درمان عفونت ادراری بدون استفاده از آنتی بیوتیک ها

davoudi

New member
درمان عفونت ادراری بدون استفاده از آنتی بیوتیک ها

بر خلاف طرز تفکر رایج، آنتی بیوتیک ها درمان انتخابی اولیه برای درمان عفونت های مجاری ادراری ( UTI) نمی باشند. آنتی بیوتیک ها باید به عنوان آخرین درمان استفاده شوند. آنتی بیوتیک ها به طور گسترده در طول 50 سال گذشته استفاده شده اند و این امر باعث کاهش تاثیر گذاری آنها شده است. آنها همچنین عوارض جانبی مانند ضعیف شدن قدرت گوارش را دارند و بنابراین باید در موارد ضروری استفاده شوند.

عفونت مجاری ادراری ( UTI) زمانی رخ می دهد که باکتری ها به سیستم مجاری ادرای حمله می کنند. اکثر عفونت های مجاری ادراری تهدید کننده حیات نیستند ولی علائم آن مانند درد، سوزش در موقع ادرار کردن و کاهش سطح انرژی آزار دهنده می باشند.

موارد عفونت ملایم مجاری ادراری را می توان توسط جوش شیرین، عصاره قره قاط ( cranberry)، زغال اخته و حتی عصاره آناناس درمان نمود. غلظت بالای ویتامین C بخصوص در شکل طبیعی آن می تواند بیماری را درمان نماید. چیزی که بسیار اهمیت دارد این است که نباید غذاهای حاوی مقدار زیاد قند استفاده شوند. از سبزیجات خام باید استفاده شود که باعث قلیایی شدن خون می شوند.

در موارد شدید تر عفونت مثانه می توان عفونت را با استفاده از قند مانوز یا ترکیبی از داروهای گیاهی آن بر طرف نمود. قند مانوز مانع اتصال
 
بالا