گفتگو درباره آزمون جامع علوم پایه اسفند 90

ariii

New member
به نام خدای عدالت

تا وقتی خون توی رگهامونه نعرمون بلنده
تو کی میشه آخه خفه کنی حنجره های ما رو خانم دستجردی ؟

بدانید که پیروزی از آن ماست

‘’امروز(۲/۲/۹۱) دانشجویان بیشتری نیز امدند و حدود ۲۰۰ نفر جلوی در وزارت خانه قرار دارند و همچنان امیدوارانه شعار می دهند
عجیب است که مسئولان وزارت خانه این روز ها بزرگترین هدف و ارزویشان ناامید کردن دل چند صد نفر دانشجوست و ظاهرا کم کم به این ارزوی خود دارند نزدیک می شوند
طی اخرین اخبار چندین دانشجو به نمایندگی از بچه ها همچنان در مجلس به سر می برند تا بتوانند حق خود را بازپس بستانند
ما هم امیدواریم این امر محقق شود تا این چند صد دانشجو عمرشان به خاطر بی خردی چند تا از مسئولین هدر نرود ‘’
این متنی بود که سایت ساینسفا نوشت
همچنین این سایت جوابیه ی ما دانشجویان پزشکی را به ادعاها و اظهارات نسل سراجی و پزشکیان و محققی و امثالهم که حرف های بی منطقی زده بودن را منتشر کرد :
جوابیه ی دانشجویان معترض پزشکی به مسئولان وزارت خانه :

ساینسفا: بعد از گذشت یک ماه هنوز مسئولین محترم وزارت خانه تن به گفتگو به معترضین امتحانات علوم پایه ندادند و خود را حق مطلق می دانند.
امروز به تاریخ ۲/۲ /۹۱ با خبر شده ایم که دانشجویان پزشکی همچنان درگیر نتایج علوم پایه هسنتد و مسئولین امر حتی خودشان را زحمت نمی دهند تا با این دانشجویان بعد از گذشت یک ماه هم گفتگو کنند مخصوصا خانم دکتر دستجردی که رئیس کل این وزارت خانه هستند و بیشتر از هر کسی مسئول حل و فصل کردن مشکلات این دانشجویان هستند.
مسئولان تنها با چند مصاحبه با رسانه ها به این دانشجویان پاسخ دادند و اعتراض این دانشجویان را بی اساس خواندند و با تکرار چندین باره ی این موضوع که هر دانشجویی اگر نیمی از امتیازکل را نیاورد پس در این صورت حق ادامه ی تحصیل را ندارد.
باید در جواب; به این مسئولان این نکته را یاد اور شد که پشت پرده ی این صحبت ها هیچ گونه منطق علمی وجود ندارد و اینگونه نیست که حتما باید برای تمام امتحان ها این قانون صادق باشد مثلا شما در امتحان تصدیق رانندگی باید حداقل از ۳۰ سوال ۲۶ نمره را بیاوید تا قبول شوید و یا اینکه در امتحان های المپیاد اگر بتوانید ۲۰ تا ۳۰ درصد نمره را بیاورید به مرحله ی بعد راه پیدا می کنید با اینکه در بعضی از دانشگاه ها نمره ی قبولی ۶۵ درصد کل نمره هست و در بعضی از دانشگاه ها کمتر از ۵۰ درصد نمره ی کل نمره ی قبولی محسوب می شود پس می توان گفت که این حرف کاملا قابل نقض هست .
ایراد دیگری که از این فرضیه اشتباه می توان گرفت این است که مثلا در یک امتحان ۲۰ نمره ای در صورتی کف نمره ۱۰ در نظر گرفته می شود که حداقل در ۵۰ نفر یک نفر نمره ی ۲۰ شود اما ما می بینیم در ۳ تا ۴ هزار نفری که شرکت کردند کسی نتوانسته نه تنها نمره ی کامل بلکه نزدیک کامل بگیرد و این نیز جالب توجه هست که در نتایج اولیه حدود ۶۰ درصد از دانشجویان نمره ی قبولی را کسب نکرده بودند یعنی با توجه به اینکه این دانشجویان نمونه ی یک جامعه ی اماری هستند می توان این نتیجه را گرفت که از هر ۳ پزشکی که در حال طبابت هستند تنها یک نفر لایق طبابت هست و بقیه این گونه نیستند .
ایراد سومی که می توان گرفت این است که در همین دوره دو نوع امتحان از دانشجویان گرفته شد یک نوع برای دانشجویان شیوه نوین و یک نوع برای دانشجویانی که به صورت کلاسیک درس خوانده اند ظاهرا و عملا امتحان علوم پایه ای که برای دانشجویان شیوه نوین در نظر گرفته شده بود بسیار اسان تر از امتحان بچه های شیوه ی قدیم بود این در صورتی است که کف قبولی برای هر دو به یک اندازه بود که این نشان واضحی از رعایت نکردن عدالت توسط وزارت خانه بوده است (در جواب اقای نسل سراجی).
نکته ی عجیب دیگر اسکن نشدن پاسخنامه ی دانشجویان بر خلاف سال های قبل است به گفته ی اقای گوهری یکی از مسئولین واحد سنجش وزارت خاته این امر به دستور اقای رئیس بوده است(نمی دانیم رئیس کیست؟؟؟) واقعا چرا مسئولین از اسکن شدن پاسخنامه ها جلوگیری کردند .
با پرس و جو از دانشجویان متوجه می شوید خیلی از انها نمره های محاسباتی انها با پاسخ نامه ی وزارت خانه با نمره ی اعلام شده بسیار متفاوت بوده است و اگر اسکن پاسخنامه در سایت وجود داشت الان این دانشجویان به راحتی می توانستند وزارت خانه را در هر دادگاهی محکوم کنند اما الان می توانید ببینید که این اتفاق نمی تواند بیفتد
از همه ی این بحث ها گذشته رفتار جالب و بچگانه ی مسئولین وزارت خانه است به طوری که بعد از یک ماه حتی حاضر به گفتگو نیستند ایا اگر به جای این دانشجویان فرزندان خود انها هم بود همین رفتار را می کردند ایا این مسئولین به سر خوردگی و افسردگی این دانشجویان نمی اندیشند شاید به ذهن خیلی ها این ۶ ماه چیزی نباشد و زود بگذرد اما مطمئنا این ۶ ماه برای این دانشجویان بسیار سختر از چیزی که فکر می کنید می گذرد.
یکی از نمایندگان به اسم پزشکیان به خبرنگارها اعلام کرده است که اگر به این دانشجویان لطف کنند انگار به بیماران ظلم کرده اند در جواب این دوستمون باید اینو عرض کنم ایا با این حرف شما می توان این استنباط را کرد که تا به امروز جون مردم کشورمان پشیزی برای مسئولین ارزشی نداشته است؟!!؟!!؟
اصلا اگر هم این را در نظر بگیریم که وجدان مسئولین بیدار شده است پس چرا در همین دوره شما ۱۰ نمره به دانشجویان ارفاق کرده اید؟؟؟
ایا با این کار شما جون مردم در خطر نمی افتد یا شما متوجه ی این موضوع نشده بودید یا این که خودتان هم می دانید این حرف شما چقدر بی منطق و بی اساس است.
این در صورتی است که اگر همین الان از بهترین متخصصان نه تنها این کشور بلکه بهترین متخصصان جهان چند سوال از بیوشیمی بپرسیم به احتمال زیاد نمی توانند جواب دهند پس نمی توان گفت اگر کسی موفق به پاس کردن این امتحان ها نشود پس نمی تواند پزشک شود.
با هزارن دلیل دیگر می توان به گفته های بی اساس مسئولین جواب داد مثلا این که بالای ۸۰ در صد دانشجویان (مخصوصا انهایی که در امتحان شیوه ی قدیم شرکت کردند) نمره ای پایین تری از ۱۲۰ گرفتند و می توان این نتیجه را گرفت که فاصله ی دانشجویانی که به قول شما شایسته هستند و دانشجویانی که شایسته نیستند بسیار کم است و تایین کف ۱۰۰ برای این امتحان بسیار غیر کارشناسی هست .
مسئله ی دیگری که به ذهن من می رسد که باید عنوان کنم این است که مسئولین حق ندارند با هر ارباب رجوعی مخصوصا دانشجو با بی احترامی بر خورد کنند خیلی از دانشجویان به برخورد زننده ی اقای سراج و دیگر مسئولین واحد سنجش اشاره کردند و این بسیار جای تاسف دارد به هر حال بعد از ماجرای بیمارستان امام خمینی و ماجرای امتحانات دستیاری که سوال های ان هر ساله فروخته میشد به طوری که سال قبل مجبور شدند دوباره امتحان را برگذار کنند این سومین ماجرای مورد دار وزارت خانه در زمان خانم دستجردی است.
کلام اخر من به مسئولین وزارت خانه و مخصوصا خانم دستجردی این است که به اینده ی این دانشجویان هم فکر کنند ایا خانم دستجردی می تواند این تضمین را بکند که تا ابد حتی بعد از ایشان نیز نمره ی ارفاقی از ۱۰ نمره بالا تر نمی رود اگر وزیر بعدی چنین دیدگاهی نداشته باشد و بیش از ۱۰ نمره ارفاق کند ایا شما می توانید به خاطر از بین بردن زندگی این دانشجویان در محضر خدا جواب گو باشید ایا ان زمان می توانید توی چشمان پر کینه ی این دانشجویان نگاه کنید.
با یک جستجو در سایت ها و خواندن کامنت ها می توانید به عمق نگرانی این دانشجویان و خانواده ی این دوستان پی ببرید.
امیدوارم این دانشجویان قربانی ازمون و خطایی دیگر در نظام اموزشی نشوند مثل کنکور نظام قدیم و نظام جدید یا ۸۰ درصد بومی سازی دانشگاه ها و ازمون خطا های دیگری که دانشجویان زیادی حق انها خورده شده است.
دعا می کنیم تا راه درست را انتخاب کنید.

این متنی بود که امروز این سایت منتشر کرد

خبر رسانی کنید پیروزی نزدیکه بچه ها

مطمئن باشید فردا یکشنبه 1391/2/3 تعدادمون بیشتره و با صدای بلندتری فریاد میزنیم که آقای نسل سراجی و آقای محققی شما وجودتون نجس میکنه زمین و هوا رو ...

هرکی دلش واسه خودش میسوزه و غیرت داره بیاد جلوی وزارت ...

یا حق






دوست عزیز امیدواری شما واقعا قابل ستایشه ...
قلبا فکر میکنی پیروزی از آن ماست؟؟؟؟؟؟ آخه چه جوری و دیگه با کدوم امید؟؟؟؟
ساینسفا واقعا منطقی نوشته اما کی گوشش به اینا بدهکاره؟؟؟؟
امروز جمعیت خوب بود درست ...اماهمه وقتی میرفتن نا امید بودن .....:(
به فرض فردا هم همین جمعیت باشه که ایشالااااااااااااااااااااااا باشه ...
تا کی ادامه بدیم؟؟؟؟؟ اینا ما رو اینقد میدونن تا وقتمون هم واسه پیوستن به دوستامون تموم شه و به کورسی نرسیم و هم خوندن علوم پایه مزخرف ....... :14:
خدا میدونه هممون دلمون میخواد مثه شما اینقدر امیدوار بودیم .... شما جوری مینویسی که انگار کار تموم شده است و میتونیم دیگه فقط واسه کلاس رفتن خودمونو آماده کنیم .....
جایی که مجلس هم کم کم داره با وزارت همسو میشه دیگه به کجا شکایت میشه کرد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بعید میدونم بشه این یکی دو روز پیروزی رو به دست آورد ...فکر میکردیم زورمون به اینا میرسه اما این چنین نشد :(
واقعا با بی انصافی 6ماه موندیم .... خدا نگذره از باعث و بانیش ...
اما کلام آخر رو با امید به واقعیت پیوستن یه ذره امیدی که هنوز شما به پیروزی داری تموم میکنم ....
به امید پیروزی هممون تو این راه پر فراز و نشیب .....
 

ariii

New member
salam doostan.mikhasam bedoonam doroste ke esfahan az 80 be bala ha ro pas elam karde?akhe man toye ghesmate nazarate weblog bandar abbas didam neveshte bood.az bachehaye esfahan ham to weblogeshoon porsidam moteasefaneh kesi javab nadad hala mikhasam bedonam sehat dare?

سلام دوستم
این رو من همون اوایلی که واسه اعتراضات میرفتیم شنیدم
میگفتن اصفهانیها یه پارتی داشتن که بلا فاصله بعد از اعلام نتایج واسه بچه هاش یه 10 تا دیگه گرفته واین کار رو ترم گذشته هم کرده
اگه چنین چیزی هم صحت داشته باشه بچه هاش نمیان اعلام کنن.
 

rozita

New member
سلام دوستم
این رو من همون اوایلی که واسه اعتراضات میرفتیم شنیدم
میگفتن اصفهانیها یه پارتی داشتن که بلا فاصله بعد از اعلام نتایج واسه بچه هاش یه 10 تا دیگه گرفته واین کار رو ترم گذشته هم کرده
اگه چنین چیزی هم صحت داشته باشه بچه هاش نمیان اعلام کنن.

salam.doroste kesi nemiad bege.vali toye in anjoman az kheili az daneshgah ha va shahrha hastan ke belakhare yekishoon ye doosti dare ke esfahan dars mikhoone mishe az oon porsid vaziate oftadehashoon ro.age sehat dashte bashe in dg akhare bi edalati!!!!!!!!!!!!!1
 

niki

New member
salam,admin jan bebakhsh k farsi type nemikonam,,,bachehaye esfehan az amuzesh e khodeshoon shenidan ke ehtemalan vezarat 80 be balaro pass mikone va beheshoon goftan vase inke aghab namoonin felan berin sare kelasa,,,in marboot be 2 hafte pishe,alan bachehaye esfehan ham k dge ziad omid nadaran nemikhan beran sare kelas dge,,aslan emkan nadare ke be daneshgahi joda erfagh beshe,az in babat khialetoon rahat..
 

rozita

New member
[salam niki jan.niki jan to in zamooneh harchi ke fekresh ro bekoni emkan dare hata bi edalati ta in had!!!!!!!!!!!!!!!!!!.be nazaram rajebe esfahan ham yekam bayad bishtar baresi konim
 

افـشین

New member
به نام خدای
تو کی میشه آخه خفه کنی حنجره های ما رو خانم دستجردی ؟

تا وقتی خون توی رگهامونه نعرمون بلنده... بدانید که پیروزی از آن ماست .. بزرگترین هدف و ارزویشان ناامید کردن دل چند صد نفر دانشجوست و ظاهرا کم کم به این ارزوی خود دارند نزدیک می شوند

فردا یکشنبه با صدای بلندتری فریاد میزنیم که آقای نسل سراجی و آقای محققی شما وجودتون نجس میکنه زمین و هوا رو ...

هرکی دلش واسه خودش میسوزه و غیرت داره بیاد جلوی وزارت ...یا حق


معمولا کسی نعره میزنه که منطقش تموم شده باشه.. اما توی متنش سه بار کلمه منطق رو آورد.

معمولا کسی که توهین میکنه حق به جانبش نیست.

معنی دقیق اون جمله اول چه بود؟ کسانی که متوجه شدند لطفا راهنمایی بفرمایند.. دقیقا خانم دستجردی چه کاری باشون کردند؟

کدام پیروزی نزدیک است در حالی که خودت هم به آن شک داری

از نظر نویسنده این متن آدما کلا دو دسته اند. یا کاملا باش موافقند ... یا بی غیرت و نجسند.

و در پایان نمیدونم چرا هر کس بیشتر اسم خدا رو میاره زبونش با کلماتی مثل "خون، غیرت، فریاد، نعره و انواع فحش ها" آشنایی بیشتری داره.

در این متن به اشخاص مسئول مملکتی توهین مستقیم شده.و بقیه هم انگ بی غیرتی زده شده.

مدیر انجمن لطفا مدیریت صحیح داشته باشید و به قوانین سایت و انجمن ها پایبند باشید.
 
آخرین ویرایش:

افـشین

New member
dr.mona likes this

اهه! دکتر مونا شما هنوزم سر میزنید؟

لابد از کم و کیف اخبار این روزا کاملا خبر داری. میشه جواب دکتر پژمان رو بدین؟

راستی من اون متن رو که خواسته بودین پیدا کردم. و بعدا براتون میفرستم.
 

ariii

New member





خیلی زیباست ... اما آیا تو واقعیت همین میشه ؟؟؟ ما هنوزم منتظریم از طرف خدا یه فرجی بشه ...
ای خداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
 

ariii

New member


آقای افشین خیلی دوست داری به حاشیه بچسبی تا اصل مطلب ...
همه دنبال این هستن توی این صفحات به یه امیدی یه خبر خوبی برسن اما شما دنبال اینی که عیب مطالب این واون رو پیدا کنی.....
معلومه دل خجسته ای داری ....
شاید بعضی حرفاتون حق باشه اما اینقدر بد بیانشون میکنید که همه به سمت شما جبهه میگیرن ...
اینجا هممون دنبال امیدواری هستیم ....
 

nilufar_par

New member
aksaye emruzo didin in khanume vezarat kheyli khanumi karde nagofe jaro palasetuno jam konin berin be in tedad migin 200 100 nafar?20 nafaram nemishodan
Fk konam unayike inja miyan shoar midan tedadeshun bishtar az un jolo vezaratiyas hamuna ke parvazeshun kansel shodee mam aslan havapeyma nemishim keee nemidunim gaziyehaye parvazaro
 

amir.m

New member
بچه ها .....
تو اینجور موقع ها ....
وقتی بین بی عدالتی و ظلم داریم دس و پا میزنیم ....
وقتی بوی متعفن بی عدالتی داره خفه مون میکنه
وقتی مات و مبهوت داریم خبرهای پشت سر هم رو تو نت میبینیم و بازهم همون جمله های تکراری ( کسی که 100 نزده شایستگی پزشک شدن نداره ) رو میشنویم ....
و وقتی هیچ کس حتی به گوشاش زحمت نمیده بشنوه حرفامون رو ....
وقتی ظلم در این حد آشکار میشه ......
فقط باید یه کار کرد ....
از اعماق دل ... طوری که تپش هرچند نامحسوس قلبتون رو حس کنین ؛ در اوج نیاز
فریاد بزنین خدا !!!
همین !
وقتی از دنیا و آدماش کاری ساخته نیست....
وقتی وزارتی ها خیلی راحت و بی عذاب وجدان دارن به دم و بازدمشون ادامه میدن.....
فقط قنوت های سرشار از نیاز من و تو ...میتونه نتیجه رو عوض کنه .....
دعا کنین بچه ها .....
دعای دل شکسته معجزه هم بکنه شاید ......
با دل شکسته تون دعا کنید ....
و اگه بعد دعاهامون باز نتیجه تغییر نکرد
دو حالت داره
1- حکمت الهی در کار بوده
2- خدا هنوز در مقابل بی عدالتی وزارتی ها سکوت کرده ولی به هرحال میرسه روز خنده ی ما و گریه ی وزارتی ها ...............
همین !!!

در هر حال من خیالم راحته
چون هرچی که سرم بیاد ...
یا حکمت خدا خواهد بود ....
یا اینکه من مظلوم واقع میشمو خدا حکم میکنه بین ما و ظالما !!!
همین ....
پس آروم باشید بچه ها
 

fatemeh.j

New member
خيلي جالبه خانم دستجردي امروز دربارهي پزشك خانواده گفتش :با وجود پزشك حانواده در نظام سلامت به نظرم عدالت به طور كامل رعايت ميشه. يكي نيس بهش بگه تو اگه عدالت حاليت ميشه پس چرا واسه ما بي عدالتي ميكني؟!
بچه ها فردا بايد يا خودمون چند تا متخصص گوش ببريم احتمالا گوش اين مسئولين مشكل داره كه صداي اين همه اعتراض رو نميشنون
 

ariii

New member
بچه هاااااااااااااااااااااااااااااااااا چه باید بکنیم؟؟؟؟؟؟؟
 

ariii

New member
امیدی هست؟؟؟؟ ما که دست به دعاییم کار دیگه ای نمیتونیم بکنیم :((((((
دیگه این پیج های آخر به جای امید بوی نا امیدی زیادی میده ... یعنی تموم شد باید دوباره این علوم پایه کوفتی رو بخونیم؟؟؟
ای خدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا کجایی که صدامونو بشنوی و معجزه ای کنی .....
 

قاصدک

New member
متشکر از راهنمایی و وقتی که گذاشتین
منظورتون این بود که میر بخونم؟؟؟؟؟؟؟
رفرنس ها رو هم پوشش میده؟؟؟؟؟؟؟
 

ariii

New member
بچه ها .....
تو اینجور موقع ها ....
وقتی بین بی عدالتی و ظلم داریم دس و پا میزنیم ....
وقتی بوی متعفن بی عدالتی داره خفه مون میکنه
وقتی مات و مبهوت داریم خبرهای پشت سر هم رو تو نت میبینیم و بازهم همون جمله های تکراری ( کسی که 100 نزده شایستگی پزشک شدن نداره ) رو میشنویم ....
و وقتی هیچ کس حتی به گوشاش زحمت نمیده بشنوه حرفامون رو ....
وقتی ظلم در این حد آشکار میشه ......
فقط باید یه کار کرد ....
از اعماق دل ... طوری که تپش هرچند نامحسوس قلبتون رو حس کنین ؛ در اوج نیاز
فریاد بزنین خدا !!!
همین !
وقتی از دنیا و آدماش کاری ساخته نیست....
وقتی وزارتی ها خیلی راحت و بی عذاب وجدان دارن به دم و بازدمشون ادامه میدن.....
فقط قنوت های سرشار از نیاز من و تو ...میتونه نتیجه رو عوض کنه .....
دعا کنین بچه ها .....
دعای دل شکسته معجزه هم بکنه شاید ......
با دل شکسته تون دعا کنید ....
و اگه بعد دعاهامون باز نتیجه تغییر نکرد
دو حالت داره
1- حکمت الهی در کار بوده
2- خدا هنوز در مقابل بی عدالتی وزارتی ها سکوت کرده ولی به هرحال میرسه روز خنده ی ما و گریه ی وزارتی ها ...............
همین !!!

در هر حال من خیالم راحته
چون هرچی که سرم بیاد ...
یا حکمت خدا خواهد بود ....
یا اینکه من مظلوم واقع میشمو خدا حکم میکنه بین ما و ظالما !!!
همین ....
پس آروم باشید بچه ها


خوش به حال شما که میتونی آروم باشی ...
 
بالا