سلام به نظرتون بالینی ترین رشته علوم پایه چیه؟

varia

Well-known member
رشته بالینی در مقطع phd نداریم حالا اسمشونو بیخیال. ولی اساسا رشته ای چون بیوشیمی نزدیکترین ارتباط رو با آز بالینی داره از طرفی چون یکی از رشته های قدیمی علوم پایه هست یخورده بازار کارش به مشکل خورده. هیچ یک از رشته های علوم پایه آینده آنچنانی نداره! ولی این دلیل بر این نیست دنبال علاقتون نرید.
در وضعیت الان رشته ژنتیک و بیولوژی تولیدمثل نسبتا به بالین نزدیکتر هستند ولی در آینده و گسترش رشته های تخصصی پزشکی شرایط فرق خواهد کرد.
 

mehrshad.namdar

New member
اره شما راس میگی دوست عزیز من با 22 سال سن حسنی به مکتب نمیرفت، شما با نمیدونم چند سال سن آرنولد، ببین من به درک شدن توسط ادمایی که یا به دلیل ترس یا به هر دلیل دیگه ای انگیزه ای برای ادامه ندارن و سعیشون بر اینه این ترس خودشونو به دیگران هم منتقل کنن تا چند نفر دیگه رم از رسیدن اهداف بالاشون بترسونن نیاز ندارم، این تا اینجا،راستی خانوم دکتر متخصص بیوشیمی بالینی از دانشگاه آکسفورد که ادعاتون میشه خیلی آدم بزرگیو، با تجربه، شما وقت کردی یه سر به بخش خون انکولوژی بیمارستان محلتون بزن تا بفهمی اونجا دنیا دست کیاس اوکی؟ اگرم دوس داشتی ی سر بیا دانشگاه ما ابهت استادای علوم پایه پزشکیو ببین تا کلا عقیدت در مورد این رشته ها عوض شه فقط لطفا هر کاری میکنی انگیزه ی چارتا آدم با انگیزه رو از بین نبر، بزار اون ترس نرسیدن به بالاترین مراتب اجتماعی و تحصیلی فقط تو خودت باشه در ضمن اینم مینویسم که یه آرنولد مث شما منو برا رسیدن به اهدافم مصمم تر کرد و این نوشته رو که بعد ها که از تو جیبم در اوردم ازت کلی تشکر میکنم

سوای بحث انگیزه من هم با Medical biochemistry موافق هستم. شما با انگیزه بخون و ادامه بده ولی ی مدینه فاضله برای خودت از مقاطع بالا تر نساز. حالا فکر نکن مدرک ارشد بگیری میشی استاد و تدریس می کنی یا همه جا بهت کار میدن و ...( که البته امیدوارم اینجوری باشه). در کل وقع نگر باشی بهتر از ارمانگرا. چون من هم مثل شما بودم خواستم نظرم رو بگم.
موفق باشید
 

farzad.lab

مدیر بخش
من با مهرشاد موافقم تقریبا ...

واقع بین بودن بسیار بهتر از داشتن امید الکیه ... اگه واقع بین باشی از واقعیت هایی که هست اطلاع داشته باشی امکان تصمیم گیری بهتری داری . تا این که امید کاذب داشته باشی و وقتی با واقعیت ها روبرو شدی فکر کنی که شکست خوردی...

از الان اگه بدونی واقعیت چیه ( شاید واقعیت این باشه که مثلا از نظر مالی شاید تامین نشی ) خب اینو که بدونی میری دنبال علاقت بعدا پشیمون نمیشی .

در ضمن واقع بین بودن منافاتی با داشتن انگیزه بسیار بالا نداره ... صرفا برای تصمیم گیری عاقلانه تر هست
 
بالا