شربت ها

t.gh

New member

شربت به لیمو
_ به 4 عدد ( یک کیلوگرم )
_ شكر 1 الي 1/5 كيلو
_ آب ليمو 8 الي 10 قاشق سوپخوري
_ آب به ميزان لازم
_ عرق هل و دارجين يا گلاب
طرز تهيه :
به را تكه تكه كرده و برشهاي نازكي به آن بدهيد و در آب بريزيد و روي حرارت بگذاريد وقتي به جوش آمد حرارت را كم كنيد تا آرام آرام پخته شود . سپس شكر و كمي پوست ليمو ترش رنده شده را اضافه كنيد در ظرف را از همان اول بگذاريد اين امر موجب تغيير رنگ به ميشود و تقريباً قرمز رنگ ميشود وقتي كاملاً خوشرنگ شد و غلظت شهد مناسب شد به آن گلاب یا عرق هل يا عرق دارجين و يا مخلوطي از هر سه رااضافه كنيد . وحرارت را خاموش كنيد . به وسيله ملاقه شهد را از به جدا و صاف كنيد و به آن آب ليمو اضافه كنيد مقدار آب ليمو به اختيار خودتان است و با چشيدن ميزان ترشي آن را بسنجيد و چنانچه دوست داشتيد مقدار آب ليمو را كم و يا زياد كنيد .مقداري از شهد را با مرباجداگانه در ظرف شيشه اي بريزد و شربت را هم در بطري شيشه اي در يخچال نگهداري كنيد و در فصل بهار از آن استفاده كنيد و نوش جان كنيد.
 
آخرین ویرایش:

t.gh

New member
چای آلبالو
مواد لازم:
ـ آلبالو ۳۰۰ گرم
ـ شکر ۳ قاشق غذا خوری
ـ گلاب یک چهارم پیمانه
ـ آب ۳ لیوان
ـ وانیل ۱ قاشق چایخوری
طرز تهیه :
یکی از نوشیدنی های گرمی که در فصل تابستان میتوان جایگزین چای کرد چای آلبالو است . آلبالو را با آب و شکر جوشانده تا جایی که رنگ مناسب بگیرد و خوش رنگ شود . اگر خواستید رنگ آن تیره تر ویا روشن تر شود ویا میزان شیرینی آن تغییر کند به دلخواه خودتان به میزان آلبالو و شکر اضافه ویا کم کنید. در آخر وانیل و گلاب اضافه کنید و در فنجان ریخته و نوش جان کنید .
 
آخرین ویرایش:

t.gh

New member
اسموتی موز و شاه توت
يك نوشيدني گوارا براي فصل تابستان

مواد لازم :
۱ـ شیرسرد یک و نیم لیوان
۲- موز ۳ الی ۴ عدد
۳ـ شاه توت یک لیوان
۴ـ شکر یا عسل به میزان لازم در صورت تمایل
طرز تهیه ۳ ليوان اسموتي موز و شاه توت:
استفاده از میوه خنک و شیر سرد برای تهیه این نوشیدنی بهتر است و نیازی به اضافه کردن یخ نیست و سریع آماده نوشیدن میشود . در صورت تمایل ، یخ اضافه کنید.
همه مواد را با هم میکس کنید و در لیوان بریزید و با میوه تزئین کنید . این نوشیدنی را میتوان بدون شکر و یا با اضافه کردن شکر یا عسل به آن مزه شیرین داد و این بسته به ذائقه و ميل شما دارد .
 

t.gh

New member
طرز تهيه شربت آلبالو
آشپزي رنگين

مواد لازم :
_ آلبالو 1 كيلو گرم
_ شكر 1400 گرم
_ گلاب نيم ليوان
_ وانيل قدري


طرز تهيه :
آلبالو را در ظرفي بريزد و به مدت 10 دقيقه روي آن پركلرين ويا دو الي سه قطره مايع ظرفشويي ريخته و سپس خوب بشوييد تا كاملاً تميز شود
هسته آلبالو را بگيريد و لابلاي آن شكر بپاشيد آلبالو در تماس با شكر آب انداخته بعد از يكي دو ساعت آنرا روي حرارت كم بگذاريد و بعد از اينكه شكر كاملاً حل شد گلاب و وانيل اضافه كنيد بعد از چند دقيقه جوشيدن شهد را جدا و با يك الك حريري صاف كنيد .
در اين روش اصلاً نيازي به اضافه كردن آب نيست و شربت بسيار خوشمزه ،خوشرنگ ، زلال و صاف ميشود . بعضي از دوستان به آلبالو آب اضافه ميكنند و اين موجب كمرنگ شدن رنگ شربت ميگردد . نكته ديگري كه در تهيه شربتها لازم است بدانيم غلظت شربت ميباشد .اگر شربت رقيق باشد هنگامي روي شربت آب ميريزيم آب و شربت مخلوط ميشود واگر غلظت شربت زياد باشد شربت ژله اي ميشود .
اگر نميدانيد كه غلظت شربت خوب است يا نه ، بهتر است بعد از تهيه شربت مقداري از آن را در ليوان بريزيد و در يخچال بگذاريد تا سرد شود و نتيجه كار را ببينيد .
نكته ديگري كه درتهيه شربت آلبالو بايستي رعايت كنيد اين است كه اين شربت اگر زياد بجوشد رنگ قهوايي به خود ميگيرد و ديگر خوشرنگ نخواهد بود.
وقتي شهد را جدا كرديد مرباي آن را با مقدار كمي از شهد جدا كرده و به عنوان صبحانه ميل كنيد
 
آخرین ویرایش:
بالا