دلیل خواب‌رفتگی دست و پا چیست؟

DNA

New member
news_16033.jpeg


شهرآرا آنلاین: شهروند: پدربزرگی 73ساله دارم. مدتی است دست و پاهایش خواب می‌رود. در ضمن بیماری قلبی و چربی خون هم دارد. لطفا علت این خواب‌رفتگی را توضیح دهید.

پاسخ گروه جامعه شهرآراآنلاین از دکتر سیدمجید حسینی- متخصص داخلی، سن زیاد ممکن است خود به تنهایی عامل ایجاد بیماری باشد. بیان کردید که پدربزرگتان بیماری قلبی دارد، این بیماری و داروهایی که برای آن مصرف می‌شود، ممکن است یکی از عوامل ایجادکننده این حالت باشد. زیرا داروهای قلبی منجر به کاهش خون‌رسانی به اندام‌ها می‌شوند. به شما توصیه می‌کنم ابتدا موضوع را با پزشک متخصص قلبشان درمیان بگذارید. با معاینه دقیق و گرفتن شرح حال، پزشک قلب می‌تواند تشخیص دهد که علت از داروها یا بیماری قلبی است یا خیر؛ در غیراین صورت با انجام آزمایش‌هایی که تجویز می‌شود، می‌توان علت این بیماری را ریشه‌یابی کرد.

نکته دیگر اینکه یکی از عوارض بیماری چربی خون هم خواب‌رفتگی دست و پاست، اما این علائم از همان ابتدا برای فرد ایجاد می‌شود نه اینکه مدت‌ها بعد از ابتلا به بیماری آشکار شود. باتوجه به اینکه بیان کردید به تازگی پدربزرگتان دچار این مشکل شده‌اند، چربی خون نمی‌تواند عامل این عارضه باشد.

همان‌طور که در ابتدا هم اشاره شد، سن بالا می‌تواند عامل بیماری باشد؛ برای مثال کم‌خونی هم ممکن است چنین علامت‌هایی را در فرد ایجاد کند که فقط با آزمایش‌های دقیق مشخص می‌شود.


منبع:خانواده سبز :: دلیل خواب‌رفتگی دست و پا چیست؟
 
بالا