تجهیزات مورد نیاز در ورزش بوکس

arjenakm

New member
62mr2h7pwu1r0r7n8ru5.jpg

۱ – کفش ورزشی :

کفش ورزشی که کاملا اندازه ی پایتان باشد برای شروع تمرینات مناسب است و احتیاجی به کفش مخصوص بوکس نیست.اگر در باشگاه تمرین میکنید از پوشیدن کفش ورزشی که کف آن مشکی باشد خودداری کنید , چون ممکن است خطوط سیاهی روی زمین بوکس باقی بگذارد . کفشهای ورزشی ساق بلند برای این کار مناسب تر هستند . چون محافظت بیشتر از مچ پا میکنند.

۲ – باندپیچی دست ها :

قبل از اینکه دستکش بوکس را بدست کنیید , برای حفاظت از دستها آنها را با باندی بلند بپیچید تا صدمه ای به آنها وارد نشود . بیشتر مشتزنها از نوعی باند معروف به مکزیکی استفاده میکنند . چون بلندتر است و حفاظت بهتری از دست ها میکنند .

بقیه در ادامه مطالب

تجهیزات مورد نیاز در ورزش بوکس
۳- دستکشهای مخصوص ضربه زدن به کیسه ی بوکس :

دستکشهای ضربه زدن به کیسه ی بوکس با دستکش های تمرین و دستکشهای مسابقه فرق میکند . این دستکشها طوری ساخته شده اند که فقط از دست مشتزن هنگام دفاع در برابر حریف محافظت میکند . دستکشهای ضربه زدن به کیسه ی بوکس در وزنهای مختلف , در انواع و درجه کیفیت و راحتی متفاوت ساخته شده اند.ما دستکشهایی را که وزن آن ۳۴۰ گرم و از چرم ساخته شده باشند و دارای بندهای چسبداری که به راحتی بتوان آنها را به دور مچ دست باز و بسته کرد برای استفاده پیشنهاد میکنیم . دستکشی را انتخاب کنید که مناسب دستهایتان باشید , مانند یک جفت کفش خوب . مطمئن شوید که دستکشها کاملا اندازه ی دستهایتان هستند و از انگشتانتان کاملا حفاظت میکنند.

۴- محافظ سر :

در این قسمت خساست نکنید ! محافظ سری بخرید که طوری طراحی شده باشد که قسمتهای زیادی از سر و صورت شما را در بوکس بپوشاند ؛ مثل چانه , گونه ها و پیشانی .

بعضی از آنها از بینی و دهان نیز حفاظت میکنند اما کار تنفسی را کمی مشکل میسازد . محافظ سری بخرید که دارای بند باشد تا بتوانید هنگام استفاده آن را محکم ببندید تا از سر شما نیفتد و جلوی دید شما را نگیرد .

۵ – محافظ دهان (لثه) :

استفاده از محافظ دهان (لثه ) خیلی مهم میباشد , مگر اینکه فکر کنید هرگز ضربه ای را دریافت نخواهید کرد . یک نوع لثه وجود دارد که ابتدا باید آنرا داخل آبجوش قرار داد و بعد از اینکه نرم شد آنرا در دهان گذاشته با انگشتان روی دندانهای پایین فشار میدهند سپس انرا گاز میگیرند تا کاملا اندازه ی دهان شود . لثه از موادی ساخته شده که گرما را نگه نداشته و دهان را نمیسوزاند .

۶- دستکش های تمرین و مبارزه :

همانطور که قبل ذکر شد دستکشهای مبارزه با دستکشهای ضربه زدن به کیسه ی بوکس فرق میکند . چون از آنها برای ضربه زدن به شخص استفاده میکنند نه کیسه ی بوکس . ما توصیه میکنیم از دستکشی که ۳۴۰ گرم وزن داشته باشد و دارای ۵ سانتی متر فوم و بندی که براحتی بتوان آنرا دور مچ دست باز و بسته کرد استفاده کنید .در خرید اینگونه دستکشها نیز خساست نکنید و سعی کنید نوع خوب آنرا تهیه کنید .

۷ – محافظ کشاله ی ران :

این محافظ از ناحیه ی کشاله ی ران , باسن و کلیه ها حفاظت میکند . استفاده از کاپ برای این نوع ورزش کافی نمیباشد , چون حفاظت مناسب را مهیا نمیکند .
 
بالا