پرستار مهربون
New member
چندی پیش، مصاحبه ای از «بهرام رادان» بازیگر جوان و خوش تکنیک سینمای ایران خواندم که با زبانی بسیار ساده «رمز ماندگاری» را تشریح می کرد. با هم به گفته هایش توجه می کنیم:
رادان میگفت: «رابرت پریش» در سینمای هالیوود یکی از آن بچه هایی بود که به دنبال چارلی چاپلین می دوید و ماهی هفت دلار حقوق می گرفت. او کتابی دارد که در آن نوشته، مدت ها کار کرد، در استودیوهای مختلف رفت و آمد داشت، دستیار مونیتور شد و رسید به مونتاژکار. او از «جان فورد» که استاد مسلم سینماست، خیلی چیزها یادگرفت. می دانید که ایشان رکورد دار «اسکار» در سینمای جهان است؛ او چهار بار اسکار بهترین کارگردانی را از آن خود کرده است.
رابرت پریش می گوید: سال ها گذشت و من هم اسکار گرفتم... رفتم دیدن جان فورد. دیدم او روی صندلی چرمی نشسته، رو به من کرد و گفت: رابرت ، شنیدم اسکار گرفتی. گفتم : بله قربان. او گفت: من چهارتا گرفتم! مجسمه ی اسکارت را می بری دو تا کوچه پایین تر، 25 سنت می فروشی و دو تا لیوان قهوه می گیری...
رادان ادامه داد: می خواهم بگویم رمز ماندگاری، سیمرغ و عنوان نیست؛ رمز ماندگاری، وارد شدن در دل های مردم است
رادان میگفت: «رابرت پریش» در سینمای هالیوود یکی از آن بچه هایی بود که به دنبال چارلی چاپلین می دوید و ماهی هفت دلار حقوق می گرفت. او کتابی دارد که در آن نوشته، مدت ها کار کرد، در استودیوهای مختلف رفت و آمد داشت، دستیار مونیتور شد و رسید به مونتاژکار. او از «جان فورد» که استاد مسلم سینماست، خیلی چیزها یادگرفت. می دانید که ایشان رکورد دار «اسکار» در سینمای جهان است؛ او چهار بار اسکار بهترین کارگردانی را از آن خود کرده است.
رابرت پریش می گوید: سال ها گذشت و من هم اسکار گرفتم... رفتم دیدن جان فورد. دیدم او روی صندلی چرمی نشسته، رو به من کرد و گفت: رابرت ، شنیدم اسکار گرفتی. گفتم : بله قربان. او گفت: من چهارتا گرفتم! مجسمه ی اسکارت را می بری دو تا کوچه پایین تر، 25 سنت می فروشی و دو تا لیوان قهوه می گیری...
رادان ادامه داد: می خواهم بگویم رمز ماندگاری، سیمرغ و عنوان نیست؛ رمز ماندگاری، وارد شدن در دل های مردم است