G
پسندها
0

نوشته‌های نمایه آخرین فعالیت فرستادن‌ها درباره

  • خواهش میکنم. البته چه باشین چه نباشین تو ثوابش با ما شریکین:28:
    سلام گیلداجان خوبی؟اگه مایلی تو ختم ویژه قرآنمون که از ولادت امام حسین ع تا ولادت امام زمان عج هست (22 خرداد تا 3تیر)حضور داشته باشی لطفا بهم اطلاع بده. خوشحال میشیم:rose:
    سلام ، قابلی نداشت . انشالا امسال خبر قبولیتونو بشنویم.:a2d3: راستی از add ممنون.
    ....بعدش یه کیناز خاص وارد عمل میشه و یه گروه فسفات رو از atp گرفته و به انتهای 5 پرایم(نوکلئوتید انتهایی 5 پرایم رشته oh-5) وصل میکنه و در نتیجه انتهای زنجیره دارای یه فسفات آزاده و به 5- مونو فسفات تبدیل میشه.
    سلام جواب سوالتون رو اینجا هم نوشتم گفتم شاید اونجا نبینین، ببینید این تست از ما سوال میکنه که کدامیک از آر ان ای های زیر در انتهای 5 پرایم شون دارای یک نوکلئوتید مونو فسفاته هستن . جواب این سوال همینطور که خودتون گفتید میشه tRNA اما اینکه چرا برمیگرده به تغیرات پس از رونویسی یا همون پردازش Pre-RNAهای مختلف.در mRNA ها همینطور که میدونید یکی از این تغییرات اضافه شدن کلاهک به انتهای 5 پرایمه به این ترتیب که یکی از سه فسفات انتهایی نوکلئوتید 5 پرایم برداشته میشه و سپس آنزیم گوانیلات ترانسفراز یه (GMP) را با پیوند غیر عادی 5<-5 به انتهای 5 پرایم رشته اضافه میکنه یعنی این نوکلئوتید به طور برعکس به رشته اضافه میشه پس دیگه دارای گروه فسفات آزاد در انتهای خودش نیست . البته همین اتفاق برای انتهای 5 پرایم SnRNA ها هم می افته . اما در جریان پیرایش tRNA ها یه اندونوکلئاز در محل اینترون یه برش ایجاد میکنه با ایجاد این برش به جای 3-OH انتهای P-3 و در انتهای دیگه به جای P-5 انتهای OH-5 ایجاد میشه ...
  • در حال بارگیری...
  • در حال بارگیری...
  • در حال بارگیری...
بالا