خوراکی علیه دیابت

faranita

New member


خشکبار برضد دیابت

محققان به تازگی اعلام كرده‌اند كه مصرف كمی خشكبار در هر روز می‌تواند به مبارزه با دیابت و بیماری‌های قلبی كمك كند.

گروهی از محققان دانشگاه ایالتی «لویزیانا» در آمریكا متوجه شدند افرادی كه سه نوع خشكبار از جمله گردو، پسته و بادام هندی مصرف می‌كنند نسبت به افرادی كه خشكبار مصرف نمی‌كنند، لاغرترهستند و این افراد سطح كلسترول خوب در خون آنها بالاتر و سطح پروتئین‌های التهابی و بیماری قلبی در بدن آنها پایین‌تر است.آنها بر این باورند که در افرادی كه خشكبار استفاده می‌كنند، احتمال ابتلا به عوامل خطرسازی كه می‌توانند موجب ابتلا به سكته مغزی، دیابت و بیماری‌های قلبی شوند، پنج درصد كمتر است.



براساس نتایج این تحقیق مصرف‌كنندگان خشكبار نسبت به افرادی كه خشكبار مصرف نمی‌كنند، وزن كمتر، شاخص جرم بدنی پایین‌تر و دور كمر كوچكتری دارند.شما هم اگر می‌خواهید به این نتایج برسید تنها کافی است روزانه بیش از یك چهارم اونس (68/39 گرم) خشكبار مصرف کنید تا چهارعامل خطرساز یعنی چاقی شكمی، فشار خون بالاو سطح بالای گلوكز در شما هم ماننداین افراد كمتر شود.
 
بالا