امشب تماشای شهاب*باران دلتا-دلوی را از دست ندهید / عکس

waria

New member
[h=2]شامگاه امروز (شنبه 7 مرداد) و بامداد فردا، شهاب*باران دلتا-دلوی به اوج فعالیت خود می*رسد و شما می*توانید در ایده*آل*ترین شرایط تا 15 شهاب زیبا را در آسمان مشاهده کنید. منشأ این شهاب*باران، دنباله*دار 96 ماچولز است.
[/h] [h=4]
هرچند این شهاب*باران در مقایسه با سه شهاب*باران اصلی سال (برساووشی در مرداد، جوزایی در آذر و ربعی در دی) شدت کمتری دارد، اما برخی کارشناسان حدس می*زنند دنباله*دار مولد این شهاب*باران یعنی 96 ماچولز از منظومه ستاره*ای دیگری وارد منظومه شمسی شده باشد و به همین دلیل، رصد این شهاب*باران اهمیتی دوچندان دارد.
کانون این شهاب*باران در صورت فلکی دلو و نزدیک به ستاره دلتا-دلو واقع شده و به همین دلیل، آن را بارش شهابی دلتا-دلوی می*نامند. بهترین زمان برای تماشای این شهاب*باران، ساعت*های اولیه بامداد است، وقتی که ماه در افق غربی غروب می‎کند و صورت*فلکی دلو در بالاترین ارتفاع خود در آسمان جنوبی می‎درخشد. شهاب‎های این شهاب‎باران از صورت فلکی دلو و به طور تصادفی به بیرون خارج می‎شوند، بنابراین بهترین حالت برای تماشای این شهاب‎ها این است که به جایی تاریک با آسمان باز و بدون آلودگی نوری بروید، زیراندازی پهن کنید و طاق‎باز رو به سقف آسمان دراز بکشید. در این حالت بیشترین مساحت از آسمان را می‎توانید مشاهده کنید.
تصویر زیر را دیوید هافمن در 24 جولای / 3 مرداد از اشلند اورگان گرفته است.

sda_strip.jpg

منبع:خبرانلاین
[/h]
 
بالا