دانستنی های علمی کوتاه و جالب

t.gh

New member
و اما چه کنيم؟

بهترين غذا آبگوشت با گوشت گوسفند است!؟

بهترين روغن، روغن حيواني است!؟

روغن کنجد و زيتون هم بهترين روغن گياهي است!؟

بهترين نان نانهاي سبوس دار است مثل نان سنگک!؟

بهترين نوشابه سکنجبين است که ترکيب مقداري عسل سرکه و ... مي باشد!؟

بيش از صد نوع چاي هم اکنون در کشور ما موجود است که متناسب با مزاجها مصرف انواع آنها توصيه مي شود مثل( چاي کوهي، گل گاو زبان، سنبل الطيب، گزنه، زنجبيل، گل نسترن، پونه، بابونه، دارچين، آويشن، استخودوس، ...) همراه کمي نبات بجاي قند وشکر استفاده از خرما، ارده شيره انواع ميوه ها کشمش، توت خشک، عسل بسيار بجاست!؟

بهترين ظرف که هم کمبودهاي خون بدن را جبران کرده و هم موجب ميکروب زدائي از غذا مي شود ظرف سنگي و مسي مي باشد!؟

بهترين تنقلات آجيل هاي طبيعي هستند که به جهت طبع گرمشان بسيار مفيد مي باشند( مصرف آجيل ها جزء فرهنگ عمومي بوده است)!؟

غذاهاي خورشي سنتي، غذاهاي سرخ نشده، سبزي خوردن بويژه نعنا بجاي سالادهاي امروزي، حبوبات بخصوص نخود( اگر خيس شده و آب آن بدور ريخته شود موجب نفخ نمي شود)!؟

کليه غذاهاي طبيعي بطور تازه استفاده شود از خوردن ميوه در غير فصل آن خودداري شود!؟

عمده ميوه در محل جغرافياي رويش طبيعي آن مفيدتر است!؟

پوست ميوه ها بعنوان ماسک جهت نرمي و زيبايي پوست بسيار مفيد است!؟

ميو ها و سبزيجات هرچه بيشتر در معرض نور خورشيد قرار بگيرند مفيدترند!؟

فقط سنگ نمک و پودر آن، نمک سالم و قابل استفاده هستند!؟

استفاده از چوب مسواک(بنام چوب اراک) بعد از خلال دندان بهترين مسواک و ضدعفوني کننده طبيعي و مالش دهنده لثه ها خواهند بود!؟
 

biosta

Well-known member
نبری ازیادم




پس از آفرینش آدم خدا گفت به او: نازنینم آدم .......
با تو رازی دارم
اندکی پیش ترآی
آدم آرام و نجیب آمد پیش
زیر چشمی به خدا می نگریست
... محو لبخند غم آلود خدا..... ! دلش انگار گریست
قطره ای اشک ز چشمان خداوند چکید و چنین گفت خدا:
یاد من باش … که بس تنهایم
بغض آدم ترکید ، .. گونه هایش لرزید
به خدا گفت:

من به اندازه ی گلهای بهشت …..نه.....
به اندازه عرش ..نه ….نه
من به اندازه ی تنهاییت ای هستی من .....دوستدارت هستم
آدم کوله اش را بر داشت
خسته و سخت قدم بر می داشت
راهی ظلمت پر شور زمین
زیر لبهای خدا باز شنید ،
نازنینم آدم .... ! نه به اندازه ی تنهایی من
نه به اندازه ی عرش… نه به اندازه ی گلهای بهشت
که به اندازه یک دانه گندم ، تو فقط یادم باش !! نازنینم آدم….نبری از یادم
__._,_.___
 

am-ml

New member
چرا گل مژه می زنیم؟

[h=2] [/h] گل مژه برای دید خطری ایجاد نمی کند و معمولاً ظرف چند روز خوب می شود و معمولاً منشاء آن میکروب "استافیلو کوک" است که داخل بینی فراوان است و به راحتی ممکن است توسط دست از بینی به پلک ها منتقل شود. گل مژه شبیه یک جوش چرکی است که ممکن است از داخل یا خارج پلک رشد کند؛ گل مژه مشکلی برای دید ایجاد نمی کند و در هر سنی ممکن است بروز کند. ابتدا درد، قرمزی، حساسیت و تورم در موضع شروع شده و سپس یک جوش چرکی ظاهر می شود. گاهی تنها مجاور ضایعه متورم است و گاهی همه پلک متورم می شود، گاهی نیز آبریزش، احساس وجود جسم خارجی و حساسیت به نور نیز ایجاد می شود. گل مژه برای دید خطری ایجاد نمی کند و معمولا ظرف چند روز خوب می شود. گل مژه معمولا توسط باکتری استافیلو کوک ایجاد می شود. این میکروب در داخل بینی فراوان است و به راحتی ممکن است توسط دست از بینی به پلک ها منتقل شود. گل مژه اغلب بدون درمان ظرف چند روز برطرف می شود. البته می توان با کمپرس گرم روزی چهار مرتبه برای ده تا پانزده دقیقه بهبود آن را تسریع کرد. این کار سبب کاهش درد و سریعتر سر باز کردن گل مژه می شود. معمولا سطح گل مژه پس از مدتی پاره شده چرک آن تخلیه و سپس ترمیم و خوب می شود. هیچ گاه گل مژه را فشار ندهید و بگذارید خودش سرباز کند. اگر شما مکررا دچار گل مژه می شوید بهتر است از پماد آنتی بیوتیک برای پیشگیری از عود آن استفاده کنید. همچنین شستشوی مرتب لبه پلک ها با شامپو بچه عود آن را کاهش می دهد. گل مژه ایی که در سطح داخلی پلک ایجاد می شود ممکن است کاملا ًاز بین رفته یا خود به خود سرباز کنند و گاهی لازم می شود که پزشک آنها را باز و تخلیه کند. منبع:farsnews.com
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: mohana

am-ml

New member
بهبود گل مژه

- اگر برآمدگی روی پلک، فقط قرمز و حساس است، آن را به حال خود بگذارید و به آن دست نزنید.

- چنان چه گل مژه ای بدنماد و دردناک است، روی پلک یک گاز استریل یا دستمال تمیز بگذارید و رویش را خیلی نرم باندپیچی کنید.

- اگر گل مژه پر از چرک و دردناک شده است، از کمپرس گرم به مدت چند دقیقه، هر 2 تا 3 ساعت یک بار استفاده کنید، یعنی پارچه ای نخی و تمیز را داخل آب داغ کنید و بعد از گرفتن آب اضافی، آن را بر محل برآمدگی به آرامی قرار دهید.

کمپرس یا شست وشو با آب گرم باعث گشاد شدن غدد چربی و در نتیجه خارج شدن چربی زیر لبه پلک می شود.

با این کار درد تسکین می یابد و چرک های گل مژه در سر آن جمع می شود و سر باز می کند. شما باید چرک ها را پاک کنید.

- استفاده از آنتی بیوتیک ها و داروهای ضد التهاب هم می توانند در بهبود آن موثر باشد.

- اگر توانستید مژه را در وسط گل مژه مشاهده کنید با یک موچین، خیلی آرام آن را بیرون بکشید. اگر بیرون نیامد دیگر با آن کاری نداشته باشید و به کمپرس گرم هم چنان ادامه دهید.

اگر مژه خارج شود چرک بیرون می ریزد و پلک سریع خوب می شود. چرک را با آب گرم و پارچه نخی تمیز کنید.

- اگر لبه پلک را پوسته های شوره مانند گرفته باشد، به احتمال زیاد بلفاریت یا التهاب لبه پلک نیز وجود دارد و بهتر است به چشم پزشک مراجعه کنید.
منبع : tebyan.net
 

t.gh

New member
* حباب‌های مفاصل را نترکانید!

کسانی که قولنج خود را می‌شکنید، اگر این کار را پیوسته و مدام انجام می‌دهید. حتما این مطلب را بخوانید.


اعتراف کنید؛ آیا شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که هنگام خستگی و کوفتگی عضلات از بچه 6 ساله خود یا هر فرد دیگری می‌خواهید بر روی پشت شما راه برود یا به عبارتی پشت‌تان لگدمال کند؟ یا اینکه بعد از ساعتی تایپ یا کار کردن با صفحه کلید، پنجه‌های خود را برای رفع خستگی فشرده و به صدا در می‌آورید؟

به راستی می‌دانید با این عمل یعنی زمانی که اقدام به صدا در آوردن یا به عبارتی ترکاندن یا شکستن مفاصل انگشتان، گردن، کمر و... می‌کنید، چه بلای سر آنها می‌آید؟
ما این سوال را از ژوزف فینبرگ، متخصص فیزیاتری physiatry و رئیس بیمارستان نیویورک که بر روی روش‌های درمانی غیر جراحی برخی از اختلالات عصبی عضلانی و اسکلتی کار می‌کند، پرسیده‌ایم. پاسخ او را با هم می‌خوانیم...
آقای دکتر، چه اتفاقی می‌افتد وقتی ما یکی از مفاصل بدن را به صدا در می‌آوریم؟
عموم مردم بر این باور هستند که انحرافاتی در یک مفصل به وجود می‌آید که به اصطلاح به نام قولنج می‌گویند. آنها می‌خواهند با یک حرکت ناگهانی و یا دستکاری آن را رفع کنند. به عبارتی با این حرکت، تنش در رباط، عضله یا مفصل را کاهش بدهند. ولی از لحاظ علمی چنین چیزی سندیت ندارد.

حتی عکس‌برداری با اشعه ایکس قبل و بعد این عمل چیزی را نشان نمی‌دهد. یعنی زمانی که شما احساس راحتی بعد از این حرکت در مفاصل خود می کنید. یک احساس کذب است چون هیچ سند و ارزیابی بالینی دال بر حقیقی بودن آن وجود ندارد.

این سوال که صدای ترکاندن بی مقدمه و وحشتناک مفاصل ناشی از چه چیز است، باید گفت؛ مفصل به طور طبیعی دارای فشار منفی است. حرکت دادن بخشی از بدن آن هم به سرعت یا ناگهانی، باعث می‌شود که فشار هوای که به صورت حباب در مفصل حرکت می‌کند، ترکیده و صدا از آن تولید شود.

برای اثبات این فرایند، اولین باردر سال 1971 میلادی دو دانشمند آلمانی دست به تحقیق و آزمایشی جالبی در این زمینه زدند، آنها به مفصل سوم بین انگشت و کف دست نیرویی کششی وارد آوردند و با مشاهده شکل‌گیری حباب‌هایی از گاز در این آزمایش ثابت کردند که فشار بر مفاصل یاد شده سبب آزاد شدن گاز Co2 می‌شود.

وارد آمدن نیروی کششی بین سطوح مفصل سبب افزایش حجم آن و کاهش فشار مایعی می‌شود که درون مفصل است. این کاهش به خروج گاز درون مفصل و ایجاد حباب می‌انجامد. فشار وارده بخصوص با شکستن به اصطلاح قولنج سبب حرکت مایع درون مفصل به قسمت‌هایی می‌شود که زیر فشار کمتر باشد.

صدای حاصل از شکستن قولنج به سبب ترکیدن همین حباب‌های گاز در جریان حرکت مایع درون مفصل است. اما باید بدانید که ایجاد حرکت سریع و ناگهانی در مفاصل باعث تولید مشکلات متعددی در بدن خواهد شد.

به طور کلی، صدا‌های مفاصل را می‌توان به دودسته تقسیم کرد؛ دسته اول صداهای حاصل از حرکات مفصلی و دسته دوم صداهای حاصل از قولنج کردن مفاصل که بر اثر یک فشار شدید در انتهای دامنه حرکتی ایجاد می شوند.


اگر این صداها با درد و التهاب همراه نباشند، نگرانی زیادی وجود ندارد. اما در شرایطی که این صداها، همراه با درد و التهاب باشند، باید به پزشک مراجعه کنید.

با این وجود، برای رفع خستگی و احساس راحتی در مفاصل، بهترین کار مقاوم سازی آنها، تغذیه مناسب غضروف و انجام ورزش متناسب با مفصل است. تقویت عضلات، تحرک و پویای افراد و نیز ورزش صحیح، مهم ترین عوامل در پیشگیری از بروز صدمات و ضعف مفاصل و... است.

صداهایی که گاهی از مفاصل بدن خود می شنویم، احساس خشکی صبحگاهی یا گاهی دردناک شدن مفاصل، نشانه این است که از بدن خود به خوبی نگهداری نکرده اید و ادامه این روند منجر به تخریب و عدم کارایی آنها خواهد شد.

عموم مردم با بی توجهی و ناآشنایی با بدن، مشکلات بسیاری برای مفاصل و یا به طور کلی برای بدن خود بوجود می‌آورند.

یکی از شایع‌ترین مشکلات "قولنج مفاصل" است. ممکن است شما با شکستن یا ترکاندن قولنج کمر، گردن و بخصوص انگشت‌ها برای رفع خستگی، احساس راحتی کنید، ولی این عمل باعث ایجاد ساییدگی زودرس در مفاصل‌ها خواهد شد.

اینکه بعضی از افراد برای رفع قولنج اجازه می‌دهند شخصی بر روی ستون فقرات آنها راه برود یا به عبارتی لگدمالی کند، خطرناک است. چرا که با این کار فشارهای غیرمعمول و بسیار سنگینی را به ستون فقرات وارد می کند.

حتی امکان دارد در بعضی شرایط، این کار منجر به شکستن مهره‌ها و ایجاد صدمات جبران ناپذیر از جمله بی اختیاری ادرار و یا فلج اندام‌ها شود.

تلاش کنید این عادت را از خود دور کرده و ورزش کردن را جایگزین آن کنید شما با انجام حرکات و کشش‌های صحیح ورزشی از تشکیل مکرر این حباب‌ها جلوگیری کرده و از شر آنها یعنی قولنج شدن خلاص خواهید شد.

تاکید می‌کنم؛ چرخش ناگهانی درمفاصل بخصوص در مفاصل گردن و کمر بسیار خطرناک بوده و آسیب‌های ستون فقرات و عضلات گردن را بیشتر می‌کند.

شکستن قولنج به سبب ایجاد حس راحتی و رفع موقت خستگی به صورت مکرر به یک عادت بد و مضر تبدیل خواهد شد. عادتی که موجب اختلال و آسیب‌های مفصلی شده و روز به روز آسیب را تشدید می‌کند.

شاید ندانید که منشأ بسیاری از سردردهای نامشخص و حتی تاری دیدگان در همین عادت غلط و خطرناک است. عادت وارد کردن فشارهای نامعمول به ستون فقرات، گردن و... چرا که عروق تغذیه کننده مغز از گردن عبور می‌کنند و هر گونه فشار و یا اسپاسم شدید، مشکلات مختلفی در ناحیه مغز و اعصاب بوجود می‌آورد.
زندگی سالم و با نشاط، بر پایه تحرک و پویایی درست و منظم استوار است. از تنبلی دوری کنید. تحرک کافی، تغذیه سالم و ورزش، شما را در برابر هر مشکل و بیماری قوی و مصون می‌کند. خود را از شرایط استرس‌زا و تحت فشار دور کنید.
برای داشتن قلبی سالم باید تا حد معقول بدوید و برای درمان و پیشگیری از قولنج مفاصل نیز به انجام ورزش‌های کششی و انعطاف پذیری مناسب بدن بپردازید و همیشه مفاصل خود را در وضعیت خوب نگهداری کنید.
اصلاح روش زندگی یک کار مطلوب و پسندیده است به شرطی که براساس اصول و قواعد صحیح باشد. به جای شکستن قولنج مفاصل خود، برای مفصلی که دچار مشکل شده است، روزانه چند حرکت کششی انجام دهید، ظرف مدت چند هفته خواهید دید که عادات شما در این زمینه کاملا برطرف شده‌اند.
 

t.gh

New member


وقتی که می‌خواهید با موبایل به کسی زنگ بزنید، تا زمانی که ارتباط برقرار نشده و شخص در آن طرف خط شروع به صحبت نکرده؛ موبایل را نزدیک گوش خود نگیرید!
زیرا در این مدت موبایل از بیشینه‌ی توان برای فرستادن سیگنال که معادل با دو وات یا 33 دسی بل است، استفاده می‌کند.
همچنین لطفاً از گوش چپ خود برای صحبت کردن با موبایل استفاده کنید؛ چون اگر از گوش راست خود استفاده کنید ممکن است مستقیماً تأثیر زیان آور بر روی مغز بگذارد.
این یک حقیقت است که توسط تیم پزشکی آپولو اثبات شده است.
 

biosta

Well-known member
تو جان هر کسی که دوست دارید برای تشکر از کلیک like استفاده کنید ، برای تشکر کردن پست نگذارید .
اگر اسپم ندهید این تاپیک میتونه از تاپیک های پر بازدید و خوب انجمن بشود
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: mohana

t.gh

New member
آیا می‌دانستید که؛ ریحان خاصیت ضد پیری دارد؟

آیا می‌دانستید که؛ زنان زودتر از مردان یخ می‌زنند؟

آیا می‌دانستید که؛ اجداد خفاش‌ها موش‌ها بوده‌اند؟

آیا می‌دانستید که؛ پاندا هنگام تولد صورتی رنگ است؟

آیا می‌دانستید که؛ گردو با چربی‌های ناسالم می‌جنگد؟

آیا می‌دانستید که؛ خمیازه کشیدن به مغز آرامش می‌دهد؟

آیا می‌دانستید که؛ مسن‌ترین گربه جهان ٣٨ سال سن دارد؟

آیا می‌دانستید که؛ محققان قادر به کاشت بذر در فضا شدند؟

آیا می‌دانستید که؛ یک قطره آب دارای ١٠٠ میلیارد اتم است؟

آیا می‌دانستید که؛ نعناع سکسکه و تنگی نفس را شفا می‌دهد؟

آیا می‌دانستید که؛ ملخ‌ها دارای بیش از یک میلیون گونه هستند؟

آیا می‌دانستید که؛ مارها باهوش‌ترین خزندگان روی زمین هستند؟

آیا می‌دانستید که؛ چهار پنجم جانوران را حشره‌ها تشکیل داده‌اند؟

آیا می‌دانستید که؛ رنگ مورد علاقه ٨٠ درصد آمریکایی‌ها آبی است؟

آیا می‌دانستید که؛ یک گرم سم مار کبری می‌تواند ١٥٠ نفر را بکشد؟

آیا می‌دانستید که؛ سالی ٥٠٠ شهاب سنگ به زمین برخورد می‌کنند؟

آیا می‌دانستید که؛ پرستاران بیشتر از سایر افراد دچار اسم می‌شوند؟

آیا می‌دانستید که؛ هر تار موی انسان میتواند تا وزن ١٠٠ گرم رشد کند؟

آیا می‌دانستید که؛ هر یک دقیقه نسل یک موجود زنده منقرض می‌شود؟

آیا می‌دانستید که؛ سن پدر با ضریب هوشی کودک رابطه مستقیم دارد؟

آیا می‌دانستید که؛ کرم‌ها از روی بو محیط شب و روز را تشخیص می‌دهند؟
 

t.gh

New member
آیا می‌دانستید که؛ کوه‌های آلپ در سال حدود یک سانتیمتر بلند می‌شوند؟

آیا می‌دانستید که؛ اثر انگشت خواهر و برادر تا ٦٠ درصد شبیه به هم است؟

آیا می‌دانستید که؛ شیرها تا سن ٢ سالگی قادر به غرش کردن نمی‌باشند؟

آیا می‌دانستید که؛ یک گاو می‌تواند از پله‌ها بالا برود ولی پایین نمی‌تواند بیاید؟

آیا می‌دانستید که؛ کودکان شیر خوار هم می‌توانند دچار مشکلات روانی شوند؟

آیا می‌دانستید که؛ ٨٠ درصد کودکان زیر ٣ سال عفونت گوش را تجربه می‌کنند؟

آیا می‌دانستید که؛ در فصل بلوط درخت بلوط بیش از ٩٠ هزار بلوط تولید می‌کند؟

آیا می‌دانستید که؛ سوزش دهان در زنان ٧ مرتبه بیشتر از مردان اتفاق می‌افتد؟

آیا می‌دانستید که؛ کرم‌ھای ابریشم در ٥٦ روز، ٨٦ ھزار برابر خود غذا می‌خورند؟

آیا می‌دانستید که؛ فقط یک نفر از یک میلیارد نفر بیش از ١١٦ سال عمر می‌کند؟

آیا می‌دانستید که؛ گوریل خشم شدید خود را با بیرون آوردن زبان نشان می‌دهد؟

آیا می‌دانستید که؛ نهنگ در هر بازدم ٩٠ درصد هوای ریه‌های خود را خارج می‌کند؟

آیا می‌دانستید که؛ وقتی لبخند می‌زنیم حداقل ٣٠ عضله را به حرکت در می‌آوریم؟

آیا می‌دانستید که؛ وزن کل انسان‌های جهان با وزن کل مورچه‌های جهان برابر است؟

آیا می‌دانستید که؛ جغدها قادر به حرکت دادت چشم‌های خود در کاسه چشم نیستند؟

آیا می‌دانستید که؛ وقتی کسی می‌میرد اولین حسی که از کار می‌افتد شنوایی است؟

آیا می‌دانستید که؛ خورشید روزی ١٢٦ هزار میلیارد اسب بخار انرژی به زمین می‌فرستد؟

آیا می‌دانستید که؛ انسان در هر بازدم تنها ١٥ درصد هوای داخل ریه خود را خارج می‌کند؟

آیا می‌دانستید که؛ قطر کره چشم هشت پای غول پیکر اقیانوس اطلس ٤٠ سانتی متر است؟

آیا می‌دانستید که؛ حشره‌ای که باعث بیشترین تلفات جانی برای انسان‌ها می‌شود پشه است؟
 

t.gh

New member
آیا می‌دانستید که؛ راست دست‌ها بطور متوسط ٩ سال بیشتر از چپ دستها عمر می‌کنند؟

آیا می‌دانستید که؛ که اگر زنی به کوررنگی مبتلا باشد، فرزندان پسر او کوررنگ می‌شوند؟

آیا می‌دانستید که؛ تایلندی‌ها با استفاده از پوست تخم تمساح دندان مصنوعی ساخته‌اند؟

آیا می‌دانستید که؛ موش‌های صحرایی سالانه یک سوم ذخایر غذایی جهان را نابود می‌سازند؟

آیا می‌دانستید که؛ سرعت خواندن از صفحه رایانه نسبت به کاغذ معمولی ٢٥ درصد کندتر است؟

آیا می‌دانستید که؛ مصریان باستان روی بالش‌هایی که از سنگ درست شده بود می‌خوابیدند؟

آیا می‌دانستید که؛ بر سطح ماه هیچ گاه باد نمی‌وزد. از این رو جای پای فضانوردان همواره باقی می‌ماند؟

آیا می‌دانستید که؛ برای این که ٧٠٠ گرم به وزن شما اضافه شود باید ٩ کیلو سیب زمینی بخورید؟

آیا می‌دانستید که؛ برای جلوگیری از جوانه زدن سیب زمینی باید درون سبد آن یک عدد سیب قرار دهید؟

آیا می‌دانستید که؛ اشعه‌های خورشید بازتاب شده از یک آینه ٤٠ کیلومتر دورتر از آن نیز قابل رویت است؟

آیا می‌دانستید که؛ تار عنکبوت از قوی‌ترین بافته‌هاست و دوامش از آهن بیشتر است و به آن آهن حیوانی گویند؟

آیا می‌دانستید که؛ آسیایی‌ها کمتر از مردمان چهار قاره دیگر به بیماری‌های قلبی و سرطان مبتلا می‌شوند؟

آیا می‌دانستید که؛ مغز انسان از قوی‌ترین کامپیوتر جهان بارها پیچیده‌تر است و ١٠٠ میلیارد سلول عصبی دارد؟

آیا می‌دانستید که؛ انرژی که در مرکز خورشید تولید می‌شود، ٢ میلیون سال طول می‌کشد تا به سطح آن برسد؟
 
دلایل علمی رو به قبله خوابیدن

15265.jpg


در هنگام خواب بهتر است بدن در جهت مغناطیسی زمین یعنی رو به قبله باشد.چون در خون ما آهن وجود دارد آهن موجود در خون به راحتی در حال گردش است نخوابیدن در جهت مغناطیسی در دراز مدت سبب میشود خون به راحتی در گردش نباشد و باعث بیماریهای قلبی گردد.

بر طبق تصاویر بدست آمده از میدان مغناطیسی زمین اگر انسان در هر نقطه از زمین رو به قبله بایستد،میدان مغناطیسی بدنش بر میدان مغناطیسی زمین منطبق می گردد.

هنگامی که رو به قبله می خوابیم در واقع آهن تنظیم شده و باعث سالم ماندن بدنمان می شود و به بیماریهای قلبی دچار نمی شویم.

در غیر این صورت آهن در جدار رگها رسوب کرده و مقدار آهن بدن کاهش می یابد و این امر سبب تصلب رگها و عوارض قلبی گشته و به کبد به عنوان قسمت کننده ی آهن بدن لطمه ی شدیدی می زند.

پس بهتر است طبق سنت پیامبر رو به قبله خوابید.

منظور از رو به قبله خوابیدن این است که سر رو به مغرب و پا رو به مشرق قرار گرفته و صورت رو به قبله باشد.
 

گاهی در زبان فارسی به واژگانی بر می خوریم که از زبان دیگری وارد شده اند و تغییر کرده اند و گاهی با همان معنی و گاهی معنی متفاوت رایج شده اند مثل


زپرتي :
واژة روسي Zeperti به معني زنداني است و استفاده از آن يادگار زمانقزاق‌هاي روسي در ايران است در آن دوران هرگاه سربازي به زندان مي‌افتاد ديگران مي‌گفتند يارو زپرتي شد و اين واژه کم کم اين معني را به خود گرفت که کار و بار کسي خراب شده و اوضاعش ديگر به هم ريخته است.

هشلهف :
مردم براي بيان اين نظر که واگفت (تلفظ) برخي از واژه‌ها يا عبارات از يک زبان بيگانه تا چه اندازه مي‌تواند نازيبا و نچسب باشد، جملة انگليسي(I shall have به معني من خواهم داشت) را به مسخره هشلهف خوانده‌اند تا بگويند ببينيد واگويي اين عبارت چقدر نامطبوع است! و اکنون ديگر اين واژة مسخره آميز را براي هر واژة عبارت نچسب و نامفهوم ديگر نيز (چه فارسي و چه بيگانه) به کار مي‌برند.

چُسان فسان:
از واژة روسي Cossani Fossani به معني آرايش شده و شيک پوشيده گرفته شده است.

شر و ور:
از واژة فرانسوي Charivari به معني همهمه، هياهو و سرو صدا گرفته شده است.

اسكناس:
از واژة روسي Assignatsia که خود از واژة فرانسوي Assignat به معني برگة داراي ضمانت گرفته شده است.

فکسني:
از واژة روسي Fkussni به معني بامزه گرفته شده است و به کنايه و واژگونه به معني بيخود و مزخرف به کار برده شده است.

نخاله:
يادگار سربازخانه‌هاي قزاق‌هاي روسي در ايران است که به زبان روسي به آدم بي ادب و گستاخ مي‌گفتند Nakhal و مردم از آن براي اشاره به چيز اسقاط و به درد نخور هم استفاده کرده‌اند
 

konjkave

New member
>آیا می دانستی؟ آدامسی که به روی زمین پرت میشه برا پرنده {ها} حکم تکه نان را دارد و وقتی پرنده اقدام به خوردن آن می کند در {گلو} گیر کرده و مانع از این میشه که پرنده هر نوع آب و غذای واقعی را قورت بدهد به این ترتیب پرنده به طرز دردناکی آن هم ذره ذره جان می دهد. این مطلب را به اشتراک بگذارید و مسئولیت زباله هایتان را عهده دار
شوید.
>>

آخییییییییییییییییییییی الهیییییییییییییییییییی من اصن نمیدونستم،خیلییییییییییی ناراحت شدم وای اصن تصورشم دردناکه.خودم هیچ وقت همچین کاری نکردم ولی حتما این مطلب به بقیه هم میگم تا با یه حرکت غلط جان یه
پرنده رو نگیرند:sad:

پ ن:مطالب تاپیک خیلی جالب بود مرسیییییییییییییییییییییییییییییییییی:rose:
 
آخرین ویرایش:

bahramian0935

New member
كفير چيست ؟

کفیر یک سوپرماسته ،چون 36 برابر پروبیوتیک تر از ماسته...!

كفير يك نوع ماست نوشيدنيه كه خاستگاه آن كوه هاي قفقاز واقع در اتحاديه جماهير شوروي سابقه . اولين توليد كنندگان آن چوپانان قفقازي بودند كه تونستند اين نوشيدني خوشمزه رو از دونه هاي كفير تهيه كنند . كفير بر گرفته از كلمه كف « Kef » در زبان تركيه كه به معناي خوشي و لذته.

خواص درماني كفير :

اصلاح سيستم گوارش در زمان مصرف داروهاي آنتي بيوتيك
افزايش حركات دودي روده و درمان يبوست
جلوگيري از بيماري پوكي استخوان
درمان آلرژي ها
درمان اسهال و ضد عفوني كننده محيط روده
درمان بيماري عدم تحمل لاكتوز در كساني كه نمي توانند شير بخورند
درمان بيماري هاي گوارشي
درمان فشار خون
درمان كودكان مبتلا به بيش فعالي يا هايپر اكتيويتي
سرشار از ويتامين هاي گروه ب مانند نياسين ، پيردوكسين و اسيد فوليك
غني از كلسيم ، فيبر و پروتيئن
مؤثر در زيبايي پوست ( مورد استفاده در كرمها و پاك كننده هاي آرايشي )
مقاوم كردن سيستم ايمني بدن در مقابل عوامل بيماري زا
ممانعت از نفخ روده اي
ممانعت كننده از اثر پرتودهي راديولوژيك
هضم راحت تر شير و جذب بهتر مواد مغذي موجود در آن
تولید آنتی بیوتیک توسط میکروفلور کفیر علیه میکروارگانیسم های مضر
ضد سرطان
اصلاح فلورمیکروبی محیط روده
هضم سلول های مخمری
تحریک ترشح شیره ی معده
درمان اسهال
درمان سندرم خستگی
مقوی برای زنان باردار، شیرده و مسن
کمک به مقابله با ایدز و....
 

bahramian0935

New member
ﺻﺪﺍﯼ ﺍﺫﺍﻥ ﺩﺭﮐﺮﻩ ﺯﻣﯿﻦ
آﯾﺎ ﻣﯿﺪﺍﻧﯿﺪ که:
ﺩﺭﻃﻮﻝ24 ﺳﺎﻋﺖ ﺷﺒﺎﻧﻪ ﺭﻭﺯ،ﻫﯿﭽﮕﺎﻩ ﺻﺪﺍﯼ ﺍﺫﺍﻥ ﺍﺯ ﺭﻭﯼ ﮐﺮﻩ ﺯﻣﯿﻦ ﻗﻄﻊ نمیشود!!! ﺻﺪﺍﯼ ﺍﺫﺍﻥ ﺩﺭﮐﺮﻩ ﺯﻣﯿﻦ ﺩﺭﺗﻤﺎﻡ ﺷﺒﺎﻧﻪ ﺭﻭﺯﻗﻄﻊ ﻧﻤﯿﺸﻮﺩﻭﺩﺭﻫﺮﻣﻨﻄﻘﻪ ﺍﯼ ﺑﻪ ﭘﺎﯾﺎﻥ ﺑﺮﺳﺪﺑﻼﻓﺎﺻﻠﻪ ﺩﺭﺟﺎﯼ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺁﻏﺎﺯﻣﯿﺸﻮﺩ!! ﮔﻔﺘﻦ ﺍﺫﺍﻥ 4ﺩﻗﯿﻘﻪ ﺯﻣﺎﻥ ﻻﺯﻡ ﺩﺍﺭﺩﻭ ﺯﻣﯿﻦ ﺩﺍﺭﺍﯼ 360 ﺧﻂ ﻓﺮﺿﯽ ﺍﺯﻗﻄﺐ ﺷﻤﺎﻝ ﺑﻪ ﻗﻄﺐ ﺟﻨﻮﺏ ﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﻌﺎﺩﻝ 360 ﺩﺭﺟﻪ ﻣﯿﺒﺎﺷﺪ؛ ﻫﻨﮕﺎﻣﯽ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺜﺎﻝ؛ ﻇﻬﺮﺷﺮﻋﯽ ﺩﺭ ﺧﻂ 1 ﺷﺮﻭﻉ ﻣﯿﺸﻮﺩ، 4 ﺩﻗﯿﻘﻪ ﻃﻮﻝ ﻣﯿﮑﺸﺪﺗﺎ ﻇﻬﺮﺷﺮﻋﯽ ﺩﺭﺧﻂ 2 ﺷﺮﻭﻉ ﺷﻮﺩ،ﻭﺍﯾﻦ ﻣﺪﺕ ﻣﻌﺎﺩﻝ ﺯﻣﺎﻧﯿﺴﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺧﻂ ﯾﮏ ﺍﺫﺍﻥ ﮔﻔﺘﻪ ﻣﯿﺸﻮﺩ . ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺗﺮﺗﯿﺐ 360 ﺿﺮﺑﺪﺭ 4ﻣﯿﺸﻮﺩ 1440 ﺩﻗﯿﻘﻪ ﮐﻪ ﻣﻌﺎﺩﻝ24 ﺳﺎﻋﺖ ﺍﺳﺖ ...
 

bahramian0935

New member
بالانتیدیوم کولای Balantidium coli
_____________________________________
بالانتیدیوم کولای دارای دو مرحله در زندگی است که شامل مرحله کیست و مرحله تروفوزوئیت می‌باشد. در تروفوزوئیت، دو هسته قابل رویت هستند. هسته بزرگ به صورت سوسیس شکل و دراز و در کنار آن هسته کوچک به صورت کروی و تودرتو، که اغلب توسط هسته بزرگ مخفی شده‌است. کیست‌ها گرد هستند و از تروفوزوئیت‌ها کوچکترند، همچنین دارای دیواره‌ای یک یا دولایه هستند که محکم و مقاوم است. معمولا در کیست، هسته بزرگ و مژه و واکئل انقباضی قابل مشاهده هستند. تروفوزوئیت زنده و کیست به رنگ زرد یا مایل به سبز هستند.
انتقال
بالانتیدیوم تنها مژه‌داری است که می‌تواند باعث عفونت در انسان شود.بالانتیدیازیز یک بیماری مشترک انسان و دام است و می‌تواند ار میزبان طبیعی و بدون علایم مثل خوک، از طریق مدفوعی دهانی به انسان منتقل گردد.همچنین آب آلوده شایع ترین سازوکار انتقال به حساب می‌آید.
Balantidium coli, is an intestinal protozoan parasite that can infect humans. These parasites can be transmitted through the fecal-oral route by contaminated food and water. Balantidium coli infection is mostly asymptomatic, but people with other serious illnesses can experience persistent diarrhea, abdominal pain, and sometimes a perforated colon. When traveling to endemic tropical countries, Balantidium coli infection can be prevented by following good hygiene practices. Wash all fruits and vegetables with clean water when preparing or eating them, even if they have a removable skin.
 

sajedeh 71

New member
نکته مهم در خرید خمیر دندان

توجه توجه

هنگام خرید خمیر دندان، لطفاً به این نکته توجه داشته باشید.


زمانیکه شما خمیر دندان میخرید، اگر متوجه قوطی یا لوله خمیر شوید، در پائین آن به یکی از چهار رنگ زیر علامت گذاری شده است:

اگر علامت رنگ سبز باشد: خمیر دندان از مواد طبیعی ساخته شده است.

اگر علامت رنگ آبی باشد: خمیر دندان از مخلوطی از مواد طبیعی و ادویه جات ساخته شده است.

اگر علامت رنگ سرخ (قرمز) باشد: خمیر دندان از مواد طبیعی و مواد شیمیای ساخته شده است.

اگر علامت رنگ سیاه باشد: خمیر دندان کاملاً از مواد شیمیایی ساخته شده است.

شما فقط آن خمیر دندانی را خریداری کنید که رنگ سبز یا آبی علامت گذاری شده است

securedownload.jpg
 
بالا