهم داد
دین باید جدای از سیاست باشد
راس امور را به افراد دارای علم و تفکر خواهم داد
به هر کسی این اجازه را میدهم که من را نقد کند
در مورد کارهایی که انجام داده ام به صورت زنده در تلویزیون به مردمم گزارش خواهم داد
از مسئول هر سازمان جهت کارهای انجام شده توضیح خواهم خواست
افرادی را مسئول خواهم کرد که وضعیت زندگی مردم را به من گزارش بدهند (به صورت مخفیانه)
افرادی را مسئول نظارت بر کارکردهای مسئولین خواهم گمارد (به صورت مخفیانه)


 

AWWA

New member
آقای غلامعلی نوری ممنونم که اینهمه با حوصله توضیح دادین. بازم اگه موردی به ذهنتون رسید خوشحال میشم اینجا بازگو کنید.
بین همه مواردی که گفتین یکیش خیلی توجهمو جلب کرد،همون مورد کشاورزی. منم همیشه این گزینه تو ذهنم هست. دوست دارم یه روزی این قدرتو داشته باشم کاری کنم که سودآورترین شغلها کشاورزی و دامپروری باشه. این دو تا رفته رفته دارن کمرنگتر میشن و بیشتر مردم مصرف کننده هستن تا تولید کننده. تو شهرا و حتی خیلی از روستاها،باغ ودام به ندرت پیدا میشه. به نظرم برای از پا درآوردن یه مملکت کافیه دامداری و کشاورزی رو ازشون بگیریم.
 

AWWA

New member
بهم نخندینا
ولی من اگر خدا بخواهد در ابتدا قصد دارم بعد از گذراندن دوره دکترا و اندکی تجربه وارد مجلس بشوم :auizz3ffy9vla57584x
و بعد اگر شرایطش را داشتم نامزد خواهم شد . . . . .

آقای ایمونو خوشحالم که این جرأتو داشتین که هدفتونو اینجا براماهم گفتین، خیلی خوبه که از الان مسیر آیندتونو مشخص کردین. تو روزنامه ای که مخصوص شهر خودمونه خوندم که نوشته بود اکثر کاندیداهای شورا هیچ برنامه ای برای شهرشون ندارن.همشم برمیگرده به اینکه یه دفه ای تصمیم میگیرن که شرکت کنن بدون هیچ پیش زمینه اطلاعاتی.
شما فکر میکنین علاوه بر تخصص تو رشته خودتون به چه معلومات ومهارتهای دیگه ای نیاز دارین تا وقتی وارد مجلس شدین به اهدافی که تو ذهنتون هست راحتتر دست پیدا کنین وسردر گم نشین؟
 
آخرین ویرایش:

mohsen_1368_m

New member
بهم نخندینا
ولی من اگر خدا بخواهد در ابتدا قصد دارم بعد از گذراندن دوره دکترا و اندکی تجربه وارد مجلس بشوم :auizz3ffy9vla57584x
و بعد اگر شرایطش را داشتم نامزد خواهم شد . . . . .
نه چرا بخندیم آخه دور از ذهن نیست مثالش:

نخبه علمی در صدد ریاست جمهوری
دکتر محمد رضا عارف در سال 1330 ه.ش در خانواده ای مذهبی و اصیل در شهر یزد به دنیا آمد و در فرهنگ دینی و علمی این شهر مذهبی پرورش یافت. پدر ایشان حاجمیرزا احمد عارف یکی از بازاریان اصیل و سرشناس و از چهره های مذهبی. مردمی و محبوب یزد و همچنین از خادمین شهیر حضرت سیداشهدا میباشد که مجالس روضه خوانی و روشنگری منزل ایشان در شهر یزد که در سالهای قبل و بعد از انقلاب به عنوان پایگاه دانشجویان. دانشگاهیان و فرهیختگان انقلابی یزد و کشور به شمار می آمده زبانزد خاص و عام بوده و هست. دکتر عارف از همان دوران کودکی یک نابغه بالفطره بود چرا که به گفته تعدادی از معلمین و دوستان و همکلاسیهای قدیمیشان بارها و بارها وقتی که معلمین سالهای بالاتر در حل مسائل ریاضی با مشکل مواجه میشدند ایشان را که در کلاس مقطع پائینتری بودند صدا میکردند تا از نبوغ ایشان برای حل مسئله ها کمک بگیرند تا سرانجام پس از کسب رتبه اول ریاضی کشور در سال 1348 با اخذ دیپلم ریاضی در سال 49 وارد دانشکده فنی دانشگاه تهران و در سال 1354 با کسب معدل 91 /3 و رتبه اول فارغ التحصیل شد. در دوران تحصیل در دبیرستان و دانشگاه درکنار نیرو های مسلمان و انقلابی ضمن فعالیت و مبارزات سیاسی ـ مذهبی به تبلیغ اندیشه امام خمینی (ره) و توزیع رساله معظم له پرداخت. در سال 1352 توسط کمیته مشترک ضد خرابکاری ساواک دستگیر شد.
ایشان با استفاده از بورس تحصیلی دانشگاه صنعتی اصفهان برای ادامه تحصیل عازم آمریکا شد و در سال 1355 مدرک فوق لیسانس مخابرات با معدل کامل 4 و در سال 1359 مدر ک دکترای برق رااز دانشگاه استانفورد نیویورک دریافت داشت. وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی سمت های مختلفی را در شرکت مخابرات، وزارت فرهنگ وآموزش عالی و دانشگاه تهران عهده دار شد و از شهریور 1376 تا خرداد 1379 به عنوان وزیر پست و تلگراف و تلفن سپس به عنوان رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و در نهایت از سال 1380 تا 1384 به عنوان معاون اول آقای خاتمی و دولت اصلاحات انجام وظیفه کرد. ایشان همچنین استاد درجه یک دانشگاههای صنعتی شریف. تهران و صنعتی اصفهان با هدایت بیش از 40 پایان نامه دکترا و فوق لیسانس،تدریس در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا 5 درس کارشناسی و 6 درس تحصیلات تکمیلی و نظریه پرداز مطرح شبکه های مخابراتی که یک شبکه جهانی هم به نام ایشان "Aref" ثبت گردیده است میباشند که در راه اندازی دکترای برق در دانشگاههای تربیت مدرس. صنعتی اصفهان. دانشگاه یزد و ... نیز پیشقدم بوده اند. ایشان همچنین چند سالی را به صورت افتخاری و با توجه به علاقه ای که به مردم و فرهنگ اصفهان داشتند در دانشگاه صنعتی این شهر به تدریس. پژوهش و خدمت به علم. فرهنگ و دانشجویان و دانشگاهیان این خطه از مملکت پرداختند که خدمات و تلاشهای ایشان جهت ارتقای سطح علمی و پژوهشی این دانشگاه به ثمر نشسته و این دانشگاه را به عنوان بهترین دانشگاه فنی ایران بعد از صنعتی شریف معرفی نموده است.
· تألیف، تحقیق، ترجمه: ترجمه 3 کتاب تخصصی که یکی از آنان بعنوان کتاب سال 1369 معرفی گردید،تالیف و یا ارائه بیش از 40 مقاله علمی
· قبل از پیروزی انقلاب اسلامی: فعالیت سیاسی ، مذهبی و مشارکت در برگزاری جلسات مذهبی ،عضو انجمن اسلامی دانشجویان در آمریکا و کانادا 1354 تا 1359
· بعد از پیروزی انقلاب اسلامی:
· معاون شرکت مخابرات 1359 تا 1360 ،
· سرپرست شرکت مخابرات ،
· معاون دانشجویی وزارت فرهنگ و آموزش عالی 1361 تا 1362 ،
· معاون آموزش وزارت فرهنگ و آموزش عالی 1361 تا 1362،
· قائم مقام وزارت فرهنگ و آموزش عالی،
· معاون آموزشی وزارت فرهنگ و آموزش عالی 1362 تا 1363،
· مشاور آموزشی،قائم مقام وزیر در هیات های ممیزه 1369 تا 1376،
· رییس دانشگاه تهران 1373 تا 1376،
· وزیر پست و تلگراف و تلفن از سال 1376 تا خرداد 1379،
· معاون رییس جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ازسال 1379 تا شهریور 1380 ،
· معاون اول رییس جمهور از سال 1380
 
بالا