تصاویر زیبای نجومی

diseases

Well-known member
رویت این سیارات با هیچ تلسکوپی مقدور نبست. برای دیدن این تصاویر از نزدیک، به آشپز خانه منزل خود رفته و پشت ماهی تابه یا قابلمه ها را نگاه کنید!
.
.
.

.
.
.

.
.
.

.
.
.

.
.
.
 

shayna

New member
رویت این سیارات با هیچ تلسکوپی مقدور نبست. برای دیدن این تصاویر از نزدیک، به آشپز خانه منزل خود رفته و پشت ماهی تابه یا قابلمه ها را نگاه کنید!
.
.
.

.
.
.

.
.


:riz481:.....

آنتی اسپم:

godafoss_falls_aurorae.jpg
 

ZOT

New member
سحابی سه تکه

در نور مرئی، سحابی سه تکه یا M20 که در صورت فلکی قوس واقع شده است، بصورت ساختار سه قسمتی دیده می شود که توسط خطوط گرد و غبار احاطه شده است. درخشش و رنگ این سحابی را تشعشعات هیدروژن یونیزه شده صورتی و غبار آبی رنگ ستاره های جوان و گرم تشکیل داده است. به گزارش بیگ بنگ، این سحابی که ۵۰۰۰ سال نوری از ما فاصله دارد یک منطقه ی ستاره زایی در صفحه ی کهکشان خودمان است که ۳ گونه ی مختلف از سحابی های کیهانی را به نمایش می گذارد. اما این حالت زیبای گازی از آنجایی که برای طول موج نوری مات است به مشکلات اختر شناسان می افزاید. دانشمندان نمی توانند ببینند که در پشت آن چه چیزی نهفته است. بتازگی ستاره شناسان با استفاده از مشاهدات تلسکوپ رصدخانه جنوبی اروپا، در حال انجام یک بررسی تحت عنوان متغیر های VISTA در صفحه ی کهکشان ما هستند. این مشاهدات در نور مادون قرمز سحابی ها و گرد و غبار ماورای دیسک کهکشانی را تحت نظر دارد. با استفاده از داده های جدید ستاره شناسان اجرامی را مشاهده کرده اند که تاکنون مخفی مانده بود. یکی از اولین یافته های در مورد ستارگان متغیر قیقاوسی میباشد که در صفحه مرکزی راه شیری نهفته هستند. سحابی سه تکه چشم انداز نزدیکی به ما دارد، اما در حقیقت این متغیرها کاملا از ما دور هستند و طبق تخمین ستاره شناسان در قسمت دیگری از کهکشان ما و در فاصله ۳۷۰۰۰ سال نوری؛ حدود ده هزار سال نوری در ماورای مرکز کهکشان راه شیری قرار دارند. ستارگان متغیر قیقاوسی از نوع غول زرد یا ابرغول می باشند، دلیل نام گذاری این است که اولین ستاره این گونه ستاره دلتا در صورت فلکی قیفاووس بوده است و بیشتر برای تعیین فواصل کیهانی از آنها استفاده می شود.

 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: IL-2

ZOT

New member
سحابی کله اسبی یک سحابی تاریک در ابر مولکولی شکارچی است که نزدیک به شرقی‌ترین نقطهٔ صورت فلکی شکارچی (ستاره نطاق) قرا گرفته‌است و ۱۵۰۰ سال نوری تا زمین فاصله دارد. این جرم همچون دندانه‌ای تیره در میان سحابی نشری قرمز رنگ خودنمایی می‌کند. چهرهٔ تیره‌ای از سر اسب در سحابی آشکار است و که این جرم در حقیقت غباری کدر است که در جلوی سحابی نشری و پرنوری قرار گرفته. این جرم نیز همچون ابرهای جو زمین به صورت اتفاقی چنین شکلی را به خود گرفته است. بعد از چندین هزار سال، بخش داخلی سحابی به دلیل حرکت دگرگون می‌شود. انتشار سحابی به رنگ قرمز به علت آمیخته شدن الکترون با پروتونهای اتم هیدروژن است. همچنین در تصویر، سحابی بازتابی آبی رنگی مشاهده می‌شود که به گونه‌ای ممتاز نور آبی ستاره همدم را بازتاب می‌کند.

 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: IL-2
بالا