اینترنت ملی شد!!!

8521413

New member
از اوایل شهریور، تمامی شرکت های ارائه دهنده ی خدمات اینترنت و ADSL ملزم به ارائه ی اینترنت ملی شدند...
هم اکنون بسیاری از شرکت ها اینترنت ملی را ارائه می کنند... اما هنوز اینترنت جهانی در دسترس است!!!
با مراجعه به سایت زیر می توانید از ملی بودن اینترنت خود آگاه شوید:
http://karmandiran.ir/

اگر در وسط صفحه، یک علامت تعجب (خطر) در دایره ی قرمز رنگ وجود دارد... به معنای اتصال به اینترنت ملی است...
 

mandana99

New member
مرسی از اطلاع رسانی...توی اینترنت ملی چجور سایتهایی باز نمیکند؟تا حالا که فیلتر بود دیگه چیها نمی آید؟قضیه اینترنت ملی چیه؟
 

8521413

New member
مرسی از اطلاع رسانی...توی اینترنت ملی چجور سایتهایی باز نمیکند؟تا حالا که فیلتر بود دیگه چیها نمی آید؟قضیه اینترنت ملی چیه؟
فعلا هیچ چیز مشخص نیست...
اما یه صحبت هایی شده که اینترنت جهانی رو فقط خود مخابرات ارائه بده و شرکت های خصوصی فقط اینترنت ملی ارائه کنن...
اونجوری مخابرات میتونه نظارت خیلی زیادی داشته باشه...
فیلترشکن و vpn رو از کار میندازن...
حتی ممکنه اینترنته جهانی رو از دسترس عموم خارج کنن...
البته هنوز هیچ چیز به طور دقیق مشخص نیست...
 

mino90

New member
احتمالا با اینکارها میخواهند خودمون به این نتیجه برسیم که بهترین راه برای ارتباطات جمعی همون کبوتر نامه بره!
 

8521413

New member
دوستان لطفا اون سایتی رو که معرفی کردم... یه تست کنین... اگر اینترنت شما هم ملی شده بود... اینجا بنویسین... اگر اسم شهر و شرکتی که ازش اینترن می گیرین هم بنویسین خیلی عالیه!!!
 

mikhak s

New member
من دايره قرمزو ديدم:tsimuzpzwoap1t9y3o7 شركتي كه استفاده ميكنم پارس آنلاين
 

8521413

New member
فعلا همه چیز فعاله... هنوز هیچ مشکلی پیش نیومده...
اما احتمال داره به زودی فیلترشکن ها... vpn ها و کلا ارتباط با خارج قطع بشه...
فعلا هیچ چیز مشخص نیست...
 

mandana99

New member
قطع ارتباط با دنیای خارج دیگه واقعا بی انصافیه...مقاله همش از خارج میخونیم یعنی چی اونوقت. اصلا موافق نیستم به حالت اولش برگردونند یعنی چی آخه
:thumbsdownsmileyani:thumbsdownsmileyani:thumbsdownsmileyani
 

8521413

New member
قطع ارتباط با دنیای خارج دیگه واقعا بی انصافیه...مقاله همش از خارج میخونیم یعنی چی اونوقت. اصلا موافق نیستم به حالت اولش برگردونند یعنی چی آخه
:thumbsdownsmileyani:thumbsdownsmileyani:thumbsdownsmileyani

احتمالا اینترنت از دسترس عموم خارج میشه...
اما برای دانشگاه ها فعاله...
از چند سال پیش که طرح اینترنت ملی مطرح شد و شروع به راه اندازی کردن... قرار بود برای مراکز علمی، پژوهشی و دانشگاه ها قطع نشه
 

mandana99

New member

احتمالا اینترنت از دسترس عموم خارج میشه...
اما برای دانشگاه ها فعاله...
از چند سال پیش که طرح اینترنت ملی مطرح شد و شروع به راه اندازی کردن... قرار بود برای مراکز علمی، پژوهشی و دانشگاه ها قطع نشه

بی انصافیه.چون وقتی دانشجویی فارغ التحصیل میشود اونوقت دیگه باید علاوه بر خانه نشینی محکوم بشه که دیگه کلا با هرچی علم هست خداحافظی کند.الان خود vpn برای کارکنان دانشگاه و فرزندان اساتید برای استفاده اشون توی دانشگاه حتی با اکانتشان در منزل فعاله فعاله!!!
من واقعا اگر راه مقالات هم بسته بشوند دیگه نمیتوانم کنار بیایم.هیتلر هم انحصاری کردن علم نکرد...دیگر حدی دارد.اینکه سایت های غیر اخلاقی را ببندند قابل قبول بود
 

OMID2010

New member
اینترنت ملی و شایعه قطعی شدن اینترنت جهانی !

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: خبر قطع شدن اینترنت و ایجاد اینترنت ملی مربوط به حاشیه همایشی در اواخر سال ۸۹ بوده و این موضوع که تا شهریور اینترنت قطع خواهد شد به هیچ وجه صحت ندارد.


رضا تقی پور امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت با بیان اینکه ما اینترنت ملی نداریم و آنچه که در برنامه پنجم توسعه برعهده ما نهاده شده است بحث شبکه ملی اطلاعات است، گفت: شبکه ملی اینترنت یک شبکه چند لایه وسیع و با پهنای باند زیاد است که در کل کشور و تمام استان*ها ایجاد شده است.
وی افزود: کاربرد اصلی این شبکه نیز این است که اطلاعاتی که در کشور تولید می*شود و حجم آن روز به روز افزایش می*یابد در داخل کشور منتقل می*شود و دیگر در پهنای باند بین*المللی مبادله نمی شود و هزینه*ای برای آن صرف نگردد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: هدف از این کار مدیریت این دسته از اطلاعات در داخل کشور است که چند مزیت عمده دارد. اولین آن این است که چون در داخل کشور گردش می*کند امنیت بسیار بالایی دارد.

تقی*پور با بیان اینکه اطلاعاتی که از طریق گوگل و یاهو و سایر توتال*ها چرخش می*کند حتما مانیتور می*شود، گفت: برای جاهای مختلف از جمله تحلیل*ها و یا برداشت از آن مورد استفاده قرار می*گیرد.
از وزیر ارتباطات در مورد گسترش نسل سوم شبکه تلفن همراه موسوم به رایتل نیز سوال شد که وی در پاسخ گفت: این شبکه هم*اکنون به سرعت در تهران در حال گسترش است و با نصب آنتن*های جدید امیدواریم واگذاری*های جدید در این حوزه داشته باشیم.
 

OMID2010

New member
این خبر در فرودین پخش شد

خبرگزاری فارس: انتشار خبر قطع اینترنت تا شهریور ماه در فضای مجازی که از آن به عنوان “دروغ سیزده” یاد می*شود، کاربران و مسئولان را چنان آشفته و عصبانی کرد که به نظر می*رسد حتی کام منتشرکنندگان این خبر را نیز تلخ کرده باشد.

برای دومین سال پیاپی “دروغ سیزده” برخی رسانه*ها اخم وزارت ارتباطات را در هم کرد که با توجه به تکرار این موضوع در دو سال پیاپی، روابط عمومی وزارت ارتباطات، در تکذبیه*ای با عنوان “کسب وجهه با درج شوخی سیزده تکراری”، خبر مذکور را از چند جهت قابل تامل دانسته است.

این دومین سال است که در سیزدهم فروردین ماه، خبری نادرست و پر حاشیه در ارتباط با حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات منتشر می*شود و در روزهای بعد مشخص می*شود که این خبر، چیزی جز دروغ سیزده نبوده است.

در سال گذشته این خبر در رابطه با شبکه ملی اطلاعات بود و انتشار آن، با واکنش و تکذیب شدید روابط عمومی وزارت ارتباطات همراه شد.

امسال نیز برای دومین سال پیاپی، خبری جنجالی در قالب دروغ سیزده در ارتباط با شبکه ملی اطلاعات و قطع اینترنت از شهریورماه در کشور، در فضای مجازی منتشر شد.

امسال نیز روابط عمومی وزارت ارتباطات، به روش سال قبل، برخورد بسیار سختی با عاملان انتشار خبر داشت تا نشان دهد شوخی با موضوع اینترنت و شبکه ملی اطلاعات به هیچ عنوان برای این وزارت خانه قابل چشم پوشی نیست.

این وزارت خانه روز گذشته در اطلاعیه*ای، اعلام کرد: “مسولان این سایت خبری و سایت**هایی که این خبر را منعکس کرده*اند، خواسته یا ناخواسته، به عنوان ارگان تبلیغاتی غرب، عمل کرده و با فراهم آوردن خوراک خبری برای این رسانه های معاند، زمینه سوء استفاده از مطلبی بی پایه و اساس را فراهم کرده اند و باید هر چه سریع تر اقدام مقتضی نسبت به انتشار جوابیه ذیل را انجام دهند”.

در پایان این قضیه توجه به چند نکته خالی از لطف نیست.

نخست اینکه به نظر می رسد یکی از دلایل تکرار این موضوع در دو سال پیاپی، ذات منحصر به فرد و ویژگی**های خاص حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است که با جدیدترین و به روز ترین خدمات و قابلیت*ها سر و کار دارد.

به همین ترتیب نیز کاربران این حوزه، پیش از دیگران با سرویس**ها و فناوری*های جدید درگیر هستند و از آنها مطلع می*شوند.

از سوی دیگر، دروغ سیزده سال*ها است که در دهکده جهانی اینترنت و حوزه فناوری اطلاعات جا افتاده است.

کاربران اینترنت و علاقمندان به فناوری، طبق روال هر سال منتظر دروغ سیزده بزرگترین شرکت*های it هستند.

دورغ*هایی که در عین مشهود و واضح بودن دروغ، ایده*های جالبی هستند و گاهی همین ایده*های باورنکردنی سال**های بعد، به واقعیت تبدیل شده*اند.

شاید دلیل اینکه این شوخی برای نخستین بار با وزارت ارتباطات انجام شده و دو سال پیایی نیز تکرار شده، همین پیشینه و روال جاری است که باعث می*شود علاقمندان به it و مرتبطان با حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، این وزارت *خانه را با نگاه متفاوتی نسبت به ۱۸ وزارت خانه دیگر کشور ببینند.
 

najma

New member
مال منم علامت تعجب رو نشون میده . شرکت پارس آنلاین تهران !در ضمن من ساکس پروکسیم چند روزه از کار افتاده .....
آخه اینا سایتای آپلود و ای بوک ها رو هم فیلتر میکنن ....هر موضوعی که سرچ کنی فیلتره !
ولی من مطمئنم همونطور که شهریور پارسال یکی از پورت ها مهم وی پی ان رو بستن و بعدش ساکس اومد . چند وقت دیگه یک وسیله برای دور زدن اینترنت ملی پیدا میشه.
ولی تا اونروز من چی کاااااااااااااااااااا کنم ؟
 
آخرین ویرایش:

8521413

New member
معمولا همه ی چیزهای بد... اول به صورت شایع مطرع میشه... بعد توسط مقامات انکار میشه... و بعد کم کم اجرا میشه...
در مورد فیلترینگ هم دقیقا همین مسیر طی شد...
من اون زمان کاملا در جریانش بودم...
از چند سال قبل از اعمال فیلترینگ... شایعه اش در کشور پخش شد... بعد همه ی مسئولین و وزرا اومدن انکار کردن...
بهد از یه مدت اجرا شد... خاتمی اومد گفت فقط 240 سایت غیر اخلاقی فیلتر شده... کم کم اونقدر زیاد شد... که الان میبینیم اکثریت سایت ها فیلتره و تعداد کمی باز هست...

در مورد اینترنت ملی هم... اگر چیز خوبی بود... کشورهای دیگه هم واسه خودشون درست میکردن... از نظر علمی، کلمه ی the Internet که با I بزرگ نوشته میشه و در ایران به اینترنت ترجمه شده... همون چیزی که ما الان ازش استفاده می کنیم... یک شبکه ی جهانی هست و اصلا چیزی به نام اینترنت ملی معنایی نداره...
تنها مورد مشابهی که در کشورهای خارجی وجود داره، اینترانت داخلی هست... که بین ادارات، نهادها و موسسات مختلف وجود داره... در واقع هر نهادی یک اینترانت داخلی داره که بین شعبه های مختلفش برقراره و اطلاعات از این طریق بینشون مبادله میشه و مختص خود نهاد هست و از دسترس عموم خارجه... هموم مردم فقط به اینترنت دسترسی دارن...
 

samar.sh

New member
منم اون علامت دیدم من از فیلترشکن پروکسی فایر استفاده میکنم و هنوز فعاله.شهر کرمان از شرکت شاتل
 
بالا