رژیم غذایی بر اساس گروه خونی

raheleh63

New member
در بعضی از کتاب*ها، رژیم*های غذایی خاصی برای هر گروه خونی توصیه کرده*اند.بدن اشخاص با گروه خونی a پروتئین*های حیوانی مانند گوشت گاو، گوسفند و مانند آنها را کمتر جذب می*کنند در صورتی که اگر این اشخاص از پروتئین*های گیاهی مانند عدس، لوبیا، سویا و ماش استفاده نمایند، بهتر می*توانند آنها را گوارش کنند. افرادی که گروه خونی a دارند اگر از لبنیات زیادی استفاده نمایند ترشحات سینوس*هایشان افزایش پیدا می کند و دچار مشکلات دستگاه تنفسی می*شوند. پروتئین*های حیوانی برای اشخاص با گروه خونی o مفیدتر می باشد. شخصی که چاق است و گروه خونی*اش o است با استفاده از پروتئین*ها خیلی سریع*تر از افرادی با گروه*های خونی دیگر وزن کم می نماید. بعضی از متخصصان توصیه می*کنند نوع رژیم غذایی*تان را با توجه به گروه خونی خود انتخاب نمایید و یا حداقل هر ماه یک هفته مطابق با این رژیم غذایی، تغذیه نمایید. خوردن برخی از غذاها باعث بروز اختلالات فکری، روانی و عصبی و روحی در صاحبان گروه*های خونی مختلف می گردد.
گروه خونی a: این اشخاص بهتر است از میوه*ها و سبزی*ها استفاده نمایند. این افراد نسبت به بقیه گروه*های خونی از سیستم ایمنی حساس*تری برخوردار هستند و نباید زیاد از فرآورده*های لبنی، چربی و گوشت مصرف نمایند. این افراد در خطر بالا برای ابتلا به بیماری قلبی، دیابت و سرطان می باشند.

گروه خونیo : این اشخاص بهتر است از یک نوع رژیم غذایی با پروتئین بالا از قبیل گوشت، کربوهیدرات پایین و غنی از میوه*ها و سبزیجات را استفاده نمایند. این افراد باید جوانه گندم، فرآورده*های کامل گندم و ذرت را محدود نمایند و از فرآورده*های لبنی و بیشتر آجیل*ها دوری کنند. افراد با گروه خونی o معمولا به کم*کاری تیروئید، خون رقیق*تر با مقاومت بیشتر به لخته شدن و زخم معده به دلیل اسید معده بالا مبتلا می شوند.

گروه خونی b : این اشخاص باید از یک رژیم غذایی متعادل استفاده نمایند که در آن میوه*ها و سبزی*ها، غلات*، ماهی، فرآورده*های لبنی و گوشت وجود داشته باشد اما از گوشت مرغ پرهیز نمایند. این افراد شانس غلبه بر انواع بیماری*های روزمره مانند بیماری قلبی و سرطان را دارا می باشند.

گروه خونی ab : توصیه می*شود از یک رژیم غذایی گیاهی استفاده نمایند و تنها در موارد نادر مقداری ماهی و گوشت (نه گوشت مرغ) و فرآورده*های لبنی مصرف نمایند.
 

mandana99

New member
علت سازگاری گروهای خونی مختلف با غذاهایی که برای استفاده آن گروه توصیه شده است معلوم شده است؟
 
بالا