سبک های اسکیت

jmadar81

New member
pftrjpgsp8iwtafw9nf8.jpg


سبک های اسکیت

د: نکته بعدی در مورد انتخاب چرخ است. خوشبختانه ما در کشوری زندگي مي کنيم که ازنظرتنوع آسفالت و کف پوش پيست های اسکيت بي نظير است. پس با در نظر گرفتن اين موضوع به علت راحتي و اينکه دوام چرخها ، چرخهايي که خريداری مي شود بايد از2 جهت مورد بررسي قرار بگيرد: 1- آلياژ مورد نظر روی چرخ که هر چه بالاتر باشد فشردگي و تراکم بالاتر دارد و ديرتر فرسايش مي يابد و اصلا نمي ترکد. 2- توپي چرخ يا همان رينگ چرخ هر چه محکمتر باشد بهتر است که با خريد چرخهای خوب و معروف پديد مي آيد اهميت اين موضوع در رشته نمايشي بسيار زياد است.

به خاطر اينکه در نمايشي پرش با اسکيت بسيار زياد است و اين ضربات مستقيما به رينگ وارد مي شود و اگر چرخ ، رينگ مناسبي نداشته باشد بلبرينگ در آن جا مي خورد به اين معنا که ضربات باعث مي شود جای بلبرينگ بزرگتر شده و خوب نچرخد و نيز به صدا مي افتد.



2) اسکيتAggressive :

اين رشته، رشته بسيار پرهيجان و پر تنوع که حوزه فعاليت بسيار زيادي دارد و نسبت به رشته های ديگر اسکيت از تکنيک های بالاتری برخورددار است. اسکيت های اين رشته به صورتي طراحي شده که :

الف: چرخهای آن کوچکتر از بقيه اسکيت ها است..

ب: در فريم انها طراحي هايي به کار برده شده، که هم لبه هايي برای قرار گيری بر روی لبه های مختلف را داشته باشد و هم قسمتي که با آن بتوان برروی لوله ها و لبه ها سر خورد.

ج: اين اسکيت بسيار محکم ساخته شده و کاملا" پای اسکيت باز را محافظت مي کند.

د: سيستم چرخها به دو صورت است که يک سری از اسکيت ها،دوچرخ در اسکيت و ما بين تمام فريم وجود دارد که روی فريم حرکت مي کنديا چهار چرخ مي خورد که بعضي از اسکيت بازان بنابه تمايل به جای دو چرخ وسط از آنتي راکها استفاده مي کند. آنتي راکها مانند چرخ هستند ولي با جسني کاملا" شيبه فريم که ايجاد سرخوردن را داشته باشد. البته برای اطلاعات بيشتر در مورد اين رشته مي توانيد از لينک اگرسيو ديدن به عمل اوريد.



3) اسکيت سرعت Inline Speed :

اين اسکيت مخصوص رشته سرعت و استقامت طراحي شده به دو نوع : 5 چرخ و 4 چرخ در بازار موجود است. البته اسکيت 5 چرخ اين رشته ديگر قديمي شده و کمتر استفاده مي شود. دراسکيت هاي 5 چرخ اين رشته اندازه هر چرخ از 80 تا 84 ميلي متر بوده، ولي اسکيت های 4 چرخ اين رشته 100 تا 110 ميلي متر است . فريم اين اسکيت ها از آلياژ بسيار سبک، کربن است. و بوت اين اسکيت نيم ساق( مانند کفش کتاني) و از جنس کربن است. در کل ورزشکاران در اين رشته بايد از قدرت و توانايي خاصي برخوردار باشند ولي نسبت به ديگر رشته ها ازتکنيک کمتری برخوردار است و دارای تکنيک و تاکتيک های محدودي است.



4)اسکيت هاکي:

اين اسکيت از جهاتي شيبه اسکيت فينس است با اين تفاوت که تمام چرم و تمام پارچه موجود مي باشد و دو لبه بالايي بوت راحتي پای بازيکن را همراه دارد. اين اسکيت ها به سيستم راکر مجهز است و مانور بسيار بالايي دارد.



5_اسکيت رولر يا رينگ يا کواد:

اين اسکيت به کلي با تمامي اسکيت های گفته شده تفاوت دارد. زيرا به صورت 2 چرخ موازی جلو و 2 چرخ موازی عقب است سيستم فريم اين اسکيت نيز تفاوت دارد دارای رشته های نمايشي و سرعت مي باشد.

6) اسکيت نمايشي Inline Figure:

اين اسکيت از نظر طراحي و استقامت منحصر به فرد است.دارای سه چرخ و يک تو(toe) مي باشد. اين اسکيت قابليت راکر شدن دارد و تو(toe) آن حرکات Stopper و Pick طراحي شده است. بوت اين اسکيت بايد بسيار محکم بوده و بهتر است تمام ساق باشد و پای بازيکن را محکم بگيرد.فک اين بوت بايد آنقدر مقاوم بوده که با دست جمع نشود از خريدن بوت های نامناسب و ضعيف جدا" خودداری کنيد. چون در حرکات نمايشي اولين ضربات در اين بوت ها به مچ پای بازيکن آسيب ميرساند. بوت اين اسکيت ها در دو نوع چرم و جير عرضه مي گردد که داخل انها از فمهای چوبي يا کربني استفاده شده است و بسيارسبک مي باشد.
 
بالا